Mala šola postavljanja prometnih znakov

Verjetno nihče pri zdravi pameti ne misli, da bi bile nove, višje kazni za prometne prekrške, namenjene čemerkoli drugemu, kot pa samo zmanjševanju števila mrtvih na slovenskih cestah. Čeprav verjetno drži, da se najdejo tudi posamezniki ki trdijo, da so takšne spremembe zgolj in samo namenjene polnjenju državnega proračuna. Sam sodim brez pomislekov v to zadnjo skupino.

Kazni, ki so  v nekaterih primerih tudi nekajkrat višje od kazni v sosednih državah, pri čemer je naš standard več kot dvakrat nižji, pač niso in ne morejo biti samo vzgojne. Kazen 1000 € za 30 km/h prekoračitev omejitve hitrosti v naselju morda za večino niti ne bi bila sporna, če bi to seveda veljalo res samo v strnjenem naselju, kjer so hiše na obeh straneh ceste. Samo pri nas so znaki za naselje razmetani kot bi padali naključno iz neba, verjetno pa predstavljajo prej nekakšne geografske meje, recimo tako kot meje pokrajin, kot pa označbe, ki bi zares določala strnjeno naselje, kjer je smiselna omejitev hitrosti na 50 km/h.

Pa poglejmo zadevo na praktičnem primeru.

Cesta pelje po barju in sicer med Podpečjo, mimo Črne vasi do priključka na vpadnico, ki vodi v Ljubljano iz Iga.  Praktično od prometnega znaka za kraj Lipe je naprej nepretrgoma, in to v razdalji morda več kot 10 kilometrov  do Ljubljane, naselje.

Vsi ti prometni znaki so rumeni z črno obrobo, kar pomeni, da veljajo omejitve hitrosti za naselje (baje obstajajo tudi rumeni znaki brez obrobe, ki pa samo označujejo kraj brez omejitve hitrosti). Ob cesti je sicer nekaj redko posejanih hiš, drugače pa gre za ravnino, kjer skoraj nihče ne vozi 50 km/h in če slučajno voziš s to hitrostjo, te praktično vsi prehitijo. Včasih pa kdo ob nespretnem prehitevanju zleti tudi v jarek ob cesti, a ga pred prihodom policije večinoma že odstranijo. 

Sam sem se samo nekajkrat peljal po Avstriji in vedno opazoval, kako smiselno imajo tam rešene take odseke cest. Hitrost je običajno omejena s tablo na 70 ali 80 km/h, pri hišah, ki stojijo blizu ceste, pa je postavljena visoka ograja. Morda celo ograjo delno ali v celoti financira skrbnik ceste.

In kot za nalašč, sem ravno takrat, ko sem naredil te posnetke, nekaj kilometrov nazaj od tu naletel na situacijo, ki govori v prid ograjam. Peljem po naselju, kjer ob cesti praktično za pešce ni prostora. Iz neke hiše stopi na cesto starejša gospa in potem, ko pripeljem do nje, skoči iz dvorišča za njo direktno na sredo ceste še pes. Jaz instinktivno odvijem, da ne bi zbil psa. Ampak v primeru, da mi nasproti pripelje avtomobil, bi se skoraj zanesljivo zaletela. In seveda v delčku trenutka, ko moraš reagirati, ne veš, ali ti je skočil pred avto otrok ali pes. Zato ograje.

Za primer kraja Lipe bi po moje brez skrbi lahko popravili prometni znak z dodatno omejitvijo hitrosti, nekako takole.

Res je, da je na tej cesti ob lepem vremenu veliko kolesarjev, ampak kolesarji so tudi na odseku, kjer ni naselja in včasih na kolesu mimo tebe drvijo vozniki z hitrostjo tudi 120 km/h ali celo več. In to je po moje bistveno bolj nevarno, kot pa vožnja skozi Lipe z hitrostjo 70 km/h. In nenazadnje, nobena omejitev ne more preprečiti nesreč, če ljudje ne uporabljajo pri vožnji tudi (bolje PREDVSEM) možgane in ne gledajo samo prometne znake.

Še označba iz druge smeri in predlagan popravek.

Enako se cesta potem nadaljuje še skozi del naselja (morda kilometer) Črna vas in tudi tu je znak za naselje tak, ki predstavlja avtomatično tudi hitrostno omejitev. Šele potem se začne zares pravo strnjeno naselje, ki pelje mimo znane Plečnikove cerkve Svetega Mihaela (zame najlepši sakralni objekt pri nas) na barju do Ljubljane.


vse foto: dr. Onyx

Takšnih primerov je seveda pri nas še ogromno, ampak če nekoga pošljejo na cesto zato, da bo napolnil proračun z astronomskimi kaznimi, potem je človeško logično, da se bo postavil na mesta, kjer so prometni znaki postavljeni nelogično, ker bo tam zaslužek na časovno enoto, ki edini v tem primeru šteje, največji. Ampak to k sami prometni varnosti ne prispeva ničesar. Prav ničesar.

Tako visoke kazni pa imajo tudi socialno komponento. Namreč kar 250 € kazni (plus tri pike zvestobe), za 60 km/h skozi naselje, je za marsikoga pri nas praktično polovica mesečnega zaslužka. In povejte mi, strokovnjaki za prometno varnost, koliko ljudi je sposobno, brez da gleda na merilnik hitrosti, oceniti na 10 km/h natančno hitrost vozila? Ali naj potemtakem vsi tisti, ki delajo cel mesec za 500 €, ves čas gledajo samo kazalce na armaturi? Ali naj vozijo za vsak slučaj kar 30 km/h, da ne bodo bankrotirali in se bodo ljudje zaletavali med prehitevanji? Zakaj ima potemtakem lahko Nemčija, ki velja pri nas kot razvita državo, za enako prekoračitev hitrosti kazen samo 35 €? To je sedem krat manj ob (vsaj) dva krat višjem standardu. To je zame skregano z osnovno logiko.

Jaz sem nekajkrat v praksi že spoznal, kako nevarna lahko postane vožnja striktno po predpisih. Kazni v RS nisem do sedaj plačal še nikdar in čeprav sem neko obdobje sodil po slogu vožnje med tipične Slovenske divjake na cesti.

Ko bom prvič po novem zakonu plačal kazen, bom začel voziti po črki zakona, ampak bom hkrati tudi namestil dve kameri v avto, ki bosta neprestano snemali med vožnjo situacijo pred in za avtomobilom. Nekakšna črna skrinjica kot pri letalih. In potem bom  javno objavil vse kritične situacije, v katerih se bom znašel zaradi take vožnje. Ter angažiral mojo ekipo pravnikov (vsi povprečje na faksu čez osem, končan pravniški državni izpit in več kot deset let prakse), ki bodo potem zadevo vzeli v svoje roke.

Ko striktno upoštevanje zakona o varnosti v cestnem prometu predstavlja zame življenjsko nevarnost, potem si vzamem pravico, da ustrezno ukrepam.

Kljub vsemu napisanemu pa seveda v imenu vseh tistih 270 in nekaj ljudi, katerih letnica mnogo prezgodnje nasilne smrti bo zaradi stanja na slovenskih cestah 2008 upam, da bodo te kazni pa res končno tiste prave (fine tunning), ki bodo stanje na cestah umirile in povzročile drastično zmanjšanje števila mrtvih in težko ponesrečenih.

Če pa temu ne bo tako, pa bodo ob letu osorej lahko prebrali spet tale zapis in zopet množili kazni z dva ali še več. Ob primernem znižanju standarda, bo učinek še toliko večji. 

Preberi še:
Tiranija na cestah by dr. Onyx
– Sposobnost prilagajanja by dr. Onyx
Pravilo 20 km/h by dr. Onyx

Se želiš naročiti na blog?

Značke: , ,

30 Responses to “Mala šola postavljanja prometnih znakov”

  1. dvoglav Says:

    Ministrica za zdravje in minister za promet opozarjata:
    Vožnja po slovenskih cestah je smrtno nevarna.

  2. Dinozaver Says:

    Star pregovor pravi: “Kdor tvega glavo za pravno državo, pride prej v nebesa.”

    Cesta čez Barje je pa tako ozka in razdrapana, da je še 50 km/h preveč. In v svetu krute logike je tako osvežujoče najti kak otoček nelogičnosti. Pa še nekaj: naselje Lipe je danes res bolj redko poseljeno, a kdo ve, kaj bo čez 10 ali 20 let. Eno od osnovnih pravil prometne varnosti je: PREDVIDIMO! In prav je, da se po njem ravnamo tudi pri postavljanju prometnih znakov.

    Po mojem bi bila vzgojna kazen, da policist kršitelju na mestu zločina poškoduje vozilo, sorazmerno s težo prekrška. Npr.: za prevoženo rdečo luč se razbije vetrobran, za neuporabo varnostnega pasu praska na plehu v dolžini 30 cm in podobno. To sicer ne bi napolnilo proračuna (pa saj imamo presežek, a ne, minister Andrej?), bi pa kršitelje gotovo spametovalo bolj od abstraktnih denarnih kazni.

  3. dronyx Says:

    Dinozaver, This must be joke, right?

    Po tej cesti se jaz dostikrat vozim s kolesom in lepo te prosim, pred Lipami imaš ravnino, kjer ni nobene omejitve (OK, recimo 90 km/h) in tam ga vsi tišijo krepko čez 100 km/h. Malo te je strah vsakič, ko te veter mimo drvečega vozila skoraj odpihne, samo kdor tvega, pride prej v Nebesa. 😉

    Da pa bi znake postavljali tako, da predvidimo kaj bo čez 20 ali 50 let, je pa vredno vsaj male Nobelove nagrade. Potem pa dajmo tablo Ljubljana na vse mejne prehode, pa bo res cela država ena sama srečna Vas domača, kjer ….

  4. Tjasa Says:

    Primerjava kazni med Slovenijo in Nemčijo v zadnji Motoreviji. Zaradi mene naj bodo kazni visoke. Ampak naj bo prej nadzor. Če želijo samo polniti proračun, sem nekoč že svetovala, naj se samo postavijo na kakšno pomembno križišče (pred Smeltom, pred KD-jevo rezidenco), odprejo mošnjiček in kasirajo od tistih, ki se zapeljejo v križišče, pa vedo, da bodo tam obstali tudi potem, ko se bo zelena prižgala tistim, ki gredo ČEZ pot, ki jo sami zapirajo. Mene te kazni res ne skrbijo – vse dotlej, ko je policaj na slovenskih cestah tako pogost pojav kot normalen voznik.

  5. dronyx Says:

    Tjaša, vožnja čez semaforje je pa sploh črni humor v Ljubljani. Recimo tam na Tržaški, pri kinu Vič, v nekaj minutah najdeš vsaj kakšnega voznika, ki gre direktno v rdečo luč. Jaz sem že študiral, zakaj nekdo za vraga ne postavi tja skrite kamere in posname to smešnico. Kot bi bil sredi Harareja v Zimbabweju. Samo začuda, te ljudi očitno nihče ne preganja, ali pa imajo take zveze, da jim vse to spregledajo.

    Primerjava kazni z Nemškimi je pa še bolj nora, kot sem si mislil. Me pa že povsem neresno postavljene višine kazni znova samo potrjujejo v tem, da s tem nihče ne misli resno. Če posodi Policija meni samo za mesec dni kakšen radar, garantirano napolnim po teh novih kaznih proračun za 1.000.000 €. Lahko stavimo, če si kdo upa?

    Brez moje ekipe odvetnikov bi me pa bilo v tej državi še strah živeti. Resno mislim.

  6. Dinozaver Says:

    Dr. Onyx, vidim, da se razumeva. 🙂

  7. rockstar1707 Says:

    Sicer bom nekoliko zasel, pa vseeno. Tale slovenska statistika glede mrtvih oseb na cestah ima eno veliko neznanko, ki bi ji mogoce lahko rekli tudi REPREZENTATIVNI VZOREC (mogoce tudi kaj drugega, nisem ravno statistik). Problem je namrec v tem, da nam na enem koncu pripovedujejo za koliko odstotkov se je povecal promet, na drugem koncu pa nam stevilo mrtvih na cestah servirajo z absolutnim stevilom.

