Brezplačna elektrika

Včeraj sem z velikim začudenjem prebral, da naj bi Elektro Ljubljana do konca leta 2011 ponujal zastonj polnjenje električnih avtomobilov na svojih polnilnih mestih, obstaja pa tudi že spletni portal z lokacijami polnilnih mest.

Že ko so gradili prve take polnilne postaje sem se čudil, od kje sploh motiv za tako početje, saj so električni avtomobili pri nas še večja redkost, kot pa bubonska kuga ali ebola. Ponavadi ni nihče tako nor, da bi investiral v neko dejavnost, za katero ni praktično nikakršnega povpraševanja. In takšno polnilno postajo imajo celo na Vrhniki, tako rekoč na vasi za Evropske razmere. Sem pa že na večih mestih na spletu prebral, kako so stanovalci raznih naselji jezni, ker so jim te polnilne postaje vzele prepotrebna parkirana mesta, sedaj pa samevajo. Nekdo je celo na temle forumu zapisal, da je avto parkiral na tako polnilno mesto in mu ga je odpeljal pajek, nakar se je pritožil, ker ne gre za javno površino.

Da je elektrika na teh polnilnicah zastonj, me je pa sploh presenetilo. Očitno še sam lastnik oziroma investitor ne verjame v ta posel in stavi na to, da bo uporabnikov te storitve zanemarljivo malo, kar se mi zdi pravilna ocena. Dokler bodo najmanjši električni avtomobili stali 30.000 € in več, nimajo nobene možnosti za uspeh na trgu in so lahko zgolj tehnološke demonstracije.

Mogoče kdo v tem početju na Elektro Ljubljana vidi neko vizionarstvo in upa na to, da bodo že sedaj razpredli mrežo polnilnic tako, kot je včasih gradil Petrol bencinske črpalke. Čez 20 ali prej 50 let, ko bodo morda električni avtomobili postali običajno prevozno sredstvo, pa bodo imeli podoben monopol oziroma lepše rečeno nenormalen tržni delež. Vendar to je lahko račun brez krčmarice, ker danes mislim da še nihče zares ne ve, kam bo šel razvoj po končanem obdobju fosilnih goril. Poleg tega se bojim, da večina teh vizionarjev ne razume, da je bencin danes tako drag zato, ker država z njim polni proračun prek nehumano visokih trošarin in ostalih dajatev (75% cene bencina predstavljajo dajatve državi). Ko ne bo več bencina, se bodo obesili pa na elektriko, sicer si ne predstavljam, kako bi lahko finančni minister zakrpal izpad prihodkov v proračunu države.

Sem pa študiral, kako bi se dalo koristno izrabiti to brezplačno elektriko, ki jo ponuja Elektro Ljubljana. Meni namreč vsak mesec skrbno pošljejo položnico za elektriko in mi akcijsko niso še nič ponudili zastonj, pri čemer je strošek za elektriko čedalje višji.

Mogoče bo kdo z veliko družino in temu primerno veliko umazanega  preuredil kakšen bel dostavni kombi in vanj vgradil pralno sušilni stroj, potem pa to vozilo lepo zapeljal na polnilno mesto, ga priklopil na brezplačno elektriko in počakal, da je žehta oprana in posušena. Hkrati pa bo lahko še na isto brezplačno elektriko perilo tudi  zlikal.

Jaz sedaj razmišljam, da bi vizionarsko začel graditi po vzoru Elektra Ljubljane pristajalne ploščadi za NLP. Verjetno se mi bodo danes ljudje režali, ampak čez nekaj tisoč let, ko nas bodo ostale civilizacije sprejele v družbo sebi enakovrednih, pa bo to zanesljivo postal eden najbolj dobičkonosnih biznisov na Zemlji. Samo ne vem še, kje zagotoviti dovolj surovin za njihove WARP pogonske agregate. Tu nam je upam že danes jasno, da bencin in elektrika ne bosta  igrala nobene vloge?

6 Responses to “Brezplačna elektrika”

  1. chef Says:

    A je ta polnilnica mogoče oglasni pano?
    Zadnjič sem prvič videl brezplačno polnilnico za telefon, ki je pravzaprav mesto za oglaševanje na LCD displejih. Nikoli si ne bi mislil, da je mogoče s tem zaslužit.

  2. dronyx Says:

    @chef: Jaz nisem zasledil nobenih oglasov. Po moje ta eksperiment enostavno financiramo vsi, ki plačujemo položnice za elektriko, ker to ne prinaša kot kaže nobenega zaslužka. Nekaj podobnega bo z milijardo in še nekaj drobiža vrednim novim blokom termoelektrarne Šoštanj, kar meni deluje podobno, kot če bi danes Slovenske železnice kupovale parne lokomotive.

  3. Afnogunc Says:

    Počakaj, da naši gostinci zavohajo tržno priložnost. Ali ni krasna priložnost, da bi sedeli lastniki vozil žejnih elektrike, v gostilni “Pri glažku” kakšne dve uri, da se napolneta tako avto, kot lastnik.

  4. dronyx Says:

    @Afnogunc: Če danes navaden mobilni telefon filam dve uri se bojim, da bom moral v gostilni “pri prsati krčmarici” najeti kar prenočišče za polnjenje e-avtomobila, razen če ne bo praksa taka, da se ga napolni samo do naslednjega križišča z gostilno in polnilnico. Ampak potem bodo pa uporabniki e-avtomobilov postali kofeinski odvisneži, ki bodo pol življenja porabili za kavo med polnjenjem.

  5. j.j. Says:

    Glede na izobrazbo ter vedno iščoč nove finančne priložnosti si verjetno že izračunal koliko MW elektrike bi potrebovali, če 1% voznega parka preide na električni pogon. Ker sta veter in sonce “občasna”, vodni viri so omejeni (HE Blanca ima inštaliranih 3 x 13 MW), cene urana bodo tudi poskočile, ko bo razgrejena večina atomskih bomb, razvoj novih tehnologij pa traja desetletja, stare naprave pa so nekonkurenčne.

  6. Si. R. Says:

    Jaz sem tako polnilnico zasledil celo v Sveti Ani, to je ena vasica pri Lenartu v Slovenskih goricah.

    http://www.sv-ana.si/

    Smo s kolegi tam enkrat spet vandrali okoli in se napotili na en dober aufšnit in nekaj špricerjev, ampak ko sem zunaj videl tisto “polnilnico”, priznam, moj občutek sproščenosti ni bil več isti …

Leave a Reply

