Piramide v Bosni? Niti ne!

Bosanska legenda pravi, da sta nekoč živela dva faraona – Ramiz in Ramzes. Ramzes je odšel gradit piramide v Egipt, Ramiz pa v Bosno.

Najprej moram napisati, da sam kakšne večje pozornosti novicam o tem, da so v Bosni odkrili piramide do letos nisem posvečal. Pa ne zato, ker bi bilo to povsem nemogoče, ampak preprosto zato, ker je Balkan v svetovnem merilu praktično sinonim za natego in ne bi bilo nikakršno presenečenje, da so njihove piramide samo še ena natega več na precej dolgem seznamu nateg, ki imajo svoje korenine na Balkanu. Beseda “NATEG” bi morala po moje postati mednarodna označba za prevaro, tako kot je recimo znak “SOS” mednarodni znak za klic na pomoč!

Letos sem potem začel prebirati zapise o teh piramidah na internetu in gledati nekatere posnetke na Youtubu. Na podlagi videnega sem dopustil možnost, da bi lahko bilo poleg veliko dima tu tudi nekaj ognja, predvsem pa me je čudilo, kako bi se lahko neka popolna izmišljotina ohranila dolgih deset let. Tako sem se potem odločil da grem po poti številnih novodobnih romarjev in se odpeljem v 520 km oddaljeno Visoko v Bosni ter se prepričam na lastne oči, kakšne piramide so odkrili Bosanci.

Via Michelin je sicer predlagal pot čez Banja Luko in mejni prehod Bosanska Gradiška, boljša možnost pa je mejni prehod Slavonski Brod, ker se tako dlje pelješ po hrvaški avtocesti. V Bosni vožnja večinoma poteka po lokalni oziroma magistralni cesti razen zadnjih nekaj 10 km od Zenice dalje, kjer pa je zgrajena avtocesta. Je pa potrebno biti pozoren na radarje in policijske zasede, ki se občasno pojavljajo ob cesti, pri čemer težavo povzroča še po mojem mnenju slabo urejena cestna signalizacija, saj dostikrat sploh ne veš kakšna naj bi bila omejitev na določenem odseku, manjkajo znaki za konec naselja itd. Ampak več kot 7 ur vožnje ni problem, ker si potem nagrajen s pogledom na najvišjo piramido na svetu!

Ali pač ne?

Trenutno najbolj vroče domnevno (pseudo) arheološko najdišče na svetu se nahaja v Bosanskem kraju Visoko, kakšnih 30 km iz Sarajeva na vzhodnem delu vzpetine Visočica, ki naj bi bila po mišljenju nekaterih pravzaprav največja in tudi najstarejša piramida na svetu ter delo človeških rok.

Ker v okolici tega (pseudo) nahajališča ni nekih urejenih parkirnih prostorov moraš ponavadi parkirati nekje v mestu in se potem peš prek čaršije odpraviti na hrib. Tu je mene takoj napadla iz zasede neka ciganka, ki mi je bila pripravljena pokazati to nahajališče, seveda za denar, kar pa sem ocenil da ne potrebujem. Ampak ona je vztrajala, jaz pa tudi, tako da posel ni bil sklenjen. Kot sem slišal pa so se pod (pseudo) piramido naselili cigani (pravno bolj korektno romi ali zaradi mene lahko rečemo tudi “nomadi”), ki so očitno začutili priložnost za lahek zaslužek, ker se tam sedaj sem pa tja kdaj valijo trume naivnežev (kot truma sem imel v mislih skupine od enega do treh, ker neke množice turistov jaz nisem opazil).

Do (pseudo) arheološkega najdišča na Bosanski piramidi Sonca, ki je dobila ime menda po piramidi Sonca v Mehiškem Teotihuacanu, vodi precej strma krajša pot.

slika_1

slika_2

Ob poti je v sadovnjaku narejena nekakšna predavalnica ali pa gre morda celo za nekakšen “New Age” sakralno spiritualni objekt z improvizirano prižnico, zbito iz lesenih bio desk. Ker tam naokrog ni bilo nikogar, razen nekega čudaka, ki bi skoraj ubil psa s kamenjem, ker mu je preganjal kokoši po dvorišču, mi ni uspelo izvedeti, čemu to vse skupaj služi. Ampak ker smo v dolini Bosanskih (pseudo) piramid gre sigurno tudi v tem sadovnjaku za veliko pozitivne energije, morda pa se da izpod pulta dobiti tudi kakšno domačo slivovko, ki prečisti še tako zapackane čakre oziroma ostanke prejšnjih (slabih) reinkarnacij.

slika_3

slika_4

Zanimiva za pogledat sta tudi tale dva drevesa, ki sta se nekoliko preveč zbližala. Ker v psedo znanosti tudi drevesa čutijo sem prepričan, da gre tule za tisto pravo ljubezen, ki je možna samo med dvema drevesoma in to na piramidi Sonca, kar ne more biti samo slučaj. Ni pa teh dveh simpatičnih dreves kot kaže še nobeden od teh pseudo znanstvenikov opazil, tako da imata zaenkrat še blažen mir pod (oziroma nad) Soncem.

slika_5

Tu potem pa pride tisti zabavni del in pravi razlog mojega obiska tega kraja, samo (pseudo) arheološko najdišče oziroma arheološko Medjugorje.

slika_6

slika_7

slika_8

slika_9

slika_10

slika_11

slika_12

To je v parih slikah v bistvu vse od nahajališča na največji pseudo piramidi na svetu.

Samo pobočje je bistveno bolj strmo kot izgleda na nekaterih fotografijah in ko pogledaš navzdol imaš občutek, kot bi gledal po Planiški velikanki.

Na eni izmed tabel se lahko podučiš, da to kar tu vidiš je v bistvu beton, ki je superioren po svoji čvrstosti in kar naj bi potrdili tudi neimenovani inštituti za materiale iz Francije, Italije in BiH.

slika_13

Na drugi taki informativni tabli pa je pojasnjena starost piramide pri čemer je naveden podatek, da je (pseudo) piramida stara 29,200 let plus minus 400 let.

slika_14

Torej graditelji te (pseudo) piramide naj bi bili sposobni izdelovati beton in to praktično že pred 30.000 leti (!), ko so ostali ljudje še z gorjačami lovili medvede in se skrivali po jamah. Pa ne samo to. Kot sem zasledil na večih koncih po internetu naj bi bil ta beton celo bolj kvaliteten, kot smo ga ljudje sposobni izdelati sedaj! Koliko betona je bilo potrebno zmešati, da se sezida 210 metrov visoko piramido pa presega mojo domišljijo oziroma se to da verjetno izračunat za kakšen doktorat na pseudo fakulteti.

S stališča pseudo znanosti je zanimiv tudi tale posnetek, kjer se lepo vidi, kako je nad betonsko piramido tekom 30.000 let nastala kakšnih 50 cm debela plast zemlje. Menda taka plast nastaja s hitrostjo 1 cm na vsakih 200 do 300 let, kar je moram reči tudi mene presenetilo, saj sem pričakoval, da lahko zemlja nastane hitreje.

slika_21

Sama pseudo piramida Sonca je videti od daleč takole:

slika_15

Iz tega zornega kota moraš imeti dejansko bujno domišljijo, da vidiš piramido.

Na vrhu hriba se sicer nahajajo neki ostanki utrdbe iz srednjega veka, ki pa je verjetno zares arheološko najdišče. Je pa vprašanje, koliko časa bo ta utrdba še lahko kljubovala zobu časa oziroma bolje rečeno pseudo arheologiji, ki želi iz tega hriba za vsako ceno narediti piramido.

slika_16

Ko sem tole videl v Bosni moram reči, da preprosto nisem vedel kaj naj si mislim. Zadeva ne deluje tako prepričljivo, da bi lahko to brez zadržkov kupil oziroma verjel, da sem dejansko videl največjo piramido na svetu, na drugi strani pa se ne da povsem ignorirati vse te informativne table in (resda neimenovane) inštitute s svojimi ugotovitvami.

Ampak po mesecu dni od povratka iz Bosne sem prišel do zaključka oziroma spoznanja, da tu po mojem mnenju piramid ni in da gre za čisto navadne hribe, kar pa potem pomeni, da je celotna zgodba o Bosanskih piramidah dejansko nateg. Mi je pa ob vsem tem nerodno, ker sem potreboval toliko časa, da sem prišel do te ugotovitve, ampak vse skupaj je res ena velika Bosanska zmešnjava, kjer je težko nedvoumno ugotoviti, kaj je res in kaj ne, saj je nasprotujočega si materiala na internetu zelo veliko, na terenu samem pa ničesar oprijemljivega.

Za kakšno piramido gre v primeru hriba Visočica (pseudo Sonce) je morda še bolj kot ogled na terenu v Bosni uporaben program Google Earth (koordinate tule) kjer se da lepo videti 3D model terena z različnih zornih kotov. Namreč severna in delno vzhodna stran sta dejansko na prvi pogled videti kot bi gledal stranice piramide, ampak čim pogled rotiraš pa iluzija piramide hitro izgine, sploh ker sam hrib deluje kot del ostalega hribovja v okolici in si ne predstavljam, da bi lahko hribi v okolici nastali kasneje kot pseudo piramida, pri čemer siloviti tektonski premiki ob tem procesu ne bi porušili človeške gradnje, pa ne glede na kvaliteto (pseudo) betona.

google_earth_1_1

Beton iz katerega je piramida zgrajena po mnenju geologov dejansko ni beton, ampak kamenina konglomerat, je pa o sami geologiji teh Bosanskih hribov oziroma pseudo piramid (vseh skupaj naj bi jih bilo menda kar pet) veliko napisanega tule.

Še preden sem šel v Bosno so mene še najbolj prepričali če lahko temu tako rečem posnetki nekakšnih tlakovcev ki so jih odkopali na pseudo piramidi Meseca (hrib Plješevica), ampak tudi v tem primeru se izkaže, da je take tlakovce sposobna narediti tudi narava sama, brez posega človeških rok.

Po vseh teh spoznanjih so zame pseudo Piramide v Bosni bolj psihološko sociološki kot kakšen arheološki fenomen, saj kakor sedaj gledam na vse skupaj je to postalo nekakšen kult oziroma morda še najbližje nekakšni “New Age” religiji, kjer moraš pač brezpogojno verjeti in potem vidiš v teh Bosanskih hribih piramide ter veliko mistične pozitivne energije najrazličnejših pojavnih oblik. Cel ta cirkus pa potem izkoriščajo nekateri za pseudo spiritualni turizem, ki očitno po tolikih letih še vedno privablja v Bosno nekatere z željo po “osebni rasti” (če že potrebujejo tako “osebno rast” jim lahko tudi jaz prodajam kilo banan po sto evrov).

Na vzpetini poleg Visočice je zrasel celo manjši in moram reči lepo urejen hotel, so pa pozabili urediti cesto do njega, saj je ta z obeh strani tako ozka, da se razen na redkih mestih praktično ne moreta srečati dva avtomobila, ob močnejših nalivih pa je prevozna samo če imaš kakšnega terenca in po možnosti ne mestnega, ker tak šminkerski avtoček bo nasedel na udarnih jamah.

slika_17

slika_18

slika_19

slika_20

Mene so najprej namestili v neko sobo, ki je obupno smrdela po kloru, ampak po pritožbi so me premestili drugam, tako da to po mojem mnenju ni moglo bistveno vplivati na moje dojemanje Bosanskih piramid oziroma smrad ni zamašil tistih glavnih čaker, ki bi morale iz teh Bosanskih hribov pričarati piramide.

Da je ta psihološko sociološki fenomen teh pseudo piramid po desetih letih še vedno tako živ, da v Bosno prihajajo občudovat te hribe turisti iz različnih držav, pri čemer smo Slovenci bi rekel kar v večini (veliko je tudi organiziranih skupin), gre zasluga po moje predvsem karizmatični osebnosti “odkritelja” ter glavnega promotorja teh pseudo piramid dr. Semirja Osmanagića (v angleščini Sam Osmanagich).

Sam ga sicer še nisem videl predavati v živo, ampak na posnetkih, ki sem jih videl na Youtubu on kar žari, ko razlaga o teh pseudo piramidah in prastarih energijah, ki so s tem povezane. Če tak človek trdi, da so piramide uporabljale stare civilizacije za komunikacijo med sabo po različnih kontinentih potem temu verjame na besedo veliko ljudi, brez da bi se sploh spraševali o smiselnosti ali verjetnosti take trditve, sploh ker je v ozadju menda še božja geometrija in schumannova resonanca. Karizmatiki sevajo pač neko posebno energijo in če ti karizmatik pride na dom prodajat kuhinjske lonce kupiš vse, kar ti ponuja, ker pač deluje prepričljivo. In seveda seva. Veliko pozitivne energije.

Ampak nategi je potrebno slej ko prej reči preprosto…natega (angleško hoax), pa ne glede na to, kakšen karizmatik ti to prodaja!

Jaz sem prepričan, da ima Bosna veliko naravnih lepot, ki jih lahko ponudi turistom, pri čemer je v Bosni vse vsaj za tretjino ceneje kot pri nas. Bi pa morali po moje Bosanci graditi turizem kot gospodarsko panogo na poštenju in prijaznosti do turistov, kar se jim bo dolgoročno edino splačalo. To jim od srca privoščim, ker so res veliko pretrpeli in te prizadene ko vidiš preštevilna pokopališča, ki so posledica vojne in morije po razpadu bivše Jugoslavije.

Farbanje kristalov kamene strele z rdečo in modro barvo pa po moje ne bo najbolj pravi pristop.

Obstaja pa seveda tudi par promilov ali še manj možnosti, da gre v Bosanski dolini piramid dejansko za piramide, ki so delo človeških rok. Ampak teh par promilov je enako tudi možnosti, da resničnost sploh ne obstaja in mi živimo v Matrici, torej svetu, ki je umetno ustvarjen in povsem navidezen.

Ne more pa mi ustvarjati umetne resničnosti kar vsak karizmatik z veseljem do pseudo arheologije in veliko energije za širjenje svojih fantazij!


Opomba pod črto: Ker gre v primeru pseudo piramid v Bosni dejansko za nekakšno “New Age” religijo sam nikakor ne želim komerkoli pokvariti te religiozne izkušnje, saj je vse zapisano zgolj moje osebno mnenje! Religija in zdrava pamet oziroma logika pa že od nekdaj ne gredo najbolje skupaj.

Značke:

One Response to “Piramide v Bosni? Niti ne!”

  1. Connor Says:

    Bravo! Odlično povedano in še s pravo mero humorja. Tudi sam sem bil tam in mislim podobno/enako, le tako dobro ne bi znal ubesediti. Čestitke!

Komentiraj