Instant internet = Instant natega

Kot sem verjetno že kdaj na blogu omenil, živim v vasi, bogu za hrbtom, od prestolnice oddaljeni manj kot 30 km. In v času, ko večina govori o optiki in hitrostih 10 Mb/10 Mb, pri meni praktično ni možen drugačen dostop do interneta, kot prek UMTS mobilne telefonije. Državni monopolist Telekom pa mi kljub temu, da mu moja hruška še vedno podpira kable, ne da dostopa do interneta prek bakra, ker pač ni “tehničnih možnosti”. Pa se jebi dr. Onyx. Mi smo državna firma, nacionalni operater telekomunikacij in vlečemo kable tam, kjer vidimo profit.

No in tako mi je kot rečeno ostala samo še možnost interneta prek UMTSa. Ampak kje je tu natega?

Ja, oni (v mojem primeru Mobitel) ti dajo neko, kao preizkusno obdobje, da vidiš, kako zadeva dela na tvoji lokaciji.  Pošteno, ker pri UMTS je lokacija ključna. Vsak meter šteje. In to preizkusno obdobje je delala zadeva solidno, s hitrostmi od 1200 do 1500 kbs. Seveda, te hitrosti so za mnoge danes smešno nizke, sploh pa ob ceni 30 € na mesec, ko praktično dobiš za ta denar že optiko s hitrostjo 10 MB, plus telefon, plus 1001 TV kanal, plus plazma  televizor diagonale 1 meter za 1 cent. Če seveda živiš v nekem urbanem naselju, ki ni bogu za hrbtom, 30 km iz Ljubljane. Samo če pa nimaš druge možnosti, požreš tudi to, ker drugače lahko samo zamenjaš naslov stalnega prebivališča ali pišeš blog na papirus, narejen iz zmletega Slovenskega tednika ali kakega drugega  nizkocenovnega brezplačnika slabše kvalitete.

In sedaj pride pa končno res natega.

Zadeva je prvi mesec ali dva delovala s tako hitrostjo. Potem pa je šlo samo navzdol, čeprav jaz sam nisem menjal lokacije, UMTS antena pa je še vedno manj kot 100 metrov zračne linije stran. In tako so danes nekaj povsem običajnega tudi take hitrosti (v reklamah sicer omenjajo 7 Mbs ali vsaj 3.5 Mbs z predpono do):

To pa je praktično že zelo blizu delovanja starih analognih modemov in pri taki hitrosti lahko pozabiš na video posnetke in vse ostale napredne funkcionalnosti interneta. Še celo običajne slike se izrisujejo kot leta 1995, ko sem še poslušal v ozadju piskanje modema.

Meni je jasno, da je danes boj na telekomunikacijskem trgu hud in se vsakemu gre samo za to, da te nekako pogodbeno veže za daljši čas, potem pa … jebi se., dr. Onyx Gremo iskat nove žrtve. To je slovenska realnost. Verjetno pravno povsem zdrži tudi hitrost 1 kbs ali še manj, ker omejitve navzdol domnevam ni,  1kbs pa  pade še vedno nekako do 7Mbs. Kolikor hitro dela, pač dela, vse tja do teoretičnih 7 Mbs.

Zame je tole vse skupaj, kot rečeno, ena čisto navadna natega.

Tehnično sicer delovanja podrobneje ne poznam, se bom pa pozanimal, kako zadeva v resnici tehnično deluje. Ne dvomim pa, da se da enostavno omejiti posameznemu uporabniku pasovno širino, ko preteče testno obdobje. Morda celo ni omejena pasovna širina, ampak se dogaja podobno kot se je pri običajnih internet povezavah, ko se število uporabnikov povečuje, povezave (kapaciteta prenosnih linij) pa ostajajo enako hitre, kar ima jasno za posledico, da hitrosti drastično padajo (tehnična podhranjenost sistema, ko komerciala kar prodaja in prodaja, pozabljajo pa investirati v nadgradnjo sistema). Pa me nenazadnje niti ne zanima preveč, kako to tehnično izgleda. Dejstvo je, da s stališča mene, kot uporabnika storitve, tole izpade kot natega. Žal.

Naj pa še za konec omenim, da tudi ne razumem, zakaj se v Ljubljani praktično povsod  UMTS vmesnik poveže takoj z 3.5 Mbs, medtem ko tu, na deželi, kjer so kravice in konjički, pa čez 1500 kbs praktično ne gre nikakor, čeprav sem, kot rečeno, manj kot 100 m zračne linije od antene? Ali imajo ene antene in oddajnike za na deželo, kjer so kravice in konjički, druge pa za urbana središča?

Ali so moje položnice kaj drugačne kot od tistega, ki živi v Ljubljani? Sprašujem neumnosti?

Značke: , ,

31 komentarjev to “Instant internet = Instant natega”

  1. Mikec Says:

    Mislim, da je pasovna širina odvisna od zasedenosti UMTS signala, vsaj drugače si jaz doma nisem znal razlagati. Enkrat 1,5 mbps, drugič kaplje v morje. Edina pozitivna stran tega je odklenjen modem (vključno s tujino), ki pa bi ga verjetno dobil tudi kje na ebay-u, samo se prej nisem spomnil…

  2. dronyx Says:

    Po moje Mobitel ne garantira pogodbeno nič, razen položnice v fiksni višini. Samo če se greš resno neko storitev na trgu, bi moral nekaj pa vendarle pogodbeno zagotavljati. Vsaj minimalno zagotovljeno hitrost.

  3. Mikec Says:

    Imaš prav, najnižja hitrost bi morala biti navedena in zagotovljena. Sanjskih 7,2 mbps je pa itak sposoben prenesti le modem, medtem ko oddajniki ne morejo oddajati tako močnega signala.

  4. coprnca Says:

    mah to z internetom je cela beda… živim 6 km iz malo večjega kraja (Cerknica), kjer se da dobit t-2, adsl in vse podobne stvari… pri nas pa nič… adsl priključki kolikor jih je bilo za ta konec so bili pobrani že verjetno več kot 5 let nazaj… ena domača rešitev je bilo 8 ljudi na lokalni mreži na adslju da je blo vsaj neki… na srečo so se moji starši enkrat pametno odločili in naročili kabelsko… in sem prišla do kolikortoliko dobrega interneta… vsi tisti, ki pa se za kabelsko niso odločili pa se lahko ukvarjajo z navadno telefonsko povezavo… leta 2008… žalostno…

  5. piskec Says:

    Pa ne, da si od ljubljenega telekoma pričakoval kaj več? Kdo pa se bo ukvarjal z deželo, če pokrije 95% ljudi v urbanih področjih…

  6. sandiv Says:

    Poznam problem iz tehnične in dejanske plati. Internet ti je delal na začetku hitro, ker na bazni postaji ni bilo veliko uporabnikov in takrat še niso reklamirali brezplačne mobilne televizije in brezplačnega srfanja po Planetu.
    Sedaj vas je očitno več na tej bazni postaji, ki uporabljate internet. Bazne postaje v ruralnih okoljih so povezane v svet preko povezave 2Mbit/s ali v najboljšem primeru 4Mbit/s. V mestih so bazne postaje povezane v svet preko optike in je propustnost neprimerno večja. Je pa res, da si kupil internetno povezavo z največjo hitrostjo DO 7Mbit/s. In finta je vtem DO: nihče ti ni garantiral minimalne hitrosti, tudi 1kbit/s je povezava DO 7Mbit/s.

  7. dr. onyx Says:

    Zame naravnost škandalozno, da brez sramu uvajajo nove storitve očitno na račun padca kvalitete obstoječim naročnikom. Meni je jasno, da je gledanje TV na mobilniku dejansko “stream” prenos podatkov, kar zahteva spet svojo pasovno širino. Samo na dolgi rok si s takim načinom poslovanja delajo medvedjo uslugo, ker se nas bo čedalje več tega operaterja v dolgem loku izognilo. Zase osebno vem, da za osebno uporabo nočem imeti z Mobitelom, kar se tiče prenosa podatkov, ničesar več.

    coprnica: Ne reči, da si iz Grahovega ali Žirovnice, ker od tam nekje ja bila moja babica. Drugače so pa kabelski operaterji tudi vredni svojega denarja. Jaz imam Telemachov kabel dobesedno v kuhinji, pa na vsak način pogojujejo internet in naročnino na kabelsko, kar pa ne potrebujem, ker TV praktično skoraj ne gledam, oziroma so mi štirje kanali vrh glave in čez. Ampak vzel bi recimo telefon + internet, samo NE, še TV ali nič. Ampak ko danes gledam, kaj dobim za 30 € od Interneta sem izpadel spet bedak, ker za ta denar pa že dobiš tudi trojčka pri Telemachu z vsaj 1 Mbs, ki je pri kabelskih operaterjih vsaj približno toliko, ne pa tako kot pri Mobitelu, kjer je vse skupaj po sistemu “šta bude bude, sve je bolje, nego ništa bajtova na sat”

  8. sandiv Says:

    Nič se ni potrebno jeziti na Mobitel, situacija pri ostalih operaterjih je identična. Tudi operaterji imajo probleme pripeljati široko internetno pipo do baznih postaj v takoimenovano vukojebino. Do teh lokacij so povezave izvedene običajno preko radijskih linkov, katerih kapaciteta je bila preračunana za govorno telefonijo. Sedaj bodo te radijske povezave postopoma zamenjevali z novejšimi, a to se ne bo zgodilo čez noč.

  9. enxen Says:

    Zelo verjetno je, da so tvoje položnice res drugačne kot v Ljubljani. Si se moral na svojem volišču morda pred prejemom volilnega listka podpisati v volilni imenik? 😉

    Jst sm za kabel!

  10. Gorazd Says:

    Vidim, da imaš isti problem, kot sem ga imel jaz.
    Tri leta sem čakal, pa zaradi tehničnih možnosti niso mogli vključiti ADSL-a. Enkrat mi je čisto slučajno en znanec povedal, naj naročim še en telefon v hišo, to je namreč javna dobrina in ga je telekom dolžan postaviti. Najprej sem naročil kar prek interneta, vendar je naročilo šlo med spam, nato pa sem naročilo sprintal in ga poslal priporočeno po pošti. Spet je prišel odgovor, da ni tehničnih možnosti in da bom dobil ADSL, ko bo mogoče. S tem so seveda mislili na sveti nikoli. Telekomov odgovor sem poslal na APEK (Agencija za pošto in elektronske komunikacije), na njihovo pravno službo, od njih sem dobil odgovor, da mi mora Telekom vzpostaviti linijo v 30 dneh. Čez dva tedna sem že imel novi telefon, teden kasneje pa še 2mbit/265kbit ADSL in internetni telefon, pa še razvezan dostop sem si uredil. Kar pa se tiče tehničnih možnosti, je bilo to, da so potegnili iz omarice do hiše štiri metre štirižilnega kabla, namesto prejšnjega dvožilnega. Za opravljeno delo so se zamudili slabe pol ure.
    Upam, da ti bo ta zapis kdaj v pomoč, če boš rabil ADSL.

  11. birdy Says:

    no da dodam loncek:
    jest sm pa na nasprotnem bregu – se pravi uporabnik simobilovega hsdpa interneta iz izredno podobnih razlogov kot ti, samo da sem doma na neposrecenem delu ljubljane, kjer ni potrebne infrastrukture za KAKRSENKOLI internet (alternativa je se analogni modem, ki se poveze z nekje 16.800 – zdej pa racunej)

    no tudi meni je speedtest v TESTNEM obdobju delal fenomenalno 2000+ dol in 250 gor – sedaj poraz

    drugi mesec delovanja je zadeva dol padala da je bila neuporabna, ker ni zdrzala vec kt ene 5sec povezana
    hitrosti so DRASTICNO padle – nekje na tvojo zgoraj prilozeno slikco
    ping se je povecal za 10x

    no sedaj tretji mesec uporabe moje hitrosti 1500 NE presezejo nikoli (neglede na uro, dan v tedni ipd)
    realno mi je zacel delat na nekje 1000
    povezava pa pade “samo” se ene 5x na dan

    u glavnem – se strinjam s tvojo tezo da si v testnem obdobju ocitno “privilegiran” in ti nudijo zavajujoce visoke hitrosti, medtem ko PO podpisu pogodbe vse to pade nekam….trenutno si drugi poleg mene da vem d se mu je to zgodilo, ce zvem za se koga – se obnem na pristojno inspekcijo

    PS
    @gorazd – ce bi to prej vedu, bi vsekakor naredu TOCNO to, ker nam do bajte pride PCM analogna linija, ali po slovensko: frekvencno moduliran dvojcek-od tukaj 16.800 povezan analogni modem

    *vse hitrosti so podane po rezultatih na speedtest.net, izjema so seveda teoreticne hitrosti s katerimi se mi je povezoval analogni modem

  12. dronyx Says:

    @birdy: UMTS internet je podobna zadeva kot recimo IP TV, kjer je nivo storitve odvisen od cele kopice faktorjev, nenazadnje tudi od števila naročnikov. Če operaterji prenosnih kapacitet ne povišujejo, se logično z večanjem števila naročnikov kvaliteta povezave in hitrost znižuje. Ampak resna firma bi morala o tem voditi računa, ne pa tako, kot je sedaj, kjer edino zanesljivo pošiljajo položnice vsak mesec za ne tako majhen znesek, vsaj v primerjavi z drugimi storitvami. Če bi jaz vedel, da bo to delalo z hitrostmi pod 500 kbs in takimi zakasnitvami, ne bi pogodbe sklenil nikdar. Po moje UMTS internet, razen za redke poslovneže, danes pač ni primerna izbira, ker enostavno nimaš zagotovljenega praktično nobenega nivoja storitve. Skratka: MOČNO ODSVETUJEM.

  13. birdy Says:

    @dronyx saj sem zadevo testiral, sedaj jo mam dobre 3 mesece in za casa testa je delal BP 2500 / 250 po speed testu s pingi nekje 160

    potem je bil en mesec ko je bilo neuporabno – vec kot 10sec linija enostavno ni zdrzala, potem se je to popravl je linija drzala sam so bli prenosi se slabsi kot je zgoraj slikca

    potem se je nekak zadnje 14 dni normaliziralo da mi dela nekje 1000/100

    ce bo zadeva se malo srackala, kot prejsnji mesec je to neuporabno, ker programi tud logina ne izvedejo ko ze linija pade, bom pobasal kakega kolega pravnika s sabo in sel na simobil odstopit od pogodbe, ker oni svojega dela pogodbe pac ne izpolnjujejo(zagotavljanje povezave do interneta)

    ps
    verjemi mi na besedo da bi neverjetno raje mel KAKRSENKOLI drug sirokopasoven dostop do interneta – sam s PCM linijo pa brez kabelske/optike lahko pozabim na vse skp – obcina lj-center!

  14. marelca Says:

    birdy, tudi meni se je to zgodilo in me zanima kaj lahko storimo, saj imam obcutek da bo mobitel nad tem dvignu roke in zvalil krivdo na prenosnik, lokacijo,…

    v mojem primeru je takole…sem tudi dokaj oddaljena od civilizacije v nekem zaselku na hribcku stajrske in imam signal 100%, a ping je skos okoli 4000ms. ko pa imam prenosnik v lj ali pa na gorenjskem imam signal vedno slab (od 40 do 60%) ampak ping je najvec 100ms. sicer so mi vsi rekli, da bi moral biti okoli 10ms, ampak sem s 100 popolnoma zadovoljna glede na tistih 4000.

  15. birdy Says:

    za zacetek:
    pingi znasajo navadno nekje 160ms – mal vec mal manj -> 10ms lahko sanjas, sam tud teoreticno ni mogoce

    meni se ping(kadar stvar dela) ne premakne stran od 160 za vec kot nekaj ms

    kar se tice pinga 4000ms ali 4s, je to popolnoma neuporabno, sedaj jest sm uporabnik simobila(nisem ponosen, sam kaj naj 😉 ) in navadno dobim tehnike na telefon, ko tezim zadosti casa, in oni znajo povedat kako in kaj

    tko da nasvet: za zacetek klici mobitel in tezi tok casa da dobis tehnike, potem naj ti pa oni lepo povedo kako in kaj(ce poznas kerega k se vsaj mal spozna na omrezja pomaga ce ga mas poleg/na telefonu)
    pa sporoci kaj ti bodo povedali

    vec na zalost trenutno ne morem pomagat

  16. dronyx Says:

    Ping 4 sekunde pomeni, da je nekaj narobe na prenosni poti. Če bi imeli tehnično službo normalno postavljeno, bi pobrali podatke o lokaciji in naročniku ter preverili, zakaj do tega prihaja. UMTS internet ima sicer zaradi narave delovanja (brezžična souporaba GMS/UMTS omrežja) večje pinge oziroma zakasnitve kot ostali načini, ampak ne pa tako zelo velike. Ko moj instant internet normalno dela je ping nekje med 100 in 150 ms do slovenskih strežnikov. Jaz svetujem, da jih pokličeš ali pošlješ mail z natančnim opisom težave in boš videla, kako hitro bodo težavo odpravili. Kakor jaz poznam informatike vsi najprej trdijo, da se nič ne da narest, ko pa jim pomahaš z delovno knjižico se pa hitro potrudijo, naredijo telnet na router in vtipkajo nekaj v smislu reset interface….

  17. marelca Says:

    vsem zares hvala za nasvete!!! sama se bolj malo na omrežje spoznam…sm pisala na mobitel pa cakam odgovor…drugace se jim bom pa kar tam narisala s prenosnikam pa da mi uredijo. sam pomoc po telefonu je cist neuporabna…nikol nic pametnga ne recejo, sam to, da to verjetno ni zaradi njih…

  18. marelca Says:

    zdravo,
    torej na mobitelovem centru so mi svetovali, da naj racunalnik odnesem v najblizjo trgovino mobitel in bodo tam verjetno znali pomagati, mogoc bojo celo vedli, da te tezave obstajajo. tega se nisem storila, ampak bom kmalu. rekli pa so mi, da ker internet normalno deluje npr. v ljubljani, saj je vec vrst signalov (HSDPA,GPRS,…) se stvar porazdeli in tece hitreje, na obrobju recimo (v mojem primeru celjska regija) pa je signal le GPRS, ki je ze naceloma (naj)pocasnejsi. reku pa je tudi, da je lahko problem v prezasedenosti omrezja, kar pa delajo na tem, da bojo razsirili. tolk o tem…kej vec vam pa sporocim, ko odnesem racunalnik na servis mobitela. lp

  19. dronyx Says:

    @marelca: Po moje ni z tvojim računalnikom nič narobe in v Ljubljani verjetno res zadeva deluje v redu, ker imaš nenazadnje tudi večjo gostoto baznih postaj, kar se prebere kot “vec vrst signalov (HSDPA,GPRS,…) se stvar porazdeli in tece hitreje,”. GPRS deluje res bolj počasi, ampak če ti je prej delalo prek UMTS ne vidim razloga, zakaj bi naenkrat delal prek GPRS na isti lokaciji. Pri meni že iz modre lučke na modemu (vmesniku) vidim, da se povezuje prek UMTS in tako se poveže tudi takrat, ko deluje obupno počasi. To pa je največkrat popoldan in zvečer nekje do 23:00, ko ljudje na veliko telefonarijo in si pošiljajo MMSje, kar ima seveda prednost pred internetom in to se odraža kot počasnejše delovanje in velike zakasnitve (ping).

