Plenice za policijske konje

Zadnjič sem nekje zasledil članek, kjer so bili na sliki konjski iztrebki pred novo športno areno v Stožicah, ki jih je posnel nek zgrožen bralec in so jih pustili za seboj nevzgojeni policijski konji.

Danes je na spletni strani Žurnala24 v podobnem članku predstavljen praktično identični problem, le da tokrat konjske fige nevzgojenih policijskih konj motijo gostinca na Čopovi.

Sam sem se pred časom ravno sprehajal po Čopovi ulici v Ljubljani in tudi opazil konjske fige. Ne predstavljajo pa zame tako velikega šoka, kot morda za marsikaterega Ljubljančana, ker sem gor rastel na vasi in sem zelo rad opazoval konje in kravice v štali kmeta, kamor smo hodili po mleko. To, da živali kakajo in lulajo kjer jih prime, se mi je vedno zdelo samo plus, ker ti ničesar ni potrebno zadrževati in iskati neka javna stranišča, ki so v Ljubljani še bolj redka kot cenovno ugodni bordeli, kjer bi se dalo dobiti pristno, domačo slovensko ponudbo in ne nek uvoz iz Romunije in Ukrajine.

Ker pa jaz vedno razmišljam o denarju, mi je takrat na Čopovi prišla na misel ideja, zakaj ne bi izdelovali posebnih plenic za policijske konje, ker so te policijske fige očitno res moteče za sprehajalce po sicer lepo urejenem in čistem mestnem središču.

Ko sem prišel domov, sem vzel v roke kalkulator in samo približno preračunal, koliko mora biti na svetu policijskih konj, zraven pa sem prištel še vse konje, ki se uporabljajo za razne turistične vprege, protokolarne častne čete, konjske dirke ter podobne nastope v javnosti. Številka je impresivna. In če vsakemu konju menjajo plenice tako kot dojenčkom, pri čemer upoštevam, da konj v tem oziru nikdar ne odraste, si po nekaj letih na Forbsovi lestvici stotih najbogatejših zemljanov, ki je obogatel s plenicami za konje.

Ker se pa sam držim nenapisanega pravila, da preden se česarkoli lotim, pogledam, kaj dela konkurenca (konkurence nima smisla kopirati, ampak jo je potrebno presegati), sem za vsak slučaj vtipkal v Googla iskalni niz diapers for horses in samo bežno pregled slik me je vrgel na konjsko rit.

vir: seattleweekly.com

vir: Stablemaid

Šoka vam ne znam niti opisati. Sam sem že brskal po starih fotografijah, da bi našel primerno sliko za naslovnico revije Forbs, kjer se ne bi videl podbradek in štrleča ušesa, potem pa tole.

Ne samo, da plenice za konje ljudje dejansko že proizvajajo, ampak obstaja očitno celo huda konkurenca na trgu.

Sem pa mimogrede naletel še na zanimiv pravilnik mesta Seattle, ki ureja Carriage Horse License – Requirements and Regulations (pogoji za pridobitev licence za vprežne konje). V točki 8. tega pravilnika jim piše dobesedno tole:

8. Wear an equine diaper to contain all fecal droppings while drawing a for-hire horse-drawn carriage or walking the horse on public property (Class B).

Če dobro pomislim in še enkrat pogledam zgornji sliki, sam osebno rajši gledam konja, takšnega kot je, brez tega afnanja in potrpim, če opravi potrebo tam, kjer ga prime. Vendar pa razumem tudi gostinca na Čopovi, ki ga skrbi za stranke.

Morda pa je preprosta rešitev tega (navideznega) problema ta, da se policisti v času, ko na Čopovi ne potekajo množične nasilne demonstracije, sprehajajo peš ali na kolesih, ki ne puščajo za sabo iztrebkov?

9 komentarjev to “Plenice za policijske konje”

  1. chef Says:

    Elegantno je to rešeno v Salzburgu. FOTKA.
    Model šiba za vsako kočijo in sproti pobira dreke.

    Meni gre tudi na jetra, da dreki ležijo po celem mestu in za moje pojme odzivnost komunalcev (baje pol ure, ampak jaz v to dvomim) ni dovolj dobra. Edina pametna rešitev, tudi kot dober zgled, bi bila, da bi policist razjahal in drek pospravil.

    Tako kot jaz za svojim psom.

    Tistim, ki ne pobirajo pasjih drekov, grozi globa (kar je sicer pravilno), policaji pa spet lahko kar malo po svoje, z izgovorom, da imajo organizirano komunalno službo. Če jaz po nesreči stopim v drek sredi mesta (in ne sredi vasi, kar je nekaj drugega), mi tisti komunalci nič ne pomagajo.

  2. dronyx Says:

    @Chef: Policist, ki sedi na konju, predvidevam da niti ne opazi, kdaj konj za sabo pusti “naravno gnojilo za vrtnice”, če se izrazim pesniško, poleg tega se mi zdi neprimerno, da bi represivni organ kaj takega počel, ker bi to pri marsikomu zbujalo samo posmeh.

    Si predstavljaš navijača Green Dragosnov, ki ga po tekmi preganja policist na konju, potem pa sreča istega policista na konju, kako za svojim konjem pobira fige na čopovi?

    Poleg tega se konje uporablja tudi za razganjanje demonstracij in sredi akcije ne moreš pričakovat, da bo policist razjahal in čistil za konjem, medtem ko mu demonstranti z molotovkami in granitnimi kockami rušijo parlament.

    Tega pa nisem vedel, da naj bi bil odzivni čas mestne komunale za konjske fige pol ure!? V to skoraj ne morem verjeti, ker od kje pa komunali ažurne informacije, kje se nahaja konjska figa in nenazadnje, od katerega trenutka naprej teče rok za odstranitev? Po moje to oni počistijo takrat, ko delajo redni obhod, to pa mislim da počnejo ponoči ali enkrat zjutraj, ker čez dan ne vidim, da bi ravno kdo čistil ulice med vrvežem.

    V Salzburgu verjetno vozijo po mestnem središču konjske vprege turiste, tako da mora biti tam ta problem bolj pereč, kot pa v Ljubljani, kjer konja lahko srečaš samo v živalskem vrtu, ali pa če se sprehodijo po mestu policisti na konjih. So pa ti, če že drugega ne, atrakcija za male otroke, ki imajo konjičke in policiste še radi, tako da si jih vedno z zanimanjem ogledujejo. Mi odrasli pa opazimo ponavadi samo še dreke in se bojimo, da kakšen majhen otrok ne pade v konjske fige in se utopi na licu mesta.

  3. Poslušalka Says:

    Na prvi slikci je zgleda kobila, na drugi pa konj ali žrebec – ti vragi ne le kakajo, ampak tudi lulajo in to na drugem mestu!
    Je pa tako, da pri obojem izurjen jahač (kar policaji seveda so) vsekakor opazi, da se dogaja. Po pravilih se mora “breme” celo nekoliko dvigniti naprej iz sedla, da žival to lahko v miru opravi. Če se seveda to “breme” ne odloči, da raje dostojanstveno sedi in se dela, da nič ne opazi (kar je morda celo predpisana taktika, če se igraš represivni organ).
    Drgač pa po mojem mnenju za prebavljen Chappi ali pa prebavljeno travo/oves ni treba, da so pravila povsem enaka… in bi moral biti polurni odzivni čas povsem dovolj. Fige pravzaprav dišijo, pa včasih jih celo psi radi pojejo 😉

  4. dronyx Says:

    @Poslušalka, kaj takega pa lahko napiše samo poznavalec. Jaz vsega tega nisem vedel, ker še nisem nikoli sedel na konjskem hrbtu. Ni mi pa tudi jasno, kako po zgornjih dveh slikah veš, kdo je konj in kdo kobila? Meni sta oba konja enaka, le eden je bel, drugi pa rjav, pa plenice različnih proizvajalcev uporabljata.

    Drugače pa kar se prebavil tiče obstajajo živali, ki svoje lastne iztrebke še enkrat pojedo, samo sem pozabil, za koga točno gre. Razlog je pa čisto tehnične narave. Ker imajo te živali zelo kratko črevesje, se hrana slabo prebavi oziroma izkoristek ni dvolj velik, zato naredijo “crap reload”. 🙂

  5. Poslušalka Says:

    Ja no to pa res ni neka huda znanost. Sej imajo konji podobno fizionomijo kot človekovi najboljši prijatelji. Kobila ima oba izpusta zadaj in lahko s krajšo plenico vse ujameš. Konji imajo pa izpust za trdne delce zadaj, za tekoče pa spodaj. Tako da če se hočeš tuširat, moraš prej preverit, kam se je treba postavit.

    Moram pa priznat da tale beli s tistim zelenim žakljem izgleda blazno elegantno.

  6. dronyx Says:

    Uf, to se pa bere, kot bi poslušal Hercula Poirota.

  7. chef Says:

    Jaz ne govorim o demonstracijah, ko je takle konj s policajem na hrbtu zelo koristna zadeva. Ob demonstracijah je konjski drek med vso svinjarijo pločevink piva, sendvičev in PVC brezrokavnikov še najmanjši problem in takrat pač pokličeš komunalce, da vse skupaj strokovno pospravijo.

    Nekaj drugega je pa paradiranje po mestu, proti čemer jaz seveda nimam nič proti, ampak ne, če drek pol ure ali koliko leži sredi Prešernovega trga ali tri metre od tam kjer jaz kakšno blondinko prepričujem, da bi šla k meni domov. Če jaz lahko pobiram za svojim psom, potem to pričakujem tudi od tistega policaja, ki bi mi v primeru, da dreka ne bi pospravil, zaračunal sto ali dvesto evrov kazni. Zame je to isti drek.

    Policaj seveda točno ve, kdaj konj serje in takrat javi komunali, ki baje pride na lice mesta v določenem času. Ali je to pol ure ali več, si pa nisem zapomnil. Tako zelo ignorantski pa celo naši policaji niso, da bi drek sredi Prešerca smradil od devetih zjutraj od večera. To bi bilo vendar nezaslišano. Je pa res, da bo zaradi tega kleni slovenski kmet zmerjal Ljubljančane, češ da so razvajeni. To ni res. Samo mesto je pač nekaj drugega kot vas, kjer je meni vseeno, če je po cesti sled gnoja iz škropilnice.

  8. Limona Says:

    Kakšna degradacija konj so te slike. Pogled na konja, še posebej pa na konja z jezdecem, je meni vedno veličasten. Ali niso kavboji s pomočjo konja osvojili Ameriko? S temi plenicami pa dobim asociacijo na nemoč.
    Res je, da v mesto ne pašejo konjski iztrebki, torej tudi konj ne paše v mesto. Saj ima policija dovolj drugih prevoznih sredstev, zato mislim, da na konjih po mestu policisti bolj paradirajo kot da bi to počeli zaradi varnosti meščanov.
    Sem pa letos na dopustu na Rodosu videla dosti bolj primerno rešitev za konja, ki je prevažal turiste – sestavni del vprege je bila zadaj še ena usnjena plahta, kamor so padali iztrebki. Dr. Onyx, se ponudim za sodelovanje pri projektu z nasveti, pa še strica imam, ki je nekoč znal delati komate, haha.

  9. markopigac Says:

    Kolikor vem in zadevo poznam v praksi, za vsakim policijskim konjem šiba firma, ki čisti konjske fige. Vsaj v MB je tako.

Oddajte komentar