    Primer: Denimo, da se je leta 2006 na cesti proti vasi NasaMalaVas peljalo 1.000.000 vozil. Stevilo mrtvih na tisti cesti v tistem obdobju pa je bilo 100. Potem nam veselo recejo, da se je v letu 2007 promet povecal za 10 odstotkov, kar pomeni da se je tam peljalo 1.100.000 vozil, umrlo pa je 105 ljudi, torej 5 vec kot leto poprej. No, nasi vrli zakonodajalci bi to najbrz interpretirali sledece. Stevilo mrtvih je naraslo za 5 odstotkov (iz 100 mrtvih na 105 mrtvih). Da se je promet povecal, seveda ni pomembno.

    Sedaj pa preracunajmo denimo stevilo mrtvih na 100 vozil. V letu 2006 je to 0,01, medtem ko je v letu 2007 stevilo mrtvih na 100 vozil PADLO na 0,00955.

    Obstaja moznost, da se jaz pri vsem tem motim, ampak trenutno se res ne spomnim, da bi stevilo mrtvih preracunali na dejanski promet. V vsakem primeru je mrtvih seveda prevec. Samo pri nas se vedno zdravijo posledice, vzrokov se pa ponavadi sploh ne isce.

  8. enxen Says:

    Menda marsikomu za začetek ne bi škodila tudi mala šola civilizirane vožnje? 😦
    Sicer pa se podpišem pod tvoje mnenje o življenskosti opisane omejitve hitrosti. Podobna živi tudi pod Katarino – Topolom, pri Trnovcu. Štiri hiše na štirih kilometrih precej dobro vozne gozdne ceste …

  9. dronyx Says:

    rockstar1707, se strinjam, da je upoštevanje povečanja prometa in prevoženih kilometrov (plus z avtocestami še novi tovornjaki in ostal tranzit) bistveno za razumevanje problematike. Samo očitno tega nihče v EU ne upošteva, ker politika vedno maha pred volilci samo z podatkom o številu mrtvih na 100.000 prebivalcev (morda sploh ne na voznikov, he, he) – baje je neka ideja iz EU, da bi morali imeti pri nas ne vem do kdaj samo 170 mrtvih, kar je utopično, razen če zaplenijo 50% avtomobilov in zaprejo meje za tranzit.

    Je pa jasno, da se število mrtvih zaradi ABSa, varnostnih blazin in ostalih pripomočkov v novih avtomobilih ne manjša zato, ker se promet povečuje. Samo število mrtvih (in po moje enako ali še bolj pomembno število težko ranjenih, ki ostanejo trajno prizadeti po nesreči) pa tudi ne raste eksponentno, da bi morali sedaj izvajati tiranijo na cestah. 😉

  10. pijanec Says:

    Dinozaver: tista tvoja o predvidevanju je neumna. Torej po tvoje je najboljše, da kar danes postavimo na 3 km odseku med njivami tablo za naselje, ker bodo mogoče čez 20 let tam hiše. Že gradnja naših naselij je neumna. To je treba graditi po ameriško. Celotna nova soseska se lahko na glavno cesto poveže le preko enega dovoza. Na tak način se rešimo kupa nevarnih križišč in čez sosesko ne gre tranzitni promet.

    dronyx: tvoj predlog je zakonsko napačen. Naša pametna zakonodaja določa, da pod tablo za naselje ne sme biti znaka za hitrost, ker bi to (logično) pomenilo, da bi taka omejitev veljala za celotno naselje. Tako so omejitve, različne od 50, lahko izključno le na določenem delu ceste.

  11. chef Says:

    Tole cesto poznam kot lasten žep. Enkrat me je hotel, ko sem kolesaril, povozit en debil, ki je rekel, da naslednjič, ko bo pičil 120 km/h ne bo niti pobremzal, ko me bo naložil.

    Na ta način naj policaji sploh ne bi ugotovili, da je vozil prehitro, zato ne bi bil ničesar kriv. Zaradi takih jebenih idiotov je po mojem, dobro, da imamo zakonodajo, ki prepoveduje nošnjo orožja. Ker debila bi takrat na mestu ustrelil v glavo.

    Omejitev 50 km/h je skozi to vas seveda abotna.

  12. dronyx Says:

    Pijanec, mislim da tvoj pomislek ne drži. Sem že videl naselje in spodaj tablo, ki poviša dovoljeno hitrost, res pa to potem velja za celo naselje. V tem primeru je problem Črna vas, kjer je samo prvi del tak, kjer lahko pelješ recimo 70 km/h. Tu pa potem ali premakneš tablo za naselje (par srečnih lastnikov hiš na tem odseku ne bi bilo navdušenih, ker imajo potem drug naslov), ali pa znotraj naselja postaviš tablo za novo omejitev in potem preklic.

    Chef, mi je to zelo poznano, samo da meni noben ne grozi. Samo odpihne me skoraj iz ceste. Vedno pa že po glasu slišim, kako hitro se nekdo približuje in potem se pripravim, če me zadane, da poletim z glavo naprej, kot bi skočil v vodo. Zato pa jaz pravim, da omejitve nimajo pomena, če ljudje ne vozijo po pameti. Ko imaš v nedeljo na cesti kolesarje in to cele familije, je 90 km/h ZELOOO hitro. Hitro mnogo prehitro. Samo pelješ pa po črki zakona in si čist. 🙂

  13. chef Says:

    Tako je. Na primer, profesorica nemščine me je enkrat peljala v šolo. To se ti bo mogoče zdelo pokvarjeno, toliko bolj, ker je bila takrat stara okrog 60 let, pa še razmeroma kosmata.

    V glavnem, pelje me po edini cesti, ki pelje v Želimlje. Omejitev je 80, normalni ljudje tam vozijo 100 km/h in upajo, da na cesto ne bo prilomastil medved. Ona je vozila 80.

    Potem prideš v vas, kjer je takrat živela tudi ena slepa gospa, ki je z belo palico meni nič, tebi nič koračila ob robu ceste. Sicer je bilatam zaradi ožine in križišča omejitev 40 km/h.

    Stara je mirno nagazila 80,0 km/h. Brez občutka, brez pameti.

    Mene bodo pa lovili, ker na cesti z omejitvo 90 km/h pred preglednim križiščem sredi polja ne bom zmanjšal na 60 km/h.

  14. gregac Says:

    pa še en offtopic…

    po statistiki je vzrok za največ nesreč neprilagojena hitrost … wtf??
    neprilagojena? koliko je to +5km/h , +30km/h ali pa se pelješ po omejitvah in ker so naše ceste (“kolovozi”) v takšnem “odličnem” stanju in te po domače povedano “fukne” s ceste pri hitrosti pod omejitvijo -> policija pa napiše neprilagojena hitrost. kdo zdaj tu koga zajebava?

  15. pijanec Says:

    dronyx: po letu 2004 znaki za hitrost pod tablo za naselje niso več dovoljeni (to izhaja iz 32. člena, 2.odstavek ZVCPja). Res pa je, da še jih ponekod vedno niso odstranili. Prav tako na isti cesti ni dovoljeno preklicati naselja in ga čez par metrov/kilometrov znova vpeljati.

    Pa mislim, da večina napačno razume pomen teh tabel za naselje. Te table označujejo naselje s prometnega vidika, torej kjer je trgovina, šola, kjer je veliko pešcev, dovozov od hiš itd. – in NE z vidika meja naselij. Če hočejo ljudje, da jim piše za vsako posamezno hišo, v katero naselje so prišli, si naj iz lesa izdelajo “Dobrodošli v xxy”.

    V primeru naselja Lipe bi bilo potrebno dati tablo brez črnega roba (in mogoče omejitev 70), ker cesta več kot očitno poteka po robu naselja. Take table uporabljajo tudi v Avstriji, Nemčiji, v Franciji itd. V Avstriji ni šans, da bi takšno naselje imelo pod 80 omejitev, v Franciji pa bi zagotovo bilo 90 (oni zelo neradi postavljajo table za naselje).

  16. pijanec Says:

    gregac: Neprilagojena hitrost je lahko le posledica (treba je iskati vzroke, zakaj si bil prehiter). V zahodni Evropi vzrok “neprilagojena hitrost” ne obstaja. To pove dovolj.

  17. pijanec Says:

    Še primer “naselja” iz mojega konca.

    Dve hiši, potem pride 600 metrov njive, potem 2 hiši. Cesta popolnoma ravna in široka 6 metrov. Stranski profil:

    Več kot očitno je, da je omejitev 50 primerna!

  18. Doktor Živago Says:

    Mene bo zanima, če bo kdo lovil te “zakonodajalce”, ko držijo gas na svojih konjičkih. In kršijo pravila CPP. 😉

  19. Doktor Živago Says:

    bolj*

    popravek

  20. dronyx Says:

    Doktor Živago, dober point. Jaz sem vsaj dvakrat opazil, da črni kombiji, ki se uporabljajo za predsedovanje EU, vozijo po avtocesti po moji oceni vsaj 180 km/h. Mislim da so šoferji večinoma pripadniki vojske, očitno pa imajo tako hitrost napisano v kakšnih navodilih, ker drugače si tega ne razlagam. In seveda kolone, ki sem jih videl in meril hitrost, so bile brez policijskega spremstva in utripajočih luči.

    Res je, da v ameriških filmih vidimo črne terence Secret servica, ki tudi drvijo po cestah in pripadnike domnevam učijo agresivne vožnje tudi zato, ker je pač hitra tarča, težja tarča. Samo zakaj pa potem ne dajo v ZVCP člen, ki legitimira takšno vožnjo za ta vozila?

    Pijanec, če res drži, da po letu 2004 znaki za hitrost pod tablo za naselje niso več dovoljeni, je to trivialno rešljivo. Saj je vseeno, ali je znak na istem kolu kot tabla za naselje, ali pa na posebnem kolu zraven. Za Lipe bi lahko recimo dali, kot si napisal, samo rumen znak brez črne obrobe, ki samo označuje naselje brez omejitve, zraven pa znak za omejitev na 70km/h na posebnem kolu. Samo vsak znak je strošek in zakaj bi se ukvarjali z malenkostmi, ko pa se lahko enostavneje spreminja cenik za prekrške.

    Drugo, kar se mi pa zdi da naši politiki pozabljajo je pa to, da smo sedaj že enkaj časa del EU, kjer so meje bolj ohlapne kot kadarkoli. In znano je, da so nekateri kadri, recimo zdravniki, inženirji…, zelo iskani. Ampak države se bodo morale naučiti konkurirati za te ljudi, ki bodo šli enostavno tja, kjer so pogoji za življenje najboljši. Kje bo tu Slovenija z plačami dvakrat nižjimi, davki enkrat višjimi, cene stanovanj praktično enake ali višje, vse ostalo tudi čedalje dražje, pa še Cestni kazenski zakonik (jaz temu ne morem več reči ZVCP) uvaja tiranijo s kaznimi, ki so nekajkrat višje kot v naši okolici. Mladi in izobraženi mislim da bodo težko našli motiv, zakaj bi tu vegetirali, ko pa je nekaj kilometrov stran … no ja, vsaj ni več Balkan 🙂

  21. chef Says:

    Napaka! Če je bila tabla na posebnem kolu, je veljala samo do naslednjega križišča, ki jo je preklicalo. Kar seveda pomeni, da bi ga v Lipah zjebala vsaka dovozna pot k hiši.

    Znak za omejitev hitrosti pod tablo, ki označuje naselje, pa je bila veljavna za vse naselje.

    Da so to ukinili, je seveda kretenizem, lasten slovenski državi.

    Niso se vprašali, zakaj je pri nas relativno več smrtnih žrtev kot povsod drugje in to kljub temu, da so kazni na primer višje. So raje samo še povišali kazni, pa še blazno fajn se jim zdi. Čez pol leta bo krivulja smrti na cestah spet narastla.

  22. dronyx Says:

    Pa Chef, kje si ti delal šoferski izpit? Zimbabwe? Saj ni vsaka dovozna pot do hiše že kar križišče? Ni čudno, da se tako pobijamo na cesti, če pa vsak zakone in znake interpretira po svoje. Me zanima, koliko ljudi ve, da če imaš zeleno puščico v križišču, ne gledaš pešce in kolesarje, ampak samo po gasu. Če ti pa kdo pri rdeči že pade pod avto, je pa to njegov problem.

