Najboljši operacijski sistem

Na spletu velikokrat zasledim dokaj ostre debate oziroma flameware, kateri strežniški operacijski sistemi so boljši, kjer se večinoma obstreljujejo fanatični zagovorniki Linuxa in Microsoftovih Windowsov, medtem ko se večina ostalih sistemcev ob tem samo nasmiha in si misli svoje.

Jaz sem v skoraj 20 letih dela na področju računalništva videl ali celo sam vzdrževal precej strežnikov in še danes bi znal skoraj vse našteti po imenih, ali vsaj večino njih (nekaj idej za kreativno poimenovanje strežnikov je tule).

Najprej kar se tiče okužbe strežnikov z virusi oziroma dovzetnosti strežnikov za tovrstne okužbe.

Sam sem samo enkrat v praksi doživel, da se je okužil strežnik in to celo Novellov Netware, ki je znan po tem, da zanj skoraj ne obstaja virusov. Šlo je pa za to, da je kolega naredil napako in se prijavil z administratorskim računom na strežnik, njegova delovna postaja pa je bila grdo okužena z virusom. Okužba je šla pokvarit sistemske datoteke strežnika, do katerega je imela dostop prek mapiranega diska iz delovne postaje.

Ampak v tem primeru je šlo za klasično človeško napako oziroma neprevidnost. Jaz na moji delovni postaji v službi nisem administrator in imam samo čisto navadne uporabniške pravice. Kot administrator se prijavim samo kadar je to nujno potrebno za kakšno namestitev. Antivirusno računalnik v celoti pregledam vsaj enkrat tedensko, ob tem, da mi protivirusna zaščita teče neprestano in se posodablja vsako uro. Prav tako sam preverjam, da so na sistemu nameščeni vsi zadnji varnostni popravki. Ker iz te delovne postaje upravljam tudi druge strežnike mi je jasno, da te tu lahko zaradi napake lahko zelo boli glava.

Jaz se držim tudi pravila, da vso administracijo na strežnikih delam tako, da se samo začasno prijavim z administratorskimi pravicami in sicer samo za čas, ki je potreben, da nekaj na strežniku naredim, kar se ne de z nižjimi pravicami. Poznam pa primere, ko so administratorji ves čas prijavljeni s polnimi pravicami na celo vrsto strežnikov, po možnosti kar vse, do katerih imajo sistemski dostop. Ampak to se mi zdi nepotrebno igranje.

Sem pa opazil, da večina mlajših “sistemcev” enostavno nima ustreznega spoštovanja do strežnikov, na katerih vsak trenutek dela morda nekaj 100 uporabnikov in se jim zdi, da lahko s strežnikom delajo tako, kot doma z računalnikom. Temu je po moje precej kriv tudi Microsoft, ki ves čas poskuša zabrisati mejo med strežniškim OS in navadnim desktopom. Potem pa imaš primere, ki v brskalniku na strežniku windows 2008 iščejo neke freeware programčke po warez spletnih straneh ali celo torrentih, da čim hitreje in lažje rešijo nek (večinoma namišljen) problemček, potem se pa čudijo, če se jim sistemi rušijo in uporabniki čisto ven padejo na telefonu, ker so izgubili delo celega dne ali še kaj hujšega.

Microsoft je po moje tudi glavni krivec, da se na poklic sistemskega administratorja ne gleda več tako, kot v časih, ko so v računalništvu kraljevali mainframe strežniki (host), Unixi in prvi Netware sistemi, s katerimi se je masovno začelo uvajati strežniške sisteme tudi v manjše firme. Takrat ni bilo teorije, da bi dobili kar nekoga iz ceste, ki doma malo za hobi šraufa računalnike in si je postavil sam svoje Winse na mašino, mu dali kuverto s sistemskim geslom in ga pustili, da začne samostojno tipkati ukaze v konzolo, brez da bi sploh odprl kakšen priročnik oziroma manual. Pa po možnosti ne samo tistega za telebane.

Po mojih opažanjih je tudi zaradi tega Microsoft s svojimi strežniškimi operacijskimi sistemi dokaj na slabem glasu, da so to v primerjavi z Linuxi navadna jajca, ki se neprestano rušijo in nič ne dela tako, kot bi moralo. Po moje tudi Windowsi delajo podobno stabilno, kot ostali “resni” sistemi, ob pogoju, da se jih resno obravnava. Kar se jih pa večinoma ne in je isti produkcijski strežnik namenjan še za razvoj, testiranje, učenje študentov, hkrati pa še kot delovna postaja za receptorja na vratih, da se prišpara en računalnik. Ja potem pa ni čudno, da so težave.

Velika večina strežnikov, ki sem jih sam videl (gre za vse živo operacijske sisteme, od Novella, Linuxa, Unixa do raznih Windowsov), se ni zrušila nikdar, razen če je prišlo do resne strojne okvare, te pa se da prešteti na prste ene mizarske roke. Je pa res, da se je vse strežnike vedno administriralo kot strežnike in so stvari počeli ljudje, ki so se na zadevo spoznali.

Ko bo tudi v Windows okoljih postalo to standard, bo težav po moje bistveno manj in ne bodo potrebne spletne vojne, kaj je boljše na strežniku imet, Linux, Windows ali kaj tretjeg

Kar se tiče pa računalniško podprtih pisalnih strojev, ki jih je po naših pisarnah kolikor hočeš, sem pa mnenja, da je danes greh dati vsak dodatni cent še za programsko opremo in operacijski sistem, če se pa da vse potrebno dobiti zastonj, razen same škatle. Saj včasih Olivetti verjetno tudi ni stal tisoč evrov in nihče ni zahteval zraven še nekih licenčnih programov.

Udaril si pač na tipko in na papirju se je poznal odtis črke.

Sem pa mimogrede prišel še na eno pogojno genialno idejo, vredno novega zapisa.

4 Responses to “Najboljši operacijski sistem”

  1. seamus Says:

    Ja Windowsi so zakon 😀 Pa sem začel na Linuxu. Pa se mi ni dalo več in šel na M$. Če veš kaj delaš, pol dela. Treba je imet pred sabo dejstvo, da je računalnik samo stroj 😉

  2. chef Says:

    Všeč so mi g33ki, ki MS napišejo M$.

  3. dronyx Says:

    @chef: M$ se verjetno lepše sliši kot M€ (kar ni isto kot beee), se ti ne zdi?

  4. smoger Says:

    Prjatu, (samooklicani) geek, je inštaliral ubuntu, ob windowsih na osebni računalnik doma in pol mi je malo kazal kako stvar deluje…fak…kot da delaš na neki banki v Švici al v CII, zdej bom malo karikiral…vsak klik, odprtje okna je blo treba tipkat neka gesla noter.

Oddajte komentar

