Elitna Situla

Kot vemo so v velikih svetovnih metropolah najprestižnejša stanovanja zgrajena tik ob glavnih železniških postajah (hauptbanhof po nemško). New York, Tokio, Pariz, Bukarešta, Lagos, New Delhi in še kakšno bi se našlo.

Temu trendu se je priključila tudi Ljubljana in tik ob glavnem kolodvoru je tako nastala pred leti stanovanjska stolpnica imenovana Situla.

situla_sz
vir: ohs

Ko so stolpnico še gradili je večina mislila, da Slovenske železnice gradijo delavska stanovanja, zlasti za kretničarje, vlakovne odpravnike in sprevodnike (ko smo se z vlaki vozili v šolo smo jim rekli “klešmani”), ampak resnica je bila seveda drugačna. Zgradila so se prestižna, visoko nadstandardna stanovanja, katerih cena danes presega 4000€/m2. Ta stanovanja je večinoma pokupila slovenska intelektualna elita, torej razni šefi državnih podjetji, zdravniki, odvetniki in uspešni izterjevalci kot svoje drugo ali tretje stanovanje.

Veliko smeha in privoščljivega slovenskega avtohtonega hihi-tanja pa je vzbudil članek v enem izmed časopisov, da prebivalce Situle moti hrup železnic, izpušni plini, smeti in uriniranje delavcev v okolici. Moti tako zelo, da nameravajo celo vložiti tožbo in se obrniti na varuha človekovih pravic, ki bi po njihovo moral varovati zdravo življenjsko okolje (in zaščititi njihovo investicijo)!

Tu se pa tudi jaz nisem mogel več zadrževati in sem se začel smejat!

Glavni železniški kolodvor je na tem mestu od časa Avstro-Ogrske in cesarja Franca Jožefa. Ko so gradili ta arhitekturni biser so natančno vedeli, kam je umeščen v prostoru. Tik ob železniški postaji in ob enem bolj prometnih križišč v Ljubljani. Ampak saj to je bil vendar cilj, tako kot v ostalih svetovnih metropolah? Sprašujem se tudi, ali so šli ta stanovanja sploh pogledat, ali so samo nakazali denar? Tisti, ki so šli pred nakupom stanovanja pogledat, ali so jim pred ogledom zavezali oči in dali zaščitne slušalke na ušesa? So gledali samo prestižno keramiko in medeninaste pipe italijanskih oblikovalcev  v kopalnici, ali je kdo morda pogledal tudi čez okno?

Sploh zmaga pa pripomba, da delavci Slovenskih železnic malo potrebo opravljajo kjerkoli se jim zdi!

Ob tem sem se spomnil na problem, ki ga imajo na Kitajskem. Tam milijonska velemesta zrastejo v nekaj letih praktično iz nič ter vanje naselijo prebivalce iz podeželja, kjer marsikje niso imeli niti kanalizacije. In potem jih je šokiralo, ker nekateri prebivalci lulajo kar na ulicah. Ampak strokovnjaki za to področje so potem prišli do spoznanja, da se da hitreje sezidati stolpnice, kot pa spremeniti navade ljudi. Upajo, da bodo naslednje generacije prebivalcev teh velemest take navade opustile.

Pa s tem nočem insinuirat, da delavci Slovenskih železnic doma nimajo kanalizacije.

Čeprav se na prvi pogled zdi, da prebivalci Situle nimajo prav nikakršnih možnostih za uspeh s to tožbo, sam nisem takega mnenja. Vse pa je odvisno od tega, koga poznajo in kako visoko seže njihov vpliv. Glede na to, kdo so kupci teh prestižnih stanovanj pa po mojem mnenju njihov vpliv seže zelo visoko.

Namreč izkaže se lahko, da so bile pri podelitvi dovoljenj za to stolpnico narejene napake referentov na upravni enoti, ki so postopek vodili in niso upoštevali vseh direktiv EU glede zdravega življenjskega okolja. V tem primeru pa se moramo davkoplačevalci pripraviti, saj to bomo plačali zopet mi in lahko se celo zgodi, da jim bomo z dosojenimi odškodninami povrnili celotno kupnino za ta stanovanja in še kaj več.

Stanovanja jim pa seveda ostanejo in tudi nihče ne bo tem stanovanjem vzel uporabnega dovoljenja.

In tu se srhljivka za davkoplačevalce lahko sploh še ne konča!

Če ta tožba uspe, bodo pokonci skočili še vsi ostali, ki imajo hiše ali stanovanja v neposredni bližini železnice. Kot sem opazil, so nekaterim hiše tudi razpokale zaradi tresljajev. Ko pa še vsi ti dobijo dosojene odškodnine, smo pa davkoplačevalci v hudih težavah in spet bo potrebno višat DDV, uvajat nove krizne davke, znižati minimalno plačo in tako dalje.

V tej državi sem se naučil, da se nima smisla prehitro smejat.

Druga možnost stanovalcev Situle pa je, da Slovenske železnice spravijo vse skupaj pod zemljo in sicer še najbolje, da bi se podzemna začela nekje na Viču in končala v Zalogu. Tam kjer je sedaj glavni kolodvor pa se naredi “Centralni park”. S takim posegom pa bi bil verjetno zadovoljen tudi varuh človekovih pravic, saj bi bila tako investicija v ta stanovanja ustrezno zaščitena. Rešiti bi bilo potrebno potem samo še problem uriniranja delavcev Slovenskih železnic, hrup zaradi avtomobilskega križišča in seveda smeti.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: