Kamnite krogle v Zavidovićih (2)

Na drugi lokaciji, ki se nahaja par kilometrov stran od prve v naselju Podubravlje na levi strani reke Bosne je nahajališče kakor je meni znano ene same kamnite krogle, je pa ta res ogromna in če sem prav prebral je to največja najdena kamnita krogla v Evropi.

slika_1

slika_3

slika_5

slika_6

Tole na spodnji sliki je nekakšen “Turistično informacijski center” ob tem arheološkem najdišču, še pred centrom pa stoji tabla, na kateri je z roko napisano, da se nahajaš na zasebnem zemljišču. Ob mojem obisku tu ni bilo nikogar, tako da nisem mogel vprašati glede vsebine hladilnika, sem pa prepričan, da bi se dalo dobiti kakšno domače žganje ali zdravilno vodo za 10 evrov ko ta center deluje. Mene pa je tale improvizirana hišica v gozdu spomnila na film Petek 13, drugi del, tako da sem se ob tem počutil kar malce nelagodno, sploh ker nisem vedel, kdo se bo prikazal iz gozda oziroma kdo je lastnik te parcele.

slika_7

Je pa s to kroglo povezana meni še nepojasnjena misterija. Namreč fotografiji krogle, ki sem jo naredil jaz in fotografija domnevno iste krogle na kateri je dr. Semir Osmanagić (on je odkril to kroglo in “piramide” v Visokem) se presenetljivo razlikujeti in ne zgolj v petdeset odtenkih sive barve, ki na moji fotografiji prevladuje.

slika_2

slika_8
vir: piramidasunca.ba

Sami vzorci na krogli so videti enaki, se pa zdi, kot bi bila spodnja krogla nekoliko pomanjšana in rotirana navzgor in v desno. Ampak glede na to, da cela krogla sploh še ni odkopana si ne predstavljam, kako bi bilo to sploh izvedljivo!

Je pa seveda res, da je na spodnjem posnetku odkopan manjši del krogle kot na sliki zgoraj in da je posneta iz drugega zornega kota, vendar ne ujema se tudi okolica krogle oziroma hrib nad njo.

Leave a Reply

