Za Ižance pretežko križišče

Jaz se občasno peljem v Ljubljano čez Ig in pred dnevi je res zelo malo manjkalo, da bi se zaletel in to ne po moji krivdi. Razlog pa očitno nepoznavanje pravila vožnje v križišču enakovrednih cest.

Ko se pripelješ iz smeri Podpeči proti Igu je ob cesti lepo vidna tabla, da sledi križišče enakovrednih cest.

Teoretično v takem križišču pogledaš desno in če ti iz tvoje desne ne prihaja nobeno vozilo, imaš ti v križišču prednost in lahko zaviješ. Teoretično seveda!

To isto križišče pa iz leve strani, torej iz smeri Iga, izgleda takole:

Tudi tu je znak dokaj dobro viden, čeprav ga bo kmalu prekrilo listje. Vendar grdi trik tega križišča je v tem, da imaš, če nisi pozoren na prometne znake, ob cesti iz te smeri občutek, da si na prednostni cesti in da imajo vozila, ki ti prihajajo iz tvoje desne, trikotnik za odvzem prednosti.

Jaz sem tako pripeljal iz Podpeči in zavijal levo proti Igu, medtem pa je iz smeri Iga pripeljal nek manjši obrtniški poltovornjak in to s polno hitrostjo. Samo mojemu pravilu predvidevanja nepredvidljivega in poznavanju te ceste se imam zahvaliti, da sem še pravočasno zavrl, ker sem ocenil, da šofer na moji levi očitno sploh ne ve, da nima prednosti. In ob tem je on mene debelo gledal, kot da jaz ne znam vozit!

Po moje so križišča enakovrednih cest enostavno prevelika eksotika v prometu in ljudje dejansko ali ne poznajo samih znakov (oziroma odsotnost le teh), ali pa ne poznajo pravil obnašanja v takem križišču. Sploh nevarni pa so primeri križišč, kot je ta na sliki, kjer ena cesta res izgleda na prvi pogled kot prednostna. In kakor sem se pozanimal, je bilo v tem križišču dejansko že precej nesreč.

Zato jaz res ne razumem, zakaj vztrajajo s tako prometno ureditvijo, ki jo šoferji očitno ne razumejo! Zakaj ne bi enostavno te znake umaknili in iz smeri Podpeči postavili trikotnik, pa problem prezahtevnega križišča za Ižance elegantno rešen?

One Response to “Za Ižance pretežko križišče”

  1. Tajča Says:

    Lep zid na levi strani.
    Za videt, seveda, ne za se zaletet v.🙂

Leave a Reply

