OnyxADS.Minus

Kot sem v nekem komentarju omenil, v blogosferi padejo zlasti na plodna tla zapisi, ki so provokacije ali pa negativno nastrojeni, po možnosti z čim bolj udarnim naslovom.

Ti lahko recimo nek resen in poglobljen zapis pišeš cel teden, naslednji teden debuggiraš vse slovnične in stilske napake, preštudiraš vse živo, skratka, se res potrudiš, pa bo ta zapis v najboljšem primeru videlo morda 200 ljudi, če si že znan bloger, sicer 10. Prebrali ga bodo v vsakem primeru trije, ali pa še to ne.

Na drugi strani napišeš zapis, kjer omeniš, da je ta in ta bloger navadna baraba, ki samo prepisuje od drugih in ti je ukradel dva stavka. Tak zapis bo pritegnil vsaj 1000 bralcev, skratka praktično celo blogosfero.

Sam sem pred letom in pol (naivno) pričakoval, da se bo blogosfera razvila v drugo smer in da bodo v njej prevladovali (ne po številu absolutno, ampak po številu bralcev) zapisi, ki bodo informativni, zabavni, poučni in nenazadnje poglobljeni, skratka zapisi, ki ne bodo zanimali samo blogerjev, ampak bodo pritegnili ustrezen delež spletnih bralcev, ki sedaj večinoma klikajo po uveljavljenih spletnih portalih, in s tem morda nekoč tudi kakšnega oglaševalca.

Temu izgleda ni tako in blogosfera za oglaševalce, razen redkih, redkih izjem, praktično ne obstaja in to kljub temu, da kot celota vendarle pobere omembe vreden delež spletnih klikov. Je pa verjetno res, da za povprečnega oglaševalca, ki se malo sprehodi na hitro in povsem naključno po blogosferi, ta spletni prostor predstavlja nekaj takega, kot da bi oglaševal na porno spletnih straneh. Tveganje preveliko in slabo za ugled podjetja.

In sedaj pride (genialna) ideja dr. Onyxa.

Sam koncept bi si izposodil iz recimo Toboads ali Google Adsense, le da bi filozofijo malo modificiral, izhajajoč iz dejstva, da je blogosfera zlasti dobro gojišče za uspešno rast negativizma ali provokacij.

Torej, če ne gre z navadnimi “pozitivnimi oglasi”, pa poizkusimo z negativno reklamo. Zadeva gre pa nekako takole. Oglaševalec pride k meni v solidno hlajeno in klimatizirano pisarno v deseto nadstropje poslovne stavbe. Na vratih iz naravnega hrasta takoj opazi z zlatimi črkami obrobljen napis “OnyxADS.Minus – udarite konkurenco tja, kjer boli”, kar ga prepriča, da je na pravem naslovu. Moja tajnica z postavo manekenke in intelektom povprečnega slovenskega poslanca, skrbno izbrana na natečaju, gosta najprej lepo sprejme, mu stisne prepoteno roko, ga posadi na stol v čakalnici in mu ponudi podaljšano kavo brez, umetno slajeno. Oglaševalec tako čaka akademskih deset minut zato, da dobi občutek, da se pri dr. onyxu ne pride kar takoj na vrsto in da je storitev vredna tega čakanja.

Potem ga sprejmem jaz osebno. Kot pri večini drugih mojih strank gre za podjetje, ki bi rado razširilo poslovanje, vendar je naletelo na zid, ki se mu reče konkurenca in naprej ne gre. Pa recimo, da se firma ukvarja z prodajo kozmetike. Ko takole lepo popiševa, kdo so ti, ki našega poslovneža, potencialno gazelo, zavirajo, se še malo pogovoriva o njihovih šibkih točkah in za konec podpiševa pogodbico, ki je seveda strogo zaupna in roma direktno v trezor, skrit za fotokopijo slike Groharjevega sejalca.

Potem pride pa na vrsto storitev, ki izkoristi Blogosfero tam, kjer ta naravnost blesti. Bistvo storitve pa poplava na prvi pogled naključnih, udarnih negativnih reklam, ki tolčejo po konkurenci našega oglaševalca kot zaporni ogenj Nemške elitne SS divizije pred Stalingradom. Zapisi na blogih v smislu “Prvič kupil kremo za roke pri firmi Cosmetics Unlimited in ne boste verjeli. Skoraj bi mi odpadla koža. Da ne govorim o tem, kako prodajalka pojma nima , kaj sploh prodajajo in za povrh je še neprijazna. Nikdar več, samo to vam lahko rečem. Izogibajte se jih! Sem bil pa prav prijetno presenečen, kakšni carji so v firmi Vazelinko d.o.o., ker tam pa res človeka znajo postreči, pa še prodajalka luštno zgleda. ”

Eden, dva, trije, čez čas sto zapisov, ki konkurenco počasi, a zanesljivo luknjajo. In take zapise ljudje najraje berejo, ker ne želijo ponoviti napake našega “blogerja”, člana kluba OnyxADS.Minus. Ko enkrat prebereš takšno negativno izkušnjo (pa čeprav je jasno privlečena za lase in samo del negativne oglaševalske kampanije), se v zapisu omenjene firme podzavestno izogibaš. Morejo ti pa nič, ker na blogih ljudje izražajo samo svoja subjektivna mnenja, kar je njihova z ustavo zajamčena pravica. He, he, he. Na temle mestu se počutim tako pametnega, da moram takoj narediti požirek vodke Absolut.

Morda bo na to kdo rekel, pa kaj, saj blogov itak nihče ne bere, razen ožjih sorodnikov pisca. No, to pa ne bo čisto držalo. Če je zapis ustrezno opremljen z metkinimi tagi in ima pametno izbran naslov, skratka, če je napisan v skladu s SEO in optimiziran za spletne iskalnike (Had je na tem področju prof. dr. spec.), lahko tak zapis vidi veliko ljudi.

Recimo za primer, na moj zapis Instant internet, ki sicer ni nikakršna negativna reklama, je do sedaj kliknilo več kot 2500 obiskovalcev in praktično vsi so do njega prišli prek spletnega iskalnika (verjetno bi jih bilo še več, če ne bi vmes zamenjal Siola z WordPress).

Advertisements

Značke: ,

13 Responses to “OnyxADS.Minus”

  1. chef Says:

    Genialno!!!

  2. sparkica Says:

    Drži tako kot lepilo “Nič ne drži, pa vseeno prime”, ki sem ga zadnjič kupila v trgovini “Ni je za vogalom, ampak malo naprej”, kjer me je tisti očarljivi prodajalec uščipnil v rit, ampak ne smem več tja, zato fuj in bljak in lepilo je zanič 😀 Boh ne daj v tisto trgovino zlest, vam bo prodajalec zmešal glavo in boh ne daj vaše babe tja spustit! :mrgreen:

    Biznis bi cvetel. A rabiš podizvajalca? Ah, ne, verjetno jih je na tone, ki delajo zastonj 😀

  3. DJ Says:

    Hehe, ja.
    K poimenovanju storitve pa bi obvezno moral dodati se “i” (na zacetek) in “2.0” (na konec). ;(evilgrin)
    Glede prvih treh odstavkov pa – se mi zdi, da to velja za vecino medijev. Povsod po svetu, ceprav imam obcutek, da v Sloveniji pa to se zlasti pride do izraza.

  4. chef Says:

    Saj jaz bi bil za to sranje strokovnjak. Bedak pa kar zastonj delam!

  5. dronyx Says:

    chef, ti bi bil lahko v taki firmi “kreativni direktor”.

  6. chef Says:

    Ja, ja, ofkors, pa še malo v zvezi z mojim (sicer faliranim) študijem je 🙂

  7. sparkica Says:

    DrOnyx, spominjaš me na Brain-a iz Pinky and the Brain :mrgreen: Po idejah seveda, ne po stasu ali glasu :mrgreen:

  8. dronyx Says:

    sparkica, če se me že povezuje z risanimi junaki, bi prosil, če se me z inšpektorjem mumblyem ali pa Ericom Cartmanom iz Southa parka. Ta dva sta mi še najbližja.

  9. chef Says:

    Predstavljam si te kot Cartmana, ja!

  10. sparkica Says:

    dronyx, pardon, mr. mumbly, razumem 😀 Vseeno moram še enkrat povedati, da tudi Brainu ne bi delal sramote 😀

  11. Ležalnik pika Com Says:

    Hehe… meni se zdi, da ta zadeva v politiki že kar nekaj časa špila. Ali pa podcenjujem sposobnost Slovencev kako so se sposobni razburiti na račun tega in tu zadaj ni oglaševanje ampak dejanska zagretost posameznikov.

  12. dronyx Says:

    Ležalnik, sam se imam po sili razmer tudi nekoliko za politika in kakor sem opazil, se ti kot politiku bolj splača blatiti konkurenco, kot če sebe hvališ, kaj vse si dobrega naredil. Poleg tega ljudje pri politikih to nekako tudi bolje sprejmejo. Zato je pred volitvami lažje, če si v opoziciji, ker lahko napadaš. Pozicija nima ponavadi kaj očitati opoziciji, razen to, kar pri nas ves čas poslušamo, da ko so bili oni na oblasti, je bilo vse isto.

  13. had Says:

    jaz te pa vabim na pijaco! 🙂 spet

    al pa na blogorolino zabavo v petek.. pa si lahko anonimen 🙂

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: