Župani tečejo častni krog

Aktualni župani, ki bi radi še en mandat greli stolčke v občinskih pisarnah, imajo pred ostalimi kandidati eno veliko prednost.

Svojo formo, oziroma bolje rečeno občinski investicijski ciklus, lahko skrbno tempirajo na datum volitev in tako dosežejo pri volilcih (varljiv) občutek, kako veliko so storili za svojo občino. Ampak povprečni volilec seveda ni sposoben razumeti, da morda njegov župan zadnjih nekaj let dejansko ni počel praktično nič omembe vrednega, razne opravljal tekočih poslov ter prirejal seje občinskega sveta, ki se po pravilu končajo v bližnji vaški gostilni. Kakšen mesec ali dva pred volitvami pa se začne mrzlično popravljati ceste, graditi vodovodno omrežje, montirati nove ulične svetilke, svečano odkrivati spomenike padlim v NOB in tako dalje.

Če bi župansko aktivnost risali na časovni premici, bi ta verjetno izgledala nekako takole:

Za nekatere vojaške operacije je značilno, da so načrtovane praktično kirurško natančno in da imajo vsi akterji do sekunde natančno usklajene ure. Za županske aktivnosti velja nekaj podobnega.

Mi pa ob tem nekako ni jasno. Na kakšen način financirajo te aktivnosti, saj sem dobil občutek, kot da oni vsa leta od izvolitve naprej denar zbirajo na nekem fondu, da ga lahko potem zagonijo v parih mesecih pred volitvah in tako naredijo na volilce vtis.

Pri nas recimo v teh dneh mrzlično asfaltirajo ceste in urejajo kanalizacijo, pri čemer jim očitno ni jasno, kako se sploh postavlja semaforje pri polovični zapori ceste. Tako se ti lahko zgodi, da pripelješ v polovično zaporo iz smeri, ki sploh nima semaforja in mimogrede čelno treščiš v vozilo iz nasprotne smeri, ki ima pravilno zeleno luč. Meni je nekdo trobil in me gledal, kot da sem totalna budala, ko sem mu pripeljal nasproti v polovično zaporo ceste, jaz pa mu nisem znal razložiti, da nimam semaforja in da njega ne vidim, ker je za ovinkom.

Da ne omenjam cestne katastrofe na Verdu, kjer so pobrali asfalt in je deževje naredilo potem take udarne jame, da se ti srce trga, ko gledaš, kako ti avto malodane razpada.

Gradi pa se pri nas tudi mrzlično nova mrliška vežica, ki bo kot kaže dokončana ravno na dan volitev. Če pa bi bila slučajno lahko zgrajena hitreje, bi pa po moje izgradnjo zavlekli toliko časa, da ujamejo volilni dan.

Na vasi je prostorna mrliška vežica blazno pomembna infrastruktura, saj si marsikateri starejši občan misli…jaz pa že ne bom ležal v tej zanikrni, mali mrliški vežici, saj se človek niti pošteno obrniti ne more, poleg tega, kam bodo postavili sveče in vence?

Je pa nasploh stanje financ nekaterih naših občin naravnost fascinantno in nekatere so že tako zelo zadolžene, da se bodo naslednji župani lahko zgolj razjokali, ko bodo videli prazno občinsko blagajno in dolgove do vratu in čez.

Recimo župan Kopra Popovič je uspel zadolženost na glavo prebivalca iz 78 € konec leta 2006 povečati za desetkrat, na današnjih skoraj 800 €, Ljubljanski župan Janković pa tudi ne zaostaja preveč za tem rezultatom (nazoren grafični prikaz kdo ima daljšega je tule).

Kopra sicer ne poznam preveč, ampak takole na pogled se mi zdi, da je to mesto z največ krožnimi križišči v državi, možno pa tudi, da ima največ krožnih križišč na glavo prebivalca v EU.

V Kopru tako lahko srečaš krožno križišče za kolesarje, pa turbo krožno križišče in še kaj bi se našlo. Kot kaže, je nekdo na občini dobesedno obseden s temi krožnimi križišči in vprašanje, če ne gre tu že za neko motnjo. Po moje tak človek potrebuje čim prej kvalitetno  strokovno pomoč, ne pa da mu gradijo vedno nova krožna križišča, ker če bo šlo tako naprej, se bodo po Kopru vozili samo še v krogu.

