Microsoftovo šalabajzerstvo

Windows 7 je za razliko od Viste sicer soliden Microsoft izdelek. Ne razumem pa, kako tak izdelek očitno še vedno nima vgrajenih nekaterih čisto osnovnih funkcionalnosti, ki bi jih jaz samoumevno pričakoval.

Imamo recimo na Windows 7 računalniku neko fotografijo poljubne velikosti, ki bi jo radi zmanjšali na širino 200 pikslov, ob tem pa bi seveda radi, da se proporci slike ohranijo, torej se slika linearno ustrezno zmanjša tudi po višini.

Sam sem se zadeve lotil kot čisto povprečen uporabnik računalnika. V raziskovalcu Windows 7 desni klik z miško nad datoteko in potem izbira primernega programa za obdelavo. Najprej sem poskusil s Slikarjem, ki se mi je zdel nekako prva izbira za obdelavo slike. Porabil sem kakšnih pet minut, da sem preiskal vse možnosti, ki jih program nudi za spreminjanje velikosti in rešitve mojega problema nisem našel.


Lahko sicer pod Lastnosti slike nastavim poljubne piksle za širino in višino, vendar nikjer nisem našel možnosti, da obdržim proporce. Če pravilno razumem, bi jaz moral sedaj zagnati še kalkulator in sam zračunati, koliko pikslov bo višina, če spremenim širino na 200? Se hecate?

Kot primer uporabnika računalnika, ki ne obupa takoj, sem poskusil najti v raziskovalcu kakšen drug program, ki bi mi rešil moj problem. Zopet desni klik in izberem Pregledovalnik fotografij. Vendar ta program je pa kot kaže dejansko samo pregledovalnik in ne zna ničesar drugega.

Kar se tiče samih Windows 7 je to kot kaže v bistvu vse in jaz rešitve za tako osnovno obdelavo čisto navadne slike nisem našel.

Ker pa ima računalnik naloženo še neko verzijo Microsofta Office, pa sem mu dal še eno priložnost. Microsoft Office Picture Manager. Vendar tudi tu pod resize enostavno ne vidim, kako lahko rešim moj problem, ki bi ga moral po moje znati rešiti že prvi, v operacijski sistem serijsko vgrajeni program za obdelavo slik v Windows 7. Je pa res, da tu je nekaj več možnosti kot v slikarju, a še vedno potrebujem kalkulator da izračunam, za koliko procentov moram zmanjšati originalno sliko, da bo širina točno 200 pikslov.


Dopuščam seveda možnost, da se rešitev kje skriva, vendar če jo nisem našel jaz, jo bo povprečni uporabnik računalnika še toliko težje. Pa tu ne mislim, da znam kaj dosti več, ampak vem pa približno, kje bi se lahko taka funkcionalnost skrivala.

Če želimo to obdelavo izvesti v programu, kot je recimo za domačo uporabo brezplačni IrfanView, je to trivialno.

Dovolj je kljukica pri Preserve aspect ratio in ne potrebuješ nobenega dodatnega kalkulatorja za preračunavanje pikslov.

Uradni popravek (po Microsoftovo Hot Fix ali celo Patch):
Paint v Windows 7 očitno to opcijo ima in sicer v nastavitvah Resize and Skew, možnost Maintain aspect ratio. Za nenamerno dezinformacijo se globoko pardoniram.

Preberi še:
Paketna obdelava slik

Značke:

18 komentarjev to “Microsoftovo šalabajzerstvo”

  1. jest Says:

    V slikarju (prva izbira) je na osnovnem pogledu zgoraj levo v razdelku image, opcija resize. Ima kljukico “maintain aspect ratio” po defaultu vključeno.

    Nepregledno, ampak isto zna tudi Office picture manager. Tam ko vpišeš novo dimenzijo, spodaj lepo pokaže “new size” s pravilnimi proporci.

    Pa ne da bi bil kakšen zagovornik Microsofta, ampak tako osnovne funkcionalnosti pa RES ne manjkajo.

  2. simon ručigaj Says:

    ali pa naložiš brezplačen nujen programeč Windows Picture Resizer … ki ti omogoča spreminjanje velikosti kar v oknu explorerja.

  3. simon ručigaj Says:

    PS: ali pa brezplačni program Paint.net … ki je super uporaben za take reči.

  4. dronyx Says:

    @simon ručigaj: Sem močno upal, da se motim in da ta funkcionalnost v osnovni postavitvi Windows 7 obstaja! Jaz seveda vem, da imaš čuda brezplačnih ali plačljivih programov, ki vse to in še mnogo več z lahkoto zmorejo. Doma je rešitev seveda trivialna. Greš na internet in pač naložiš, kar rešuje tvoj problem. IrfanView je zame nekako prva izbira za te reči. Ampak kaj pa v firmah, kjer uporabnik nima pravice nameščati svoje programske opreme, bi pa rad sliko obdelal tako, da je širina 200 pikslov? Kaj naj mu človek reče? Zmetali smo 200 € za tvoj operacijski sistem, ki ti žal v tej ceni ni sposoben ponuditi rešitve za tvoj problem? Smešno.

  5. Grimlord Says:

    Mislim da si spregledal to funkcijo v slikarju. Z sedmico je slikar postal dejansko uporabno orodje za hitro obdelovanje fotografij.

    Še dokaz: http://www.shrani.si/f/a/ak/1NXAJaf2/slikar.png

    Fora je, da bi moral iti na jeziček Domov (in ne pogled). funkcija resize pa se nahaja takoj v drugem sklopu.

    In ja, proporcije slike se ohranijo.

  6. dronyx Says:

    @Grimlord: Ja, verjetno imaš prav. Jaz sicer ne uporabljam Windows 7 in mi je tudi nov uporabniški vmesnik, ki je mislim da prišel z Office 2007, precej tuj, tako da marsičesa sploh ne najdem več. Je pa Maintain aspect ratio očitno prišel šele z Windows 7, ker na XP tudi ne najdem te opcije, pa so mi bolj domači klasični meniji. Je pa res, da mi nikdar ni prišlo niti na misel, da bi Paint lahko uporabil za karkoli, ker ta program se je zame vedno obnašal skrajno neumno in mestoma idiotsko. 🙂

    @jest: Žal si padel pod spam, tako da nisem opazil tvojega komentarja. Ker se očitno spoznaš na Microsofta, ali mi znaš prosim poiskati to isto možnost tudi v Paintu verzije 5.1, ki pride zraven XP (če je to res od nekdaj nekaj povsem samoumevnega za Microsofta)?

  7. Prome Says:

    V 5.1 se lahko igraš z bližnjico Ctrl+W ter ročno nastaviš raztezanje / krčenje po vertikali in horizontali.

  8. dronyx Says:

    @Prome: To vidim, samo v tem primeru lahko nastavljaš procente, ne moreš pa napisati, da bi rad širino točno 200 pikslov. Za to potem potrebuješ še kalkulator, če hočeš izračunat, koliko procentov je 200 od recimo 18650.

  9. seamus Says:

    haha, verjetno se nisi slučajno spravil pingvinov resijzat 😆

  10. smoger Says:

    @seamus: 😆

    A pozna kdo kak enostaven (beri požre malo rama, user firendly) open source flow chart designer?

    A se splača pobrat gimp/inkscape za takšno risanje?

    Končno so tudi pri M$ obnovili slikarja. :O

  11. dronyx Says:

    @Smoger: Morda spet Microsoftu delam krivico, ampak MS Slikar mi ne deluje kot omembe vredno orodje preprosto zato, ker izgleda še vedno tako zelo ubogo v primerjavi z zgoraj omenjenim IrfanViewom (o paketni obdelavi fotografij ali filtrih si ne upam pri Slikarju niti sanjati). Morda se Microsoft tudi boji EU birokratov, ki bi mu spet zatežili, če bi serijsko vgradil v OS kaj zares uporabnega.

    Kar se tiče Flow Chart programske opreme mi gre vedno na smeh, ko si kdo zaželi Visio in podobna (draga) orodja zato, ker se mu ne ljubi več risati organizacijske sheme v Wordu!? Jaz za take smešno enostavne reči uporabljam brezplačni Diagram Designer. Če ti to ne zadošča, pa morda kaj uporabnega najdeš tudi tule.

  12. smoger Says:

    tnx

    Worda sem se naveličal. Recimo.

  13. lojze Says:

    @smoger: rabiš en UML designer, to je to.
    @dronyx:

    Ampak kaj pa v firmah, kjer uporabnik nima pravice nameščati svoje programske opreme, bi pa rad sliko obdelal tako, da je širina 200 pikslov? Kaj naj mu človek reče? Zmetali smo 200 € za tvoj operacijski sistem, ki ti žal v tej ceni ni sposoben ponuditi rešitve za tvoj problem? Smešno.

    Kaj pa če bi program samo zagnal iz exe datoteke, ali pa ga imel nameščenega na USB disku/ključu ali (disketi :D) pa ga pognal? Sicer pa imate sistemske administratorje, za to v ‘firmi’.
    A, ti hočeš da za 200€ dobiš programe s katerimi boš rešil 200! problemov na tem OS. Namesti si prevajalnik/interpreter za tvoj najljubši programski jezik, napiši programsko kodo pa reši problem.

  14. dronyx Says:

    @lojze: Sistemski administrator običajno reče, da se to ne da ali da ima premajhno plačo, da bi se ukvarjal z vsako malenkostjo. Zanj je s tem na hitro problem rešen. Podrobnost z osebami iz resničnega življenja je zgolj naključna.

  15. lojze Says:

    @dronyx: sistemski administrator, običajno reši zadevo če ne leti iz službe! Če je premajhna plača problem zamenjaj job.
    Če se sistemskemu administratorju ne da ukvarjati z vsako malenkostjo naj pa razpiše razpis najame najcenejšega zunanjega izvajalca plača nekaj € pa bo programska oprema nameščena na disku računalnika.

  16. dronyx Says:

    @lojze: Očitno tebi ceniki zunanjih izvajalcev niso najbolj jasni. Poleg tega resne firme ne uporabljajo torrentov za brezplačni dolpoteg programske opreme, kar v praksi pomeni, da je to zelo visok strošek, ki ga mora nekdo upravičiti. Od daleč pa vse izgleda res enostavno in trivialno. Jaz poznam ljudi, ki si doma namestijo Photoshopa samo za to, da lahko obdelajo fotografije (velikost, kontrast), ker tega pač Microsoft ne zna.

  17. lojze Says:

    @dronyx: Očitno, da vi ne znate brati, v komentarjih sem odgovoril za programsko opremo nameščeno v podjetjih ne pa na domačem računalniku.

  18. lojze Says:

    @dronyx: Owning a copy of Photoshop make you a photography professional. There was and still are a lot of people that think it does. Right?

Oddajte komentar

