Pravilo 20 km/h

Trenutno je spet aktualen problem velikega števila mrtvih na slovenskih cestah in zopet je v igri že videna rešitev tega problema. Še višje kazni za hujše prekrške ali povzročitev nesreče.

Sam se že več kot leto dni držim nepisanega pravila, da nikjer ne vozim več kot je omejitev plus 20 km/h. To v praksi pomeni, da recimo v strnjenem naselju vozim med 50 in 60 km/h (če ni dodatnih omejitev kot recimo pri šolah), če stoji tabla za naselje že tam, kjer ni hiš in je cesta pregledna, potem recimo vozim tudi 70 km/h do naselja. Izven naselja običajno omejitev 90 km/h ni problematična in tam se tega držim, na avtocesti pa mi je potovalna hitrost 130 km/h povsem ustrezna in tudi moj avto komaj pospeši do recimo 150 km/h. Kjer so postavljene dodatne omejitve in v tunelih se omejitev tudi držim natančno. Edina izjema so table za delo na cesti na avtocestah z omejitvijo 40 km/h, ker če bi se tega držal, bi me ostali šoferji na mestu linčali ali pa bi me strli med dvema tovornjakoma.

Lahko rečem, da sem v naselju s tem pravilom velikokrat antikatalizator prometa, še zlasti zjutraj, ko se vsem mudi v službo in se za mano nabere hitro kakšna kolona parih vozil. Pa to ni nikdar problem, ker nekateri hitri me prehitijo, večina pa pač vozi za mano in hitre zopet srečamo v kakšni koloni ali na semaforju.

V vsem tem času, kar se tega pravila držim, nisem bil nesreči niti blizu. Celo se ne spomnim, da bi prišel kdaj v situacijo, da bi bila zadeva vsaj približno kritična.

Do včeraj.

Južna Ljubljanska obvoznica v smeri za Novo Mesto med vstopom Vič in izstopom Center priključkom iz smeri Primorske in izstopom Vič, torej ta del, ki je bil v zadnjem času na remontu. Nekje ob pol šestih zvečer. Od odcepa za Postojno je ovinek v levo in omejitev 80 km/h, ki se jo zaradi gostega prometa držim. Potem pripeljem do dela ceste, kjer se kolona vozil iz smeri Primorska vklaplja na vozni pas. Sam se jim umaknem na prehitevalni pas. Potem pa v vzvratnem ogledalu zagledam vozilo, mislim da Renault Scienic, ki se mi naglo bliža z veliko hitrostjo ter mi tudi začne blendati. Ne desno se ne morem umakniti, ker se vozila vklapljajo na vozni pas in on to zanesljivo vidi, a kljub temu blenda kot utrgan. Moj avto pravih pospeškov nima, zato mu ubežati s pospeševanjem ne morem.

In to vozilo vozi potem povsem za mano, lahko rečem na razdalji enega metra in ne vidim več njegovih luči, pa čeprav vidi, da na desno ne morem, levo je zaščitna ograja. To jaz jemljem za osebni napad name in je isto, kot če nekdo z vso silo zamahne proti meni in ustavi pest tik pred spodnjo čeljustjo, za povrh se pa še bedasto smeji. Ne moti me če blendaš, samo DRŽI VARNOSTNO RAZDALJO dokler se ti ne uspem umakniti.

Ves čas napada gledam v vzvratno ogledalo in občasno pogledam v desno, ali se mu lahko varno umaknem.

Vsa vozila sem že prehitel in so za mano, razen enega, pri katerem pa ne vidim smerokaza da se vklaplja in tam je možnost, da se po skrajnem desnem pasu odpelješ naravnost do izstopa Vič. Pogledam v vzvratno ogledalo, kaj počne tip za mano in ker sem ocenil, da se vozilo na desni ne misli premakniti na vozni pas sem začel zavijati desno, da vozilu za mano ubežim. V desnem ogledalu ni ničesar, zavijam desno, potem pogledam še na hitro mrtvi kot in vozilo praktično tik ob meni vzporedno. Potrobi ter zadnji trenutek odvijem nazaj na prehitevalni pas.

Šok je tak, kot bi se dejansko z njim zadela.