Si pa Koprčani lahko med vožnjo po cestah prepevajo spodnji napev Nudov (pa ne samo zaradi krožišč):

Rola,
men se rola,
v glavi vrti se…
se vrtenje nikoli ne konča…

8 Responses to “Župani tečejo častni krog”

  1. chef Says:

    Ampak so luštna krožišča, samo ne vem, ali so za gostoto prometa na tistih mestih zares potrebna.

  2. dronyx Says:

    Prometna konica v Kopru izgleda iz županskega fotelja nekako takole. Bi bilo pa po moje smiselno, da bi Koper postal nekakšen živ poligon za vse avto šole, kjer bi se kandidati lahko učili vožnjo po krožnih križiščih. Če obvladaš te v Kopru, so ostala samo še bistveno lažja.

  3. Občan Says:

    😀 lepo zapisano, realno… v naši občini seveda.če si opazil, koliko se župan pojavlja zadnje dni… hohoho, saj mora tip pošteno švicati in zvečer ves zmatran legati v posteljo…

    da ne omenjam kakšne so zakulisne igrice 😉

  4. Tjasa Says:

    Te zakulisne igrice pa mene zanimajo 🙂
    Verd pa bo zgleda KONČNO zaflikan. V pralnici na Petrolu na Vrhniki je rekla, da je bila danes cela gužva “zarad Verda”… Moj je bil od blata do strehe, pa grem skoz tiste luknje tako počasi, da me je danes ena kura na gradbišču prehitela.

  5. dronyx Says:

    @Tjasa: Danes sem šel zvečer na Vrhniko in je stanje bistveno boljše, saj so luknje očitno pregazili z valjarjem. Sem imel pa par dni avto usran tako, kot če bi se ravno vrnil z rallya tisočerih jezer na Finskem. Samo avta jaz nikdar ne perem v avtopralnicah, ker se mi zdi za to pa res škoda denarja, poleg tega se bojim, da se stroj pokvari in mi ga razbije s tistimi velikimi krtačami. Počakaš pač, da dež naredi svoje, kar je cenovno še najbolj ugodno. Pozimi je pa pametno avto redno umivati, ker baje sol razžre pleh. Ampak za to imaš pa potem poliester in stekleno volno, pa luknjo v podnu zadelaš, da glih skoz ne padeš.

  6. Tjasa Says:

    Ja, saj pravim, ena plast asfalta je že, ALEFAKINGLUJA, upam, da zdaj za mostom ne bodo začel rit. Dejstvo je, da je cesta do Vrhnike (ne sam na Verdu) pred zimo taka, kot bi se zima ravno končala. KATASTROFA.
    Se strinjam glede pralnic in pranja avta, a prejšnji mi je začel razpadati tudi zato, ker sem ta aspekt šoferstva popolnoma ignorirala, razen, ko mi je tajnica (hb se je upokojila) težila, da imam popolnoma nesprejemljivo usran avto. No, zdaj imam tud enega tazga, da me je ŠE BOLJ sram, da je do strehe od blata. Enostavno ni fora, da imaš ferarija in da ne znaš žvet z njim, saj si pisal o tem 🙂

  7. Tjasa Says:

    Drugač ga k Molku peljem na vsake kvatre. Za 16 € mi ga spedenajo u nulo.

  8. Čukica Says:

    Pri nas je pa Jankovič poslal delavce Rasta kosit površine, ki so doslej veljale za “nikogaršnje” in so bile pokošene le v primeru, da so se organizirali stanovalci bližnjega bloka in sami plačali kosca.

    To mu štejem v plus, ker mi je soseda zadnjič razlagala, da jih je mesec pred zadnjimi volitvami Danica zgolj pisno obvestila, da so dolžni poskrbeti za urejeno okolico svojih blokov, pa čeprav tiste zelenice niso njihove in se jih njihova urejenost tiče le v toliko, ali želijo živeti v smeteh ali ne – ker je z.k. lastnica pokojna tam od sredine sedemdesetih 🙂

Leave a Reply

