Pok blogosferičnega balona

Da je slovenska blogosfera v globoki krizi, zame pričati vsaj dve večji zadevi poleg kopice manjših.

Prva so nedvoumni posnetki iz seanse Blogres 2.0, na katerih sem v razpravnih dvoranah povprečno naštel enega, dva, tri…morda vse tja do deset slušateljev, kar je samo nekaj ljudi več, kot jih je v svoje kamere ujelo Nasino vozilo Mars explorer na rdečem planetu in komaj doseže število predavateljev. Kakor sem na hitro uspel preleteti zapise na blogih o tem dogodku vseh dogodkov slovenske blogosfere, nisem nikjer zasledil nekega res velikega navdušenja. Obrazi predavateljev so več ali manj isti, kot na premiernem Blogresu 1.0, predstavljene teme za moj okus dolgočasne in namenjene res samo peščici entuziastov, Jonasa sem že enkrat videl v živo in si tega niti ne želim ponovno, raznih reklamnih torbic in T-shirtov imam doma že za manjši odpad…

Drugi res zaskrbljujoči podatek pa je enostavno dejstvo, da imamo pri nas še vedno zgolj in samo enega blogoslovca (blogologa). Pa še ta je baje samodeklarirani, kar v mojih očeh krepko znižuje vrednost njegovih izpadov. Ampak bolje imeti vsaj enega, kot nobenega, zato ga ne smem preveč kritizirati, čeprav včasih imam neprijeten občutek (sploh odkar se trudi v reviji Monitor), da njegova pisanja služijo zgolj promociji peščice ljudi, ki jih morda on osebno pozna in jih omeni pa res v čisto vsakem svojem članku, ki mu ga tiskani mediji objavijo. Za moj okus neokusno.

Pred kakšnim letom je vse kazalo, da bomo imeli v naslednjih nekaj letih pri nas v povprečju 1.2 odprta bloga na prebivalca in da bo v tej poplavi spletnih dnevnikov moč najti tudi kvalitetna besedila (plus seveda multimedija), vredna pozornosti širšega spletnega občinstva.

Kot vse kaže, pa bo tudi ta blogosferični balon počil in občutek imam, da se je to potihem že zgodilo. In kot pravijo tisti tihi najbolj smrdijo. Če pogledam moj zapis iz aprila 2007 z naslovom Kje so vsi, v katerem sem se čudil, kako je lahko na Siolovem Blogosu registrirano 3500 blogov, aktivnih pa dejansko morda 100 in od tega vrednih branja zame kvečjemu 10 ali kakšen več. Danes se čudim številki prek 8000 odprtih blogov, številka omembe vrednih blogov pa je ostala praktično enaka, ali pa se je celo za kakšno blogersko glavo zmanjšala. Torej se, tehnično rečeno, samo povečuje šum, koristen signal pa ostaja na enakem nivoju, kar samo otežkoča iskanje peščice tistega, vrednega moje pozornosti. In časa za brskanje po smeteh danes nima verjetno nihče več na pretek in neomejeno, sploh če se smetišče vzpenja do neba in čez.

Morda edini, ki me je zares prijetno presenetil, je zopet Had, ki mu je očitno vendarle uspelo pripeljati oglaševalca na svojo spletno stran, kar štejem za dogodek, ki zame presega oba Blogresa skupaj. Na drugi strani pa je zame veliko negativno presenečenje, kako neopažena je ostala blogosfera s strani oglaševalcev in v tem mediju ni skoraj nihče pripravljen oglaševati tudi če mu ponudiš oglasni prostor zastonj. In tu ne gre v prvi vrsti za denar, gre za to, da običajno oglaševalci (oziroma njihove agencije) analizirajo medij, kjer bodo oglaševali in če se nečesa tako izogibajo, kot se izogibajo naše blogosfere, kaže zgolj na to, da je s tem medijem nekaj narobe. Nisem pa blogoslovec, da bi lahko kvalificirano ugotavljal kaj.

Tipičen povprečni blogerski zapis, ki po moje danes najlepše opiše stanje duha slovenske blogosfere, gre pa nekako takole:

Namestil sem Firefox 3.0. Ljudje, kolk ma firefox 3.0 bugov. Sem ga takoj skenslu, pa dal nazaj 2.0. Ful sem razočaran. Nategnil so nas.