  23. enxen Says:

    Do prvega križišča s prometnim znakom (znak stop ali znak križišče s prednostno cesto). Onyx? 🙂

  24. Robert Says:

    dronyx: se strinjam, da je upoštevanje povečanja prometa in prevoženih kilometrov … bistveno za razumevanje problematike. Samo očitno tega nihče v EU ne upošteva, ker politika vedno maha pred volilci samo z podatkom o številu mrtvih na 100.000 prebivalcev … – baje je neka ideja iz EU, da bi morali imeti pri nas ne vem do kdaj samo 170 mrtvih, kar je utopično
    Prosim za razlago! Kaj je pa to… (Number of deaths on motorways per billion vehicle-km in 2006)

  25. chef Says:

    Ma ne, saj to mi je jasno, kaj je dovozna pot, ampak tam imaš tudi prave pravcate uličice, kjer to ni vedno jasno. Pravzaprav so te že prej, na cesti skozi Črno vas. Se lahko samo po glavi praskaš, ali je omejitev že preklicane ali ne, pa če si iz Zimbabveja ali iz Ljubljane!

    Kar se tiče zelene luči, je pa jasno, čeprav jaz vseeno pogledam, da ne bi kakšnega kretena naložil, ker imaš seveda same težave, pa še slabo vest. Bolj me pa motijo tisti, ki pri zeleni puščici kar stojijo in čakajo na boljše čase. Oziroma, še huje, tisti, ki ne vidijo, da se je prižgala rumena luč za levo, pa v križišču še kar čakajo kot idioti.

  26. dronyx Says:

    Sem danes na poti do BTC prav zanalašč opazoval znake na Šmartinski cesti, kjer je omejitev s tablami 60 km/h. Resda stoji tak znak na vsakem semoforiziranem križišču, samo na ostalih manjših križiščih pa tega znaka nisem opazil. Isto tudi na Celovški. Samo to poplavo znakov bi lahko rešili tako, da imaš posebni znak za omejitev, ki velja do preklica, ne glede na križišča z neprednostnimi cestami. Morda celo tak znak že obstaja? SIcer pa nočem o tej temi več razmišljati, ker čedalje bolj se mi dozdeva, da tudi to področje urejajo študentje in pripravniki.

  27. chef Says:

    Seveda obstaja taka tabla ampak hitrosti omejuje skoraj izključno na 30 ali 40 km/h. Je bela, mislim da kvadratne oblike, in označuje npr. “Cona 30”, pri čemer je 30 v s črno obrobljenem krogu.

  28. dronyx Says:

    Zanimivo. Če pošteno povem, nisem nek strokovnjak za prometne znake in pravila vožnje avtomobila. Jaz vedno vozim po občutku, potem pa je, kar je. Večinoma s tem nimam težav.

  29. dronyx Says:

    Opazil sem, da se je zaradi novega kazenskega prometnega zakonika spremenil slog vožnje nekaterih šoferjev. Namreč tam, kjer je v naselju do sedaj večina vozila 60 do 62 km/h, je ta ista večina ugotovila, da se to sploh več ne izplača. Nekateri tako sedaj vozijo na takih odsekih 59 km/h, tisti z malo debelejšo denarnico pa tvegajo 250 € in peljejo 69 km/h. Ali je to v redu pa ne bi vedu na pamet. 😉

  30. pijanec Says:

    V tujini (npr. Avstrija itd.) veljajo znaki za omejitve hitrosti na prometno prednostnih cestah do preklica. Znakov avtomatsko ne prekliče ne križišče, niti tabla za naselje. Znak prekliče samo beli prazni ali pa s številko prečrtani znak. Piše pa na neprednostnih cestah kolikšna je omejitev na glavni cesti.

    Ne zdi pa se mi slabo, da se znak ponovi za vsakim križiščem, ker na tak način se voznika ves čas opozarja, kolikšna je hitrost (npr. Francozi še pod znak pripišejo “Ne pozabi”). Še manj pa bi pri postavljanju znakov morali gledati na stroške in čas bi že bil, da se to pri nas enkrat dokončno uredi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: