Kako se obnašati v dobrem avtu

Danes opazujem na cesti nekega mladeniča, morda komaj kaj malega čez dvajset let, ki se pelje lepo počasi v črnem športnem Porscheju z litimi platišči, ki stanejo skupaj s športnimi gumami nizkega profila po moje več kot moj cel avto.

Ampak obnašal se je pa tako, kot da bi avto ravnokar ukradel iz avto salona. Oči so mu neprestano živčno begale naokrog, kot da se je bal, da bi ga kdo ujel s pogledom, pa mislim da je ob tem celo zardeval, ko so mimoidoči strmeli vanj.

Mene sicer čisto nič ne briga, kako je do tega avta prišel, ampak če pa že vozi tak avto, ki privlači poglede, bi se pa vendarle moral naučiti obnašati in pravilno “nositi” tako zverino!

To je zame podobno, kot če si kakšna znana medijska osebnost. Ko gre po cesti Miša Molk, se dobro zaveda, da je predmet pozornosti mimoidočih. Eni se sprašujejo, če ji je plastik naredil nov nos, drugi opazijo dvojno bradico in špeh na bokih, najstnice se režijo par centimetrom pudra in umetnim trepalnicam. Samo pogled Miše Molk ne bega naokrog in ona nič ne zardeva. Ona ponosno stopa po pločniku in se komu tudi nasmehne. Temu jaz rečem eleganca. In tega bi se morali naučiti tudi nekateri frajerji v dobrih avtih.

Drug tak primer napačne uporabe avtomobila opazujem zadnjič v BTC.

Nek starejši gospod, po moje že kar precej čez 50 let, se pripelje v novem športnem Ferrariju. Sedi pa notri oblečen v neko res obupno sivo karirasto srajco, kakršne jaz kupujem v tekstilnem diskontu. Šipo ima spuščeno skoraj do konca in z eno roko se naslanja na okno, z drugo pa šofira, kot bi šlo za traktor, ne pa dobesedno dirkalnik, pri katerem dobiš mravlince v nogah takoj, ko pohodiš gas da konca. On se pa v prvi prestavi pripelje mimo bivšega Orehka (danes je to baje neka druga slaščičarna), potem naredi en krog in gre drugič počasi mimo, še vedno prva prestava, ker ena roka počiva na oknu in ne more prestavljat, potem ko je pa tretjič prišel mimo, je pa imel že na sovoznikovem sedežu nek ženski kos mesa sila povprečnega videza.

V redu, jaz razumem, da je prišel tja razkazovat avto in metat vabo za zvečer, samo daj, lepo te prosim, počni to s stilom!

Umisli si neko vinsko rdečo srajco (spodaj si lahko tudi v gatah, ker se ne vidijo ven iz avta), če se da iz naravne svile, sive lase si obvezno pobarvaj s čno barvo in ob ušesih si naredi morda kakšen koder. Potem pa obvezno na glavo črna, modna očala, kakšne priznane blagovne znamke. Samo ne mi sedaj spet neke Ray Ban kupovat, ker to je že od Top Guna naprej iz mode. Kupi neke dizajnerske temne špegle, take z okvirjem, ki ne bo iz navadne plastike in ki bo ustvaril intelektualni videz ter nekoliko popravil kockast obraz. Pa obvezno očala gor na čelo, ne mi jih nosit na nosu, kot kakšen faliran študent. Predvsem je pa važen nasmešek. Pa ne bebavo režanje, kot bi gledal Košnikovo gostilno, ampak eleganten, zadržan, prefinjen nasmešek, kot so ga vajene spuščati hollywoodske zvezde. Če pa kdo res strmi v avto, mu narahlo pokimaš in mu s tem pokažeš, da ceniš njegov okus za avtomobile, ker strmi v zverino, ki ima skoraj 400 konjev pod havbo motorja, nameščenim sredinsko zadaj za ritjo.

Potem so meni pa sploh patetični primerki voznikov športnih avtomobilov, ki si s takim močnim avtom obupno prizadevajo najti nek prazen parkirni prostor, za katerega se ve, da je mišljen za rajo s slabimi avtomobili, ki lahko počasi manevrirajo med stebrički in belimi črtami. V takem primeru še meni postane nerodno. Če bi jaz vozil tak avto in bi imel denar, zapeljem na prvi najbližji pločnik, pa rešen problem parkiranja v trenutku.

Tu bi dal za vzgled nekega podjetnika, ki vozi vsako leto novega športnega terenca znamke Mercedes in mislim da je tudi v tem biznisu z avtomobili in prevozništvom. Ko on zjutraj pride na kavo, njemu niti na misel ne pride, da bi avto parkiral med črte, ki označujejo parkirišče, čeprav je prostega parkirnega mesta ogromno. To enostavno ni njegov stil. On se lepo z avtom pripelje skoraj do vrat kavarne, kjer bo spil jutranjo kavico in prelistal časopis, avto pa lepo pusti praktično na cesti, da se ga morajo drugi izogibati.

Skratka, vozniki športnih Ferrarijev, Porschejev in Maserattijev.

Ne avtomobile vozit, kot da ste največji lopovi na svetu in vas je sram, ker se vi dobesedno preseravate z denarjem, na drugem koncu sveta ali ulice pa otroci z žalostnimi očmi umirajo od lakote in jih obletavajo muhe!

Vi za vse krivice tega sveta niste krivi in ste te avte verjetno pošteno zaslužili. Morda vam je nacionalni operater telekomunikacij (Telekom) odkupil vaš prvi start-up po neverjetno visoki ceni, morda ste pridno zbirali certifikate od vrat do vrat ali pa ste nenazadnje samo računovodja od Joca Pečečnika. To sploh ni bistveno.

Vi se morate avto naučiti pravilno “nosit”, da ne boste delali sramote prestižni blagovni znamki!

Predvsem pa ne počet s športnim avtom kaj takega, kot je prikazano na spodnji sliki, ker niste Erazem Pintar s svojim ultralahkim letalom in vam se bodo ljudje samo škodoželjno režali v faco!

Mogoče pa ni slaba poslovna ideja za kakšen startup, ki bi izvajal tečaje pravilne uporabe športnih avtomobilov in kjer bi tečajniki dobili tudi osnove javnega nastopanja, spoznali bi modne trende in zapovedi, se naučili pravilne hoje in drže, pa morda še kaj.

Po moje bi bilo od tega bistveno več družbene koristi, kot pa jo bo s seansami vožnje odličnosti.

21 Responses to “Kako se obnašati v dobrem avtu”

  1. chef Says:

    Kaj drugega pa pričakovat od ljudi, ki kupujejo Porscheje ugodno v akcijah kot da bi šlo za sir Livado?

  2. dronyx Says:

    Jaz sem takoj za to, da ima proizvajalec prestižne blagovne znamke pravico, da ti zadevo vzame, če jo ne nosiš v skladu s pravili in kodeksom obnašanja, ali pa če se izkaže, da takšna znamka ne pritiče tvojemu statusu. In to brez kakršnegakoli povračila kupnine. Nenazadnje ti s takim obnašanjem prestižni blagovni znamki povzročaš škodo in kvariš ugled.

    Za marsikaterega lastnika prestižnega športnika se mi zdi, da je videti v njem podobno, kot če bi jaz kupil recimo čevlje Manola Blatnika (mogoče je Blahnik) za par tisoč € iz ne vem kakšne opičje kože, potem se pa izkaže, da nogavice menjam enkrat na teden in za veliki šmarn.

  3. Pika Says:

    SO very QL post, da bom nardila mal reklame. Ne zameri 🙂

    … mislim, res no. Neki boljšega zadnje čase. So very true, da kar boli. Pridi kdaj na kofe v Playo v BTCju, tam je takih primerkov za cel dan zabave!
    Edino parkiranje športnih zverin na pločniku ne bo šlo – prenizke so te zverine za tak hec!!!

  4. alcessa Says:

    Hm, pa saj avtomobili že zdavnaj niso več statusni simbol… Pravi statusnjaki vozijo hibride in se namesto tega ponašajo s:

    a) lastnim nogometnih klubom
    b) najmanj 13 tetoviranimi/izvenzakonskimi babnicami
    c) svojim imenom na kamniti plošči na vidnem mestu

  5. dronyx Says:

    @Pika, če se jaz prikažem v Playi, me tam ljudje gledajo, kot bi ravnokar prišel iz njive.

    @alcessa: Za hibride se mi zdi, da jih pretežno vozijo biseksualci, ki so ravno končali prvi semester iz tantrične meditacije ali pa so vpisali začetni tečaj joge, medtem ko drage športnike predvsem vozijo tisti, ki so na hitro prišli do denarja in se jim zdi, da okolica tega ni opazila. Iz razumljivih razlogov pa ti drugi prezirajo tiste, ki vozijo hibride, ker se jim zdi, da jim niso intelektualno dorasli.

  6. alcessa Says:

    HA! Nisem bi-, ne jo-, ne tantr-, ampak se mi je vseeno že zgodilo, da so vozniki športnikov mislili, da jim nisem dorasla …

  7. chef Says:

    Pa saj to je klasičen problem pri nas. Preveč ljudi ima več denarja kot okusa. In potem dobiš tudi take kretene.

  8. Schnuy Says:

    neumnost 🙂 ….za pravilno obnašanje za volanom dragega športnega avtomobila (kar ni nujno ekvivalent za dober avto) je treba imet izključno dovolj veliko mero BMK-ja (boli me…neki)

  9. dronyx Says:

    @Schnuy: Sicer nisem še delal poglobljenega psihološkega profila lastnikov takšnih vozil, ampak na pamet bi pa dejal, da ti modeli (večina njih) nekako ne sodijo v kategorijo BMK ljudi. Jaz zase priznam, da spadam med “low profile” primerke in se ne bi v Ferrariju vozil nikdar, če mi ga dajo zastonj. V takem avtu te lahko ubije že negativna karma, ki jo povzroča fovšija in po moje samo od tega lahko umreš za rakom na črevesju ali dobiš alzhaimerja.

    Ne štekam pa najbolje tudi, čemu bi kupoval Ferrarija s 400 konji, s katerim se potem voziš po Ljubljani in delaš kroge v BTC? To je dirkalnik, ki pospeši v manj kot 4 sekundah do 100 in da to pride do izraza, po moje potrebuješ dirkalno stezo. Torej neuporabno.

  10. Schnuy Says:

    True.
    Prav zato, ker ne sodijo v to kategorijo, vse skupaj deluje “češko”.
    Enak odnos kot ga ti gojiš do Ferrarija, imam jaz do BMW-ja, Audija in Mercedesa (oldtimerji izključeni) …

  11. dronyx Says:

    BMW-ji, Audiji in Mercedesi, plus zraven dodam še vse generacije Golfa, so zame avtomobili za ljudi milo rečeno povprečnega okusa (ministre, managerje v večjih firmah, bolje stoječe privatnike…).

  12. Tjasa Says:

    Zdaj sta pa naštela že skoraj vse, kar sodi v kategorijo avto. Kaj pa potem ni češko? Kia?

  13. dronyx Says:

    @Tjaša: Škoda. 🙂

    Drugače so pa meni od nekdaj všeč vozila Alfa Romeo (prve strani v katalogu). Se pa na motorje in tehniko ne spoznam prav dosti, tako da jaz bolj gledam design, linije, skladnost oblike, privlačnost na pogled.

    Če bi bilo po moje, bi vsi študentje vpisovali samo študij prava, vsi bi se po cestah vozili v Alfah črne barve in na svetu ne bi bilo revščine (vem, to se bere kot kakšen govor iz tekmovanja za miss).

  14. chef Says:

    Volvo!
    To je tako nevpadljiv avto, da me skoraj nihče ne opazi.

  15. Pika Says:

    Mazda, Honda, Škoda in seveda, oh how could you ignore, Renault 😉

    IZZIVAAAAAAAAAAAM

  16. Pika Says:

    chef – TRUE!

  17. Tjasa Says:

    Kar se mene tiče, vidim podobne nevrotične važiče v vseh naštetih znamkah, tako da je po moje to bahaštvo nad brandi že zdavnaj. To pa zato, ker se dandanes vsak, ki si za dobrih 10 jurjev kupi Kiino cestno kravo, na cesti obnaša, kot da je boga po pirhih počohal (predvsem še vedno vozi tako, kot tazadn zahojenc). In tako dalje do seveda nenadjebljivih Me-ne-ganov, ki so si (še reklama jim to dopoveduje) kupili nad-avto in ima, da se jim vsi umikajo, ko oni pridejo na cesto. Skratka, še enkrat: vozijo točno tako kot tazadn zahojenc.

    Ampak mislim, da to ni bila Onyxova poanta. On je pisal o vpadljivih avtih in psihičnih problemih, ki te doletijo, ko vsi gledajo v škatlo, v kateri sediš. Prav zaradi tega tudi jaz, tako kot dronyx, nikoli ne bi hotela voziti nečesa, kar vsi opazijo že na daleč.

    Revnó? Pika, sem ti že pojasnila, gre za problem statistike. Če je avtov neke znamke ZELO veliko, bo statistično v njih tudi več idiotov. Vse ostalo se, kot sem rekla že na začetku, lepo porazdeli med znamke, ki se po naših cestah vozijo v statistično reprezentativni količini, da lahko posplošuješ in sklepaš o psiholoških profilih voznikov.

  18. dronyx Says:

    @Pika, če govorimo o nevpadljivosti, potem po moje Renaulti niso nevpadljivi, ampak preprosto grdi. Oblikovalski oddelek Renaulta bi si moral nujno umisliti par Italijanov, ki bi jim pokazali, kako se riše lepe avte.

  19. Tajča Says:

    Jaz tudi verjamem v negativno karmo velikih in močnih avtomobilov, pa ne zaradi slabe vesti ali foušije, bolj zato, ker se počutim tako majhna in nepomembna med valji in vso to opravo. Najbolj prijazni so majhni, lepi avti, ki jim skozi okna vidiš, do kod sežejo. Na žalost je malo majhnih, ki jim proizvajalci ne bi dodali butastega igračkastega vtisa, kako bi sicer prodali z videzom popolne inteligence opremljene bavbave.

  20. Pika Says:

    OKOK, brez panike. Bila je vaba 🙂

    @dronyx – res Renault ni nek biser (razen Thalie, ki je bila zadetek u glavo), a meni Taljanski design ne sede. Fiat – jao, Lancia – jao2. Zame.

    Dober avto je zame tak, kjer je razmerje med kakovostjo in ceno najugodnejše, gledajoč tudi na eko2 (ekonomičnost in ekologija). Znamkarstva sem bila ozdravljena, ko je prišel ven prvi Z3.

    Peace in varno vožnjo. Se pa čist strinjam s postom – dobro garo moraš ZNAT NOSIT. Večini pri nas bi verjetno lastnik znamke prepovedal uporabo njegovega avta!

  21. Schnuy Says:

    Đip Čeroki 1992, predelava na plin… ostalo je brez veze 😉

Oddajte komentar

