Šeriatsko prometno pravo

V arabskem svetu pravijo, da lahko pustiš denarnico sredi trga, pa ti jo nihče ne bo upal ukrast, ker za takšno krajo sekajo roko.

Komur so ukradli denarnico, bi se hitro strinjal s tem, da bi veljalo takšne vzgojne ukrepe vpeljati tudi pri nas, saj vidimo,  da klasične zaporne kazni vseh potencialnih storilcev niti slučajno ne odvračajo od namere. Vsake toliko časa komu kljub vsemu ukradejo denarnico ali celo oropajo hišo. Pa vendar take prakse na zahodu verjetno ni sprejel nihče, saj velja za nehumano, ker iz tatu narediš invalida.

Ko sem slišal, kakšne kazni nameravajo uvesti pri nas za nekatere prometne prekrške, sem se vprašal, ali želijo na tem področju pri nas uvesti šeriatsko pravo?

Seveda, ljudje na cestah tudi umirajo v prometnih nesrečah, kar je tragično. Kdor ima poštene namene to bilanco popraviti, bi si zaslužil lahko samo pohvale. Vendar pa praksa v tujini kaže, da zgolj “sekanje rok” ne more bistveno popraviti prometne statistike. In točno to se mi zdi, da bodo sprejeli z novimi kaznimi za nekatere prometne prekrške. Stihijsko “sekanje rok” samo zato, ker je nekdo pijan zapeljal v napačno smer na avtocesti in ubil tri mlada življenja.

Če te policija ali morda celo lokalno mestno redarstvo ujame z 0,5 promila alkohola za volanom, gre vozniško dovoljenje in 1.200 € kazni. Če prekoračiš v naselju omejitev za 50 km/h gre vozniško in 1.200 € kazni. Če zapelješ v nasprotno smer na avtocesti, gre vozniška in 1.200 €.

Recimo nekdo vrže tablo za omejitev 30 km/h  nekam ob cesto znotraj naselja, ti pripelješ 80 km/h, ker si tablo za naselje ponoči morda spregledal in gre vozniško, plus še 1.200 € kazni! Pri nas “sekamo roke” in nas okoliščine ne zanimajo. In tudi ni pomembno, če prekrškar morda sploh še nikdar ni bil kaznovan, se drugače zgledno drži cestnih predpisov ter ni na cesti nikogar ogrožal. Dovolj je samo trenutek nepazljivosti in nekaj smole, da te pri tem tudi ujamejo. Lahko pa čisto po naključju padeš v domiselno postavljeno policijsko zasedo, ki izkorišča nelogično ali zmedeno postavljeno prometno signalizacijo.

Jaz ne poznam vseh vzrokov za prometne nesreče, ne verjamem pa statistiki kar na besedo, ker vem, da se statistiko vedno zlorablja za trenutne (politične) potrebe.

Ali je morda statistika zabeležila, koliko prometnih nesreč se zgodi zaradi slabih in slabo vzdrževanih vozil, slabih gum, slabih cest, napačne prometne signalizacije in podobnega? Ali je za statistiko enako, če nekdo v gosti megli zapelje v napačno smer na avtocesto, ali pa to naredi za stavo in dva piva?

Ali je strokovnjakom za prometno varnost kdaj padlo na misel, da pri nas čedalje več ljudi tehta, ali kupiti nove gume, ali otroku učbenike? Boste morda socialno šibkim iz proračuna subvencionirali nakup varnejših vozil ali morda novih gum, ki imajo bistveno boljši oprijem cestišča?

Obstaja pa še en manjši problem, ki ga lepo prikaže spodnja spletna anketa Financ, pa čeprav morda ne gre za reprezentativni vzorec:

vir: Finance

Veliko ljudi je prepričanih, da zakoni pri nas delujejo samo za malega človeka, medtem ko družbena elita lebdi nekje visoko nad zakoni in zanjo velja popolna imuniteta.

V primeru novih prometnih zakonov to pomeni, da bodo verjetno vozniške jemali brezposelnim Štajercem, ki gredo zvečer svojo žalost in obup nad stanjem v tej družbi utopiti v bližnjo zidanico ter bodo še naprej veselo globili tiste, ki v naselju prekoračijo omejitev za 5 km/h, medtem ko bodo cestni divjaki v dragih terenskih vozilih izkoristili svoje veze in poznanstva ter se bodo kaznim zopet spretno izmaknili.

Represija je vedno možna pot, vprašanje pa je, če je res najboljša in če so učinki res takšni, kot jih politiki reklamirajo?

Opomba pod črto:
Minister Vlačič se je pohvalil, da se je v zadnjih dveh letih število mrtvih na naših cestah zmanjšalo za 42%. Korelacija z uvedbo vinjet in preusmeritvijo prometa na avtoceste je verjetno čisti slučaj?

10 Responses to “Šeriatsko prometno pravo”

  1. Gokky Says:

    Ponoči sem pisal poslancem z vprašanjea:

    Kaj boste storili, da bo še pred uveljavitvijo novih – višjih – kazni ustrezno urejena cestno-prometna signalizacija in kako boste poenostavili postopek pritožb v primerih, ko je voznik obtožen kršitve zaradi neurejene cestno-prometne signalizacije?

    in

    Ali ste pomislili, da bi v zakonu predvideli možnost, da bi kaznovali tudi prepočasno izdajanje obvestil o prekrških ali ga omejili na neko obdobje (recimo 1 mesec), ki bi bilo enako obdobju, v katerem bi bilo ob zaostritvi omejitve na odseku prepovedano izdajanje obvestil o prekrških?

    Prepričan sem, da bi se sicer hitro poskrbelo za ureditev signalizacije, če bi si vozniki upali voziti po njej ali zaradi nemogoče izvedbe ustaviti in čakati navodila poliicstov.

  2. dronyx Says:

    Če bi bilo komu v tej državi res mar za malega človeka, ne bi dopustili, da so (nekaznovano) zavozili toliko firm in da je danes sto tisoč ljudi brez službe. Politikom zanesljivo 150 mrtvih na cestah ne pomeni čisto nič, saj jih nekaj tisoč umre vsako leto samo zaradi kajenja, pa ne zganjajo zaradi tega nobenega kravala. Tu gre samo za represijo in ustrahovanje ljudi.

    Ne verjamem pa tudi njihovi statistiki. Pravijo namreč, da so identificirali najpogostejše vzroke za hude prometne nesreče, med katerimi je tudi vožnja v nasprotno smer po avtocesti!? Ali ste Slovenci res taki osli, da se tako množično vozite v napačno smer po avtocestah? Preprosto ne morem verjeti. Če nekdo upa, da bo visoka kazen preprečila vožnjo v napačno smer po avtocest, se jaz sprašujem, od kje taka bizarna ideja?

    Koliko ljudi pa zavestno in v treznem stanju zapelje v napačno smer po avtocesti?

    Namreč samo na te lahko vpliva visoka zagrožena kazen. Teh pa je po moji optimistični oceni zelo malo in tako zelo pa Slovencev ne upam podcenjevati. Možno pa, da se motim.

    ZDA imajo zagroženo in tudi izvajajo smrtno kazen, pa se kljub temu pobijajo dosti kvalitetneje, kot marsikje drugje po svetu, kjer je najvišja možna kazen 20 let.

  3. chef Says:

    Kot je slučaj tudi več mrtvih na avtocestah napram prejšnjim letom?
    Živimo v državi debilov in to je v prometu najbolje vidno. Vso strategijo pa že – koliko časa? 20 let?!? – vodi nesposobnež Žlender.

  4. dronyx Says:

    Po moje ne more biti edini krivec Žlender. Če sem prav slišal, to podpirajo vsi poslanci, razen SDS. In če vtipkaš v googla “nove kazni” lahko opaziš, da mi praktično vsako leto kazni dvigujemo, pa čeprav so že nekaj časa daleč najvišje v okolici. Ob takem tempu višanja kazni te bodo čez nekaj let lahko policaji ali mestni redarji ustrelili na licu mesta, če boš recimo pozabil nakazati smer vožnje!

    So se pa hvalili, da so zmanjšali kazni za nekatere manjše prekrške. Ob tem sem naivno pričakoval, da bodo kazen za minimalno prekoračitev hitrosti do 10 km/h nadomestili z opominom, ali pa recimo nekim simboličnim zneskom 20 €. Pa ne! Oni so zmanjšali neke kazni za prekrške, za katere sploh nisem vedel, da obstajajo. Skratka, spet samo nepomembna marketinška poteza.

    Ko me naslednjič ustavi policaj, mu bom tudi jaz pod nos pomolil nagradno igro, kjer bo primerjal mojo plačo in kazni v Republiki Sloveniji, ter plačo podobnega kadra v Avstriji z njihovimi kaznimi za enake prekrške. Če bo pravilno odgovoril na vsa vprašanja, dobi pa liziko.

  5. chef Says:

    Saj po mojem zvišanje kazni podpira tudi dobršen odstotek ljudstva.
    Na primer vsi penzionisti pa še vsi tisti, ki mislijo, da vozijo po predpisih. Ampak teh počasnetov nikoli ne ustavljajo, ker ne prižigajo žmigovcev, ker zabašejo križišča, ker se ne znajo razvrščat v krožiščih, ker se vozijo na avtocesti po desni špuri itd.

    Nisme natančno bral, ampak zdi se mi, da bo po novem prekoračitev hitrosti za 50 km/h na avtocesti vrednotena enako kot ista prekoračitev v mestu. Če je to res, se lahko samo lopnem po buči.

    Žlendra pa izpostavljam zato, ker je med prometnimi strokovnjaki praktično edini, ki trdi, da bo zvišanje kazni pozitivno učinkovalo na varnost v prometu. On je tak lolek, da sem za njega pa res prepričan, da je mehka cura.

  6. pijanec Says:

    Če pri nas prevozim za 45 km/h v naselju, plačam 1200 evrov, če pa v Avstriji, pa 35 evrov in npr. malenkost več v Franciji. A je res Slovenec toliko večji kriminalec?

    Hkrati pa povišujejo kazni ob rekordno dobri prometni varnosti. S temi visokimi kaznimi bodo mogoče rešili 10-15 življenj, družbeni stroški pa bodo ogromni in bodo presegli ta “rešena” življenja. Tu so izgubljene službe, tu so veliki finančni odlivi, ki bi jih prebivalci lahko porabili za kaj bolj koristnega. Veliko večje prihranke življenj bi dosegli, če bi se s tako vnemo lotevali npr. rakavih bolnikov, vendar tisti niso tako medijsko zanimivi.

    Prometna signalizacija v SLO pa je itak evropska posebnost. Posebej tu na Štajerskem, kjer na lokalnih cestah ne znajo postaviti drugega znaka kot 30 km/h (na srečo še obstaja ljudski upor, ki te znake pridno odstranjuje). Primer – nova cesta v moji bližini: 6 metrov široka, ena hiša sredi njive. Omejitev se zaradi te ene hiše za 20 metrov zniža iz 90 na Cono 30 km/h. Banalnost brez primere in seveda idealna priložnost za zaslužek za lokalne šerife. O napačni in pomanjkljivi prometni signalizaciji pa itak nima smisla izgubljat besed.

    Kazen 1200 evrov za vožnjo v nasprotno smer? Kot je rekel Onyx, bi kazen imela učinek, če bi se ljudje vozili v nasprotno smer namerno, ne pa da so posledica napake, kot pravzaprav vsi primeri pri nas (tudi dogajajo se vedno na enih in istih odsekih). Na napake pa višina kazni nima nobenega vpliva.

