Slovenska popevka kot nenaravna katastrofa

Radio običajno poslušam samo v avtu med vožnjo. Ob teh zadnjih poplavah pa sem bil dve noči pokonci, ker sem se ukvarjal s črpanjem vode iz klet in sem imel prižgan tudi radijski sprejemnik. Konkretno radijsko postajo Radio 1 (priporočam ogled posnetka, ko Denis Avdić pokliče Kosorjevo).

Ponoči se moderiran program konča, tako da se od neke ure naprej vrti po radiju samo še muziko. Najprej sicer nisem bil preveč pozoren, kaj poslušam, čez čas pa mi je šla glasba čedalje bolj na živce in sem hotel radio zabrisati skozi okno, ali pa ga utopiti v poplavljeni kleti. Potem pa sem malo bolj pozorno prisluhnil, kaj jaz to sploh poslušam in sem ugotovil, da vrtijo brez presledka samo slovensko glasbo. Pa drugače proti našim muzičarjem nimam nič in v manjših dozah so nekateri čisto poslušljivi (razen Avtomobili, ki so pa zame obupno depresivni in v meni vzbudijo samomorilne misli). Ampak ko ti pa več ur brez premora vrtijo samo to, je pa zadeva na meji nenaravne katastrofe in ta naša glasba se mi je po temle šoku dobesedno zagabila za nekaj časa.

Baje pa radijska postaja tega ne vrti zato, ker bi oni to prostovoljno počeli, ali bi si tega blazno želeli njihovi poslušalci, ampak naj bi obstajale neke kvote, koliko minimalno mora biti domače glasbe na radijskem sporedu. In ker seveda podnevi nihče ne želi moriti poslušalcev s slovensko glasbo v nenormalnih količinah, se radijske postaje znajdejo tako, da pravilom zadostijo ponoči, ko radio poslušajo samo kakšni dežurni v nočnih izmenah, ali pa ljudje z kronično in nezdravljeno insomnio.

Če to res drži, je to idiotizem per excelence in ni mi jasno, kateri bedak je lahko zlobiral ta trapast predpis! Saj to mora biti proti interesom naših glasbenikov, ki jih ob takem grobem posiljevanju poslušalcev ne bo maral nihče več.

To je podobno, kot če vas kdo prisili, da morate kupiti minimalno polovico makaronov narejenih v slovenskih firmah (Barilla to niso), ali pa da morate imeti v hiši vsaj pol bele tehnike proizvajalca Gorenje. Popolna traparija, ki verjetno ne more biti niti v skladu z direktivami EU o prostem trgu.

Nenazadnje, če si lastnik zasebne radijske postaje, moraš državi plačevati davke in vse ostale prispevke enako, kot ostale firme na trgu. Kako lahko potem nekdo ukaže takšni firmi glasbene kvote in dobesedno barbarsko poseže v uredniško politiko, od katere je direktno odvisno število poslušalcev in posledično tudi prihodki od oglaševanja?

Ali kdo ve, katera naša zeljnata glava je avtor te srhljive zamisli?

Sedaj lahko samo še pričakujemo, kdaj bodo kinematografi dobili predpis, da morajo tudi oni vrteti vsaj polovico slovenskih filmov.

Tako bodo v Koloseju v dvorani 1 neprestano vrteli Rabljevo fresko, v dvorani 2 Patriota, v dvorani 3 pa Butnskalo…za predpise, ker te dvorane bodo sicer zanesljivo prazne.

9 Responses to “Slovenska popevka kot nenaravna katastrofa”

  1. Mesko Says:

    Ne vem … sam radio1 raje poslušam ponoči, ko imam večino tiste pristne dobre slovenske glasbe kot po dnevi, ko vrtijo nonstop 5-10 komadov … To je zame večji idiotizem in zato radija niti ne poslušam več, ker mam raje svojo muziko. Tista kvota pa po mojem mnenju je n mestu. Če grše v italijo boš slišal italjanske pesmi, če greš na Hrvaško boš slišal hrvačke pesmi, če greš v Slovenijo … boš morda ob dobri volji zaslišal kako slovensko pesem.

    Mislim, da so slovenski glasbeniki že res dovolj na psu … vendar po mojem ne zaradi ne kvalitete muzike 🙂

  2. dronyx Says:

    @Mesko: Meni je pri glasbi popolnoma nepomembna nacionalnost glasbenih izvajalcev. Doma, ko lahko sam izberem, kaj bom poslušal, je izbor odvisen večinoma od razpoloženja. Včasih mi je všeč El condor pasa, argentinski tango, hrvaški pianist Makism Mrvica, Balašević ali Andrea Bocelli. Všeč so mi celo nekatere operne klasike. Če potrebujem energijo, vržem v DVD predvajalnik koncert Guns n Roses iz Tokija ali U2 Go Home. Ko pogledam mojo obilno zbirko glasbenih DVDjev (nobenih torrentov, sami originali), je od slovenskih izvajalcev v njej samo koncert Vlada Kreslina. Nekdo drug pa ima morda v zbirki morda samo našo glasbo. Domače pridelave. In zakaj bi to urejali s predpisi? Glasbeni okus ne more in ne sme biti stvar predpisa.

    Meni ne more nihče ukazati, da moram poslušati mzhectorja, namesto Bocellija. Pa se iskreno opravičujem, ker sem ti dve veliki glasbeni imeni zapisal v istem stavku. 😉

    Sem pa pred leti skušal kupiti koncertni DVD Siddharte s simfoniki, pa so me podučili, da tega sploh ni na trgu, čeprav naj bi bil material posnet. Razlog pa v tem, da se nismo mogli zmeniti, v kakšnem deležu bi kdo kasiral denar. Pa smo zadeli glavico na žeblico.

    Verjetno tudi pri tem predpisu gre samo za denar, saj radijske postaje plačujejo sazasu za predvajanja, pa čeprav ljudje zaradi tega sprejemnike mečejo skozi okno. Bizarno, a tako zelo slovensko. Beeee moje ovčke…to ne bo nikdar narod zmagovalcev, ampak navadnih luzerjev, ki jih lahko vsak vleče za nos, ki si utrga pet minut dragocenega časa.

  3. Andrej Says:

    Lep pozdrav

    Nekaj dodatkov. Komercialne postaje ne plačujejo samo davkov in avtorskih pravic, ampak tudi frekvenčnino za uporabo frekvenc. Po novem zakonu želijo dodati še ti. medijski davek. Skratka, država želi več denarja in poleg vsiljuje še kakšno glasbo je treba vrteti.

    Kar se pa tiče avtorskih pravic, to je v resnici zakaj se glasbeniki grebejo. Namreč radiji plačajo SAZASU isti znesek ne glede na to kakšne pesmi vrtijo. In več slovenskih pesmi pomeni teoretično več denarja za glasbenike. Ampak glej ga zlomka, SAZAS že sedaj razdeli 80% prejetega denarja med slovenske glasbenike, 20% pa plača v tujino. Morda bo sedaj 100% šlo slovenskih glasbenikov.

    V ozadju so večinoma stari avtorji, ki nimajo več novih uspešnic in želijo s povečanjem kvote siliti radije, da predvajajo njihove skladbe in na ta način še vedno prejemati bogato rento.

  4. Andrej Says:

    Aja, pa še to, ko berem nonsense o hrvatih. Njihova najbolj poslušana radijska postaja – Antena Zagreb, vrti manj kot 10% hrvaške glasbe.

    Link na poslušanost:

    http://www.antenazagreb.hr/upload/documents/marketing/Istrazivanja%20kolovoz%20web.pdf

    Na drugem je res Narodni (ki ima istega lastnika kot Antena Zagreb), ki vrti samo hrvaško glasbo. To je tako kot pri nas Veseljak, ki je tudi poslušan in vrti samo slovensko glasbo.

    Skratka, to da na hrvaškem vrtijo samo hrvaško glasbo so buče.

  5. chef Says:

    Čisto za vsak drek nam že predpišejo zakone, bomo pa še to prebavili.
    Glasbeniki bi radi tudi dosegli, da so lahko radijski uredniki samo ljudje z “ustrezno izobrazbo”. Jaz se sicer stirnjam, da so glasbeni uredniki na komercialnih radijskih postajah cepci, ampak zakonodaja ni ustrezen mehanizem, kako to popravit.

    Namreč, cepci delajo na vseh delovnih mestih, tudi kot slovenski glasbeniki, recimo, pa jih moramo vseeno prenašat po sistemu kvot kot ga imamo. Pri čemer moramo vedeti, da je tudi večina poslušalce … cepcev.

    Kaj pa je primerna izobrazba glasbenikov urednikov? A bojo šli delat izpit pred komisijo? Kdaj bodo začeli še mene preverjat, če sem ustrezen urednik turističnega medija? In katera komisija bo preverjala to? Katera institucija mi bo podelila certifikat?

    Jaz predlagam, da se vrnemo nazaj v stari sistem samoupravljanja (točno to hočejo uvesti v medijskih hišah – zdaj bo vsaka novinarska trapa, ki piše prispevke o Saški Lendero, lahko glasovala o primernosti svojega urednika, direktorja in lastnika!), tako da bomo vsaj vedeli, pri čem smo.

    Naši stari muskontarji, Predin in drugi zajedavci, ki jih ne morem slišat niti ko govorijo niti ko pojejo, pač živijo še v tistih časih, hkrati pa bi radi služili po kapitalistično z izkoriščanjem nesrečnega ljudstva po sistemu oligarhičnih muskontarskih organizacij. Paraziti!

  6. dronyx Says:

    Sploh ne vem, kaj naj si ob tem mislim. Gate na glavo in dva svinčnika v nos. Meni je to vse skupaj neverjetno…

  7. psychenox Says:

    Dragi dronyx, me veseli da ti je do sedaj bila ta grozota prišparana … sama radio tudi poslušam le v avtu (saj je lastna izbrana glasba glede na počutje res tisto najboljše), a ker se velikokrat vozim okoli tudi po polnoči se mi je še ta radio zameril. Naj bo slovenska glasba zaradi mene, ampak jaz je ne mislim poslušat v okviru neke kvazi državljanske dolžnosti do slovenske glasbe, še manj pa če mi kdo to vsiljuje.

    Zakon o medijih, ki se pripravlja, naj bi to 40 % kvoto slovenske glasbe zmanjšal na 15 % vendar naj bi se vso predvajalo med 6. in 20. uro (vir: http://www.delo.si/clanek/117321). Slovenski glasbeniki naj bi bili nad tem ogorčeni.

    Razumem in podpiram da se avtorske pravice upoštevajo in da se avtorje, ki jih poslušaš tudi podpira (npr. s tem da obiskuješ koncerte, kupiš CD itd.) – ampak zakaj bi nekaj takega počeli za glasbo, ki je ne želimo poslušati. Zakaj niso poslušalci tisti, ki odločajo?

    Z veseljem prisluhnem nekomu, ki morda pozna tudi avtorsko plat tega, ker od tu kjer jaz stojim vidim le absurd.

  8. chef Says:

    Finta je v tem, da 15-odstotna kvota za glasbenike pomeni manj dohodka, ki jim ga izplačuje SAZAS. Tem hudičem je malo mar, ali njihovo muziko kdo sliši v radijskem prime timeu, ampak hočejo samo služit. Zato jim je pač vseeno, če se njihova muzika vrti ob treh zjutraj, ko radio poslušajo samo čudaki.

    Jaz mislim, da lahko 15-odstotno kvoto naberemo tudi iz poslušljive slovenske muzike, in to seveda brez obveznih kvot.

  9. nn Says:

    pod prispevkom je par komentarjev, ki skušajo razložiti, za kaj pri kvotah dejansko gre, je pa res, da so to sposobni razumeti le tisti, ki lahko vidijo čez svoje občutke ogroženosti, pohlepa in kratkovidnosti, kar bi jim omogočilo vsaj pomisliti, da se je morda kdaj smiselno poslužiti pojmov kot so nacionalna identiteta, spodbujanje domače produkcije in navsezadnje “biti za naše”.

    http://polnkurac.blogspot.com/2010/09/fasizem-slovenskih-estradnikov-oziroma.html

Oddajte komentar

