Rešitev za Pitagoro

Pravilno zastavljen matematičen problem ima vedno možnih več ne napačnih rešitev.

10 komentarjev to “Rešitev za Pitagoro”

  1. chef Says:

    Po mojem je zaskrbljujoče, da jaz druge rešitve ne znam rešit? Dozdeva se mi sicer, da je rešitev x2=a2 + b2, ampak da bi bil ziher, bi moral verjetno pogledat na Wikipedio. Sploh ne vem, če je že obstajala, ko sem jaz delal maturo.

  2. seamus Says:

    @Chef – sj zato pa so priročniki in Wiki 😉 Bistvo nekega znanja je, da znaš poiskat rešitev, ne da veš vse na pamet. Mi mamo rek – RTFM – read the fucking manual.

  3. dronyx Says:

    @chef: Če ne gre drugače, lahko ta problem rešiš na klasični mizarski način. Odrežeš desko dolžine 4 metre, pribiješ nanjo pravokotno desko dolžine 3 metre, vzameš mizarski meter in izmeriš čim bolj natančno diagonalo. V rešitvi potem samo metre zamenjaš za centimetre.

  4. smoger Says:

    http://bit.ly/WJg3y

  5. dronyx Says:

    Kdor ne razume Pitagorovega izreka, bo morda rešil tale problem.

  6. Tajča Says:

    Jaz bom (spet) ta najbolj pametna, ker hipotenuzavprvemtrikotnikuniravnačrta! A sem ta prva? 🙂

  7. dronyx Says:

    @Tajča: Jaz poznam nekoga, ki ga je ta problem tako mučil, da je narisal like na papir, jih izrezal s škarjami in študiral, kje pride do razlike.

  8. Tajča Says:

    Meni je nekoč en kolega naložil ta problem in je še zraven ocenil, da ga bom reševala dva do tri dni. 🙂 On je bil potem šokiran, jaz pa nad njegovo oceno ne, saj sem takrat delala kot osnovnošolska učiteljica. 😉

  9. dronyx Says:

    @Tajča: Jaz tega nisem nikdar štekal prav dobro, mi je bilo pa vedno sumljivo to, da kota obeh trikotnikov nista enaka (21,8 not = 20,5), zato seveda hipotenuza lika ni ravna črta.

  10. Tajča Says:

    No, da spravimo stvari pod streho: Res je, mala trikotnika v sestavljenki si nista podobna, 2:5 ni 3:8, in zato je prvi lik malo vdrt na hipotenuzi, pri drugem pa sta mala trikotnika zamenjana in je zato sestav skoraj nevidno izbočen. Ploščina bi bila drugič “predebela”, če lik kar zaokrožimo s pravokotnicama.
    Pri podobni nalogi z drugačnimi razmerji dolžin bi bila razlika tudi v celem številu kvadratkov oz. tudi pol kvadratka 🙂 če kdo rabi še nadaljne inštrukcije, here i am. 🙂

Oddajte komentar