Komaj čakam Blogres 3.0, ki bo upam tega pusta dokončno pokopal. Na pepelnično sredo pridem pa na zaključno žurko.

dr. Onyx ni uradno blogoslovec, zato je to mnenje irelevantno.

29 komentarjev to “Pok blogosferičnega balona”

  1. sparkica Says:

    Smešni so ti naši mediji… Oprsja, nage riti in plastični nasmehi so zgleda bolj pomembni… O kvaliteti blogov si ne upam sodit, ker tudi jaz nisem bogoslovka. Sploh pa mi ne bi dovolili biti 😀 Po drugi strani pa je čisto možno (verjetno in mogoče), da tudi moj blog spada v kategorijo “tipičnih povprečnih blogerskih” zapisov 😀 Mimogrede, tvoji so mi všeč. Krajše obdobje si se začel nagibati k grenki nesladkani limonadi (pa ne limonadi v smislu pocukranosti!), vendar si zdaj definitivno osvežilen kot šveps. In meni je šveps všeč 😀 Nekaterim pa tudi ne. Jebat ga 😀 Koga? Po želji :mrgreen:

    Kar se tiče elitizma pri (tiskanem in naslovničnem ali celo hišnem) objavljanju se ne morem bolj strinjati s tabo, zato iz protesta nočem vpisati svojega bloga na Siolov Blogos.

    Še naprej bodi švepsast 😀

  2. sparkica Says:

    k grenki = h grenki, preden me kak slavistično orientiran komentator potegne za jezik 😀

  3. Stalker Says:

    Šit. Tud mene FF 3 zajebava.

  4. alcessa Says:

    Mene so tud nategnil s FF3.

  5. chef Says:

    RESNO me zanima, če še kje na svetu obstaja blogerski kongres.

    Čisto zares.

  6. alcessa Says:

    Nemci, zgleda, majo enga: “re:publica” Na zadnjem kongresovanju je bila menda prisotna tudi policija …

  7. thorin Says:

    Strinjam se s tabo, da je vedno več šuma na blogih, kot pri večini stvari je tudi pri blogerskih zapisih 95% (pod)povprečnih, 5% pa nadpovprečnih. Ampak tudi za to obstaja rešitev, ki jo uporabljajo tako blogerji, kot tudi tisti, ki jim je prej šlo ob omembi blogov na smeh – http://www.drugisvet.com. Avtomatizem ali naključno brskanje po preobilici vsebine ne seže do kolen uredniškemu izboru.

    FF3 pa meni zaenkrat v redu lavfa …

  8. Dr. Frojnd Says:

    @Sparkica

    slavistično orientirani komentatorji smo že davno podlegli dronyxovim eskapadam pri rabi predlogov in tvojega lapsusa ne bi niti opazili, če ne bi sama opozorila nanj. Jaz sem se še nekaj časa trudil biti vzgojen, ampak me je hladen sprejem pri dronyxu odvrnil od nadaljnjega prizadevanja.

    Glede blogosfere pa takole: kot nekdanji profi admin na forumih sem bil pravzaprav vesel, da se je veliko smetja selilo na bloge, sedaj pa prav tako ugotavljam, da s svojega seznama branih vsaka dva meseca izgubim eno ime, novih pa ne pridobivam, ker se mi po kupih smeti enostavno ne da potikati.

  9. Dr. Frojnd Says:

    aja, še to. majhen kviz rabe predlogov. samo zate dronxy. vse najboljše za tvoj rojstni dan 😀

    http://uciteljska.net/ucit_dl.php?id=1538&sid=28d55962aa5643ad201b6852f839062f&n=0

  10. dronyx Says:

    Dr. morda boš šokiran, samo zmotil sem se samo pri “z traktorjem” in še to, ker sem prehitro odgovarjal. Drugo je pa vse Prav. In ko gledam stare zapise na blogu sem prijetno presenečen, kako sem napredoval tako pri vejicah, kot tudi pri s/z. Res neverjetno, kako lahko človek v tako kratkem času napreduje. 😉

  11. alcessa Says:

    Daj nehi se poboljševati, dr. Onyx: jaz vendar ekstra samo na tvojem blogu s/z hočem uporabljati narobe … to me sprošča.

  12. dronyx Says:

    alcessa, lahko pa bi imeli prvi vseslovenski kongres ljudi, z motnjami v … uporabi črke s in z. Jaz bi lahko imel odtvoritveni nagovor, po koncu formalnega dela bi pa še ob zakuski sproščeno napačno uporabljali oba predloga. Recimo moto kongresa pa “JAZ SE Z S NE OBREMENJUJEM”.

  13. chef Says:

    Hohoho.

    Ne, ampak Onyx je edini, ki mu tele s/z odpustim.

  14. Domen Says:

    Oprosti, ampak…

    – se ti članki v Monitorju ne zdijo informativni? Se ti zdi, da ljudje ne preberejo nekaj novega? Ali se ti resnično zdi, da je edini namen člankov “furanje” določenih imen? Bi katerega od gostov zamenjal in s kom?

    – še milijontič – blogolog ni zrasel na mojem zelniku, temveč se je termina spomnila vodja projekta Ljudmila in ga prvič uporabila na info.ljudmila.org v napovedni mojega predavanja o blogih. link: http://info.ljudmila.org/article.php?story=20051208192510434&query=blogolog

    O vplivu blogosfere – dokler bo blog v prvi vrsti koncepiran kot orodje brez namena, toliko časa se bodo VSI izogibali blogosfere oziroma blogov.

    V tujini (USA, GB, Francija) so nekateri blogerji izenačeni z mediji in jih tudi politika/gospodarstvo dojema kot medije. Se pravi, da se z njimi ravna kot z novinarji Le Monda. Mind you, nekateri blogerji. Šrot je pač šrot.
    Še za konec – slovenska blogosfera ima enega blogologa. Na drugi strani ima pa x-1 ljudi, ki nič ne delajo ampak samo samo blogajo o temu, kako so blogi brezveze.

  15. sv3der Says:

    opa DrOnyx stopil si na bombico oz. dregnil v osir – blogolog (samo-oklicani) se je ze oglasil. Uzaljen? In 4 fuck sake, nehajmo se ze primerjat s tujino, ker tam se blogerskega kongresa nimajo …

    -sv3

    p.s. ja, FF 3 suxx :LOL:

  16. feniks Says:

    Nisem ravno dosleden v sledenju, vendar sem lansko napoved za Blogres zasledil, letošnjo pa zgolj posredno; na nekem blogu. Mogoče je bilo tudi pri nekaterih drugih manjkajočih tako.
    Mislim, da kriza identitete ni le problem blogov(cev), ampak tudi Blogresa. Tam me sicer ni bilo toda, če berem odzive … !? Posledica je tudi kriza v delu blogoslovcev 😉 (če nečesa ni, kaj boš preučeval)
    Ko smo že pri Blogresu, rad bi se zahvalil tistemu, ki daje tako konkretna sredstva za nas marginalce, če bi vedel kdo to je. Glede na uspeh se mi zdi to res velikodušno.

  17. Zanimive povezave 06/27/2008 | Drugi dom Says:

    […] Pok blogosferičnega balona « Dr. Onyx […]

  18. BGH Says:

    Ja, od lanskega blogresa (oziroma tam okoli) je slo vse navzdol.

  19. dronyx Says:

    Domen, kot blogolog verjetno veš, da v blogosferi pade najbolj na plodna tla provokacija (ali zapis o blogosferi), zato ne jemlji tega osebno. Kar se tiče člankov v omenjeni reviji me je res zmotilo samo to, da sem nekajkrat zasledil, da so omenjeni isti ljudje, čeprav se mi zdi krog tistih, ki o socialnih mrežah in blogih vedo kaj zanimivega povedat, precej širši (vsaj če berem po internetu). Sicer so mi pa članki v redu in jih rad preberem (v konkurenci N-tih testov tiskalnikov in prenosnikov delujejo res osvežujoče).

    Kakor jaz opažam, blogosfera z kvantiteto ne samo da nič ne pridobi, celo izgubi, ker vsa ta poplava blogov (precej je tudi dummy blogov, ki samo poplavljajo agregate) deluje prej destimulativno. In blogosfera bi po moje dobila ustrezen moment samo, če bi prišli bralci izven te sfere, ki bi dvignili tudi kvaliteto zapisov, kar pa po mojem opažanju še zdaleč ni slučaj. Blogosfera velja med “laično” spletno javnostjo še naprej za “črno luknjo”, ki poštenemu državljanu samo krade čas, ponudi pa ničesar. In Blogres bi lahko po moje načel bistveno bolj pomembne teme, kot pa jih je, vsaj kakor sem na hitro preletel program.

  20. Centrifuzija Says:

    Kot nekdanja kandidatka za Prvo Damo se mi zdi, da tukaj lahko komentiram, četudi se v to temo navadno ne spuščam.

    1. Zakaj zavraga bi pa sploh potrebovali blogerski kongres? No, razen za oglaševanje samih podjetij, ki pri tem sodelujejo. Predvidevam, da se bo ta “kongres” prej ali slej ukinil, ker je itak bolj sam sebi namen.
    2. Zakaj hudiča bi se oglaševalci ukvarjali z nekimi nekakovostnimi blogi, ki jih je ogromno in vse skupaj ni nič od njih. Berejo se itak več ali manj znanci med sabo in to oglaševalcem res ne more ineteresantno. Postavite se v kožo oglaševalcev. Bi vas res zanimalo oglaševanje prek blogov, če se ne bi obračali na konkretno blogersko javnost? Ne, ne bi vas zanimalo.
    3. Proti Domnu nimam nič, le to da precej nerga, ampak ker ga ne gledam in prenašam 24 ur na dan, je vse lepo in prav. Naj bo blogolog ali karkoli že, on vsaj dela.
    4. Imamo pa kup “strokovnih kadrov – 2.0 nabijalcev” (ni moj izraz, je pa dober in pove veliko), ki samo teoretizirajo in res nič nimajo za pokazati.

  21. Dragi Onyx… | The L Files Says:

    […] je v svojem zadnjem zapisu ugotovil, da so slovenski blogi v globoki krizi. Sicer v svojem zapisu ne omenja, kaj je bilo pred to krizo oziroma kdaj naj bi bila zlata doba […]

  22. gregac Says:

    Ha! Meni pa ne gre v glavo, kdo je določil oz se odoča, kateri blogi so šrot in kateri ne? Ker meni ni jasen ta kriterij in bi vas prosil za razsvetlitev, ker kolikor opažam so “ta pravi” le tisti blogi, v katerih se govori o politiki in boljšemu svetu, se razglablja o prečih problemih, je v objavis vsaj n-tisoč znakov, ki pa ne prinese (ali pa tudi) spremebe oz. neke uporabne vrednosti (vsaj zame). Po drugi strani pa v tako imenovanih “tipičnih povprečnih blogerskih” zapisih lahko najdeš dejansko več uporabnih stvari, kot pa v razglabljanju nekega avtorja o globalizaciji itd., proti katerim nimam čisto nič in občasno preberem tudi kakšen takšen zapis.

    In ja moj blog je brezvezen in oseben. A ni poanta blogov, da se podaja subjektivno mnenje? In subjektivno menje se podaja v n-tisoč besedah ali pa v 5 besedah. Ali ni čar v raznolikosti? A kdo koga sili brati “tipično povprečne blogerske” zapise. Nekateri jih pišejo za širše množice, drugi zase, tretji pa ker jim je dolgčas…
    Kaj dejansko naj bi blogi prinesli? Mir na svetu? Izkoreninjenje lakote v Afriki? Ali je blog medij za komuniciranje s svetom? Če je, kdo mi ima pravico določiti in me soditi na kakšen način bom komuniciral preko bloga?

  23. sparkica Says:

    gregac, tudi jaz sem se že to (glede pravice in meril) spraševala 😕 Sprašujem se tudi, zakaj bi morala biti znana imena iz medijev hkrati dobri blogerji? (Mimogrede, ne berem ne Crnkoviča, ne JŽja in ne koga od Glavnih in LEpih in Slavnih in Glasnih in ITD., enostavno zato, ker nočem in ker mi niso všeč.) Tudi moj blog je oseben in tak hočem, da ostane. Ne računalniški, ne populističen, ne političen… vse to lahko preberem pri drugih. Če komu kaj ne paše, naj me ne bere. Če meni kaj ne paše, ne berem. Svet (tudi Drugi svet) je dovolj velik za vse.

    Blogres sem zamudila, ker nikjer nisem videla reklame?! Nanj bi šla zgolj zato, da bi se srečala z drugimi blogerji, ne pa zato, da bi poslušala, da je nekaj “jeba”… 😕

  24. Človek Says:

    Sam razmišljam o situaciji nekako takole. Kaj in zakaj pa bi moralo biti tu drugače kot v ˝realnosti˝? Veliko je ljudi, ampak manj je takšnih, kot si posameznik želi. Realnost pač. To da smo ljudje na netu ne pomeni avtomatično, da smo pametnejši, temveč v večini zgolj to, da znamo tipkati. Zanimajo pa nas pač enake stvari kot zunaj… Odstotek ostane… In če spremeniš hiper market, še nisi zagotovil kvalitete.

    In kako nekateri že rečejo temu početju (bloganju)? Državljansko novinarstvo? Če to drži, potem je zame Siol bolj kot ne rumen. Ne vem ali je to dejansko namen, o tem zaradi premalo informacij in ne morem soditi (lahko pa je seveda nenamerno, ampak to jih v mojih očeh postavi v še slabšo sliko). Vendar portal deluje nekako takole – če želiš biti bran – piši veliko, provociraj, bodi aktualen, spremljaj kaj se dogaja v rumenem tisku, uporabljaj močna čustva in pompozne naslove in ne spoštuj nikogar ali ničesar (razen svojih idolov, ki morajo biti… ), ali pa piši o sexu… Ok, mal sem zašel, se mi zgodi :mrgreen:

    Ampak mislim, da vemo kako stvari stojijo. In v tem primeru manjkajo ˝opozicije˝. Kje so, kdo so ne vem, sam nisem niti iskal, niti našel, ker imam RSS. Ki ga vsake toliko pač premešam.
    Manjka mogoče nekaj ˝manjših, bolj ˝usmerjenih agregatov˝, neke nove ˝revije˝… Ampak za to mogoče še ni čas…

    Odgovor na prvotno vprašanje – mislim, da stvar ne bo počila, mogoče zgolj še malo zamenjala obliko… Prav tako je zame z Blogresom. Vsaj upam, da ne bodo zgubili volje in bodo želeli delati seveda…

    Kar se pa tiče poimenovanj ipd., pa, kakor komu paše. Vsak naj bo kar hoče. Tito je bil tudi Maršal. 🙂 Konec koncev pa sem si tudi sam nadel nick, ki je že bolj naziv kot realnost. Ljudje se pač radi izpostavljamo. Konec koncev vse živali se, ko se parijo…

    Meni pač ni pomembno ali si naziv dobil ali vzel, važno je, da ga nosiš. Nosiš do konca.

    Zanima me pa nekaj v tem stavku:
    blogolog ni zrasel na mojem zelniku, temveč se je termina spomnila vodja projekta Ljudmila in ga prvič uporabila na info.ljudmila.org v napovedni mojega predavanja o blogih.

    A tega dejanja ni bilo mogoče nikakor preprečiti? :mrgreen:

    P.S:Mam trojko, in mi je kul, ker zumira tudi okno z videom ali s sliko, ne samo teksta.:mrgreen:

  25. Ležalnik pika Com Says:

    Joj.

  26. Blogres In To… | Zaslužek Na Internetu Says:

    […] smo prebrali kako je počil blogerski balon in tole je naših 5c na to temo. Zakaj ljudje pišejo blog? Zato da bo le-ta doprinesel k slovenski […]

  27. had Says:

    v tujini obstajajo konference, specialno za blogerje.. fantje iz zemante jih obiskujejo tedensko.. prav tako obstajajo blog cornerji, kjer se tedensko dobivajo blogerji..
    tudi pri nas vse to obstaja.. kiberpipa je sticisce.. ampak zelo kmalu se vidi, komu je do druzenja, komu ni.. in vsak ima seveda svobodno izbiro..

    mogoce je res blogerska kriza pri nas.. ali pa se pocasi zacenja recesija pisanja, ko se ljudje izpojejo in ne najdejo vec zanimivosti..

    mogoce pa ne bi bilo slabo, ce bi se blogerji zaceli pocasi zdruzevati in tako bi uspesno parirali vecjim medijem (drugi svet je odlicen primer tega, razgledi recimo, itd.. )

    moznosti je neskoncno.. idej je se veliko vec.. in skupnost lahko prezivi!

  28. Drugi svet, blogološka kriza in pravica do svojega dnevnika « Razglednice z mojega vrta Says:

    […] je zgoraj citirana izjava povezana z blogološko krizo, o kateri razpredata Onyx in Savić? Kaj sploh je blogološka […]

  29. bajdec Says:

    Zarad Firefox 3, ga imam, in nevem ali zaradi slabega računalnika ali zaradi česa, vedno ko berem kakšno zanimivo stran ali blog se mi Firefox sesuje.
    Zdaj imam na računalniku Flock, ki je v resnici ćista kopija firefox 2. deluje pa le 😉

Komentiraj