Problem vrednotenja nepremičnin

Če bi bil zloben, bi danes tole temo lahko zastavil tudi kot uganko za Bistre glave, ampak vem, da marsikoga boli glava še od prejšnje uganke.

Vprašanje pa bi se glasilo, kje v Sloveniji stojijo spodnja stanovanjska naselja?

vir: Bolha

Ker kot rečeno to danes ni uganka, odgovor zaupam takoj. Stojijo v Črni vasi, praktično v osrčju (neokrnjene) narave na Ljubljanskem barju in samo par minut vožnje do centra Ljubljane.

Mimo teh objektov se jaz vozim z avtom praktično vsak dan, če seveda cesta Podpeč – Črna vas ni poplavljena. Na videz so to zelo lepi objekti, ki pa imajo žal eno veliko hibo. Postavljeni so na enem najbolj poplavnih področji pri nas, kjer je bilo včasih jezero in so takratni pametni  ljudje imeli hiše na kolih, po katerih so dobili ime koliščarji.

Jaz sem velikokrat ob pogledu na te številne novogradnje pomislil, kdo neki je dovolil takšno masovno pozidavo tega sicer čudovitega naravnega rezervata, ki pa je vendar v bistvu močvirje?

Razlog, da greš tu graditi takšna stanovanjska naselja, jaz lahko vidim samo v tem, da je nekdo računal, da se bo dalo na račun nekoliko cenejšega zemljišča zaslužiti kakšnega dodatnega tisočaka, ob tem, da takšen teren gradnjo seveda podraži, saj je potrebno utrditi temelje s piloti.

Vendar to kalkulacijo gradbincev in nepremičninskih investitorjev so po moje zadnje katastrofalne poplave obrnile na glavo, saj se je izkazalo, da lahko v takem primeru do tvoje nove nepremičnine lahko prideš samo s čolnom, medtem ko voda okrog tebe obupno zaudarja po fekalijah, gnojnici in kurilnem olju. To pa se bo moralo poznati tudi na ceni teh nepremičnin.

Vidim pa jaz tu še en zanimiv problem izziv in sicer v zvezi z grozečim novim nepremičninskim davkom.

Baje bo davkarija odmerila ta davek glede na dosežene cene prodanih nepremičnin v teh krajih na nek datum (leto ali dve nazaj) in to se naj ne bi korigiralo potem vsako leto, ampak šele čez neko daljše obdobje.

V primeru, da bodo cene nepremičnin na nekem področju zaradi takšne razloga, kot so zadnje poplave in plazovi močno padle, to naslednjih nekaj let pri davku sploh še ne bo vidno. In ti kraji spadajo pod Mestno občino Ljubljana, kjer so cene stanovanj zelo visoke in kjer pričakujem, da bo župan davek navil v nebo, ker je luknja v proračunu ogromna.

Me pa prav zanima, kaj bodo o vsem tem rekli poplavljenci na barju?

Jaz se bojim, da bo nepremičninski davek za marsikaterega pomenil pravi mali šok in po moje se avtorji tega davka sploh ne zavedajo, kaj natančno počnejo in kakšne posledice bo zakon imel. Nekateri bodo očitno plačali nekaj 100% več, kot plačajo sedaj prispevka za zemljišče, pa jim tega še nihče ne upa povedati v obraz.

Sem pa dobil občutek, da so Slovenci zelo trpežen narod, ki stojično prenaša vse, kar jim oblastniki naložijo. Vendar bojim se, da ima vse to potrpljenje nekje mejo in potem se lahko v trenutku zgodi, da so bile študentske granitne kocke v parlamentu zgolj slaba šala.

To so včasih vladarji dobro vedeli, danes se pa je na to kar malo pozabilo. Srečno!

9 Responses to “Problem vrednotenja nepremičnin”

  1. smoger Says:

    Jaz bi se rad dokopal do dveh zemljevidov:
    Eden ki prikazuje poseljenost Slovenije, drugi pa nevraligična področja glede nevarnosti naravnih katastrof na SLO. In me zanima kolko se prekrivata oba ‘madeža’.

  2. dronyx Says:

    @smoger: To je obstajalo že davnega leta 1996, ko sem delal na Upravi za zaščito in reševanje kot pripravnik. Računalniškemu sistemu se reče GIS (geografski informacijski sistem). V njem imaš zemljevid Slovenije in potem lahko vklapljaš poljubne plasti (layerje), ki označujejo posamezna ogrožena območja. Poplave, potresi, plazove…praktično vse elementarne nesreče so grafično prikazane ter seveda tudi praktično vsaka hiša ali stanovanjski objekt. Ko imaš to dvoje lahko zelo dobro oceniš, na kako ogroženem območju živiš.

    Ampak te reči so zaprte v ozke strokovne kroge, ker širšo javnost to niti ne zanima, dokler jih ne dobijo po riti. Važno da biznis z nepremičninami cveti in da so zaslužki čim višji.

    Seveda pa ti noben GIS ne zna napovedati datuma potresa ali poplave. Ponavadi imaš (in smiselno je) vnesene notri sicer vse pretekle podatke naravnih nesreč in lahko prihodnost šlogaš s pomočjo proučevanja preteklosti in statistike. Po moje nas čaka v naslednjih 10 letih tudi hujši potres v osrednji Sloveniji, kjer zna biti škoda spet milijonska. Vsaj tako mi je rekla vedeževalka Lojzka na 080 666 666 (samo 5 € na minuto, zadane pa čisto vse).

    Bolj sofisticirani 3D GIS sistemi na področju naravnih nesreč imajo tudi možnost simuliranja nekaterih naravnih nesreč, kot je recimo poplava, tako da lahko dobiš zelo natančen vpogled v to, kaj se bo dogajalo v okolju, če do takega pojava pride.

    Ta zadnja poplava po moji oceni sodi v predalček “Apokalipsa zdaj”, ko lahko samo rečeš “Get your people back and heads down. THIS IS GONNA BE A BIG ONE!” (citat iz filma Francisa Forda Coppole).

  3. chef Says:

    Kaj češ, ko se župan pojavi med sprtimi Črnovaščani in Lipeti, ga takoj spet vsi kujejo v nebo, ker je umiril strasti in se spet ful izkazal.
    Drugega da kot Ljubljančan in volivec dobim dovolj debelo kožo, da pač prenesem vse nebuloze, nove davke in ostudne nasmehe, mi itak ne preostane.

  4. dronyx Says:

    @chef. Ti si očitno tipičen Slovenec. Introvertiran in vajen vsega hudega. Samo meni se zdi, ko takole občudujem povprečnega Slovenca, da on ne zna reči AU. Njega lahko daviš, zvijaš roke, on ti praktično ne pisne, samo stiska zobe. Samo bojim se, da potem pa ko enkrat znori, jo dobiš pa samo še po gobcu. Zato je fino, če ljudje rečejo prej opozorilni AU. 😉

  5. chef Says:

    Zadnjič sem v Ilirski Bistrici jedel najbolj oduren govej zrezek v svojem življenju. Za prilogo so mi postregli umetni krompir. Kadar vidim to krompirjevo moko, ponavadi že kar takoj zavrnem kosilo, zdaj sem bil pa lačen in sem tri svaljke tudi v resnici pojedel, ostalo pa pustil.
    Seveda sem natakarici dobesedno povedal, da tako zanič kosila sploh še nikoli nisem jedel in da je to norčevanje iz gostov. Mislim, bilo je res odvratno.

    Odgovorila mi je, malo zaskrbljeno sicer, da sem šele prvi, ki se je pritožil.
    Jaz ji to v bistvu verjamem.

  6. Tjasa Says:

    Chef, na podlagi tvojih zadnjih nekaj e-izlivov, si mi začel že skoraj dogajat, zdaj pa vidim, da je bilo to samo zavarivanje neprijatelja. Pa kaj bi moral Janković naredit te dni? Če ga ni, je cela drama, če pride, je drama, če nima prav, je drama, če ima prav, je cel hudič. Človek bi si mislil, da je to točno to, kar povprečen Ljubljančan (transponirano povprečen Slovenec) rabi. Občutek, da je drama, da se mu godi krivica, skratka, svet je en grd, mrzel in sovražen kraj. Skratka, cela solzna dolina šentflorjanska.

  7. chef Says:

    Tjasa, bodi sigurna, da ne e-ejakuliram zaradi tebe.

    Se pa ne strinjam, da je mogoče povprečnega Ljubljančana enostavno transponirati v povprečnega Slovenca, ker sta to dve totalno različni osebi. In seveda, oba sta na svoj način zahojena.

  8. dronyx Says:

    Tale zemljevid pri Žigi Turku je zgovoren, kakšen nenaravni bazen ustvarita Ižanka in cesta čez Črno vas, ki sta seveda precej dvignjeni od nivoja zemlje. Škoda da ni še kje 3D modela, kjer bi se vse skupaj še lepše videlo.

  9. smoger Says:

    @dronyx: tnx za gis 🙂

Oddajte komentar

