Plačevanje z mobilnim telefonom

Vidim da so danes popularne razne aplikacije in rešitve ki omogočajo, da s telefonom plačuješ tako, kot bi plačeval z bančno kartico. To si predstavljam da deluje tako, da na pameten telefon naložiš neko aplikacijo, ki se ji reče mobilna denarnica, Apple Pay ali kaj podobnega, to povežeš s podatki o bančnem računu in potem prek NFC plačuješ s telefonom na POS terminalih, ki to funkcionalnost podpirajo. Kot opažam v trgovinah je to precej razširjeno.

Ampak jaz v tem ne vidim neke bistvene prednosti pred navadno bančno kartico, sploh pa ne želim na telefonu vnašati nikamor podatkov o mojem bančnem računu, ker si telefon to nekje shrani. Čim neka mobilna aplikacija zahteva vnos podatkov o bančni kartici jaz takoj prekinem namestitev in jo odstranim iz telefona.

Kar pa bi jaz uporabljal, je pa možnost, da lahko na pametnem telefonu namestim aplikacijo – recimo za plačilo kart za vlak, plačilo parkirišča, kino vstopnice ali kaj podobnega, nakar plačilo opravim tako, da telefonu približam mojo bančno kartico ter vnesem PIN kodo. Skratka da se moj telefon v fazi plačila blaga ali storitve na mobilnem telefonu obnaša kot mini POS terminal in da se na telefonu ti podatki ne shranijo.

Pa bi bil celo pripravljen plačat neko razumno provizijo za transakcijo, samo da mi ni treba na telefonu v razne aplikacije vnašati podatke o moji bančni kartici oziroma računu.

In to bi želel imeti tudi na navadnem računalniku. Torej namesto da v razne spletne trgovine vnašam podatke o bančni kartici in sem vedno v skrbeh, kje vse so si shranili moje podatke in kdaj mi bodo kaj avtomatično trgali iz računa, ker sem nekje v drobnem tisku pozabil označiti, da se mi neka naročnina avtomatično ne podaljšuje, bi imel priklopljen na računalnik NFC čitalec in bi plačeval prek spleta z običajno bančno kartico tako kot na običajnem POS terminalu.

Druga možnost, ki bi po moje lahko tudi vsaj delno odpravila zmešnjavo in divji zahod na področju plačevanja z mobilnimi telefoni pa bi bila ta, da se vzpostavi nek enoten standard za mobilne denarnice in bi potem take mobilne denarnice na pametnih telefonih omogočale plačevanje v vsaki mobilni aplikaciji, ki bi podpirala tak standard ali pa na plačilnih mestih, ki omogočajo plačevanje prek NFC.

Moja edina manjša izkušnja s plačevanjem na pametnem telefonu je bila z mobilno aplikacijo za plačevanje parkirnin EasyPark. To sem želel namestiti zato, da testiram, kako ta sistem plačevanja sploh deluje na telefonu. Ko sem aplikacijo namestil in prvič zagnal, sem šel skozi nastavitve in prišel do tam, kjer je zahtevala vnos podatkov o moji plačilni kartici. Tu sem se potem premislil (ustrašil), končal namestitev in aplikacijo takoj odstranil iz telefona. Vendar že teh par minut je bilo dovolj, da so si očitno nekje pri sebi shranili moje podatke in čez kakšen mesec dobim na moj telefon sledeče SMS sporočilo:

Po moje številni, ki uporabljajo plačevanje prek pametnega telefona iz raznih mobilni aplikacij in mobilnih denarnic sploh ne vedo, kje vse so shranjeni podatki o njihovih plačnih karticah. Nekaj je shranjeno pri ponudnikih storitev, kar očitno ni najbolj varno, glede na primer EasyPark zgoraj, nekaj je verjetno shranjeno tudi kje na pomnilniku telefona. Do česa vse se da priti na telefonu nisem raziskoval, je pa povsem možno, da se da priti tudi do podatkov o plačilnih karticah. Nenazadnje se marsikdo niti ne ukvarja pretirano s tem, kje nek odslužen telefon konča. In tako kot iz njega potem pobirajo zlato in druge dragocene kovine, se lahko najde kdo, ki iz odsluženih telefonov pobira podatke. Če pridobi podatke o plačilni kartici verjetno lahko pobere potem tudi denar iz bančnega računa.

Nekateri menijo, da sem jaz paranoičen. Jaz pa se čudim, kako hitro in brez pomisleka so ljudje pripravljeni posredovati podatke o svojih bančnih karticah, pri čemer večina nima pojma, kako ti sistemi dejansko tehnično delujejo in kje vse so tveganja za zlorabe. Mobilne aplikacije pa tudi razvija lahko praktično kdorkoli in Google Play tržnica na Android operacijskem sistemu je eno veliko smetišče, na katerem se lahko znajde praktično karkoli. Tudi številne aplikacije zelo dvomljive kvalitete.

Komentiraj