Hitrost ne ubija

Že nekaj dni sodelujem v zanimivi debati na temo prometa na slo-tech forumu in opazil sem, da se v nekaterih rečeh praktično z večino ne strinjam, oziroma imamo precej različne poglede. Ampak tako je nenazadnje tudi prav, saj nismo komunisti, da bi morali vsi razmišljati enako.

Zelo burne odzive je sprožila moja teza, da hitrost v prometu ne ubija in jaz trdim, da je to navadna politična floskula, primerna samo za jumbe plakate, kar bom poskušal tudi argumentirati.

Vozniki formule 1 v nekaj sekundah pospešijo do 300 km/h in drvijo po pisti z najvišjo možno hitrostjo, ki jo avto zmore. Mrtvih ali poškodovanih je presenetljivo malo. Po nemških avtocestah marsikdo pohodi gas verjetno tudi prek 200 km/h, pa vendar Nemci še niso prišli do spoznanja, da to pa ne gre in da odvažajo dnevno trupla v mrtvašnice. To so dejansko za avto na štirih kolesih zelo visoke hitrosti, ki pa očitno ne ubijajo same po sebi.

To, kar v prometu dejansko ubija, so napake udeležencev (vozniki, pešci, kolesarji, motoristi) v prometu ali tistih, ki morajo skrbeti, da se promet varno odvija. Torej vzdrževalci cest, signalizacije in podobno. Objestnost sem prištel tudi med napake, čeprav bi lahko bila posebna kategorija, ker gre velikokrat pri tem za (zlo)namerno obnašanje na cesti, čeprav kljub vsemu upam, da nihče ne povzroči nesreče namerno.

V naselju je omejitev 50 km/h, jaz vozim 30 km/h. Pred mene skoči nepričakovano otrok in ga zbijem do smrti po cestišču. Tu nič ni ubijala hitrost, ampak napaka udeleženca, otroka, ki je neprevidno skočil na cesto, kjer se odvija promet. Če želimo to preprečiti, se moramo nehati voziti z avtomobili.

Recimo imam Mini Cooper S, ki potegne do 230 km/h. Na ravnem odseku avtoceste, ki ima za naše razmere presenetljivo dober asfalt, stopim po gasu in peljem 180 km/h. Nikomur se ne zgodi nič, varno pripeljem na cilj. Naredil sem sicer prometni prekršek, ne pa napake. Nisem precenil avtomobila, ne ceste, ne mojih šoferskih sposobnosti. Drug scenarij, isti primer. Starejša gospa pelje po voznem pasu avtoceste z 80 km/h. Dohiti cisterno pred seboj, za hip pogleda v ogledalo, zagleda nekje daleč mene in zapelje na prehitevalni pas. Jaz z 180 km/h močno zaviram in se od zadaj zaletim v njo. Prišlo je do nesreče in poškodovanih, zopet zaradi napake udeležencev.

Gospa je naredila napako, ker ni pravilno ocenila moje hitrosti, jaz sem naredil napako, ker nisem predvideval možnosti, da bo zavila na prehitevalni pas in zmanjšal hitrosti, hkrati pa sem vozil krepko nad omejitvijo, kar pomeni, da voznica take hitrosti morda ni pričakovala. Vendar zelo huda napaka je tudi na njeni strani, kajti ni se prepričala o moji dejanski hitrosti in če bi slučajno vozila po nemški avtocesti, bi lahko povzročila povsem enako nesrečo, pa čeprav morda tam nihče ne bi kršil zakonske omejitve najvišje hitrosti. Torej tudi tu ni ubijala hitrost, ampak zopet napake.

Dovoljena hitrost izven naselja 90 km/h je zame zelo visoka in kretenizem je, če mi nekdo pelje 90 km/h mimo pešcev in kolesarjev izven naselja, da jih skoraj odpihne iz ceste, na drugi strani pa se po ravnem “naselju” parih hiš, ki ležijo sto metrov narazen in ni nikjer nikogar daleč naokrog, cjazi lepo mirno 50 km/h, ker je težka faca in se drži predpisov “by the book“. Pri čemer bi na taki cesti v Avstriji postavili omejitev vsaj 70 km/h, pri nas pa damo 50 km/h, da se bodo potem morda vozili 80 km/h in ne 100 km/h.

To je meni skregano z zdravo pametjo.

Kaj mene briga, če se lahko peljem 90 km/h izven naselja, če pa imam lahko povsem enako prometno situacijo, le da je enkrat pred znakom za naselje, drugič pa za znakom. Zame je pomembna trenutna prometna situacija, ne pa kaj pravi predpis. Marsikje v naselju, kjer so hiše praktično na cesti in lahko vsak trenutek mamca stopi direktno na cesto, se jaz ne upam peljati 50 km/h, ampak peljem 30 km/h ali še manj, pa zato ne potrebujem nobenega dodatnega znaka. Pri nas pa imaš dva ekstrema. Ali ljudje v takem primeru mirno peljejo 50 km/h ali še več, ker piše v nekem zakonu da toliko pa še lahko po naselju, ali pa nekdo postavi tablo za omejitev 30 km/h vsaj kakšen kilometer prezgodaj in tega nihče resno ne jemlje. In to je problem, ker če se prometne signalizacije ne da resno jemati, se ti lahko zgodi, da pa kakšna ni postavljena kar brez veze in letiš v graben, ker so zares prekopali cesto in ne gre za pozabljen  prometni znak.

Recimo meni skregano z vsako logiko je, da se okrog šol razmeče table za omejitev 30 km/h, ki pa veljajo petek in svetek, tudi ko so počitnice ali ko pade noč. Potem pa se policisti ali mestni redarji naredijo pametne in postavijo radar ob enih ponoči, ker se takrat dobro kasira. To je zame navadno norčevanje iz ljudi, ki pa v teh krajih očitno tega sploh niso sposobni dojeti.

Zdrava kmečka logika pravi, da ima taka omejitev smisel in je seveda upravičena takrat, ko je šola in so otroci res na cesti, ne pa kar ves čas! In takole enostavno to rešijo zabiti Američani:

V prvem primeru lepo piše, kdaj taka omejitev velja, drugi primer je pa še bolj inteligenten, saj omejitev velja samo ko utripa luč na znaku za omejitev. Torej ponoči, za vikende in v času počitnic luč izklopijo in promet se lahko odvija normalno. Tako enostavno in inteligentno je to, če se seveda hoče! Samo pri nas se noče in nihče se ne bo lotil postavljanja take signalizacije, ker je to samo dodaten strošek in potem ne moreš ljudi loviti na radar ob enih ponoči, ko otroci spijo. Pri nas je važno samo, da se kasira in so višine kazni na meji zdravega razuma oziroma po moje že krepko čez. Polovica zajamčene plače za prekoračitev omejitve 30 km/h za 1 km/h – 10 km/h okrog šole ponoči, ko otroci spijo? Ostanem brez besed in ob takih neumnostih me zamika, da bi zaradi jeze pohodil plin do konca.

Jaz vem, da prepričati prepričanih ne morem in jih tudi nočem. Imam pa svoje mnenje, ki ga zagovarjam, dokler me nekdo ne prepriča v nasprotno. Sam imam vozniški izpit več kot 20 let in sem naredil več kot 200.000 km, brez da bi kogarkoli v prometu poškodoval ali ranil. Nekaj let sem vozil s stopalko za plin do tal oziroma kolikor hitro se je dalo in danes me spreleti srh, ko pomislim na tiste čase. Policisti me pri nas niso ustavili še nikdar, kaj šele, da bi plačal kazen za prometni prekršek, razen lansko leto Jankoviću za napačno parkiranje.

Kot rečeno, zame je prevelika ali neprilagojena hitrost (razmeram na cesti, izkušnjam, stanju avtomobila, gum…) samo ena izmed dokaj pogostih napak udeležencev v prometu.

Nič drugega.

Advertisements

23 Responses to “Hitrost ne ubija”

  1. Tjasa Says:

    Spet cepiš dlako.
    Ne, hitrost po sebi ne ubija, je pa USODNO napako lažje zagrešiti pri visokih hitrostih.

    Če ti bo otrok skočil na cesto in boš ti vozil 30 km/h, bo tvoja zavorna pot 12 metrov (velika verjetnost je, da se nesreča ne bo zgodila), če boš vozil 50 km/h, bo zavorna pot 23 metrov (ojoj), pri 60 km/h 36 metrov (po moje nimata šanse), vse ostalo je brezveze sploh govorit. Torej, v tem smislu hitrost ubija.

    Če ti ne voziš več kot 30 mimo hiš, kjer mamce ven letajo, to ne pomeni, da nihče tam ne vozi relija. Vozijo pri nas in če se ti da, se postavi enkrat k uni hiši v Bistri, mimo katere gre “nevaren odsek” in potem argumentiraj tezo NA mejnih primerih.

    To, da obstaja možnost, da si ti dober voznik, ne pomeni, da so VSI dobri vozniki (statistika kaže, da niso). Ne morejo pa biti prometni predpisi narejeni zate, pač pa so – vedno – narejeni na predpostavki najšibkejših členov. Upoštevati pa jih moramo vsi.

    Ja, da te čisto nikoli niso ustavili, je izjemno žalostno dejstvo. Tako kot imaš ti mnenje, ga imam tudi jaz: policija bi morala na ceste. Dovolj je samo prisotnost in zgolj kontrola proometa, kasirajo tako ali tako očitno neradi. Jaz bi jim dnevno nosila vreče denarja (vsaj nekaj časa).

    PS
    Danes… približujem se tabli za konec Verda, ker je tam že malo klanca navzdol, ponavadi hitrost že raste, začnem dodajat plin, v retrovizorju pa vidim enega letalca v Cliotu (tipično), ki me dohiti, ko jih imam pod nogo že kakih 80 (nimam Cliota, pač pa avto), kar je za tisti del še komaj sprejemljivo visoka hitrost. Kaj model naredi? Jasno, prilepi se mi na odbijač tako blizu, da mu niti žarometov ne vidim.

    Sori, jaz takim počaaaaasi prižlajfam in jih spustim naprej… grem stavit, da je uni tetki, ki živi v prej omenjeni hiški zaradi njegove hitrosti ugasnilo svečo na mizi. No, ni je pa ubila.

  2. Tjasa Says:

    V Ameriki imajo tudi sicer po mojem mnenju (in okusu) bolj dodelano prometno signalizacijo. Recimo namesto navzdol obrnjenega trikotnika, ki bi ga osebno prvega nemudoma izločila iz obtoka (zaradi njega folk pri nas pri vključevanju na vozni pas AC dejansko ZAVIRA?!?!) imajo v podobnih situacijah opisni znak, nekaj a la “vključujte se levo” (ne da se mi poguglat)… Desno lahko zaviješ v rdeči (razen, če ni prepovedano) in ljudje se dejansko ne zadržujejo na desnem pasu, pač pa se umaknejo tistim, ki zavijajo desno. Pri nas? Ravno kontra – čeprav se bodo cedili kot fakin masten burek, se postavijo na levi vozni pas Šmartinske in tako onemogočijo ljudem, ki bi se zapeljali levo, normalno vključevanje na primeren pas. Da o tem, kako se pri nas prižgejo vse zavorne luči takrat, ko se na semaforju prižge zelena, ne izgubljam besed. Tega recimo v Ameriki tudi nisem videla.

  3. dronyx Says:

    @Tjasa: Najbolj akutno nevarni vozniki se na predpise požvižgajo in verjetno jih niti ne poznajo (pri tej solati predpisov imamo s tem težavo verjetno vsi). Verjetnost, da jih policija umakne s cest še preden povzročijo tragedijo, je pa pri nas na ravni promila ali manj. Samo v zadnjih parih dneh sem videl nekaj primerkov, ki so noreli z avtomobilom sredi belega dne, kot da se jim je utrgalo. Ampak narediti mu pa ne moreš nič. Lahko si zapišem registrsko, pa kaj naj z njo? Policija bo rekla, dokler ni nesreče ali ga ne dobi kontrola prometa je z njim vse v redu. Takemu verjemi da omejitev z znakom na 50 km/h ne pomeni čisto nič, ker jo niti ne opazi, divja pa tam 100 km/h ali več in prehiteva v škarice, sopotnik pa medtem kaže fakiča in se reži kot kreten. Še boljša fora pa je, da vožnjo snema in potem da to na youtube v posmeh policiji in vsem, ki se tako prekleto “trudijo” za našo varnost.

    Potem taki idioti nekega lepega dne, ko jih zapusti sreča in statistika naredi svoje povzročijo nesrečo, pametne glave se spet skupaj staknejo in modrujejo HITROST UBIJA. Nekaj moramo naredit. Spet višje kazni in spet nove table za omejitve, kar pa zopet ponavadi prizadene samo neproblematične voznike. Akutni cestni teroristi se pa še vedno požvižgajo na vse to. Policija gre postaviti radar tam, kjer se bo dobro kasiralo, par voznikov, ki verjetno niso v življenju povzročili nobene nesreče, plača neko mandatno kazen in življenje gre dalje do naslednjega leta, ko se zgodba ponovi.

    Lahko pa bi postavili na ključna mesta nadzorne kamere, si zapisali vse registrske teh akutnih primerkov, naredili poizvedbe v bazi, kdo so ti ljudje, postavili na prava mesta zasede in jih po nekaj poizkusih spravili ob vozniški izpit. Nekaj tisoč v parih mesecih. Samo to pa ne, ker to je preveč inteligentno, mi pa se moramo obnašati neumno. Lovimo raje tiste, ki vozijo 58 km/h, namesto 50 km/h, ker to je “easy money“, kot se temu reče.

    To je pač Balkan in očitno nam ni rešitve.

  4. bc123a Says:

    Tole je pa neumnost.

    Razlog je enostaven: ti ze lahko vozis po mestu 100 na uro, ampak potem se zgodi naslednje: vozis 100 namesto 50 po prednostni cesti. Nekdo iz stranske ceste zavija na prednostno in ima pregleda recimo 50m. Za to, da se vkljuci na prednostno cesto, recimo rabi nekaj sekund. Pri 50 km/h te bo opazil dovolj zgodaj, pri 100 km/h, ti bo pa kao “izsilil prednost”.

    Ravno take buce poslusam v bran motoristov. Sorry, ce peljes cez omejitev, bos tezko rekel, da ti je nekdo izsilil prednost. Pac, imel je toliko pregleda, kot ga je imel, pac ni racunal na norca, ki je za 2x prekoracil dovoljeno hitrost.

    Podobno velja za avtocesto. Spodnja omejitev hitrosti na avtocesti je 50km/h. Kar pomeni, da ima nekdo, ki vozi 100 km/h vso pravico prehiteti sleper, ki vozi 70 km/h. Cesta je ze preracunana tako, da bo situacija ostala pregledna, ce nekdo pripelje z 130 ali pa celo 150 km/h, ce pa pripelje z 180 km/h, bo pa mogoce malo zmanjkalo.

    In kriv si seveda ti, in to je prav. Lahko pa se zmenimo, da na avtocestah minimalno hitrost dvignemo na 100 km/h, potem bodo tudi hitrosti 180 km/h varne. (se vedno bo namrec najvecja razlika med najpocasnejsim in najhitrejsim 80 km/h, kot je sedaj).

  5. dronyx Says:

    @bc123a:Poglej, zaradi mene tudi če stran vržejo vse prometne znake bom vozil tako, da ne bom nikogar ogrožal, hkrati pa bom še vedno upošteval dejstvo, da lahko tudi kdo drug v prometu naredi napako in moraš biti pripravljen. Ti kot šofer moraš seveda predvideti možnost, da prihaja nekdo s stranske ceste in temu prilagoditi hitrost. Zato se jaz ne upam z 180 km/h po naših avtocestah prehitevati vozila, če pa je avtocesta prazna in imam dober avto, pa ni problema. Tudi 200 km/h če hočeš. Ne moreš pa trdit, da zagovarjam vožnjo 100 na uro po mestu. Se pa recimo jaz ne upam peljati čez cestninsko 40 km/h, ker to je pa lahko res smrtno nevarno. Ampak znaki mi pa to zapovedujejo, samo tu pač pretehta moja varnost in peljem reciva 60 – 70 km/h. Enkrat sem skoraj odrvenel od strahu, ko sem pripeljal čez cestninsko 50 km/h, mimo mene pa je nekdo po desni priletel z vsaj 120 km/h in ga seveda nikakor nisem pričakoval tik ob meni.

    Pač, zakone ti seveda lahko vedno kršiš in če te dobijo, imajo vso pravico, da ti izstavijo zagroženo kazen. Prometne predpise pa večina dnevno krši, ampak nekateri tega nočejo nikakor priznati ali pa res ne poznajo vseh zakonskih omejitev.

    @Tjasa:

    Če ti bo otrok skočil na cesto in boš ti vozil 30 km/h, bo tvoja zavorna pot 12 metrov (velika verjetnost je, da se nesreča ne bo zgodila), če boš vozil 50 km/h, bo zavorna pot 23 metrov (ojoj), pri 60 km/h 36 metrov (po moje nimata šanse), vse ostalo je brezveze sploh govorit. Torej, v tem smislu hitrost ubija.

    V redu, samo potem dajmo na vse ceste, kjer so v bližini otroci omejitev 10 km/h, še bolje pa je, če pustiš avto kar doma. Takšno razmišljanje po moje nima smisla. Po 200.000 km/h mi ni skočil še noben otrok pred avto. Dvakrat mi je v Bistri skočila tik pred avto srna, ampak sem vedel, kje skačejo čez cesto in sem vozil počasi, tako da sem lahko instiktivno zavrl, res pa sem neko lisico povozil do smrti. Samo mi ni dala pa niti možnosti, da bi jo poskusil rešiti, ker je skočila tik pred gumo in je avto samo poskočil.

    Samo glej, takšno je življenje in vsega žal ne moremo preprečiti. Jaz poznam znanko, ki jo je pred kakšnim tednom v Ljubljani povozil do smrti vlak. Bila je s kolesom in nekje na Viču stala pred zapornicami. Vlak je odpeljal mimo, ona je šla na progo pri spuščenih zapornicah, v tistem pa je priletel vlak še iz smeri Kopra in jo zbil. Enaka situacija se mi je zgodila pred leti na železniški postaji v Ljubljani, ko sem bil pozoren na vlak iz ene smeri, spregledal pa drugega. samo takrat sem v zadnjem hipu obstal, da nisem stopil na tire. Pa zato ne trdim, da vlaki ne smejo več vozit. Vsi smo ljudje in ljudje delamo napake. Je pa idiotsko, če usodo namerno izzivaš, kar nekateri na cestah dnevno počnejo.

  6. Tjasa Says:

    Še enkrat ti bom napisala: ni upravičeno pričakovati, da bo večina vozila 180 s prižganimi možgani samo zato, ker TI tako počneš. Brez veze je tako razmišljat o prometni ureditvi. Prav zato, ker stvari tako NE delujejo, imamo prometne predpise.

    Glede omejitev zaradi otrok na cesti: seveda ni treba dati omejitve 10 km/h, bilo bi dovolj, če bi velika večina upoštevala že dane omejitve. Verjetnost tega, da povoziš otroka, se tako infinitezimalno zmanjša (ne pa izniči). Ampak, ja, ok, dronyx se mora delat tepca. No, če tebi še ni skočil, je pa meni. Pa mojemu stricu, ko sva se peljala testni krog – njegovo reakcijo še zdaj samo občudujem. Prav vedel je, da bo otrok – neumno – skočil pred avto in je, še preden je otrok skočil – že zmanjšal že tako pešadijsko hitrost.

    Ne samo skočil, pred kakim letom sem v “glavnem križišču” na Verdu, kjer je za nas 90+ stopinj ovinek okrog hiše v desno, zavijala proti Vrhniki. Mati je bila na pločniku, otroka pa je ganjala po cesti. Seveda sem otroka skoraj snela. Malo je manjkalo, da nisem ustavila in šla žensko vprašat po zdravju.

    Še enkrat vrzi uč na zavorne razdalje. Voziti 50 ali 60 je 13 metrov razlike. Če greš 70 km/h, se ustaviš po več kot 50 metrih (povprečna ocena). To je še enkrat več kot 50 km/h. Zakaj bi torej na razdrapani dolski magistrali kdo hotel povečati hitrost na 70 km/h, tudi če tam ni verjetnosti, da bo na cesto priletel kak otrok? Zakaj? Da boš na Vrhniki 2 minuti več stal v semaforju?

  7. dronyx Says:

    Dolska magistrala je zate ravnina na Dolu od gostilne naprej? Kdo ti bi tam na cesto skočil? Če je cesta pregledna in ravna, se ti ne more nekdo pred tabo kar materializirati iz nič, kot v kakšnem ZF filmu Vojne zvezd. Meni osebno počasna vožnja ne sede tudi zato, ker potem nisem več zbran, ampak opazujem ovčke, oblake, regratove lučke in to ni v redu. Moram pač voziti z nekim tempom, ki zahteva zbranost pri vožnji. To mi je jasno, da na času ne profitiram nič.

  8. chef Says:

    Seveda imaš prav.

    Na nemških avtocestah je sicer priporočena hitrost 130 km/h in če ti nekoga nabašeš z višjo hitrostjo, si načeloma kriv (ali delno kriv, ne vem).

    Dejstvo pa je, da se v Nemčiji ne zgodi, da bi nekdo nepričakovano zavil levo, bognedaj brez smernika! Pri nas je to pač standard, obenem pa ljudje mislijo da imajo po levem pasu pravico voziti ne samo 130 km/h, ampak zaradi njih tudi 110 km/h in se malodane posmehujejo vsem tistim butcem, ki vozijo prehitro.

    Pred kratkim so imeli na Valu 202 v sodelovanju z AMZS akcijo Vozim 202. Poslušam sem sklepne misli in seveda se je spet govorilo samo o hitrosti. Nek ata se je jezil, da se mu včasih zdi, da je kot lokomotiva, ki za seboj vozi vagone.

    Zanimivo je, da se to meni ne zgodi nikoli. Se mi pa kar naprej dogaja, da na cestah, kjer je omejitev 90 km/h, dohitevam voznike, ki vozijo z bistveno nižjo hitrostjo.

    In ti ljudje potem težijo na radiu, češ da jih buzeriram ali, bognedaj, norec, celo prehitevam! Skregano z vsako logiko.

    Jasno, počasi je tudi bolj varno, ampak potem je najbolje, da se začnemo spet vsi vozit z bicikli.

  9. dronyx Says:

    Glede podatkov o zavorni poti pri različnih hitrostih naj povem, da me te številke ne ganejo preveč. Odkar imam šoferskega, sem moral premzo pohoditi do konca samo parkrat in to vedno na avtocesti, ko smo se iz 100 km/h naenkrat ustavili na 0 km/h. Je pa v takih primerih ABS res pravo malo čudo tehnike, ker če avto začne drseti, nimaš več kaj dosti za naredit.

    Seveda moraš pa kot šofer prepoznati primere, kjer je velika verjetnost, da ti kdo skoči pred avto in hitrost ustrezno zmanjšati. Recimo taka tipična situacija je stoječa kolona v eno smer, ti pelješ v drugo, vmes pa prehod za pešce. Kolona ti zastira pogled na prehod in kdo nepremišljeno brez da pogleda stopi čez prehod (pravi biseri so pa kolesarji). V takih primerih se jaz skoraj ustavim pred prehodom, ne pa da peljem 60 km/h. Samo za to mi ni treba računat zavorne poti, dovolj je zdrava kmečka pamet.

  10. Tjasa Says:

    Dronyx, resno sem se začela spraševati o tem, ali se ti DELAŠ norca ali si… Napisala sem “tudi če tam ni verjetnosti, da bo na cesto priletel kak otrok”… Tvoj argument o tem, da začneš pri počasnejši vožnji opazovati ovčke, pa tudi sodi v folder “potem pa vrni vozniško dovoljenje”.

    Chef, glede tiste akcije na Valu 202 pa sem tudi imela impulz, da bi se oglasila, da naj folk enostavno neha biti tako pasivno agresiven, pa bo pol stvari za vse lažjih – predvsem na avtocestah (pa tudi drugod, kjer komu paše voziti z nesmiselno nizkimi hitrostmi, naj zaboga pristavijo in spustijo človeka za njimi naprej, a je tako težko?)… in naj – tako kot ti praviš – začnejo uporabljati smernike (in to po možnosti, PREDEN SO že zamenjali smer/položaj na cesti). Na splošno bi koristilo, če bi folk malo več “komuniciral” med sabo: tako pa se mi REDNO dogaja, da želim nekomu pustiti prednost, ker vidim, da bo sicer čakal še malo večnost, mu pomaham, naj gre pred mano, dobim pa samo top, ugasnjen pogled… Ampak smerniki, umikanje in podobne stvari zahtevajo človeka, ki za volanom ne spi oziroma ki ne rešuje svojih psihičnih travm (pri tem ne mislim samo agresivcev, ki se jim mora vsakdo umaknit, pač pa večinski slovenski kompleks: NOBENE SPREMEMBE (raje si iztaknem oko, kot da bi se kaj zamenjalo, začenši s pasom večpasovnice, na katerem vozim), predvsem pa NOBENE SPREMEMBE, ki bi povzročila, da bodo stvari za VSE UDELEŽENCE lažje).

  11. Tjasa Says:

    Še nekaj o “racionalnosti” in “zdravi kmečki pameti”… zadnjič sem na glavni vaški avtobusni postaji videla neko družinsko vozilo (ene 10 let stara karavan kišta). Model je imel na zadnjo šipo znotraj naprintan BANNER na dveh listih formata A4 z napisom “2x otrok v avtu”. Že v mimobežni vožnji sem opazila, da sta tako papir kot tudi selotejp že abšlesana, kar pomeni, da se debil s tem vozi že kar nekaj časa, pa še ni naletel na policijo ali na koga, ki bi zavrtel 113 in ga prijavil (MMG, ker si glih spraševal, ja, sem že klicala, večkrat, ponavadi zato, ker sem na AC videla modele brez prižganih žarometov PONOČI in ki niso reagirali na “blendanje”).

    Retrovizor verjetno uporablja samo za občudovanje rezultatov svojega fuka.

    Ti se pa kar zanašaj na “zdravo kmečko pamet” in na to, da jo varna večina udeležencev v prometu uporablja. Je pač ne.

  12. bc123a Says:

    Dronyx, se enkrat na kratko:

    pomembna je razlika med max in min hitrostjo, ki je nekje dovoljena.

    na navadnih cestah min omejitve prakticno ni, zato moras pricakovati, da bos nabasal na nekoga, ki prakticno stoji.

    ne mores tudi reci, da, ej, ti pa ves, da ti lahko nekdo pripelje. ok, ce gre za ravne odseke ceste izven naselja podnevi, pa saj tam je jasno, da ni razlike med 90 in 140.

    potencialno se strinjam s tvojim argumentom ko gre za avtoceste, ampak le ob dodatku, da je treba zvisati minimalno hitrost (in tistim, ki je ne dosezejo, prepovedati voznjo po avtocesti)

    to, da ti v nemciji nihce ne zavije levo, je nakladanje. poskusi se peljati od Salzburga proti Muenchenu, slovenske avtoceste so proti tistemu prava milina.

  13. smoger Says:

    Zanimivo kako nekateri ugovarjajo. Dovolj je bilo onyx, da napišeš oz. da ljudje preberejo tole:
    ‘To, kar v prometu dejansko ubija, so napake udeležencev (vozniki, pešci, kolesarji, motoristi) v prometu ali tistih, ki morajo skrbeti, da se promet varno odvija. Torej vzdrževalci cest, signalizacije in podobno.’

    Ta del zapisa bi lahko komot uvrstili kot slogan/zapis na plakatu o prometni kulturi ipd.

    Sedi 5!

  14. dronyx Says:

    @bc123a: O minimalni hitrosti na avtocesti niti nisem vedel, da obstaja. Tu je govora domnevam o potovalni hitrosti, ker jaz se moram na avtocesti ustaviti, če je pred mano stoječa kolona, kaj pa naj? To hitrost po moje skoraj nihče ne pozna, zanesljivo pa ne tisti, ki po avtocesti vozijo 50 km/h. kaj šele, da bi kdo te izločil iz prometa, je pa res, da je takih primerkov malo, ker ti se ponavadi ne upajo na avtocesto. Ampak v redu. Jaz osebno sem za to, da se na nekaterih odsekih naših avtocest najvišjo dovoljeno hitrost zviša na 160 km/h. Se upam stavit, da ne bo zato nič več mrtvih.

    @Tjasa: Ti se pa kar zanašaj na “zdravo kmečko pamet” in na to, da jo varna večina udeležencev v prometu uporablja. Je pač ne.

    Jaz moram reči, da nimam tako slabih izkušenj, res pa nisem tako kritičen do drugih. Sam sem se iz mojega bolj divjega obdobja naučil, da za svojo varnost največ lahko narediš če sam varno voziš. Me moraš pa razumeti, da se ne morem zanašati na to, da drugi spoštujejo predpise in omejitve. Če grem jaz čez cestninsko 40 km/h in se nekdo zaleti vame od zadaj s 100 km/h ali lahko tožim državo, ker je postavila tako smešno omejitev in me ni zavarovala pred 95% voznikov, ki te omejitve ne spoštujejo?

  15. Fucking lopovska vlada v butalah Says:

    pozdravljen,

    se strinjam s tabo. vse so to politične floskule kako nas na prefinjen način okrasti.

    lepo zaigrajo na čustva ljudi, ki so na kakršen koli način bili prizadeti v nesreči, ali pa na primitivne ljudi katerim argumenti ne pomenijo nič.

    post iz financ iz teme Obisk Vranskega povečujejo posebni programi in dogodki.

    [bad1]
    LDS poligon.

    če ne bi bilo blagajničarjev, ki iz grmov na ravninah delijo točke tistim ki se peljejo 62 pri zadnji hiši v vasi, ne bi tak poligon preživel, vsaj s takimi cenami ne.

    koliko provizije dobi od tega kresal senica zalar ekipa??

    vse skupaj je ena velika lopovščina, ki je slaboumnim lepo prikrita.

    varna vožnja za voznike začetnike je nateg namenjen ustvarjanju sinekurcev in bo dal zaslužiti parim posameznikom.
    tečaj za učitelje varne vožnje, gredo v detajle da bog pomagaj. zakaj, namen je čim manj jih spustiti skozi. zakaj, kdo ve. :-)))
    totalno nasprotje kot je v tujini. referenca mojemu pisanju je UK.

    sistem avtošol v UK je popolnoma drugačen kot pri nas. pri nas je zregulirano vse do najmanješega detajla. seveda, če kaj ne ustreza tem detajlom sledi kazen. kazni pa gredo od min 800€ na gor.
    perverzno je še blago rečeno. npr. višina črk, ki jih imajo avtošole na vozilih, je predpisana. inšpektorji hodijo z metrom naokoli in merijo. kazen je min 800€.
    table na vozilih morajo biti pravokotne oblike in ne v obliki trapeza, če se gleda na vozilo od spredaj ali zadaj.
    na obali, dvojezične table, wtf, za koga? avtošole se bodo preimenovali v šola vožnje.
    poglejte kdaj so bile domene šola vožnje registrirane in bo jasno da so priskledniki predčasno poskrbeli zase.
    v UK je večina zadev prepuščena avtošolam. na koncu koncev je to marketing posamezne avtošole, ali imam tablo oblike trapeza, ali piramidne oblike, cazzi miei.

    varna vožnja za voznike začetnike, glede same varnosti ne verjamem da bo bistveno pripomoglo. podatke, statistiko pa ni problem sfrizirati.

    ljudje smo nadrkani, jezni, nesrečni in v skladu s tem se pozna tudi v vedenju na cesti.
    zakaj smo nadrkani, davki, represija inkasantov, slavnostni govori živih mrličev, da jim JM cigansko in ves ostal bullshit, ki so nam ga obesili za vrat obenem pa nihče, ki je stopničko nad malim človekom ne odgovarja za nič.

    primer kaj se zgodi v UK s pokvarjenim coperjem:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1379206/Police-worker-cancelled-traffic-fines-friends-jailed-10-months.html

    o občinskih redarjih, škoda besed. še ena paradržavna milica, ki nas ropa. o pritožbah na njihovo delo, škoda besed. vse pritožbe so zavrnjene brez problema.

    policaji v svoji omejeni pameti katero multiplicira naravna ignoranca trdijo da z višino kazni pada število nesreč.
    my ass. zakaj so pa v UK takšne smernice?
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1375049/New-speed-camera-guidelines-allow-drivers-86mph-escape-fines.html

    kako kradejo z radarji narod, nas:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1379374/Business-owner-beats-speeding-tickets-turning-towns-traffic-enforcement-camera-technology-them.html

    stavim da večina ne ve:
    Speed cameras are becoming increasingly common across the country. Vendors that sell the devices can receive up to 40 per cent of what motorists pay on each ticket, with the rest of the cash going to local, county and state government.

    zakaj bi pri nas bilo drugače saj smo 1000x bolj lopovska država kot UK.

    policaji in vsi priskledniki jasno da zagovarjajo represijo. razumljivo, od tega živijo and you don’t shit where you eat.
    večini pa ni jasno, bolj kot zategneš zakone, več zadev kot zreguliraš več kršitev se pojavi.
    saj to je enostavno za razumeti. ko je vse zategnjeno do maximuma se v trenutku poveča število kršiteljev, ljudi, ki so kriminalizirani za dejanja, zadeve, ki bi v normalnem svetu šle mimo bp.
    tisti, ki pa od tega služijo bodo logično zagovarjali še večje število kazni, inkasantov na delu, prisklednikov….

    pri nas bi voznika za podobno zadevo iz kože ven dali:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1373885/Motorist-drunk-drove-wheel-missing-4-miles.html

    pri nas je lepo poskrbljeno da dobiš kazen, dobiš točke, sodnika in še odvzem. noro. za eno in isto zadevo te kaznujejo večX. to je potrebno razjebat vse skupaj, pa ne zaradi tega, ker bi zagovarjal da vozimo pijani, ampak to represijo je potrebno razjebat.

    če spremenim področje, da ne govorim o JU in koruptivnosti izpitnikov na izpitnih centrih.
    angažiraš lastna sredstva + dolžniška, odpreš avtošolo in en podkupljen izpitnik te lahko uniči.
    izpitni center koper in glavni izpitnik je tak primer. o tem kdaj drugič.

    centri, poligoni za varno vožnjo brez obveze, ki je zapisana v zakonu bi še naprej tenko piskali.
    veselo bo, ko bodo vozniki začetniki, prva generacija, navalila na varno vožnjo. veselo bo, ko bo nastalo ozko grlo. bomo videli kaj si bodo po tem zmislili.

    pa srečno vožnjo.

    PS- bolani ljudje v glavah, bolana dejanja, mislim na kazni. vse skupaj je samo polnjenje proračuna na račun posameznika, ki nima sredstev, moči in niti vez in poznanstev da bi izognil sankcijam kot pasja princesa ali vlačič.

  16. dronyx Says:

    Tole mi je tudi vzelo sapo in dokazuje, kakšni vrhunski diletanti pišejo pri nas prometno zakonodajo. Po novem bo kazen če prevoziš rdečo luč 300 €, enaka kazen pa je če se voziš po območju omejene hitrosti z neverjetnih 31 km/h? To je zame norost ob kateri ostajam brez besed. Butalci!

  17. Fucking lopovska vlada v butalah Says:

    heh, ne verjamem da so diletanti.

    odlično se zavedajo moči države nad nami, večino majhnih ljudi. v naših primerih deluje država kot najbolje naoljeni stroj.

    kot je ena referentka iz dursa dejala (na financah je bil link, mislim da je bil članek na 24kur), pobira se tam kjer je najlažje.

    sprašujem se kdaj bomo šli z vilami na ulice, ker to postaja fucking noro.
    saj so nedavno “soglasno v DZ!” sprejeli popravke/dopolnila zakona, kjer so dvignili kazni.

    Here’s a quote from Atlas Shrugged:

    “Did you really think we want those laws observed?” said Dr. Ferris.”We want them to be broken. You’d better get it straight that it’s not a bunch of boy scouts you’re up against. We’re after power and we mean it. There’s no way to rule innocent men. The only power any government has is the power to crack down on criminals. Well, when there aren’t enough criminals one makes them. One declares so many things to be a crime that it becomes impossible for men to live without breaking laws. Who wants a nation of law-abiding citizens? What’s there in that for anyone? But just pass the kind of laws that can neither be observed nor enforced or objectively interpreted – and you create a nation of law-breakers – and then you cash in on guilt. Now that’s the system, Mr. Reardon, that’s the game, and once you understand it, you’ll be much easier to deal with.”

  18. dronyx Says:

    Se strinjam, tu gre že za neko prefinjeno obliko diktature, proti kateri praktično ne moreš nič. Se pa nimajo česa bati, ker Slovenca lahko posiljuješ direktno v rit, pa ne bo niti zastokal. Slovenec je kot cunja, ki jo zabrišeš v kot in tam tudi obstane in to naši političari dobro vedo. Žalostno, kaj delajo iz te države.

  19. Fucking lopovska vlada v butalah Says:

    ta pasivnost enega povprečnega butalca se napaja iz naravne ignorance.

    saj, če se ozreš naokoli koliko ljudi kr neki lapa, a obenem lahko vsako zadevo preveriš in notime.

    na to da se ukvarjaš z blogom spremljaš tudi druge bloge in forume in si že opazil koliko ignorance vre iz glav večine.
    razumljivo, saj nihče nič pametnega ne prebere. vir informacij je 24kur, delo, večer in podobno sranje.
    domače branje je lady, izobraževanje pa vikend maraton po nakupovalnih centrih.

    garbage in garbage out.

    če rabiš gradivo za vsebino ti lahko pošljem od gerard celente in bob chapman.

  20. pijanec Says:

    Tjasino razmišljanje je čisto balkansko/slovensko in ga drugje na Zahodu ne poznajo več. Za njo pešec, ki skoči na cesto, pač ni kriv, ampak je kriv voznik. V tujini je kriv pešec. Tjasa, a ti misliš, da za pešce pravila ne veljajo? Pri nas lahko nekaj prometnih udeležencev počne vse kar jih je volja, krivdo pa obesijo neprilagojeni hitrosti voznikov.

    Se spomnite primera lani iz Koroške: pešec je hodil po vozišču ob pločniku, kriv pa je bil voznik zaradi neprilagojene (v zakonu jasno piše, da mora pešec obvezno uporabljati pločnik). Enak primer je bil na pomurski avtocesti: pešec je tekel preko avtoceste od enega do drugega počivališča, avto ga je zbil – kriv pa voznik, ker ni prilagodil pričakovani oviri (samo v tej državi je pečec na avtocesti pričakovana ovira).

    Sicer pa časovne omejitve mimo šol poznajo v skoraj vsaki razviti državi.

  21. pijanec Says:

    Sicer pa, če pogledamo slovenske 2,5 -3 metre široke ceste z zelo malo preglednosti. Na veliki večini od njih je omejitev 90 km/h, pa to ne pomeni, da povprečni voznik vozi hitreje od 30-50 km/h. Smrtnih nesreč na takih cestah pravzaprav ni.

    To je popolnoma enaka zgodba kot s prehodi za pešce. Skoraj vsi pešci, ki letno umrejo, umrejo na prehodih za pešce … ob dejstvu, da 95% ljudi dnevno prečka ceste mimo prehodov. Nekateri bodo rekli, da so krivi vozniki … očitno pa so pešci, ki samo gredo na pamet prek, ker jih zakonodaja ščiti.

    V naši vasi je do zdaj povozilo samo 1 pešca, pa še tistega na edinem prehodu. Čeprav skačemo prek ceste povsod …

  22. dronyx Says:

    V naši vasi so do sedaj po spominu tudi povozili samo 1 pešca. Dolgo vrsto let se je pijan vračal zvečer domov iz vaške gostilne tako, da se je naslanjal na kolo in opotekal po cesti. Jaz sem ga večkrat srečal in sem se mu na daleč izognil. Nekega dne pa mu sreča ni bila več naklonjena. Kriv je bil pa sigurno voznik, ker ni tistega dne ostal doma.

  23. Tjasa Says:

    Pijanec, spet si nažgan bral moje komentarje (ergo tvoji zblojeni sklepi in podtikanja).

    Čez Slovence in slovensko mentaliteto se pa menda v tvoji družbi ne sme ničesar rečt, ker smo malodane popolni (sploh za volanom), tako da se, plis, odloči, ali smo fuknjeni ali naravnost po božji brezmadežni podobi.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: