Iz naših krajev

Danes sem šel po dolgem času v Ljubljano spet z vlakom in sem lahko na poti do železniške postaje malo bolj pozorno opazoval okolico, ki jo drugače niti nimam zamar.

Da gre pri nas dejansko za hudo gospodarsko krizo se vidi že na nekaterih nepremičninah. Na neki starejši hiši, ki je bila še pred kakim letom vseljena, sem opazil napis NAPRODAJ ter spodaj GSM telefonsko številko. Podobne napis visi tudi na brunarici zraven železniške postaje, kjer je bil do pred kratkim notri še bife, kjer si šel lahko na kavo, ko je imel vlak pozimi par ur zamude.

Take napise smo včasih videvali samo v ameriških filmih, kjer nepremičninske agencije zabijejo na zelenico pred hišo napis FOR SALE, ko lastniki ne zmorejo več odplačevanja kreditov. Ko pa gre za kako firmo, pa visi napis OUT OF BUSINESS. Strogo tehnično gledano na naši kavarni tako manjka še en napis.

Da je pri nas na kmetih nekaj očitno hudo narobe, nakazuje tudi predvolilni plakat kandidata LDS za župana.

Sem mislil, da jaz narobe vidim ali da gre za tiskarskega škrata, ko sem na plakatu prebral, da kandidata podpirata tudi stranki SDS in SLS. Ker tole zveni neverjetno, bom napisal še enkrat, da ne bo kdo mislil, da gre za mojo tipkarsko napako.

Kandidata LDS za župana podpirati v Borovnici stranki SDS in SLS.

Narobe svet! Kaj bo, ko za to veleizdajo izve Janez Janša, si ne upa tu nihče niti pomisliti. Borovniški člani SDS pa s strahom pogledujejo proti Ljubljani in molijo, da vrhovno poveljstvo stranke SDS te kolaboracije ne bo opazilo.

Ne bi pa rad ob tem kandidata za župana moril s tem, da jaz ne bom nikdar srečen, zadovoljen in prijazen, za kar se on zavzema v promocijskem gradivu. To preprosto ni v moji naravi.

Na železniški postaji so mi tudi skoraj oči ven padle, ko sem zagledal čisto pravo elektronsko tablo, na kateri naj bi se prikazovali odhodi in prihodi vlakov in izgleda podobno, kot table na večjih letališčih (New York Delayed, Tokyo On Time, Adis Abeba Departed…). Tabla sicer očitno še ne deluje, mi je pa vse skupaj smešno, ker tu pri nas ni vsak trenutek po par vlakov na peronih, ampak pride sem pa tja kakšen na nekaj ur. Tako bi bila povsem dovolj bistveno manjša tabla z največ dvema vrsticama. Zdi pa se mi, da nisem videl nobenega prometnika. Možno, da sedaj progo krmilijo z joystickom na daljavo, kancelarijo prometnika pa so predelali v garsonjero.

Meni zanimiv primer je tudi novogradnja v naši ulici.

Na mestu novogradnje je včasih stala starejša hiša, nekaj podobnega, kot je naša (letnik bog pomagaj, zgrajena nekje po drugi svetovni vojni). Potem so hišo porušili do tal, verjetno pa pustili temelje. Novogradnja je sicer na pogled sodobna, uporabljeni so tudi neki posebni zidaki, ki jih ne videvam pogosto. Ampak v oči mi pa takoj pade debela cev, ki gre iz kleti. Očitno je že prvi stresni test hidro izolacije ob zadnjem močnem deževju pokazal, da klet dejansko pije vodo, pa čeprav so kot kaže okrog temeljev vendarle položili nekaj izolacije. Samo kot že rečeno, za vodo je povsem dovolj mala napaka pri gradnji in bo našla pot v klet, če stoji hiša na področju, kjer obstaja nevarnost podtalnice.

Zato jaz menim, da če se že odločaš za nadomestno novogradnjo, moraš staro hišo podreti vključno s temelji, ter graditi od začetka.

Marsikdo podre petdeset ali celo sto let staro hišo samo do prvega nadstropja, zgradi potem betonsko ploščo in od tu se potem začne novogradnja, ostalo se pa samo malo izolira in čez vse skupaj da fasado. Zame popolna bedarija.

Včasih niso poznali sodobnih hidroizolacijski sredstev in varčevalo se je na vsakem koraku tudi z osnovnimi materiali, kot je cement ali smola za hidro izolacijo. Tako stare hiše večinoma dobesedno vlečejo vlago iz tal. Vlaga pa ne samo da je neprijetna za bivanje, ampak uničuje tudi pohištvo, oblačila…

Zato če že investiraš tako velike denarje v novo nepremičnino, potem je po moje edino smiselno, da napraskaš skupaj še tistih nekaj tisočakov in zgradiš vse na novo od temeljev naprej. Če bi jaz kupoval novejšo nepremičnino, se absolutno pred nakupom  pozanimam, kako je bila hiša zgrajena! Če gre samo za “nove barve” na stari bajti, se samo zahvalim za prijaznost.

Ko podreš staro bajto, ti mora ostati samo gradbena jama.

Oddajte komentar