    Gre pa tu kot rečeno za to težavo, da oni priklapljajo nove in nove naročnike, infrastrukturo pa ne nadgrajujejo in potem seveda v neki točki postane vse skupaj neuporabno za vse. To je isto kot če imaš dvopasovnico okrog Ljubljane, število avtomobilov pa bi se povečalo za 50 krat. Jasno da potem ne gre več nikamor in vsi samo še stojijo v kolonah, še posebej popoldan in zjutraj, ko se ljudje vozijo v službe.

    Ampak resna firma po moje najprej nadgradi omrežje, potem priklaplja nove naročnike, ker sicer hitro izgubiš stare.

  20. marelca Says:

    mislm, da se mobitel pozvizga na stare narocnike in mu je glavno samo pridobivat nove…torej ja, vprasanje koko poteka njihova nadgradnja omrezja…

    imam lenovo prenosnik, ki ima integriran modem, tak da jst kej preko luck zal ne morm vidt. stvar mi trenutno deluje ping tam nekje 1000ms in sem kar zadovoljna. a mogoce kdo ve, a se da kje nastavit, da bi vedno izbral racunalnik UMTS signal? 🙂

  21. dronyx Says:

    @marelca:

    Zanimiv je tale pravni poduk iz Mobitelove spletne strani:

    * Mobitelovo omrežja omogoča teoretične hitrosti prenosa podatkov do 7,2 Mb/s v smeri k uporabniku (HSDPA) in do 1,4 Mb/s v smeri od uporabnika (HSUPA). Dejansko dosežene hitrosti so manjše od teoretičnih; odvisne od kakovosti radijskega signala, povezav in naprave.

    Meni zvečer dela (izmerjena hitrost prek spleten strani speedtest.net) z borih 200 kbs, kar je od teoretičnih 7 Mbs 35 krat manj.

    Kakovost signala je zelo dobra, modem je sodoben in ne ravno poceni, problem pa je seveda v besedi “povezav”, kajti instant internet je v bistvu trženje “frekvenčnega ostanka”, torej tistega, kar se ne uporabi za GSM telefonijo, to pa je odvisno od trenutne zasedenosti omrežja.

    Preveri na zgoraj omenjeni spletni strani, kakšne hitrosti dosegaš. Po mojih opažanjih je (v zadnjem času) porazno popoldan in zvečer, recimo zjutraj pa dela s solidnih 1000 kbs, kar omogoča normalno brskanje po spletu.

  22. D.H Says:

    Meni gre 20Kbs Verjamete ali ne…( prav sem napisal!)

  23. chef Says:

    Ravno testiram to sranje doma (Ljubljana – Vič) in deluje vrhunsko. Še youtube filme lahko gledam.

    Problem je seveda v tem, da jaz službeno potujem v najlepše slovenske kraje, to je pa recimo Trenta ali pa Logarska dolina. Sem te kraje omenil gospodu na Mobitelu, pa se je kar nazaj potegnil, da tega mi pa ne more kar tako prodat, ker se lahko zgodi, da me bo nategnil. In sem dobil tisto konzervo na test za tri dni. Tako jo bom jutri testial po Goričkem in nazaj grede v kakšnem smotanem kanjonu.

  24. dr. onyx Says:

    @Chef, v Ljubljani veliko stvari deluje “vrhunsko” in če nimaš potrebe po mobilnem dostopu do interneta, obstaja veliko drugih, boljših načinov dostopa v internet. Problem je, da to sranje od Mobitela marsikje drugje deluje škandalozno slabo in za povrh se to stopnjuje na slabše še z časom ter so s to storitvijo veliko ljudi pri Mobitelu enostavno grdo nategnili.

    Kakor je meni znano, so pa tehniki opozarjali, kaj se bo zgodilo, če se bo omrežje masovno uporabljalo za internet, samo je očitno pohlep po denarju prevladal.

  25. Nakkiel Says:

    Kakor jaz zastopim instant internet, je namenjen uporabnikom, ki potrebujejo internet pri svojem delu na terenu. In za take je to super zadeva, ker se lahko povežejo na net skor kjerkoli po sloveniji in to uporabljajo pri svojem delu. Tisti ki živite po raznih vukojebinah, vam mora pa že zdrava pamet dati vedet, da ne morte pričakovat 4Mbs. Tist s testnimi modemi je pa direkt smešen, ker se testna hitrost lahko poskusi tudi z anonimno mobi kartico. V končni fazi pa tud lahk prekinete pogodbo pa pač plačate samo preostanek cene modema, kar je dolgoročno precej manj kot naročnina. Vsaj pri mobitelu. Simobil je okol tega bolj trd, kolkor vem. Zmerej so alternative, mobitel je ponudu svojo in zato ker ste se sami odločili in podpisali pogodbo, še ne pomen da so vas nategnil. Prej sami sebe nategujete:))

  26. Tjasa Says:

    Samo s to razliko, nakkiel, da ti na Siolu vsakič, ko ti rečejo, da priklop širokopasovnega interneta na tvoji lokaciji ni možen, ponudijo kot edino možnost Instant Internet. No, tisti, ki živimo v raznih vukojebinah, ravno tako živimo v nenadjebljivem vesolju veselja, prejemamo reklame etc., žal pa pri eksekuciji teh prihodnost je tu obljub nekako ne pridemo zraven, ker se razni telekomi raje mečejo po trepalnicah po tozadevno polnih ritih prebivalcev blokovskih naselij.

  27. janko Says:

    lep pozdrav js mam iste izkušnje z mobitelom. Sem iz Šentjurja in na zacetku je delovalo cca 260 do 300 kb/s ping je bol 260 do 480 sedaj mesec po tem je povezava cca 20 do 60 kb/s ping pa 1000 do 1400 in to je za v smeti

  28. dronyx Says:

    @janko: Jaz bi jim kljub vsemu težil, vsaj po mailu. Pošlji jim meritve (recimo speedtest.net) in opiši, kaj se dogaja. Jaz sem na tem blogu toliko časa težil, da so očitno preprogramirali bazno postajo, ker od takrat deluje v redu.

  29. Bojan Says:

    Pozdrav vsem.

    Nekaj časa je spet minilo od zadnjih postov, pa me zanima, če je v tem času napredovalo tudi tole mobilno omrežje?
    So hitrosti zdaj kaj bolše, al je to še zmeri za v kontejner?

  30. Simon Says:

    js sm tt doma pogu za hrbtom pa mobitelov internet pa so hitrosti neverjetne modem imam pa zte mf662!

    download: 8-10 Mbps
    upload: 2-4Mbps

    Nimam se kaj žalt je kr faj prej sm pa uporablav simobilov mobilni internet res da niso bile takšne hitrosti a se nism mev kaj žaliti. simobilov mobilni internet sem mev 2 leti hitrosti pa so bile vedno:

    download: 2-3Mbps
    upload: 0,5-10Mbps

  31. dronyx Says:

    @Simon: Ne vem sicer kako si prišel do takšnih številk, ampak te niso niti teoretično možne na obstoječih UMTS omrežjih (8-10 Mbs).

    Poleg tega je Mobitel nekje maja uvedel novost, da tudi naročnikom na instant internet neomejeno omejijo hitrost, ko prenesejo več kot 20 GB podatkov v tekočem mesecu in kakor sem sam opazil, v to številko štejejo vse. Upload, download, signalizacija…

    Tako števec, ki pride zraven programske opreme, za to sploh ni mirodajen, ampak je očitno pravi podatek dostopen na portalu planet.mobitel.si, kjer imaš nek monitor prenesenih podatkov.

    Omejijo pa ti na nekih 400 kb downloada in praktično zanemarljiv upload, čeprav zadeva samo za srfanje še nekako dela.

    Temu oni rečejo princip pravične uporabe.

Komentiraj