Zaradi tega, ker bi skoraj povzročil nesrečo, sem imel tipa za mano dovolj in sem ga spustil potem naprej in mu z roko pokazal, če se mu je strgalo? Mislim da se je široko smejal, dve dami poleg njega sta mi kazali sredinca in tudi z obrazno mimiko nakazali, da ju situacija neskončno zabava.

Potem grem nazaj na prehitevalni pas in ga poizkušam dohiteti, samo seveda ne gre, ker moj avto kot rečeno nima nobenih resnih pospeškov. Ko ga po par sto metrih končno dohitim, ker je padel v kolono pred seboj, mu sedaj še jaz začnem blendati. Kar tako pobalinsko, kot je to počel očitno on in me pripravil do tega, da sem skoraj povzročil nesrečo.

In lahko povem, da sam vozne pasove vedno menjam skrajno previdno, spremljam ogledala da imam pregled situacije na cesti ter vedno pogledam mrtve kote preden spremenim smer.

Da pa bo dan popoln imam še to smolo, da ravno ko ga dohitim in mu blendam iz objestnosti, zagledam na voznem pasu ob moji desni še policijsko vozilo sredi kolone in policist si je verjetno mislil, da se je meni popolnoma utrgalo. Kar tako od vročine ali polne lune. Potem zapelje za mano in sem že mislil, da se bo začel filmski pregon kot jih gledamo iz ZDA, ko se potem helikopterji novinarskih ekip v želji po čim boljšem posnetku pregona med sabo zaletijo in modeli, ki snemajo tragične novice, postanejo še sami ena sama tragična novica.

Tokrat sem naredil skoraj usodno napako, ki je bila izključno posledica pritiska kamikaze za mano. In verjamem da je to njegov običajni stil vožnje. Pa proti hitrim na avtocestah nimam načeloma nič, razen da so zelo hitri nevarni zato, ker te lahko presenetijo, oziroma moraš pravilno oceniti njihovo dejansko hitrost. Če ni gostega prometa na cesti poblendajo, ti se umakneš in gredo mimo.

Samo ta tip je videl, da nimam kam!

Za dami, sopotnici v avtu, ki sta kazali sredince nekega pametnega sporočila nimam. Očitno po usklajeni reakciji ni bilo prvič in si je družba dalo malo duška po obvoznici in popoldanski siesti , ko je nedeljsko kosilo že zgnilo v njunih želodcih. Lahko jima samo priporočim, če kdaj usoda ne bo tako naklonjena in ju bodo rezali iz vozila, naj najprej pomigata s sredinčkom da preverita ali je kablaža od živčevja prek hrbtenjače do možganov še cela. Ker takrat pa ni nikomur od vas “temnih angelov usode” več do smeha.

Samo solze in vprašanje ZAKAJ RAVNO JAZ?

Kazni do sedaj pri nas še nisem plačal nikdar (lahko policija preveri v evidenci), na radar me tudi še niso dobili, vsaj ne da bi vedel in dobil vsaj sliko. Vožnja po pravilih in omejitvah je lahko zares varna šele takrat, ko velika večina osnovne omejitve upošteva, uporablja zdravo pamet pri vožnji in vozišča ne jemlje kot sodobno bojišče. Glede mojih izkušenj do sedaj in če odštejem ta primer lahko rečem, da se moje pravilo absolutne omejitve in zdrave pameti v praksi dobro odnese.

Tokrat je zdrava pamet pač zatajila. Ne pravilo.

Samo višanje kazni zanesljivo ne more imeti učinka, dokler ne bom poznal vsaj nekaj ljudi, ki so jim vzeli vozniško in še nekaj več ljudi, ki so dobili na dom položnico brez odpustka in to za znesek, ki jih bo udaril krepko po žepu in ko ne bomo za vse tri patrulje, radarje in kontrole prometa izvedeli takoj, ko prižgemo radio.

Do takrat število mrtvih tudi zaradi vse večjega prometa in slabih cest nikakor ne mora biti manjše.

Mimogrede če koga iz policije ali komunale zanima, v moji okolici opažam nov val nekontroliranega ludizma. Sedaj sem naštel že tri manjkajoče znake za začetek naselja (stoji samo še nosilni drog znaka) in več kot očitno to nekdo namerno uničuje. Morda celo misli, da se bo s tem branil če ga dobijo na radar. Češ da ni bilo prometnega znaka za naselje.

Doma zvečer na hitro preletim teletekst. Nesreča s smrtnim izzidom na Severni ljubljanski obvoznici.

Bom raje tiho.

14 komentarjev to “Pravilo 20 km/h”

  1. chef Says:

    Hehe, to se ti je zgodilo prvič?!?!? Mar na leto narediš 500 km?

    Takole je: mene totalno razpizd… vozniki, ki se ves čas vozijo po prehitevalnem pasui, ker mislijo, da je hitrost 130 km/h pač tista prava in se mi enostavno nočejo umakniti na desno. Taklim vedno poblendam, ampak že od daleč, je pa res, da se jim tudi na rit nalimam.

    Ampak le v primeru, da je vozni pas prazen!!! Če je na voznem pasu kolona, pa tisti tip pred mano vozi magar 100 km/h, nimam kaj blendat in sitnarit! Ja kam naj pa revež gre?!?

    Meni se je že dogajalo, da sem prehiteval po levi v koloni. Da je bilo torej pred menoj po pet ali deset avtomobilov. Pa pridivja za menoj kakšen pametnjakovič in blenda in se mi zaletava v rit.

    Pri takih kretenih lepo spustim plin in naj počne za menoj kar se mu zljubi.

    Ne vem, zakaj si tako panično odreagiral, ker to je najslabše, kot si sam ugotovil, si skoraj povzročil nesrečo in to samo zaradi nervoze. Spusti plin, pomahaj mu, ko te prehiti, pa babam nakaži, da ti ga lahko vlečejo, če si že zaželiš pobalinskosti 😀

  2. dronyx Says:

    Na leto naredim okrog 15.000 ker se zadnje čase skoraj ne vozim več v službo z avtom. Sicer sem včasih naredil v povprečju 25.000 km na leto.

    Tudi mene motijo vozniki, ki mislijo, da so pasovi na avtocesti enakovredni, še bolj mi gredo pa na živce modeli, ki vozijo konstantno 70 km/h sredi najgostejšega naselja ali pa izven naselja, ko je čista ravnina in nobenega prometa.

    Leta nazaj sem vozil, kolikor hitro je šlo (pa me tudi niso nikdar dobili, kar samo kaže na luknje v sistemu). Takšna vožnja je psihično zahtevna, saj si konstantno napet, je pa res, da vzvratnih ogledal ne gledaš več tako pogosto, moraš pa poznati dobro fiziko obnašanja vozila, ker zaradi različnega asvalta, oprijema cestišča, mokre ceste in nagiba se lahko hitro zgodi, da te katapultira po tangenti direktno v bankino in se znajdeš na boku. Kljub slabemu avtomobilu, so me takrat prehitervali večinoma samo na avtocesti, ker petka s slabim motorjem ni šla več kot 180 km/h, žrla pa je neverjetnih 10 litrov na 100 km.

    Danes lepo uživam v umirjeni vožnji in mi nič ne manjka. Poslušaš radio in spremljaš ogledala ter prometne znake.

  3. kekez Says:

    Meni se tudi dostikrat dogajajo podobne stvari, s tem da imam kar poskočno zverinico in zato včasih “izgubim živce” in norcu poizkušam zbežati tako, da pritisnem na gas toliko da čim hitreje končam prehitevanje in se potem umaknem.
    Ampak običajno na avtocesti nastavim tempomat na 150 km/h po števcu in takrat mi GPS kaže resnično hitrost 142 km/h.
    In tako se mi nekoč za rit prilima siva alfa. Njegovih luči ni bilo več videti. Sem se mu takoj po prehitevanju umaknil na sredinski pas, ampak on za mano spet čisto za ritjo. Mogoče kratkoviden, pa ne vidi prebrati napisa na mojem avtu?
    Jaz sem ocenil, da tipu očitno manjka par kolesc v glavi ali par substanc preveč in sem mu želel ubežati.
    Tip pritisne za mano. Alfa je pač kar poskočna.
    In kako se je končalo? Tako, da je tip pri 200 km/h prižgal v kabini utripajočo modro lučko in mi potem napisal 50kSIT kazni + 5 točk 😦
    Od takrat, če dobim norca za rit, prižgem 4 utripalke in zapeljem na odstavni pas, da gre nevarnost mimo!

  4. dronyx Says:

    @kekez zlato pravilo če se ti kdo nalima na rit ne mu dati vedeti, da bi šel tekmovat. Jaz pri takih modelih vozim naprej z isto brzino in ob prvi priliki se umaknem, pa še poizkušam narediti zdolgočasen obraz, da bo razumel, da mi ni do preganjanja.

    Sem pa enkrat iz Maribora v Lj zraven Celja videl isti primer. Nek tip tudi v nekem hitrem avtomobilu in za njim Ford Mondeo. Najprej ju spremljam v vzratnem ogledalu in vidim, da se azdeva bliža izjemno hitro. Če voziš 140 km/h in nekdo za tabo po dveh vzorčenjih v ogledalo praktično zmanjša razdaljo za polovico pomeni, da gre blizu 200 km/h in odsek zraven Celja je za postavljat rekorde, če imaš dober avto. Potem sam malo še odvzamem gas, da čim prej zletita mimo.

    Potem se pa srečamo an naslednji cestninski postaji. Ford Mondeo je imel takrat že prižgan zadnji LED light show POLICIJA. he, he, he, tipje pa mislu, da tekmuje kdo bo hitrejši. To me najbolj zabava.

  5. kekez Says:

    Hudič je, ker sem dobil občutek, da taplavi prav nalašč izzivajo. “Zapiči” se v en hiter avto in potem ima tisti samo dve možnosti, ali mu nagonsko želi uiti, ker se tako z nekom za ritjo voziti ne da. Ali pa moraš ustaviti in ga s tem prisiliš, da gre mimo.

    Čeprav so mi plavci hoteli tudi že pisati kazen, ker sem ustavil na odstavnem pasu in sem moral dokazovati, da imam težavo z avtom. In to še preden sem uspel zares ustaviti in nastaviti trikotnik.

    Oni seveda na odstavnem smejo ustaviti, za foro odmontirati eno kolo in potem z laserjem skozi odprt prtljažnik. Trikotnik pa 5m za avtom (jaz ga v takem primeru odnesem skoraj pol kilometra za avto!)

  6. dr. Onyx Says:

    Tako taktiko PODPIRAM. Nekatere “temne angele usode” z črnimi BMWji in zatemnejnimi stekli lahko dobiš samo na tak način. Predstavljaj si, da pilotiraš tisto Alfo z radarjem. Pa saj ne moreš se cel dan voziti po obvoznici in gledati, če ga kdo malo potiši. Če hočeš zaslužiti za malico, amortizacijo, Provido, dnevnico… je najlažji način ta, da psihološko oceniš kdo je primeren za preizkus, se mu prilepiš na zadek in upaš, da je riba zagrabila.

    Saj to so osnove psihologije.

    Mi je pa še ena smešna zadeva iz moje okolice. V naselju blizu mene živi policist. In tam je tudi večkrat kakšna nesreča. Pa skrijejo radar po moje na njegovo dvorišče ali kam čistu blizu, ker se potem vidijo sosedne stavbe. In dobijo domačini na dom foto in položnice plus tri kazenske točke, ker vozijo tam 75 km/h namesto 50 km/h. Potem pa doma voodo lutke prebadajo. 🙂

  7. pocitnikar Says:

    tvoja taktika nosi eno pomanjklivost, namreč provido moraš po zakonu najprej prehitet in potem se lov lahko začne …. mislim, da je had enkrat pisal o tem …. drugače sledi pritožba …

    -počitnikar

  8. dr. Onyx Says:

    Ja to pa je skoraj nemogoče. Provida te prehiti, potem pa zmanjša recimo na avtocesti na 100 km/h, ti padeš mimo, potem pa jo dobiš na zadnji blatnik z nespodobnim povabilom na dirkoz radarjem?

  9. kekez Says:

    Menda jo moraš res prehiteti, ampak to ni problem, ker dokler čaka na žrtev, se najbrž vleče kot ljubljanska megla.
    Včasih mi je kar smešno, ko se policaji vozijo v službenem avtu po avtocesti med 100 in 120. Za njimi se dela kolona in nihče jih nima jajc prehiteti.

    Jaz mirne duše “švignem” mimo policaja s 140, pa me naj ganja za tistih 10, če hoče.

