Inteligentni geo iskalnik

Pred dnevi mi je uspelo uničiti LCD zaslon mojega socialnega telefona, ki tako ni dočakal niti prve obletnice. Imel sem ga kot ponavadi v hlačnem žepu (ne ravno dobra praksa) in ko sem sedel v avtu je očitno zaslon iz tekočih kristalov počil, tako da je kazal samo še neke mavrične barve. Za povrh je pa odpovedala še programska oprema za prenos podatkov iz telefona v računalnik in mi ni uspelo rešiti ničesar iz telefona. Mi je pa v bistvu žal samo za imenik prostitutk, ker sem imel pri nekaterih še nekaj količinskega popusta v dobrem. J’Bemti tehniko.

Servis telefona ni prišel v poštev, ker so me takoj ohladili, da bo skoraj ceneje, če kar nov telefon kupim, ker je zaslon nekako zlepljen z elektroniko. In v primeru, ko se moraš odločati za nov mobilni telefon, se danes človeku mimogrede lahko utrga in si v trenutku bistveno zmanjšane prištevnosti kupi kakšno zverino za 600 €. Vendar če kdo pričakuje, da sem si kupil Išmorna, Samsunga Galaxy 2 S ali pa HTC Desire HD, katerega baterija zdrži baje kar celih osem ur, se krepko moti. Jaz sem poiskal na spletu najbližjo trgovino z rabljenimi telefoni in kupil natančno takega, kot je bil moj prejšnji za 40 € (prvič sem dal zanj če 100 €). Tako mi ni potrebno znova brati navodil, pridobil sem rezervno baterijo in sedaj imam pri hiši dva polnilca.

Ker pametnega telefona nimam in si ga v bistvu ne želim privoščiti (sponzorji seveda vljudno vabljeni) ne vem, kakšne vse rešitve za njih že obstajajo in kje bi se dalo morda pristaviti svoj lonček.

Recimo zadeva, ki bi jo jaz zelo rad imel na telefonu, je inteligentni iskalnik, ki upošteva pri prikazu rezultatov tudi mojo trenutno lokacijo (če kdo ne ve, ima večina pametnih telefonov serijsko vgrajen baje tudi GPS).

Ko se spomnim, da potrebujem gotovino in upoštevajoč kartelne provizije naših bank bi jaz rad v iskalnik vpisal recimo “bankomat SKB” in od programa pričakujem, da mi prikaže meni najbližji bankomat te banke in me vodi do njega. Če vpišem v iskalnik “lekarna” pričakujem nekaj podobnega, le da upošteva še, ali je lekarna sploh odprta.

Google Maps je sicer v redu, ampak  mislim da nima v ozadju neke inteligentno strukturirane baze podatkov, marveč je kombinacija klasičnega iskalnika in geo lokatorja z zemljevidi. Če vpišeš v iskalnik besedo “pizza”, bo našel samo pizzerije, ki imajo pizza v imenu in so morda nekaj deset kilometrov stran, medtem ko ne ve, da so dobre pizze tudi v gostilni takoj za vogalom, ki pa se žal ne imenuje Pizza pri Julči.

Odpiralni časi bi znali biti prava zadeva, vsaj kar se tiče ozemlja Slovenije, je pa tu dejansko bistvena zbirka podatkov, po kateri program išče.

vir: Odpiralni časi

Kot rečeno nimam pametnega telefona, zato sem aplikacijo testiral v brskalniku in sicer tako, da sem si izmislil par testnih primerov. Za bankomat posamezne banke ali lekarno je program test opravil z odliko, zataknilo se mu je pa v primeru, ko me prime sredi Čopove lulat in iščem najbližje javno stranišče, ker ne želim v Mc’Donaldsu naročiti dvojni cheesburger samo za to, da dobim kodo od wcja. Tu pa mi ni ponudil program ničesar, čeprav sem poskusil z “lulat”, “scat”, “WC” in  “javno stranišče”.

Ne vem sicer kako vzdrževalci te simpatične aplikacije polnijo bazo podatkov, ampak če se mene vpraša bi vpeljal nek spletni standard, kjer bi ponudniki potem na svojih spletnih straneh v standardni in strukturirani obliki (zaradi mene lahko XML) navedli tudi svojo lokacijo in dejavnost, s katero se ukvarjajo. Z naborom možnih ključnih besed in še nekaterimi malenkostmi pa bi se upam dalo preprečiti zlorabe in poskrbeti, da so podatki točni, sicer greš pa na črno listo.  Te podatke bi lahko potem uporabili iskalni pajki takšnega servisa in interes ponudnikov storitev bi po moje sigurno bil, da se nastavijo iskalniku, pa še podatke bi lahko uporabili različni ponudniki spletnih servisov in sistem ne bi bil zaprt na eno firmo.

Za primer javnih stranišč bi pričakoval, da bi te podatke zagotovil upravljalec, kar je v primeru Ljubljane verjetno kar MOL oziroma Janković. Poleg tega se pa na tak način najlažje zagotovi ažurnost podatkov, saj je ta skrb prenesena k ponudnikom, ki jim je to tudi v poslovnem interesu.

Verzija 1.2 te rešitve bi lahko potem ponujala tudi dinamično osveževanje podatkov v realnem času, tako da jaz ne bi našel samo parkirišča, ampak bi lahko takoj videl, ali so še prosta parkirana mesta, da se ne vozim zaman.

Če bi kdo rad tekel patentirat idejo, se lahko za hip ustavi, ker jaz že od zgodnjega jutra čakam v vrsti na patentnem uradu. J’Bemti (prebere se kot džibenti) birokracijo!

5 Responses to “Inteligentni geo iskalnik”

  1. smoger Says:

    No, če smo že pri izmuih…mene vedno fascinira kolko energije se sprošča pri potresih (in cunamijih)…konkretnih števil ne vem…hvaležen bi bil za kakšen info. Sprašujem se, a ni mogoče to pretvarjat v elektriko (earth quake ali pa tsunami power plant?) Najbrž mal sanjarim. Ali pač?

  2. smoger Says:

    Našel :
    – glej tabelo’ Table 10m-1: Relationship between Richter Scale magnitude and energy released.’:
    bit.ly/fiGsAC

    – o količini energije, ki se sprosti (in primerjava z atomsko bombo):
    1.usa.gov/5WGUJ6

  3. Tajča Says:

    Genijalne tehnične ideje so zanesljivo zanimive, a uporabno zanesljiva je preprosta tehnika :))
    Fajn je uporabljat najnovejšo tehnologijo a brez navlake “aplikativnega razvoja”. Ta pa predstavlja večino razvoja namenjenega rasti prodaje. In potem je vse skupaj preveč komplicirano in človek začne izgubljat živce s tehniko, mu je v breme namesto v pomoč.

  4. kren Says:

    Kaj si res šel narest patent al je blo mišljen kt hec? Kako je šlo?

  5. dronyx Says:

    @kren: Seveda je mišljeno kot hec. Kaj naj s patentom? Patent je podobno kot recimo pogodba. Če želiš uveljaviti kakšne pravice od patenta je to povezano z visokimi pravnimi stroški, pa še vprašanje, če ti uspe, sicer gre za mrtvo črko na papirju in navadno birokracijo. Idejo sem poslal googlu po mailu, pa so mi nazaj odgovorili, da dobijo ogromno idej vsak dan, tako da vsega žal ne morejo prebrati. Od mene zanesljivo ne dobijo ničesar več brezplačno, da jih ne bom po nepotrebnem še jaz obremenjeval z idejami. Naj kar lepo v miru še naprej snemajo promet nezavarovanih brezžičnih omrežji, ker to jim gre dobro od rok, iskalnik pa še vedno prinaša toliko denarja, da se za plače že nekako nabere.

Leave a Reply

