Hvala Arso

Upam da mi ni potrebno razlagati, kako mi gre DoubleRecall na živce. Ko sem to prvič videl, sem praktično takoj začel iskati rešitev, ki bi to učinkovito blokirala. Ne razumem pa, kako lahko državna ustanova, financirana iz državnega proračuna in to sredi hude gospodarske krize plačuje tako oglaševanje?

Do sedaj namreč nisem še videl drugega oglaševalca, ki bi se posluževal te storitve, kot pa Agencija Republike Slovenije za Vreme (ARSO) in kdor zares pretipkava cele dneve “pretežno oblačno“, se mu bo enkrat zameglilo pred očmi.

Plače v javnem sektorju so zamrznjene, regres je praktično minimalen možen, ljudje nekje celo iz svojega žepa plačujejo toaletni papir, nekdo pa mirno razmetava denar za take neumnosti! Jaz tega res ne razumem.

In ni mi tudi jasno, kako jim je uspelo izpeljati javno naročilo za sponzoriranje takšne storitve?

So v razpisno dokumentacijo napisali, da iščejo spletni servis za teženje bralcem spletnih portalov, ki deluje v vseh brskalnikih in sliši na ime, ki se začne z Double in konča z Recall?

So mi pa večji strokovnjaki od mene na slo-tech forumu razložili, da se storitev enostavno blokira tako, da se v brskalniku izklopi javascript. To je sicer zelo radikalen ukrep, ki v večini brskalnikov velja potem na vseh spletni straneh, kar pa ni najboljše, ker potem pa kaj drugega ne dela ali se kakšna spletna stran ne prikaže pravilno. V Google Cromu pa se na srečo da nastaviti, da to velja samo za posamezne spletne strani, kjer to teženje najbolj moti (dnevnik, finance, zurnal24 trenutno) in kot kažejo preleminarna testiranja to DoubleRecall učinkovito onemogoči, hkrati pa se spletna stran pravilno prikaže v celoti.

Slovenci imamo očitno smolo, da smo za avtorje te rešitve nekakšen testni poligon na katerem se učijo in preizkušajo zadevo, kajti to je baje slovenski izum, ki ga nameravajo avtorji izvoziti po svetu. Za tole komercializacijo captche naj bi dobili celo neko nagrado pospeševalnega programa YCombinator v Silicijevi dolini in baje že pakirajo kovčke.

Ob tem jim seveda želim veliko sreče (to se prebere v Silicijevi dolini kot “veliko denarja”), bi bilo pa lepo, če po končanem testnem obdobju to teženje vsaj pri nas izklopijo (da jaz lahko potem brez bojazni nazaj vklopim javascript).

7 komentarjev to “Hvala Arso”

  1. cccc Says:

    Kje na Financah pa si videl to sranje? Pa tudi logično ni, Finance za razliko od kakšnega Dnevnika nikakor niso režimsko trobilo in jih država ne bo kar tako financirala

  2. dronyx Says:

    Na spletni strani Financ sem to zanesljivo nekajkrat videl, tako da so zadevo kot kaže vsaj testirali. Se mi pa zdi, da se ne prikazuje, če si prijavljen na spletno stran z uporabniškim imenom. To je edina spletna stran, kjer sem jaz običajno prijavljen in zato tega verjetno večkrat ne opazim.

    Me pa resnično zanima, koliko denarja je za to plačal Arso in kako je izvedel naročilo? Zastonj to sigurno ni, ker piše, da mi 24urni dostop do članka podarja Arso. Ampak če zadevo lahko enostavno blokira vsak, to pomeni, da Arso (še enkrat poudarjam, gre za proračunskega uporabnika) dobesedno stran meče javni denar.

    In jaz tudi dvomim, da tako teženje prikaže oglaševalca v dobri luči, saj večina to razume tako, da je prej članek lahko v miru prebral, sedaj ga pa Arso (ali pa Tušmobil) nadleguje z nekim prepisovanjem besed. Seveda, to kvazi mikroplačilo bi bilo lahko z moje strani razumljeno kot usluga sponzorja, če se zadeve nikakor ne bi dalo odstranit in bi bili vsi članki na spletu plačljivi. Ampak to trenutno ni res.

    Portali tipa Dnevnik ali Žurnal24 naj bodo veseli, če sem jaz sploh pripravljen klikniti na njihovo spletno stran, ker to zabeleži statistika in to plačujejo potem klasični oglaševalci.

  3. peter Says:

    Kje pa je to na ARSO straneh? Nisem našel.

  4. dronyx Says:

    @peter: Na Arso straneh tega teženja seveda nimajo, kar je po svoje škoda. Prikaže se ti recimo pri nekaterih člankih na dnevnik.si, ne pa vseh.

  5. smoger Says:

    No, upam, da ostane pri double…

  6. Otto Says:

    Ta DoubleRecall je res za znoret tečen, ampak vsaj pri uporabi Firefox-a obstaja rešitev za izklapljanje javascripta v samem brskalniku – dodatek NoScript (in podobni), s katerim lahko selektivno dovoliš ali pa preprečiš izvajanje skript na vsaki strani posebej, dodatek si to zapomni in to je to.

    Če obstaja kaj podobnega za Explorer pa ne vem.

  7. Robson Says:

    Aha potem nisem edini,ki mu gre to na živce…

Komentiraj