Niso razumeli barja

Danes sem slišal zanimivo razlago Zorana Jankovića, zakaj so ceste v nakupovalnem centru na Rudniku videti kot kakšen poligon za off road dirke.

Tudi v tem primeru naj bi šlo za neko javno zasebno partnerstvo Mestne občine Ljubljana in hišnega gradbinca Gradis skupina G, kjer je mestna občina spet dala zemljišča, zasebni investitor oziroma partner pa se je kot kaže zavezal, da bo zgradil za bohlonaj potrebno infrastrukturo. In po Jankovićevo oni niso razumeli barja!

Samo ta pa je bosa.

Še stari Rimljani so očitno bolje razumeli Ljubljansko barje, pa niso imeli nobenih šol. Verjetno bi tudi popolni gradbeni analfabet, ki bi se prvič lotil gradnje cest na barju poštudiral, da s to zemljo nekaj ni v redu, če se skoraj pogrezneš do kolen, ko so tla razmočena. Če drugače ne pa bi to opazili tisti trenutek, ko so v zemljo zasadili prvo lopato. Na tak teren ne moraš kar direkt položiti asfalta, potem pa likof. Da niti ne omenjam, da po tej cesti dnevno vozijo tudi težki tovornjaki s priklopniki, ki dostavljajo blago v velik nakupovalni center. Sumim pa, da je zasebnemu partnerju predvsem v interesu, da čim ceneje pride skoz, ne pa da bo cesta narejena kvalitetno. Ampak to pa bi moralo biti verjetno v interesu občine, mar ne?

Ob tem se sprašujem, ali pri javno zasebnem partnerstvu kdo sploh preverja, kaj in kako se gradi? Obstaja sploh kakšen nadzor, ki bi branil “javni interes”? Kaj če bi pogodbe sestavili tako, da bi moral zasebni investitor v takem primeru na lastne stroške ponovno zgraditi infrastrukturo, ker gre preprosto za nedopustno malomarnost, saj barje na tem prostoru ni od včeraj, ne pa da bo drugič ceste na lastne stroške gradila oziroma popravljala mestna občina?

Glede na to, da so baje tudi Stožice primer uspešnega javno zasebnega partnerstva se samo bojim, kaj vse so tam zasebni investitorji “spregledali”, ker očitno mestni občini ni kaj dosti mar, kako zadeva izpade (bolje rečeno propade) na dolgi rok.

Mogoče bo nekoč Zoran Zanković dejal, da zasebni investitor v Stožicah ni razumel betona.

Preberi še:
Off Road

9 Responses to “Niso razumeli barja”

  1. smoger Says:

    Barje ni za carje.

  2. NuckinFuts Says:

    Vse moderne infrastrukture imajo napake, ker so narejene “na šus.” Včasih so proučevali neko območje po več let, da so vedeli kam zgraditi svojo kolibo, zdaj pa bi nekateri gradili magari v triglavski Severni steni, če bi le kdo plačal….

  3. dronyx Says:

    @NuckinFuts: V takem primeru je dodatni problem še to, da kot rečeno izvajalcu ni ravno v interesu, da se pretegne oz. kvalitetno naredi dogovorjena dela, če mu nihče ne teži. Ti meni recimo daš gajbo piva, jaz pa ti obljubim, da ti za vračilo prepleskam stanovanje. Kako misliš da bodo videti sobe, če tebe ne bo niti blizu, ko bom jaz delal?🙂

    Javni sektor pa ima kakor sam opažam povsod velike težave z nadzorom.

  4. peter Says:

    Javno zasebno partnerstvo pomeni, da javni denar kanaliziraš v zasebne roke. Sicer pa Janković tu ni nič kriv, ker so tisto gradili pred njegovo ero.

    pozdrav

  5. dronyx Says:

    @peter: Meni je predvsem zanimiva Jankovićeva izjava, da niso razumeli barja. Oni ne da niso razumeli, ampak so v celoti ignorirali zakonitosti gradnje na barju. To je podobno, kot če nekomu postaviš hišo brez temeljev in začneš graditi kar na zemljo, potem pa ti ta reče, da nisi razumel zakonitosti gradnje. Hmm…Jaz bi se potem vprašal, s kom za vraga imam to opravka? Izvajalec je pa mislim da isti Gradis kot v Stožicah.

  6. chef Says:

    Nekaj malega o barju sem pisal pred časom. Zanimivo je, da so Ižanko pred ohoho leti zgradili tako, da je še vedno funkcionalna (čeprav je obnova seveda nujna!).

    Niso pa samo strokovnjaki pred Jankovićem ne razumeli barja. Tudi za časa njegovega mandata so skoraj poplavili celo Peruzzijevo. Odgovarja seveda nihče. In seveda sem 100-odstotno prepričan, da so Stožice zgrajene zanič. Že zdaj se, na primer, vidi, da so polizdelek. Kdaj bodo Titovo potegnili do konca, pa tudi nihče ne ve.

  7. . Says:

    Če pomisliš, da so že 1893 v neposredni bližini Leclerca zgradili ajzenpon proti Kočevju in NM, da vlaki vagajo tudi do 20 t na os ali več, da je to (bila) lokalna proga, kjer so obilno šparali, pa kljub ni takšne štale kot na bližnjih cestah.

    Ali da so 4 desetletja prej v 8 letih zgradili celo progo do Trsta, vključno z zelo močvirskim odsekom čez Barje, enim največjih viaduktov tistega časa (temeljenem na barjanskih tleh), še en par hudih mostov okoli Trsta. 2. sv. vojna je zadala milostni strel temu viaduktu in je socialistično gradbeništvo šlo delat dolinsko progo Borovnica – Preserje. Namesto planiranih 3 mesecev so rabili kar 2 leti za tistih nekaj km in to samo za en tir, za drugega so porabili še 12 (dvanajst) let.

  8. Namaad Says:

    Ta cesta je res grozna

  9. Tjasa Says:

    Pikec, kolikor mi je znano, tisti viadukt na progi Borovnica-Verd (ne pa Preserje), ni stal na barjanskih tleh. Barje v Borovnici se konča na severnem delu kraja, viadukt pa je stal južneje od te meje.

    No, vsekakor to ne ovrže teze, da so graditelji nekdaj imeli več rešpekta do Barja kot ta gradbeniška mafija današnjih dni. Že južna LJ obvoznica je recimo iz nekih drugih mentalitetnih časov…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: