Pravica do kaznovanja v razumnem roku

Zadnjič sem nekje prebral, da naj bi mestno redarstvo v pol leta ujelo na svoje radarje kar 23.500 prehitrih voznikov. Meni še bolj zanimiv pa je podatek, da večina teh voznikov sploh še ni dobila nobenega obvestila o storjenem prekršku ali plačilnega naloga in tako morda sploh ne vedo, da so jih ujeli mestni redarji.

Če sem pravilno razumel neko razlago zakona o prekrških, naj bi bil zastaralni rok za takšne prekrške kar dve leti od storitve prekrška.

Torej po tej pravni logiki se komu lahko zgodi, da nekega deževnega popoldneva dobi na dom priporočen paket mestnega redarstva, v katerem je obračun za vse kazni zadnjih dveh let in to v astronomskem znesku. Srečnež pa morda lahko celo ob tem ugotovi, da bi mu morali vsaj nekajkrat že vzeti vozniški izpit.

V primeru, da tak dolg rok zares drži, se jaz kot državljan te države absolutno z njim ne strinjam! Če imajo obdolženi pravico do sojenja v razumnem roku, bi morali imeti tudi kaznovani za prekrške v cestnem prometu pravico do kaznovanja v razumnem roku. To bi morala biti ustavno zagotovljena pravica in dve leti zame nikakor ne more biti razumni rok.

Po moje bi moral biti storilec prekrška obveščen (če se le da) na licu mesta storitve dejanja, sicer pa najkasneje v 14 dneh. Ne pa dve leti, lepo vas prosim!

Ko sem prebral novico o številu ujetih na radar, sem postal tudi bolj pozoren na prometne znake.

Na eni ljubljanski ulici stoji na koncu znak za preklic omejitve 30 km/h (kvadratna tabla), na začetku ulice pa ni nikakršnega znaka za začetek te omejitve. Od kje naj bi ta znak veljal, nimam pojma. Morda se začne v kakšni ulici na drugem koncu mesta, ampak če jaz ne zapeljem točno v to ulico, o tem ne vem nič. Če recimo gledam znake za omejitev 60 km/h na vpadnicah, ti stojijo praktično na vsakem križišču, kjer lahko zaviješ na to cesto.

Potem naslednji podoben primer je znak za omejitev 30 km/h v Trnovem (ob nabrežju Ljubljanice). Tam so znak postavili na fasado hiše, ki stoji praktično na cesti, ampak ker hiša stoji v manjšem ovinku, tega znaka od daleč sploh ne vidiš, ampak ga morda zagledaš v zadnjem hipu, večina pa ga bo verjetno spregleda.

Če bi jaz dobil obvestilo o prekršku v razumnem roku, recimo maksimalno 14 dni, bi vedel, kje in kdaj sem storil prekršek in bi šel lahko situacijo preveriti na teren. Po dveh letih pa se prekrška sigurno ne spomni nihče več, poleg tega pa se lahko prometna signalizacija v tem času povsem spremeni in dejansko sploh nimaš več možnosti za obrambo, pa čeprav so te morda povsem nezakonito kaznovali. Zame osebno ni dovolj samo slika mojega avtomobila, ampak hočem zadevo preveriti, ker mestnim redarjem ne zaupam, saj je bilo že večkrat rečeno, da pri njih ne gre za nikakršno preventivo, ampak predvsem polnjenje mestnega proračuna na podlagi pooblastil, ki jim jih da zakonodaja. In če ti nekdo v takem primeru postavi normo, je možno dejansko karkoli, tudi hude zlorabe pooblastil.

Da mestno redarstvo ne pošilja plačilnih nalogov sproti, naj bi bil razlog v programski opremi. Ampak to je zame samo slab izgovor, saj če imajo namen letos izterjati za več kot 5 milijonov € kazni, potem nikakor ne more biti izgovor investicija v računalniški program, ki morda stane največ nekaj tisoč evrov.

Jaz menim, da oni zanalašč zavlačujejo s pošiljanjem plačilnih nalogov ravno zaradi tega, da se kaznovani ne bi mogli učinkovito braniti, pisati pritožbe ali zahtevati sodno varstvo. Kaj pa ti sploh preostane, če dobiš po enem letu na dom položnico za prekršek?

Poleg tega ljudje na podlagi kazni ponavadi spremenimo obnašanje. Če bi jaz vedel, da imam že 15 kazenskih točk, bi vozil po mestu povsod 30 km/h. Verjetno je nekaj voznikov dejansko že ob vozniško dovoljenje zaradi mestnega redarstva, pa še niso procesirali njihovega prekrška. Kaj če ta voznik v tem času povzroči nesrečo s smrtnim izidom, dejansko pa sploh ne bi smel več voziti avtomobila?

Sam sem pa tudi mnenja, da so pri nas kazni za nekatere prekrške absolutno prevelike in gre dobesedno za norčevanje iz ljudi.

V večini držav imajo simbolične kazni za minimalne prekoračitve hitrosti do 10 km/h, pri nas ta kazen znaša kar 80 €, pri čemer bi naši kvazi “strokovnjaki” za prometno varnost morali vedeti, da je bistveno bolj nevarno, če vozniki ves čas gledajo na merilnik hitrosti, namesto na cesto. Za prekoračitev hitrosti do 10 km/h je zame razumna kazen opomin ali pa recimo maksimalno 20 €. Nenazadnje obstajajo države, ki imajo bistveno višji življenjski standard, bistveno nižje kazni za nekatere prometne prekrške in boljšo prometno varnost, kot mi. Kako je pa to mogoče, spoštovani “strokovnjaki”?

Jaz predlagam, da državljani na naslednjem referendumu mimogrede še izglasujemo spremembe zakonodaje tako, da bo maksimalni rok za izdajo obvestil o prekrških 14 dni in da se za minimalne prekoračitve hitrosti do 10 km/h kazen bistveno zmanjša.

Preberi še:
Kam postaviti mestni radar

3 Responses to “Pravica do kaznovanja v razumnem roku”

  1. BM Says:

    Kvadratasti znak za omejitev se od navadnih razlikuje v tem, da se ne “resetira” po vsakem križišču. Če torej zapelješ mimo takega znaka, omejitev velja do enakega znaka, ki jo zaključi.

    To bi pa že lahko vedel, če se pizdiš čez te znake 🙂 Glede ostalega se pa popolnoma strinjam.

    No, če bi jaz dobil kazen pol leta po (domnevnem) prekršku, bi se pritožil na podlagi tega, da mi je praktično odvzeta možnost pritožbe. Kdo se pa spomni, ali je bil pred pol leta v avtu on, ali ga je komu posodil.

    Smrt inkasantom!

  2. dronyx Says:

    @BM: V redu. Ampak jaz nikjer ne vidim znaka za začetek te omejitve, razen na drugi strani iste ulice. Če pa pripeljem od kje drugje, pa nisem zasledil tega znaka za začetek območja omejene hitrosti. Lahko pa da se to začne res kje na čisto drugem koncu mesta, ali pa je tabla skrita za kakšnim grmovjem ali zaparkiranimi avtomobili in tovornjaki.

    Za tako hudo omejitev hitrosti na 30 km/h bi se moral po moje znak obvezno ponoviti, recimo na vsakih 100 metrov. Ne pa da velja kar za polovico mesta! V tujini mislim da nekje imajo takšna pravila za postavljanje znakov.

    Poleg tega jaz lahko recimo prevzamem služben avto v neki ulici, kjer ne morem vedeti, da je to že področje omejene hitrosti, kjer velja 30 km/h omejitev, tabla pa se nahaja čisto drugje. Kako si oni to zamišljajo? Naj se na pamet naučim vso mestno signalizacijo?

    Drugače pa inkasanti niso po moje nič krivi. Oni samo delajo, kar jim naročijo in očitno imajo tudi stroge norme, če v proračunu točno napišejo, koliko morajo kasirati, da bo ata župan zadovoljen, ker je proračunska luknja ogromna. Po moje je glavni problem v “strokovnjakih”, ki sprejemajo tako zakonodajo, ki služi potem za alibi. Možno pa tudi, da kdo na njih izvaja politični pritisk in se morajo samo podpisati pod kaprice nekoga drugega. Za kredibilnost.

  3. kmetek Says:

    ti si car onyx, lepo pišeš.

Leave a Reply

