Kokošja ovulacija

Kakšen teden nazaj smo nedeljsko popoldne presedeli v vaški gostilni ob pivu in slučajno je pogovor nanesel na kokošja jajca. Jaz sem načel dva problema, ki mi v zvezi z jajci nista bila nikdar jasna in sem pričakoval, da bodo ostali stresli iz rokava odgovore, saj smo vendar na vasi, kjer se kure marsikje še vedno prosto sprehajajo po dvoriščih.

Namreč po treh pivih mi ni mi bilo nikakor jasno, kako veš, ali je kurje jajce, ki ga želiš speči v omleti oplojeni oziroma v čem se oplojeno kurje jajce sploh loči od navadnega? Seveda ob predpostavki, da ti ko ga razbiješ ne skoči ravno v faco malo puhasto pičče, ker potem bi bilo tudi meni jasno, da je šlo za oplojeno jajce.

Drugo vprašanje, ki mi pa tudi po treh pivih ni bilo jasno pa je bilo, zakaj kure nosijo jajca tudi če ni v bližini petelina, ki bi jih oplodil, saj ostale živalske vrste tudi ne “rojevajo” kar tako v tri dni, ampak samo ko imajo mladiče in samico nekdo uspešno oplodi (po možnosti postavni samec). To, da kura nosi jajca tudi če ni blizu petelinov mi je že dolgo jasno, ker na velikih industrijskih kurjih farmah zanesljivo nimajo petelinov, ki bi tako kot vaški jebači zjutraj naskakovali spolno godne kokoši. Sem pa videl pri sosedu, ki je včasih imel kure nesnice, kako to izgleda in po moje napram temu izpadejo otročje nedolžno celo Berlusconijeve orgije. Ampak mi smo pač višje razvita bitja in ne smemo naskakovati kadar se nam zahoče. Kar je po svoje škoda, ampak ni kaj tu za razmišljat, pravilom družbe se je potrebno prilagoditi, ne glede na to, kako trapasta so.

Skratka, na ta moja neprijetna vprašanja mi ni nihče znal podati logičnih odgovorov, zato nelogičnih raje ne bom omenil, da zaščitim še tisto malo integritete mojih sogovornikov.

Potem pa včeraj sedimo v drugi sestavi in v drugi gostilni sredi Ljubljane, kjer pivo ni teklo v potokih. Ne vem sicer kako je do tega pogovora sploh prišlo (mislim da se je začelo tako, da je kolega, medtem ko smo čakali na malico, na dolgo in široko razlagal, na kakšen način Japonci pri piščancih določajo spol) in jaz zopet zastavim zgornji dve vprašanji v zvezi z kurjimi jajci.

Kar se tiče ugotavljanja tega, ali je jajce oplojeno, smo se nekako strinjali, da se pri čisto svežih jajcih tega enostavno ne da ugotoviti, ker se proces delitve še ni začel. Kako bi izgledalo, če bi kuri vzel jajce po parih mesecih sedenja na njem pa raje niti ne pomislim in tu naj javno povem, da ne razumem najbolje vegetarjance, ki jedo kurja jajca, saj gre tu v bistvu za fetuse (čeprav naj bi bil ta izraz prihranjen za sesalce), kar je zame še večje barbarstvo, kot pa če obrneš na roštilju pujskovega dojenčka, ki se mu ljubkovalno reče odsesek  oziroma oddojek.

Pa v isto kategorijo človeškega genocida nad živalskimi otroci sodijo še telički, žrebički itd.

chicken genesis

Potem me pa šokira kolega. On z čisto resno faco na obrazu mirno razloži, da ko kura nese jajca je enako, kot če ima ženska ovulacijo. Torej za to sploh ne rabiš petelina. Sem pa šel to drzno tezo popoldan preveriti še k sosedi, da dobim drugo mnenje (second opinion) in kot kaže je temu res tako.

Ob naslednji priliki pa jo moram še vprašati, zakaj imajo njene kokoši vsak dan ovulacijo?

Sem pač človek, ki zahteva odgovore, ne glede na to, kako neumno zvenijo vprašanja.

15 Responses to “Kokošja ovulacija”

  1. alcessa Says:

    To je njihov naravni ritem, piše v Wikipedii. 24 ur je potrebno, da se razvijejo vsi deli jajca, vključno z lupino. Druge ptice imajo druge ritme ovulacije. Če bi industrija to obdobje lahko dejansko skrajšala, bi ga že zdavnaj skrajšali, upam staviti.

    Kot vegetarijanka papcam tabletke, da svoja jajca naredim neoplojena, brez težav pa pojem tudi neoplojena jajca kokoši nesnic – standard današnje proizvodnje. Tudi nevidno oplojenih se ne branim, ravno tako tudi ne kalčkov ipd. Tja.

  2. Čukica Says:

    Kolikor se jaz spomnim, je mama, ko je pekla in je razbila v skledo kupe jajc, vedno pripomnila, tega je pa škoda, iz tega bi ratal piščetek. In to pri tistem jajcu, v katerem se je pokazala po razbitju mala rdečkasta pikica. Tako je vsaj trdila moja mama.
    Za detajle smo bile male punčke prikrajšane, tako da ti kaj več od tega ne znam povedat.
    Tako da se bojim, da ni načina, da bi spoznal oplojeno kurje jajce preden se ga odločiš žrtvovati na oltarju svojih prehranskih pregreh.

  3. dronyx Says:

    Pri jajcih od kmetov, kjer imajo iz vrag si ga vedi katerega razloga še vedno petelina v kokošnjaku in kokoši niso sterilizirane, se ti dejansko lahko zgodi, da poješ oplojeno jajce. Tole je recimo slika jajca 96 ur po oploditvi in jaz se tudi spomnim, da sem včasih videl tiste rdeče pikice, ki so znak, da se je začela delitev celic (celoten prikaz razvoja piščanca je tule). Pri industrijskih jajcih iz Spara ali Mercatorja pa se ti to mislim da ne more zgoditi, oziroma bi jih lahko verjetno v takem primeru tožil, saj si kupil jajca, ne piščance (pravniki bi naložili, da si krščansko vzgojen in te je pogled na zarodek tako šokiral, da trpiš sedaj za nespečnostjo, motnjo srčnega ritma in demeco).

  4. Robson Says:

    A niso kokošja jajca t.i. kurja menstruacija?

  5. dronyx Says:

    @Robson: Pri menstruaciji gre za izločanje odmrlega jajčeca, zato ta izraz pri kokoši po moje ni primeren. Dejansko gre za ovulacijo, le da kure nimajo maternice, kjer bi se zarodek razvijal, ampak (oplojeno ali neoplojeno) jajce izločijo in potem sedijo na jajcu. Torej gre pri kokoših dejansko za izvenmaterično nosečnost.🙂

    Še vedno pa mi ni jasno kako kura ve, ali je jajce oplojeno? Po moje kure tega sploh ne vedo in one sedijo tudi na neoplojenem jajcu. Mogoče si bom za naslednjo plačo kupil par nesnic in tole bolj poglobljeno proučil. Je še kar nekaj vprašanj, ki zahtevajo odgovor.

  6. Miha Says:

    Hvala ti Onyx za tale blog in komentarje, tudi sam sem si zastavljal enaka vprašanja
    Kje naj bi bile te rdeče pikice v jajcu samem ali lupini? Mislim da jih sam še nisem videl

  7. dronyx Says:

    @Miha: Seveda ne moreš videti teh rdečih pikic, ker industrijske kokoši ne vidijo petelinov niti od daleč. Rdeče pikice morajo biti po moje nekje v rumenjaku, ker to pomeni, da se je začela delitev celic.

  8. smoger Says:

    Mogoče še tole:
    http://yhoo.it/g6rKaa

  9. dronyx Says:

    Ha, ha, oplojena jajca prodajajo dražje! To je mogoče še ena tržna niša. Tega pri nas še nisem zasledil.

  10. smoger Says:

    večja masa/hranilna vrednost?🙂

  11. smoger Says:

    @dronyx: A spremljaš tole?
    http://slo-tech.com/novice/t459595/199

  12. dronyx Says:

    Ne, takih dolgih debat ne spremljam. Jaz imam vklopljen Gaigerjev števec in bo že zapiskal, če bo prišlo do sem.

  13. J Says:

    Najprej si poizkušaj odgovoriti, kaj je bilo prej kura ali jajce. če boš dgovoril, prosim povej še s čim utemlejuješ svojo trditev.

  14. J Says:

    In še drugo vprašanje… kako in s čim pa kokot oplodi kuro?

  15. barby Says:

    seveda se oplojena oz. valilna jajca draži prodaja mislim d je okol 20 centov na en jajc….drgač pa rdeča pika kot jo vi poimenujete je v resnici rdeča pega ki pa pride v jajce s tem ko jajce nastaja kakšna žilca poči al pa se ji kakšen košček mesa odpade….

Leave a Reply