  7. pijanec Says:

    Glede na to, da 15 Slovencev približno na leto umre med padcem pri peš hoji, me čudi, da niso prepovedali hoje (kot so zaradi isto banalnih razlogov prepovedali kopanje v pravzaprav vseh naravnih vodah v Sloveniji) in uzakonili obvezne čelade za pešce.

  8. Tajča Says:

    Kazni so resda visoke, a so bolj psihološkega namena, da voznik skuša tam predvideti možnost nesreče. Če tega ne more, pa je za takega slabega voznika predviden tresk po denarnici. Policaji niso tako neumni kot v vicih in so prav prijazni, sploh če vidijo, da si poskušal preprečiti nesrečo, katere krivec je sicer drug voznik. Če pa ne predvidiš in preprečiš, pa ti naprtijo sokrivdo, pa čeprav nisi naredil nobene napake. Pravilno.

    @Pijanec,
    Cona 30km=h je tam, kjer hodijo ljudje peš. Iz tiste hiše lahko tudi kdo v šolo. Hočem reči, terba je samo napet možgane in ugotoviti zakaj je pa tam taka prepoved in če časovno ne znese, je bolje takoj refleksno pritisniti na zavoro..
    Štetje do petnajst je pa prav o g a b n o.

  9. pijanec Says:

    A zdaj naj imamo mimo popolnoma vsake hiše omejitev 30 km/h? Glede na tip poseljenosti Slovenije, je potem najboljše, da damo kar pod tablo Slovenija znak 30. Pa še vsakega šoloobveznega otroka poberejo pred lastnimi vrati in ga tam vrnejo. Vozim po Sloveniji, omejitve kot v času kočij. Naredim 500 km po Franciji po navadnih cestah, v teh 500 km/h je samo v dolžini 5 km bila omejitev nižja od 90.

    Kako pa predvidiš nesrečo? Pred vsakim grmom ob cesti spustiš hitrost na manj kot 30? Če se greš predvidevanja možnih nesreč, potem je edini ukrep, da v avto sploh ne vsedeš. Zakaj bi sploh moral predvidevati nesrečo – a ni eden izmed prvih členov v zakonu, da smeš pričakovati, da vsi udeleženci v prometu sledijo pravilom, tudi pešci?

    So pa Slovenci tudi drugače neumni – če izza žive meje skoči srna, je to nesreča. Če izza žive meje skoči neka druga žival, npr. vrste homo sapiens, je to neprilagojena hitrost in nepredvidevanje.

    Me pa res zanima, kakšne nadnaravne sposobnosti imaš ti glede predvidevanja in da te to naredi dobro voznico? Kako predvidiš, kateri trenutek bo kdo skočil za nepreglednim ovinkom na cesto? Da kdo med hišami ne bo ustavil v nepreglednem križišču? Da bo nekdo zarati tega, ker tipka SMS zapeljal na nasprotni pas pred tebe? Da bo nasproti vozečega voznika kap?

    Očitno sem slab voznik, ker nisem pred leti predvidel, da bo izza ostrega ovinka ženska priletela po moji strani in se čelno zaletela v mene. Celo policaji so naredili izjemo in nisem bil sokriv – čeprav nisem ne predvidel in ne preprečil nesreče.

  10. dronyx Says:

    Ravno včeraj sem nekje prebral, da smo mi po varnosti na cestah izmed 27 evropskih držav na 11 mestu in tako spadamo med najbolj varne države. Zakaj je potem potrebno še dodatno zviševanje kazni in kaj konkretno bi sploh radi s tem dosegli? Nobenega mrtvega na cestah, pol milijona ljudi pod pragom revščine in nekaj tisoč mrtvih na leto samo zato, ker ne bodo dobili ustrezne zdravniške oskrbe? Ali nam bo potem res toliko bolje?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: