Kje bi jaz rad imel most

Če v Ljubljani pišeš Jankoviču da bi imel rad dodaten most čez Ljubljanico sem prepričan, da dobiš takoj vsaj dva, medtem ko je pa drugje priti do svojega mostu čez Ljubljanico precej večji problem.

Številni kolesarji poznajo pot iz Ljubljane, mimo Plečnikove cerkve na Barju, čez Črno vas, Podpeč, Borovnico, Bistro, Vrhniko in nazaj proti Ljubljani. Za tiste s trek kolesi pa je zelo lepa izkušnja tudi kolesarjenje po Ljubljanskem barju. Na barju (ljubkovalni imenovanem morost – pisano z m) sicer ni veliko asfaltiranih cest ampak je večinoma makedam, ima pa barje zato svoj poseben čar. Vonji in barve se spreminjajo z letnimi časi, če imaš srečo ti skoči čez cesto kakšen divji zajec ali srna, lahko ob poti opazuješ krave na paši, sokola, kako  jadra po zraku in opreza za plenom itd.

Za načrtovanje poti po barju si da pomagati z Google maps, ker je na barju precej poti “slepih ulic”, ki vodijo samo da bližnjih njiv. Večji problem pa je reka Ljubljanica, ki nekako razdeli barje na severni in južni del in kakor jaz poznam praktično ni mostov čez Ljubljanico, razen tistih, ki so del lokalnih cest namenjenih za osebni promet. Tako si kot kolesar pri načrtovanju poti takoj zelo omejen.

Po mojem mnenju bi morali čez Ljubljanico postaviti vsaj za kolesarje še kakšen most in taka prva lokacija, ki mi pride na misel je na poti ki vodi po barju iz gostilne v Bistri, mimo večjega gospodarskega poslopja do Ljubljanice, od kjer pa lahko samo od daleč čez reko opazuješ pot, ki se na drugi strani nadaljuje proti Bevkam ali Blatni Brezovici:

maps_1

Na spodnji sliki sem še vrisal kje bi po moje moral biti most čez Ljubljanico kot rečeno vsaj za kolesarje, če že domačini na drugi strani reke nimajo njiv in mostu ne potrebujejo:

maps_3

Če bi tu stal most bi se dalo pot nadaljevati potem po barju čez Bevke in naprej do Ljubljane, možne pa bi bile seveda tudi še kakšne druge kombinacije. O tem, da bi zgradili tak most za kolesarje še par sto metrov naprej pa si ne upam niti sanjati (dokler tega prvega ne vidim), ker tak most bi pa potem omogočal še krožno pot mimo izliva Borovniščice v Ljubljanico do Goričice pod Krimom in nazaj v Bistro.

maps_4

Je pa zanimivo, da sem na nekaterih zemljevidih kolesarskih poti po barju videl da je ta pot vrisana kot bi most tu stal in bi se dalo priti na drugo stran. Možno, da so bili s tem v zvezi že kakšni načrti, videti pa ni da bi že kdaj v preteklosti most tu stal.

Tule pa še par slik ki sem jih naredil, ko sem šel situacijo z mostovi čez Ljubljanico pogledati v živo na teren.

slika_0

slika_8

slika_2

slika_9

Tule manjka most na drugo stran:

slika_3

slika_4.jpg

Pogled z druge strani mogočne reke, ki je za kolesarja (trenutno še) nepremostljiva ovira:

slika_10

slika_5

slika_6

slika_7

slika_11

Povezave:
Krajinski park Ljubljansko barje

Leave a Reply

