Pravičnejše kaznovanje prehitrih voznikov

Glede na to, da so danes sistemi za pozicioniranje GPS že razmeroma poceni ter hkrati tudi natančni za civilno uporabo predlagam slovenski policiji, da kot prva država na svetu uvedemo najsodobnejši sistem za nadzor voznikov in optimizacijo prometa.

V vsak avtomobil vgradimo tako napravo, ki bo v centralni računalnik na policiji pošiljala informacije o poziciji in hitrosti vozila. V ta računalnik je potrebno samo še vnesti digitaliziran zemljevid vseh cest ter hitrostnih omejitev na posameznih odsekih.

Na ta način cena za prometne prekrške ne bi bila več določena tako kot sedaj, recimo 200 evrov za prekoračitev 10 km/h (če te ujamejo na radar), ampak bi bila definirana kot integral razlike med dejansko hitrostjo vozila in omejitvijo po času. Tu bi lahko policiji pri izdelavi programa in računalniške optimizaciji numeričnega integriranja pomagali tudi strokovnjaki iz fakultete za matematiko in naravoslovje. Olajševalno dejstvo je, da bi se zapletene matematične operacije numeričnega integriranja izvajale enkrat na mesec pred izpisom položnic za plačilo kazni.

Za kako zahteven sistem gre pa zgolj za ilustracijo nekaj številk. Predpostavimo, da je v sloveniji aktivnih kakih 500.000,00 vozil (število je zaradi poenostavitve računa namerno zaokroženo na dve decimalki), ki naredijo mesečno povprečno 1000 km in da je vzorčenje opravljeno vsakih 100 metrov (v praksi bo moj sistem prilagajal vzorčenje na podlagi sprotnega računanja odvoda hitrosti voznika – to pomeni, da če voznik hitrosti ne spreminja, se interval vzorčenja ne podaljšuje in obratno). Torej mesečno imamo tako 5.000.000.000 vzorcev oziroma računalniških zapisov, pri čemer vsak zapis mora vsebovati vsaj podatek o poziciji, hitrosti in identiteti vozila. Ob predpostavki torej, da z uporabo stiskanja vsak zapis vsebuje 500 Bitov (morda bolje rečeno Bytov) dobimo, da bo baza na mesec narastla za 2.500.000.000.000 Bytov (pojma nimam kako veliko to je, na oko cenim na 2.500.000 MB oziroma 2500 GB oziroma 2.5 TB če zamižim na obe očesi).

To je za današnje pojmovanje še veliko, če ne celo kar ogromno. V tej fazi sem že prišel do tehnične rešitve, da bo integracijo potrebno opravljati sproti in ne enkrat mesečno, ker bi bil zalogaj prevelik, oziroma bi bila potrebna prevelika procesorska moč. Res pa je, da takrat, ko bo bil sistem operativen, bodo 12 procesorski strežniki z po dvema jedroma nekako povprečje in bo diskovna kapaciteta razreda 20.000 TB nekako priporočljiva za srednje velike sisteme. Po izpisu položnic in koncu 3 urnega pritožnega roka se potem stare podatke tako ali drugače zbriše (morda ukaz deltree z popravkom za večprocesorkske računalnike?).

Patch 1.1
500 Bytov je absolutno preveč, saj lahko z enim Bytom opišemo hitrost do 256 km/h, kar bo za večino voznikov dovolj (ne vem pa kako se pišejo koordinate, samo upam da je par Bytov več kot dovolj, saj smo vendar mala država). Pač Schumachru v prvi fazi te naprav e ne vgradimo, dokler zapis hitrosti ne bo dvo Byten. Tako mesečno velikost baze zmanjšam na 250GB, kar je petina diskovnega prostora povprečnega računalniškega pirata.

Service pack 1
Dodana možnost, da voznik kupi tako imenovan predplačniški kaznovalni paket po principu poznanem iz mobilne telefonije. Tako na primer kupiš žeton za 1000 evrov in lahko potem narediš za toliko denarja prekrškov, pri čemer imaš prek brskalnika in s spletnim potrdilom za občane vedno možnost preveriti kakšno je stanje na računu. Proti koncu meseca, ko zmanjkuje denarja, pa pogledaš kateri izmed treh pedalov je zavora. Iz tega lahko oddelek za trženje naredi celo znanost. Na primer narediš prekrškov za 2000 evrov in dobiš bonus 500 evrov zastonj, zmagovalec meseca dobi brezplačno inštrukcije vožnje in ponavlanje izpita ter tako naprej da ne skačem v zelje marketingarjem.

Vprašanje bralca
V primeru, da bo sistem uporabljal mobilno omrežje, bo to praktično preobremenjeno s SMS sporočili o hitrosti in poziciji vozila na vsakih 100 metrov?

Odgovor razvojne ekipe:
To ne drži in take insinuacije odločno zanikamo. Očitno stranka nima drugega dela, kot da zajebava ljudi, ki ponoči ne morejo spati. GPS sistem v vozilu bo imel tudi svoj pomnilnik v katerega bo beležil podatke. Tako se bodo ti podatki prenesli ne preko SMSa v centralni sistem samo občasno. Obremenitev mobilnega omrežja ne bo nič večja kot je novega leta dan ob 00:00 ko sistem zaradi preobremenitve in poddimenzioniranja vsako leto počepne.

Vprašanje bralca
Zakaj meriti hitrost avtomobila, če je znan čas in pozicija?

Odgovor marketinga?
Stranka je kralj in se z njo v vsem absolutno strinjamo. Zakaj spraševati neumnosti, če je lahko vprašanje inteligentno? Iz razvoja so nam sporočili zaskrbljujočo novico, da jim ni jasno, kako bo sistem vedel, če se nekdo vozi v krogu po parkirišču 200 km/h? Rešite problem. Kdo pa dela v razvoju vi ali mi?

Vprašanje bralca
France, emigrant iz Melburna me sprašuje:
Ali bo ta sistem bolj pravičen kot so sedanje policijske zasede?

Odgovor:
France DA in DA. Sistem bo temeljil na preprostem pravilu KOLIKOR GREŠIŠ, TOLIKO DOBIŠ in ne bo več tako kot sedaj, ko plačujejo samo naivneži, ki niso sposobni ločiti navadne kante za smeti od posebne kante za smeti z vgrajenim policistom z radarjem.

Tu naj omenim še pokvarjeno prevaro policije, ko na ravni odsek izven naselja postaviš tablo delo na cesti in omejitev 20 km/h, čeprav seveda delavcev ni nikjer. Potem z radarjem in kamero slikaš prehitre voznike z 90 km/h in če je kdo med njimi, ki jim gre na jetra, se to tolmači, kot da je prekoračil omejitev za 4.5 krat. To je sicer klasična prevara, kako nekomu enostavno vzameš vozniško dovoljenje.

Vprašanje bralca
Monika me sprašuje:
Kaj se bo zgodilo, če položnice ne plačam?

Odgovor:
Draga Monika. Pojma nimam. Verjetno nekaj podobnega kot sedaj in boš dobila priporočeno ponudbo od sodnikov za prekrške, ki je ne boš smela zavrniti. Sicer sledi uklonilni zapor.

Vprašanje bralca
Osnovnošolec Luka iz delavskega predmestja Spodnje Polskave me sprašuje:
Ali ne bo tak sistem grob poseg v zasebnost?

Odgovor:
Luka! Razumem, si osnovnošolec. Vendar nekatere reči bi pa že lahko razumel. Ali ne bo poseg v zasebnost tudi to, če te bo žena posnela med svojim najljubšim opravilom s skrito kamero in dala posnetke na internet?

Vprašanje bralca
Dr. Thomas (za 10 evrov naredil “rename” iz Tomaž) univ. phd. sprašuje:
Sem ekskluzivni zastopnik za prestižne znamke Ferrari, Lotus in Tatra. Zanima me, kdo bo moje avtomobile sploh še kupoval?

Odgovor:
Nihče! No resno, avtomobili niso vaši, saj nameravate kakšnega tudi prodati. Takšne primere smo imeli v mislih in bodo imeli vgrajene posebne naprave, ki zaznavajo hitrosti šele nad 50 km/h. Problem je v načinu delovanja GPS merjenja hitrosti in s tem povezanih zakasnitev (za tiste ki še niste sedeli v Ferariju F350 – do 50 km/h potrebuje 1.6 sekunde od 200 km/h do 0 km/h pa lahko tudi 0.2 mikro sekunde – potem vas niti ne izrežejo iz avtomobila ampak skupaj pokoplejo). Zadovoljni?

Potem je gospod zastopnik poklical ponovno in objavljam necenzuriran citat:”PROKLETA banda pokvarjena birokratska. Nekateri se preživljamo s svojim delom!”
Tak sistem ima vrsto revolucionarnih prednosti:

  • Možnost analize gibanja posameznega vozila v primeru storitve kaznjivih dejanj ter “on line” nadzor nad gibanjem sumljivih ali varovanih oseb.
  • Obstoječe policijske kontrole z radarji in podobnimi triki bi odpadle.
  • Sistem bi bil pravičen, plačaš absolutno toliko, kolikor narediš integralno prekrškov zaradi “overspeeda”.
  • Število rešenih življenj bi bilo enormno. Morda za preživetje ne bi bilo potrebno izvajati neljubega ukrepa povečevanja števila rojstev.
  • Razne ABC smešnice bi odpadle. Voziš in na koncu meseca dobiš integralni zapitek (prekrški + cestnine).

  • Z uporabo daljinsko vodenih LCD prometnih znakov možna “online” optimizacija prometa na daljavo.

 

Cel svet bi nas opazoval z odprtimi očmi. Razvita programska oprema v Visual Basicu bi čez čas šla za med (za strežnik sicer zaradi varnosti podatkov predlagam trislojno arhitekturo – prvi nivo podatkovna baza kakšna eksotika na SUN solaris strežnikih v clusterju da raznim ljubiteljskim hekerjem z prhljajem in visokim čelom zapre usta + drugi aplikacijski nivo pisan v Borneu ali Celebesu (dejstvo je da je Java de facto out) na kakšnih UNIX sistemih seveda obvezna IPSec enkripcija prometa med prvim in drugim nivojem + tretji nivo Windows 98 delovne postaje z visual basic odjemalci v GPU kar je nekoliko daljši izraz za GPU).


Stroški investicije bi se samo na račun prekrškov povrnili v nekaj letih (sicer bi lahko stroške naprav v vozilih preprosto prevalili na voznike, kot je bil trik z SEDAJ ŽE ZGODOVINSKIMI NALEPKAMI).


Naprej raje ne naštevam, da komu ne pade res na misel da projekta ne izvede.
Prosim samo resen komentarje, ker trenutno delam primerjalno analizo vrste cost-benefit, računam statistično povprečni informacijski tok (za prenos informacij bi se lahko uporabljal UMTS sistem – mobilni operater si že mane roke) ter poizkušam problem vrednotiti tudi iz moralno etičnega vidika.

Odzivi bralcev:

Originalna objava Saso:

1.
GPS je ameriska zadevscina. Rabis se podporo Galileu, da bos lahko prodajal tudi na EU trgu.

A.D.1
Če zadeva deluje in je zastonj in deluje dobro se ne sprašuješ čigava je. Kaj je to Galilejo?


2.
In kdo in kako bo preverjal, da ima vsak avtomobil tako napravo? In kako se bo preverilo, da ta naprava zares tudi deluje? In kako se bo preverjalo, da ta naprava deluje tako, kot bi morala? Vsaka taka naprava rabi se eno navadno poljsko mis, opremljeno z mobijem, da dnevno javi delovanje naprave.

A.D.2
Sodobna elektronika omogoča da se lahko izvajajo self-test kaj deluje in kako. Tu ne vidim problema.


3.
Aha, distribuiran sistem? Zakaj pa ne bi raje vkljucil kar vse racunalnike v Sloveniji, SETI@Home tip varcevalnika zaslona.

A.D.3
To zaradi vrste podatkov ni sprejemljivo. Potem bi lahko kakšen hekere celo debugiral (neki tazga sam ne vem kako se to napiše), da žena ne hodi k frizerju vsak teden dvakrat, ampak k Franceljnu v sosedno vas na čevapčiče.


4.
Deltree? Tega pa nisem videl ze … ufff, vec kot 10 let.

A.D.4
deltree je dodatna oprema za XP. Najprej SP2 + vsi popravki + resource kit post SP2 + patch za resource kit. Potem stvar deluje.


5.
Ampak VB je pa zadeva iz 90ih. Dandanes se pise v ostrem C-ju.
Saso

A.D.5
Dejansko se danes za resne projekte najame Kitajsko podjetje, kjer ti za 1/40 denarja zadevo sprogramirajo v strojni kodi. Potem šele vidiš, da je 3.2 GHz an P-IV hitro – zares hitro.


Povsem nekompetenta oseba.

Kar se tiče kompetentnosti si malce prestrok do sebe. Vsi pač ne moremo vedeti čisto vsega.


Q
uote:

Originalna objava Ereinion

Ni mi jasno zakaj rabiš numerično integrirati. Mislim, da je dovolj povprečna hitrost na odseku A-B in maksimalna ter minimalna dovoljena hitrost.

Tipična izjava prometnega policista. Ne se čudit če boš celo življenje prometni policist.


Povprečna hitrost na odseku A-B za kaznovanje zaradi overspeed ne pride v poštev. Če banaliziram:

Ti voziš z Porsche carrera GT turbo z 6 cilindri/oktaeder po avtocesti z hitrostjo reciva 250 km/h. Ker je to mnogo več kot omejitev 130 km/h se potem ustaviš na počivališči in spiješ kavo ali dve ter še malo osvajaš natakarico. Ko prideš na konec odseka je povprečna hitrost reciva 60 km/h.

Tu bi seveda lahko izvajal teoretične osnove pogreška numerične interpolacije v odvisnosti od intervala delta t, samo to presega namen tega foruma. Se pa da te podatke dobiti v literaturi.


quote:

Originalna objava frutek


no kako se cracka?


Obstajata dva načina.

Če te punce ne privlačijo ali ti ne njih, si zafrustriran, brez domišljije in si pripravljen naslednje 4 leti preživeti po 18 ur na dan za računalnikom, potem malo posrfaš, se priklopiš na forumu pravi družbi, čez čas dobiš gesla za PHP (ali krajše PGP) izmenjavo kodiranih sporočil in si IN (noter).

Če imaš ata, ki je v vrhu večje družbe z letnim prometom cca. 60.000 evrov plus ter ti ata da vsak mesec žepnino ranga 2000 evrov, potem najameš strokovnjaka za to področje, ki te vpelje v posel, v roku reciva pol leta. Po tem času boš usposobljen za zahtevnejše podvige kot je recimo za začetek, da se na kakšnem večjem mednarodnem letališču na LCD zaslonu v sobi za nadzor in vodenje pristankov letal namesto radarske slike in dodatnih oken za navigacijo pojavi recimo nekaj v stilu Morhuhn winter edition (KILL ALL CHICKEN NOW).

V vsakem primeru se moraš zavedati, da imajo mnoge policije po svetu tudi svoje forenzike in eksperte za odkrivanje računalniškega kriminala, zato je potrebno v vsak primeru čez prvi del tečaja:

ČE SE ŽE UKVARJAŠ Z RAČUNALNIŠKIM KRIMINALOM JE OSNOVNO PRAVILO TO, DA PO FORUMIH NE SPRAŠUJEŠ KAKO SE KREKA. SEDAJ SI ŽE NA SEZNAMU IN KO BO STREŽNIK SIOLA ZA ELEKTRONSKO POŠTO NA KONZOLI ZAPISAL GENERAL ERROR IN MODUL USER.DLL SYSTEM SHUTING DOWN IN SE BO IZKAZALO DA SI JIM POSLAL IP PAKET KI GA STREŽNIK NE BO MOGEL ZAVRNITI, BOŠ ČEZ KAKE POL URE DOBIL OBISK NA DOMU IN MAMA BO OKAMENELA OD GROZE!!!

JA MIHA. KAJ PA TI STRICI SPRAŠUJEJO?

POTEM BO PA ATA MORAL OPRAVITI USTREZEN KLIC NA USTREZNO MOBILNO ŠTEVILKO IN BOŠ OUT. Beri, ne bodo te zaprli, dokler bo ata imel moč in denar.

6 komentarjev to “Pravičnejše kaznovanje prehitrih voznikov”

  1. martin Says:

    Se najgloblje strinjam. Najhujše prekrškarje bi pa sestrelili z raketo zrak-zemlja. Če bi bil helikopter prost.

  2. nordstar Says:

    Na začetku pisanja sem še mislil, da se gre zares… Zakaj bi sploh komplicirali. Pri rojstvu naj vsakemu dojenčki vgradijo čip, pa mirna bosna.

  3. dronyx Says:

    V bistvu je zadeva samo še vprašanje časa in gre zares, samo jaz sem obrnil na smešno plat. Problem je tudi tu Big brother.

    Verjemi pa, da če bi imel tako napravo v avtomobilu bi vozil po predpisih.

  4. martin Says:

    Hitrost ubija. Tudi polže.

  5. animos Says:

    A bo sistem zasnovan tako, da bomo tudi “programerji” lahko dodajali AddOn-e ali Plugine?
    S časoma bi bilo namreč potrebno dodati tudi module za zaznavanje:

    – varnostni pas pripet ali nepripet, kar za sabo potegne potrebo po modulu za zaznavanje števila potnikov
    – merjenje in zaznavanje psihofizičnega stanja voznika in ostalih potnikov.
    – modul, ki bi prepoznal (glede na gps karto) tudi označena parkirna mesta v urbanih središčih

    itd..

    Vsak tak Plugin bi namreč močno razširil osnovno verzijo programske opreme in tako nudil praktično neizcrpne možnosti za širitev ciljne publike oz. uslug, ki bi se ciljni skupini lahko nudile ter s tem seveda močno povečal tudi profit.

    K izdelavi takih modulov bi povabili zunanje sodelavce, ki lahko podajo tudi kako idejo na katero se sami ne bi spomnili.
    Za usluge pa bi jim seveda ponudili plačilo. (ravno toliko financ ali drugih ugodnost, da bodo zadovoljni in srečni). Sami pa bi na ta račun dobili mnogo več, kot pa bi vložili v celoten projekt!

    p.s.
    Odlična poslovna ideja, ki sovpada s časom v katerem živimo. Vedno je treba slediti napredku in razvoju.

    pss.

    pa še splača se 😉

  6. animos Says:

    jap dronyx..nekak tako izgleda tudi resničen poslovni načrt Fašističnih poslovnežov, ki je v bistvu že izdelan (z vsemi tistimi dodatnimi moduli). Le še čas ni pravi, da bi ga uveljavili. Ne manjka pa več dosti, da bodo pogoji vsi pogoji izpolnjeni.
    No, naši še malo zaostajajo. So še “komaj” pri protikadilskemu projektu. Ampak bo..počasi bo..

Komentiraj