    Saj so me skozi naselje tudi že 3x ustavili na radar pri 61 km/h. Vedno na istem kraju. Potem sva vedno s policajem imela učne ure o tolerancah in pogreških (malo sem mu citiral prof. A. Pozneta 🙂 ) in sva tako vedno zglihala na 59 (manjša kazen!). Na koncu sem vedno dal predlog, naj tam končno že postavijo 70 omejitev (glavna mestna vpadnica). In potem so jo enkrat res :-).

  10. pocitnikar Says:

    http://www.had.si/blog/2007/07/03/policijski-avtomobili-opremljeni-s-sistemom-provida-radar/

  11. dr. Onyx Says:

    O moj Blog, ali je nekdo omenil profesor Pozneta? Električne meritve in pogreški? Drugo nadstropje, dolg hodnik. Glede omejitve v naselju. pri nas opažam, da so te table postavljene ne kot omejitve za promet, ampak neka geografska meja med kraji, občinami, regijami, kaj pa vem kaj. Ne more biti naselje nekaj, kjer ni hiš in ne levo in desno ničesar ob cesti razen dreves. Jaz tam ne morem peljati 50 km/h zaradi lastne varnosti, saj potem te pa res kdo še zrine iz ceste.

  12. kekez Says:

    Če en taprav prehiti provido, kako ga potem ta sploh ujame?
    Nekam počasne gajbice imajo, da bi lahko ujeli kakšno konkretno ribo.

    Kolikor vem je rekord že SKOZI karavanški PREDOR 198 km/h (omejitev 80), kaj šele npr. relacija Divača-Sežana, ki je dobesedno z ravnilom projektirana in so mene kot sopotnika peljali že 278 km/h (merjeno z GPSom). V Nemčiji bi bilo to čisto legalno. Tam imajo sicer provide v Porschejih (videl nekoč eno).

    Na netu kroži filmček, ko se je en motorist po gorenjski avtocesti vozil 300 km/h samo po zadnjem kolesu.

    Eni so res norci. Znanec je nekoč peljal skozi eno naselje 205 km/h. Takrat po zakonu še ni bil predviden odvzem vozniške za prekoračitev hitrosti, ampak sodnik mu jo je vseeno vzel po nekem drugem členu zaradi povzročanja splošne nevarnosti.
    Najbrž bi bila še najbolj primerna kazen – na mestu ustreliti! Ker sem proti smrtni kazni, predlagam v levo koleno!

  13. ufdv Says:

    Žal bi blo prenevarno če bi probal kdo norca s provido nalimat sebi na zadek – v stilu ” videl nevarnost na cesti in zmanjšal hitrost” Policaji so rabili najdlje da so se naučili sistematično voziti s prižganimi lučmi na službenih vozili – oziroma so jim morali verjetno vgraditi avtomatsko prižiganje. Največji užitek je peljat pod omejitvijo s policijskim avtom za sabo ko ne more nikamor in opazvat v špeglu kako zgublja živce in išče razlog, da prehiti in ustavi. Edino malo zadoščenje, ki ostaja za vse bedaste finte na katere te poskušajo odret zaradi tega ker si peljal normalno namesto po predpisih. Da ne govorimo o tem, ko kot glavni razlog nesreč pogosto navajajo hitrost – nihče ne pove, koliko se jih zgodi v križiščih zaradi neupoštevanja prometne signalizacije ali pa zaradi tega ker je nekdo dal vozniško človeku ki ni sposoben za na cesto. Nisem nestrpen ampak vseeno pa nebi rad porabil pol delovnika za prevoz na razdalji 20 km (upoštevanje omejite vhitrosti in dva polža na cesti lahko povzročita točno to)

  14. dr. Onyx Says:

    @ufdv tako kot je napisal kekez glede tabel 70 km/h na vpadnicah v Ljubljano. Dokler ni nekdo težil, da je 50 km/h po dvopasovnici malo bedasto, je veljala omejitev. Večina se seveda tega ni držala, nekateri pa so plačali kazen ko so policiste poslali služit denar z radarjem na Zaloško ali Celovško. Pa takih primerov je ogromno, kjer bi bilo potrebno postaviti dodatne znake recimo v naseljih, kjer je posamezna hiša in dolgo nič ali pa celo nobene hiše. Tam daš znak 70 ali 80 km/h do strnjenega naselja, občina pa naj sofinancira človeku, da postavi resno ograjo, da ne bodo zajci skakali na cesto.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: