Bicikliste dol s cest

Upam da nisem edini, ki mu gredo v teh dneh kolesarji vsaj tako na živce, kot pomanjkljivo oblečene najstnice. Pa ne motijo me toliko amaterski rekreativci. Prava težava so “profesionalci” s specialkami, ki običajno vozijo v skupinah in to s tako hitrostjo, da je varno prehitevanje včasih skoraj nemogoče. Ko k tej kombinaciji dodaš še traktoriste, ki z njive direktno zapeljejo na cesto in pa motoriste, za katere pa itak ne veljajo nikakršna prometna pravila, postane vožnja avtomobila prava muka.

Za tiste, ki kolesarijo samo za trening in morajo na dan prevoziti par sto kilometrov, se mi zdi prava rešitev dodatek, ki spremeni klasično specialko v sobno kolo, boljše izvedbe pa omogočajo praktično kompletno simulacijo kolesarjenja tudi s pomočjo računalnika ali video predvajalnika, ki predvaja traso glede na hitrost vrtenja pedalov.

Kot kaže obstajajo sistemi, ki omogočajo takšno virtualno kolesarjenje tudi v skupinah prek interneta, organizirajo pa celo tekme. Vzpon na Mont Ventoux ali Passo Gavia “iz naslonjača” bi morale biti mokre sanje vsakega resnega kolesarja, ne pa da delajo dren po lokalnih cestah. In ne mi jokat, da v dnevni sobi ni vetra. Pa odprite vsa okna in vrata, če že mora biti prepih.

Privoščite si to. Šoferji vam bodo hvaležni!

30 Responses to “Bicikliste dol s cest”

  1. DJ Says:

    Ja, živa groza. Saj po eni strani sočustvujem z njimi, ker je zadevna urejenost slovenskih cest v primerjavi z npr. nizozemskimi na tem področju čisti poden (enako za pešce na nekaterih delih). Ampak nikakor jim pa ne odpustim tega, kar so nas že na prvem “koraku” bicikliranja v osnovni šoli učili: Ne vozite vštric in ne vozite več kot 1 meter stran od roba cestišča.
    So seveda tudi svetle izjeme.

  2. dronyx Says:

    Problem jaz vidim v tem, da ti kolesarji enostavno pomešajo tekme in navadno kolesarjenje. Med tekmo so ceste zaprte za promet in seveda lahko preigravajo razne taktične kombinacije. Ne moreš pa isto početi na navadni cesti, ker lahko meni zapelješ direktno pred avto med prehitevanjem in te bom lahko po nesreči zbil po cesti.

  3. chef Says:

    Tudi sam se bil dostikrat med temi fanti, potem pa je res postalo neobvladljivo.
    Sem pa dovolj hudoben, da sem tvoj prispevek linkal sem.

  4. gregi Says:

    Saj za avtomobiliste in pilote, po mojem pa tudi za kapitane obstajajo tudi računalniške simulacije.
    Živel navdezen svet. Tudi iz trgovine lahko naročiš prek interneta, kmalu pa ti tudi v službo ne bo treba več, boš lahko preko računalnika delal, potem pa bodo ceste čisto prazne. Ne da podpiram Dolsko rundo, katera je res nevarna, vendar po tvoje bi bilo treba ukiniti vse. Tud sexs je že prek računalnika, zakaj potem sploh še živimo!

  5. dr.House Says:

    Ti si BUTL ne pa dr. ONYX
    V sobo brez oken bi te zaklenu fajn zakuru da bi blo not čez 40 stopinj pol bi ti dal pa simulacijo najtežjih gorskih prelazov za pregont……pa da te vidm kolk bi bil pol pameten

  6. gregi Says:

    dr.House
    Res nivo komuniciranja, jaz nisem nikogar žalil, nikogar okarekteriziral, pa kdo Ti pravi, da sem sploh kolesar. Zakon pravi, da je cesta javna površina, ki je v uporabi za motorna vozila, kolesarje pešče … Zakaj omejavati druge? Zakon tudi pravi, da se promet ne sme ovirati, zato so bili te kolesarji tudi oglobljeni. Če je kdoi tu bolnik, jaz prav siguren nisem.

  7. dr.House Says:

    gregi, moj komentar je v celoti namenjen dronyxu, ne pa teb !!
    s takim človekom k tko razmišla ne moreš drgač komunicirat kt da mu rečeš BUTL

  8. gregi Says:

    Se opravičujem!

  9. dronyx Says:

    Primerjava s simulatorjem vožnje avtomobila je neumnost, saj se ljudje ne vozimo z avtomobilom zato, da nabiramo kilometre tja v tri dni. Bi bilo pa nekaj podobnega, če bi rally vozniki trenirali na navadnih cestah, medtem ko se odvija promet! Tu bi pa enako svetoval simulator, ali pa še bolje posebni poligon za trening.

    Sam sem včasih tudi rekreativno kolesaril in gre za aktivnost, ki jo lahko samo priporočam in seveda nikakor ni isto, ali kolesariš po svežem zraku, ali pa v zatohli dnevni sobi vrtiš pedale na mestu. Ampak trenirati vožnjo v skupini je pa nekaj povsem drugega! To bi jaz celo z zakonom prepovedal. Nimam pa čisto nič proti, če zaradi mene vsak teden enkrat organizirajo maraton franja ali dirko po Sloveniji in za ta čas zaprejo ceste.

  10. chef Says:

    Vožnja kakršno opisujed tudi dejansko je zakonsko prepovedana, ampak slovenski rekreativni profesionalci tega ne zastopijo.

  11. chef Says:

    V svojo kolumno v reviji Bicikel sem lansko leto napisal tole.

  12. kekec Says:

    Matr si pameten.

    Si probal tole zadevo? Zakaj bi babo če maš roko? Zakaj knjige če maš net? Zakaj v šolo če mamo google? Zakaj zrezek če lahko herbalife?

    Cepec s taveliko!

  13. misko Says:

    dr (samooklicani) onxy verjetno si eden izmed tistih nestrpnežev in brezbižnežev, ki brez vsake trohice dvoma prehiteva pred seboj vozeče vozilo, kljub dejstvu, da se po nasprotnem voznem pasu pelje kolesar, oblečen v npr. živo oranžno ali rdečo opremo. Ali pa zavije s stranske na prednostno cesto, kljub temu, da opazi kolesarja, ki se mu približuje in namenoma izsili prednost. Poznam (in tudi sam sem med njimi) ljudi, ki se v službo sto- ali tisočkrat raje peljejo(mo) s kolesom, če le vreme to dopušča. Predlagam ti da se zapelješ malo čez mejo (italija, francija, španija,…) in si razširiš obzorja. Vsekakor se strinjam, da je skupina več kot 10 do 15 kolesarjev popolna norost in kaos. Za takšno (do 10 članov) skupino pa si upam kadarkoli trditi, da v splošnem velja “safety in numbers”, kajti vozniki takšni skupini “izkažejo primerno spoštovanje” – obravnavajo jih kot kakšen polno naložen tovornjak s priklopnikom – in jih prehitijo na prvem varnem mestu (naj samo dodam 10 kolesarjev po 1 bi merilo vsaj 20 metrov v dolžino, če pa se peljejo po 2 in 2 pa se kolona skrajša na polovico). In ja naj ponovim: ceste so javne in vsi udeleženci so med seboj enakovredni in predlagam, da se tudi vozniki motornih vozil (predvsem avtomobilov) tega zavedate in omenjeno dejstvo tudi upoštevate. Če že govoriš o alternativah rekreaciji na cestnem kolesu imam tudi predlog za vse avtomobiliste – uporaba javnega prevoza. Je morda gorivo še vedno prepoceni???

  14. dronyx Says:

    S kolesarji ni dober češne zobat, zato se raje ne bom spuščal v polemiko. Vi si kar dajte duška.

  15. misko Says:

    Se niti ne bi trudil s 1. odgovorom a naslov se mi zdi skrajno diskriminatoren. Je pa čisto v stilu povprečno živčnega šoferja, ki ko zagleda kolesarja divje trobi – v stilu umakni se prihajam, ker cesta je samo moja. Očitno je Slovenija po vozniški kulturi veliko bliže Balkanu kot pa Evropi.

  16. Mitja Says:

    Nivo na katerem je napisan prispevek je na žalost na nivoju povprečnega slovenskega avtomobilista in je definitivno pritegnil kar nekaj pozornosti kolesarjev. Ne branim vseh kolesarjev in vseh neumnosti, ki jih počnemo na cesti, toda nekatere trditve, ki jih je navedel avtor so popolnoma vsekane mimo. Definitivno miselnost voznikov potrjuje, da smo totalno zarukan narod, ne pa neka “razsvetljena” družba. Saj bi rekel kmetje, pa bi dragim kmetom delal veliko krivico.

    Verjemi glede na to, da na taki stvari ki si jo prikazal na slikici, preživim vsaj 2h dnevno ti lahko iz lastnih izkušenj povem, da je STRAŠNO zabavno. 2 uri vrtiš in pritiskaš in še vedno si 1m pred steno, kejr si bil, vročina v sobi kljub ventilatorju, ki tuli na polno, je neznosna in ne se bat, ne pozabim odpreti okna, ker če ga nebi bi dejansko izdihnil.

    Seveda pa se cesti ne bom kar odpovedal. Ni problem samo skupina kot nekateri pravite, dovolj je za nekatere nestrpneže, da se peljem sam ob robu cestišča po vseh pravilih. Toda hupanje, kričanje in nadiranje je vsakdanje. In ja takim prijaznim obrazom namenim tudi vsake toliko sredinec. Potem pa bo kdo jokal, da mu je neolikan kolesar pokazal neprimerno signalizacijo?

    Toda obstaja vprašanje – boste pri vsej tej noriji doma 5min prej? Vozim se z avtomobilom in kolesom. Načeloma sem v službi s kolesom (17km imam do službe) samo 10 min kasneje kot z avtom. Na dobre dni, ko se na cesti ne morejo avtomobilisti zmeniti kdo bo prvi pa sem s kolesom celo hitrejši. Tako da se ljudje malenkost zamislite in pamet v roke pa strpnost MOČNO pojačajte!!

  17. David Says:

    Ejga kolesarji, tudi sam sem tako bajker kot šofer.

    Pa vendar težko odobravam kolono dveh ducatov kolesarjev, seveda vštric, recimo gor grede na Jezersko – in si zaradi lastne in vaše varnosti prisiljen voziti 35 na uro, dokler ni primerne priložnosti za prehitevanje.

    To ni način.

  18. PingWin Says:

    Živjo!
    Kot nekateri drugi, se tudi sam strinjam o nevarnosti početja mojih kolesarskih kolegov. Tudi sam se udeležim nekaj skupinskih kolesarjenj, ampak, če je le mogoče, se izognem številu večjemu od 4.

    Na dan preživim tudi 2-3 ure v avtu. Kaj vse počnejo šoferji, verjetno veš tudi sam. V avtu sem večkrat na teden v smrtnem strahu, kot na biciklu. Kot šofer avtomobila, rajši potrpim kolesarja, kot šoferja motornega vozila (nekatere motoriste celo težko prenašam).
    Kolo velikokrat vozim sam. Koliko krat sem zapeljal v njivo, zaradi prehitevanja v škarje nasproti vozečega avtomobila, koliko krat je šlo ogledalo za milimeter stran od mojega ramena, kolikokrat so mi sekali ovinek…
    Za take voznike, če govorim iz perspektive šoferja, bi uvedel simulator vožnje avtomobila.

    Ne vem kakšen človek si, toda po tvojem prispevku sodeč, ko si zaželiš narave, prižgeš svoj velik TV in si pogledaš dokumentarc o naravi. Ko si želiš sexa, si pogledaš pornič?

    Sam imam podobno napravo, za zimo. Vabim te, da prideš probat. Če zdržiš eno uro, dam kapo dol. Zanimivo bi bilo prebrati, kaj bi napisal potem.

    Mislim, da je potrebno več strpnosti, predvsem pa pameti. Zaradi takih prispevkov, v vseh medijih, prevlada splošno mnenje, da je vsaka stvar v bistvu škodljiva in je najboljše, če sedimo doma in nič ne počnemo.

    P.S.: Rally vozniki trenirajo po navadnih cestah. Kakšen večer počakaj nekje na relaciji Idrija – Črni vrh nad Idrijo, ali pa Stahovica – Kamniška Bistrica…

  19. Afnogunc Says:

    Nam motoristom se začenja MOTORISTIČNA SEZONA. Zato prosim, da upoštevate, da količkaj spodoben motor doseže 100 Km/h v manj kot 3. sekundah. Zavira pa tudi hitreje kot vsi avtomobili. Če ste si avtomobilisti pozimi lahko privoščili po požje speljevati skozi križišče (vmes je treba še malo potelefonirati – kanede), in ste se smejali v brk “nestrpnežem” za vami, vam sedaj rahljamo živce motoristi. Najbrž zato ker niste več “kralji v božanskem plehu”. Sicer pa smo tudi mi avtomobilisti – vsaj pozimi, ter kot taki poznamo promet z večih zornih kotov, kot tisti, ki se vozijo le z avtom ali priložnostno še z biciklom. Pa še to le toliko, da vas sosed opazi v najnovejši kanarčkasti opravi in novem kolesu.

    Sicer je pa prav med motoristi največ naravne selekcije (črna kronika) in objestnega, samovšečnega, bedaka ne bo dolgo med nami, ali bo kar iz kliničnega centra na avtonetu prodajal sesut motor, ali pa bo žal pokojni.

  20. luke Says:

    Me ne motijo ne pomankljivo oblečena dekleta, ne rekreativci, ne bolj divji kolesarji, niti mamice z otroškimi vozički na kolesarkih stezah. Me pa motijo nestrpneži in objestneži, ne glede na to ali so pešci, kolesarji ali avtomobilisti. Taki nimajo kaj iskati na cestah

    Eden od razlogov, zakaj se s kolesom ne vozim več po slovenskih magistralkah je nemogoč promet in osebe, ki jih avtošole spravijo na cesto, policaji pa ne odstranijo iz prometa. Dokler te skoraj ne zgazi avtobus je vse še hecno, potem pa nehaš in pričneš voziti preko meje.

    Glavni problem je v cestah, količini in vrsti prometa ter nikakršni kulturi domačih šoferjev
    – slovenske ceste (tudi magistralke) so enostavno narejene bistveno preozko ter speljane ter narejene kot kolovozi
    – količina prometa je nenormalna, ker zakonodaja ne skrbi za umik težkega prometa na avtoceste in železnico, javni promet pa je nikakršen
    – kultura voznikov je pa zgodba zase, bolj kot je šofer zafrustriran, bolj bo trobil, vozil 10cm mimo komolca z 90/uro v škarje itd.

    Kar se tiče Dolske runde in zadnje racije, je tako, da vsi na rundi vedo, da so kršili zakon in so jih policaji pač ustavili in oglobili s plačilnimi nalogi, Zakon je jasen kar se tiče skupinskega kolesarjenja. Nad določenim številom udeležencev je potrebno to prijaviti ter imeti predpisano spremstvo na čelu in repu dirke.

    Sem tudi sam doživel policijsko masažo, pa razen enkrat vedno v naši ljubi državi. Tisti, ki živite na severni meji, veste, da je kultura šoferjev bistveno drugačna, ker je tudi vzgoja za šoferja narejena dosledno.

    Dr. onyx: tudi računalniško delo lahko samo vstaneš: vstaneš, spiješ kufe, greš do PC, se povežeš na HKOM, rdp + putty + vmware console ter telefon in si že na delovnem mestu. Pa vendar hodimo do pisarne do uporabnikov, ker drugače ne gre.

    Če pa že vem, da bo gužva na cesti grem prej in vzamem v zakup da bo pač tudi pot nazaj trsala dlje.

    Trenažer (tudi VR TacX) je samo nadomestitev in dopolnilo treninga, ko ni drugega izhoda zaradi vremena in/ali časa, na zrak pa je treba iti ker je to nujen del športa. Sem prevozil Passo Stelvio v živo in na VR TacX pa je simulacija izredno blizu, vendar je pa občutek nekaj popolnoma drugačnega, ko prideš na vrh klanca. Tako kot ne primerjaš prave hrane in McDonals.

  21. luke Says:

    da ne bo pomote, edit ni možen, referenca kulture šoferjev je bila mišljena na Avstrijo / Švico / Nemčijo

  22. rockstar1707 Says:

    Da bi pa kdo kakšno stvar prebral malenkost z distanco, malo premislil in nato obtoževal, pa očitno vzame že preveč časa. In stvar se očitno zalomi že kar pri prvem odstavku, kjer je napisano komu je kritika namenjena.

    Sicer pa še komentar glede tega kaj vse današnje avtošole spravijo na ceste… To je sicer res, res je pa tudi, da danes tudi že vsak popoldanski kolesar misli, da je Indurain. Mogoče pa tudi kolo ni ravno za vsakega… Pravzaprav, če dobro pomislim, človek za kolo najbrž potrebuje več motoričnih sposobnosti kot za povprečen sodoben avto.

  23. David Says:

    Seveda, že preprost poizkus pokaže, da je na polno nažgan bistveno lažje voziti avto, kot kolo🙂

  24. David Says:

    Še to.

    Primerjati naravo in simuliran teren oz. trenažer je tako, kot primerjati interkurs in… jah, simuliran teren🙂

  25. dronyx Says:

    @David: Mislim da sem nekje zgoraj že omenil, da jaz ne govorim o rekreativnih kolesarjih, ampak o tistih, ki vrtijo kolo za trening. Trenažerji so prisotni marsikje v športu. Tekači na smučeh vadijo na takih napravah tudi ko zunaj v naravi ni snega. Nek naš znan kolesar naj bi že za dobro jutro na takem trenažerju odvrtel tri ure.

  26. Poslušalka Says:

    ej, če mi kupiš (al pa sestaviš) tole napravico, se z veseljem spravim s ceste, mene tudi malo motijo avtomobili, ki me prehitevajo na 10 cm razdalje med tem, ko se s 55 km/h spuščam po eni razlupani cesti…😉. No ja, vsaj v dežju in/ali temi bom raje notri🙂.

  27. Feniks Says:

    Huh, ne morem verjet koliko je tukaj pristranskega razmišljanja kadar kdo zagovarja svoje početje. V izogib nesporazumom imamo zakone, ki precej natančno določajo kaj se sme in kaj ne. Pa če jih za trenutek zanemarim in pogledam čisto realno so ceste narejene prvenstveno za transport oseb in tovora z namenom priti od točke A do B. Zabava, katero si nekateri privoščijo na cesti pa je nekaj podobnega kot kadar se otroci motajo staršem pod nogami med tem, ko starši poskušajo narediti nujna dnevna opravila. Mislim, da bi na takšen nivo lahko spravili tudi šah. Šahista bi postavila mizo en meter od roba ceste in igrala šah. Ker bi obstajala možnost, da ju kdo povozi bi takšen šah lahko poimenovali adrenalinski. Kot davkoplačevalca bi imela vso pravico uporabe cestišča, prometni zakon pa bi lahko tolmačila po svoje kar je pri nas že itak folklora.🙂

  28. Mitja Says:

    In potem praviš da gledaš nepristransko. Dokler bo povprečen slovencelj razmišlal tako pač bo tako kot je – adrenalinsko. Nekateri pač nikakor ne prenesejo misli, da je vožnja s kolesom tudi transport iz točke A v B. In ker nekateri ob tem celo uživajo bi bilo treba vsakršno tako početje zakonsko prepovedati.

    Da ti naložim še nekaj “nepristranskih” teorij:
    Vožnja prek omejitev je NEDOVOLJENA
    “Oviri” na cestišču se je potrebno izogniti VARNO (pa lahko je to traktorist, parkiran avtomobil, kolesar,…)
    Pitje in prehranjevanje v avtu je nedovoljeno pa dnevno videvam ljudi na poti iz A v B, za katere ne vem ali se bodo med vožnjo še stuširali in zlikali ravnokar oprane cunje.

    Pa saj bi našteval še samo je škoda vsake besede. Počasi se bo treba sprijazniti in postati nekoliko toleranten. Ko sem v avtomobilu se poizkušam kar najvarneje prepeljati na svoj željeni cilj, s tem da tudi kolesar ali pa celo gruča kolesarjev, ki uživa v tistem trenutku preživi. Medtem pa ko sem jaz na kolesu naredim vse, da ne ogrožam ostalih. Čepraj je trenutno najhuje da drugi veliko bolj ogrožajo v tem primeru mene, saj je človeško življenje za nekatere vredno toliko kot lanski sneg. Saj če v primeru da bo nekdo prišel 30s kasneje na svoj cilj zaradi enega “utrganega” kolesarja, ki ga pač ne more obvozit ravno v tem trenutku, trpi hude psihične travme in bi ga (oz. ga) najraje povozil.

  29. pijanec Says:

    @Mitja: kje pa piše, da ne smeš jesti in piti?

    Ne vem, kako imate vsi take probleme s kolesarji. Sam kot kolesar nikoli ne naletim na nestrpnosti v prometu. Še najslabše, kar se mi dogaja, je prehitevanje dam z mobitelom na ušesu v ovinek mimo mene kolesarja.

  30. Tomzi Says:

    Hja, sem sam tudi kolesar in se delno strinjam z avtorjem prispevka. Kolesarjenje vštric JE oviranje prometa, ve se pa, da če oviraš promet, se je potrebno umakniti na prvem primernem delu cestišča. Rad bi videl skupino kolesarjev, ki se na vsake 500m umikajo in ustavljajo, da bodo avtomobilisti lahko po omejitvi odbrzeli mimo. Verjetno vsi ljubljanski kolesarji poznate pot iz Podutika proti Prevalu in Toškemu čelu. Ker so pešči tudi del prometa, se zamislite situacijo, kjer skupina 50 peščev hodi vštric po “svojem” pasu, vse do cija (Toškega čela). Bi se kot kolesar jezili na skupino, če le te zaradi nasproti vozečih vozil ne bi mogli varno prehiteti??

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: