Vremenarjem se je pokvaril simulator

Ne vem če so dežurni prognostiki na HMZS (po novem ARSO) že ugotovili, ampak kot kaže se jim je v nedeljo dopoldan huje pokvaril računalniški simulator, ki napoveduje vreme, ali pa je spet kakšen pripravnik na ta računalnik naložil nekompatibilni popravek.

V nedeljo je bila vremenska napoved, da do torka ne bo deževalo, zato sem perilo obesil zunaj. Ker se v enem dnevu ni posušilo, sem ga pustil na vrvici. Ponoči iz nedelje na ponedeljek se zbudim in opazim, da zunaj močno dežuje. Pa kaj jaz sedaj ne znam več niti vremenske napovedi pravilno prebrat?

vir: ARSO

Včeraj popoldan je bila vremenska napoved, da do torka popoldan ne bo dežja, oziroma naj bi ponekod samo rahlo rosilo, pa se zjutraj pripeljem v Ljubljano in tu lije kot iz škafa.

Ne bi bil rad preveč siten, ampak ali bi lahko prosim kdo na Arsu pogledal Aladina? Mogoče je potreben samo reboot?

13 komentarjev to “Vremenarjem se je pokvaril simulator”

  1. Mašon Says:

    jest se zanašam na tole: (še ni fail-alo, ni pa dolgoročno)

  2. jazby Says:

    Hehe, kak slučaj, tik preden sem zalutal na tvoj blog, sem pregledoval Aladinove izračune za danes in trenutno zgleda, da bo do poznega popoldneva v Ljubljani
    bolj ali manj deževno.
    Zdaj pa ne vem, ali je tvoj prispevek na blogu pomagal, da so obnovili,
    ali pa so razmere tako labilne, da so računi za nekaj dni naprej precej negotovi.

    Sicer pa se mi zdi, da te izračune kar pridno obnavljajo. Vsaj prejšnji teden je bilo
    tako, ko me je zanimalo, kakšno bo vreme v petek popoldne. Prvi izračuni v torek zvečer so kazali na možnost dežja, potem je bilo vsak dan malce drugače,
    v četrtek pa je že kazalo, da se bo v petek popoldne zjasnilo. In se tudi je. Piknik je uspel.

  3. dronyx Says:

    @Mašon: Ta radarska slika je seveda zelo natančna, ni pa to prognoza za naprej! Animacija prikazuje radarsko sliko gibanje padavin za nekaj časa nazaj. Ura pa je prikazana v obliki UTC, tako da moraš kakšni dve uri prištet, da dobiš naš čas.

    @jazby: Jaz sem tudi opazil, da se prognostiki ne zanašajo samo na računalniške izračune, ampak včasih kdo tudi pogleda skozi okno in očitno potem popravijo robne pogoje ter ponovno zaženejo izračun. Danes zjutraj so napoved hitro popravili, samo takrat sem tudi jaz vedel, da močneje dežuje in da to ni jutranja rosa.

  4. psychenox Says:

    Tudi sama sem danes nekaj negodovala nad dežjem. Sicer ga obožujem ko sem doma, zato sem danes potem tudi ostala 🙂 Jutri bomo pa stisnili zobe.

    Drugače pa naj bi bili fantje pri vremenarskem društvu ZEVS odlični tudi pri malo bolj dolgoročnem napovedovanju. Morda za poskusit, da ne bo perilo preveč trpelo 😉

  5. dronyx Says:

    @psychenox: Da perilo ne bi preveč trpelo ob napačnih prognozah sem jaz kupil sušilni stroj, ki se je potem izkazal za eno najslabših investicij. Perilo iz stroja je prihajalo ven čedalje manjše, naelektreno pa tako, da mi je skoraj vse dlake potrgalo iz roke. Jaz sedaj prisegam samo še na naravno sušenje. Res pa je, da moraš potem malo spremljati prognoze vremena in včasih sredi poletnega nedeljskega popoldneva leteti ven pobirati perilo, ko začne nenadoma deževati. Samo tokrat pa nisem mogel ničesar narediti, ker je začelo deževati ponoči.

  6. bubašvabe Says:

    Ne vem, kaj naj še rečem. Danes sem šel na šiht s kolesom, prepričan, da ne bo padalo. Potem pa enkrat okoli malice se usuje, kot da je sodni dan. No, do konca šihta je sicer nehalo, ampak ni veliko manjkalo, pa bi bil čisto moker…

  7. Tajča Says:

    Pa saj včeraj je bilo jasno, le čez osrednji del je segal oblačni pas, do Postojne. 🙂 Napoved pa ni samo in predvsem za Ljubljano, ali je? Pravzaprav so vremenarji ponavadi kar točni in povedo napoved za vsako regijo posebej, ko taka ostra vremenska meja teče po sred Slovenije, kot je bilo to včeraj. So pa v napovedi na rtvslo razvili tak pesniški slog pripovedovanja, da moram strumno poslušat, da na koncu vem, kakšna je napoved vremena. Na poptv pa napovedovalke berejo nekaj, za kar nisem prepričana, da vedo, da je to vremenska napoved.

  8. DJ Says:

    To je zato, ker ne “znaš gledati” vremenske napovedi. Na nacionalki je denimo potrebno znati brati (gledati) med vrsticami. Danes je vreme “napovedovala” Cegnarjeva. Zagotovo vem, da bo naslednjih nekaj dni dokaj muhasto vreme, četudi ne bi gledal kart in številk. 😉 Malo pred tvojim dežjem pa je bil Velkavrh, če se prav spomnim – bilo je za pričakovati ohladitve in deževje. 🙂
    To je vse o vremenu za sedaj – pa nasvidenje. 😀

  9. dronyx Says:

    Jaz bi prav rad videl, da bi nekdo vremenkote na POP TV vprašal, kaj dejansko pomenijo kakšni izrazi iz meteorologije. Po moje bi se smejali tako, kot pri misicah, ki trdijo, da je glavno mesto ZDA New York in da je hemafrodit proizvajalec krem za nego kože.

    Drugače pa jaz napoved vremena “kupujem” običajno kar pri neposrednih proizvajalcih (spletni strani Arso) in ne pri posrednikih (vremenarji na POP), za katere se včasih lahko vprašaš, ali so napoved sploh prebrali, ali samo nakladajo na pamet. Absolutno pa ne prenesem Danice Lovenjak in njene poscane zofke. Tisto njeno nakladanje je pa res kr neki v tri krasne.

  10. ervinator Says:

    Res jim nekaj ni delalo. Vendar se mi zdi, da je bila napoved za včeraj in danes kar točna, le za nedeljo v Ljubljani je bila premalo sončna. Morda bo pri branju napovedi pomagalo, če z miško narediš kvadrat okoli Slovenije, da ti poveča zemljevid.

  11. DJ Says:

    Saj jaz tudi najveckrat preverim na strani ARSO in se parih drugih evropskih slikah (na TV je bolj za zabavo, ker so tam ze derivirane informacije in z zamikom).
    A na POPu ima Trontel se tiste cetrtkove politicne nagovore? 🙂 Kaj pa tista Stajerka, nad katero so Dolenci vedno bentili, da ima tako rit, da nikoli ne vedo, kaksno bo pri njih vreme? :))

  12. dronyx Says:

    Mi smo imeli včasih doma tako leseno hiško, v kateri sta bila baba in dec in ko je iz hiše prilezla baba je deževalo, ko pa dec pa snežilo. Mislim pa da je zadeva delovala na principu zračnega tlaka. Prednost take vremenske hišice je pa zlasti v tem, da ne naklada po nepotrebnem o politiki, tako kot Miran Trontelj.

  13. Mašon Says:

    @ dronyx – slika je za uro pa pol nazaj, to vem in vem da je UTC; ampak če se bolj ko ne nespremenjena masa padavin v tem času premakne od kopra do postojne nekak veš, da bo v naslednji uri v lj. ali drugače, če vidiš maso, ki se drobi in izginja, veš da ne bo nič iz dežja. če vidiš maso letet čez kurjo glavo iz avstrije proti italiji tut ni skrbi… itd itd. če pogledaš zdej, jest glede na sliko napovem da bo pri nas (mal SZ od lj) čez 2 uri dež. lahko mal prej, bo pa 🙂 je pa res da za cel dan se pa ne da predvidt, ampak za cune obesit/pobrat je pa že ok… al pa da veš al te bo zjutri z biciklom dež ujel al ne.

Oddajte komentar

