Sračje gnezdo od spletne strani

Če se ozrem naokrog po slovenskem delu blogosfere se mi zdi, da je moj blog oblikovno eden najlepših, za marsikoga pa verjetno celo nekaj najlepšega, kar nam je dala slovenska blogosfera v vsej povojni zgodovini. In temu jaz dejansko težko karkoli oporekam, ker toliko dobrih ljudi se preprosto ne more motiti. Kajne?

Pri meni ni nobenega pretiranega kiča in eksotičnih wordpress tem, ki so videti vse po vrsti kot kakšne hawajske majice iz serije Miami Vice. Preproste, čiste, elegantne linije, z enim samim klikom dostopne vse bistvene povezave, nobenega blogorolla, ki bi se raztezal čez par ekranov po dolgem in počez, s katerim avtorji običajno poskušajo ponazoriti svoj socialni status in v katerem ponavadi ne najdeš enega samega bloga, ki bi bil vreden branja, nobenih neberljivih fontov, kjer črke utripajo v fluorescentno zeleni barvi in nobenega koledarčka, ki kaže napačno leto. Samo od daleč prepoznavna in monumentalna glava v glavi, ki je postala zaščitni znak. Minimalizem v svoji najlepši možni podobi. Karkoli več, bi bilo preveč.

Tu sem hotel podrobneje našteti vse oblikovno neprivlačne bloge, ampak sem nekje na sredini obupal, ker je tega enostavno preveč. Če si kdo vendarle želi na vsak način tak seznam, lahko pogleda kakšen boljši blogerski imenik, ki bo kar dober približek, čeprav vsega, kar je v blogosferi oblikovno zanič, ni v imenik verjetno zajel še nihče. Morda bi lahko bil tole projekt, ki bi ga sofinanciralo Ministrstvo za kulturo iz razvojnih skladov Evropske unije in bi se imenoval “Detajlni popis vseh vizualno neprivlačnih blogov v slovenski Blogosferi, s posebnim poudarkom na blogih, ki niso vizualno privlačni“. Odobrena sredstva: 2.000.000,99 MIO EUR, izvajalec del in odgovorni projetant: dr. Onyx.

Eno spletno stran, oziroma delno morda celo tudi blog, moram pa vendarle tule omeniti in izpostaviti, ker je po moje pa opus magnum med zanič oblikovanimi spletnimi stranmi. Verjetno avtorice tule že malo slutijo, koga imam v mislih in bodo tole z bojaznijo brale naprej?

Kata.si.

Kaj je na tej strani vse narobe, mislim da nima smisla naštevati. Mogoče še najbolj plastno prikaže vse težave te spletne strani spodnja karikatura.

Moram pa posebej izpostaviti spletno trgovino na tej strani, ki je po moje tipični primer spletne trgovine, ki sodi v rubriko EPIC FAILURE. Namreč na spletu je skoraj še bolj kot v pravi trgovini iz opek in betona pomembno, da ustvariš zaupanje potencialnih kupcev! Ta spletna trgovina ustvari ravno nasproten prvi vtis in ko jo obiščeš te je strah, da so ti že mimogrede na skrivaj kaj ukradli iz bančnega računa prek kakšne skripte in trikrat pogledaš, da ti ni slučajno kaj samodejno padlo v košarico (ki pa verjetno sploh ne deluje)!

Mogoče bo kdo tu rekel, da spletno stran urejajo dekleta, ki niso sposobne nikogar nategnit. Ampak jaz poznam par deklet, ki nategujejo, pa še kako! Nikdar ne sodi upravljavca spletne trgovine po videzu, je prvo pravilo v tem poslu in take spletne trgovine jaz ne obiščem, tudi če je v lasti Dalaj Lame.

No, pa sem danes vendarle nekoga raztrgal. Na začetku dneva sem se malo bal, da mi ne bo uspelo.

vir: xcid.com

28 Responses to “Sračje gnezdo od spletne strani”

  1. chef Says:

    A si opazil cene?

    4,92 EUR –> znižano za 10 % –> 4,43 EUR. Itd.

  2. alcessa Says:

    Ker imam trenutno nameščen program, ki blokira skripte, dokler jih ne dovolim, je bil moj prvi vtis: grdo, a dokaj prazno 🙂 Potem pa sem začasno dovolila izvajanje skript in dobila po glavi z velikim kupom vsega 🙂

    Fora je v tem, da brez tvojega zapisa nikoli ne bi šla na ta blog 🙂

    K tvojemu imam eno samo (pomembno!) pripombo: lepo, da si oblikovno asketski, čeprav poklicne brskalke in ženske (rojene za multitasking) dejansko zmoremo več funkcij, kot samo to. Vseeno, vsaka čast za oblikovno čistočo.

    Na žalost pa imaš (pre)dolga obdobja, ko si asketski tudi po številu zapisov in potem kar izgineš iz mojega radarja (in blogrole ampak to ti je itak vseeno) – ne boš verjel, to je škoda. 🙂

  3. Mesko Says:

    Stran, ki si jo pokazal res zgleda kot 10 let stara. Trgovina je pa tudi nikakva. Zanimivo je tudi, da je originalna tema veliko veliko lepša od njihove trenutne:
    http://wpgpl.com/themes/prosumer/

    Drugače pa … Tvoj blog je oblikovan tako, da je glavni del res le TVOJE BESEDILO, kar je pomembno za vsak blog, saj je blog pomemben branju.

  4. smoger Says:

    Pa tam lahko kupiš tudi vudu opremo. Vedno pridejjo prav take stvari.

    Fotka pa je kot plonk 🙂 Znajde se le njen avtor.

  5. dronyx Says:

    @chef: Preden karkoli v afektu kupiš, trikrat globoko vdihni in se vprašaj, ali to res potrebuješ! Edino nakupa vredno po moje je negovalno olje za dojenčke za zaščito pred komarji, ampak za ta artikel pa žal ne nudijo nobenega popusta. Priporočil bi tudi šolo za angelskega terapevta, je pa cena tudi angelsko oderuška. 708 €! Holy shit! Včasih sem mislil, da angeli delajo usluge zastonj, ker imajo ljudi tako radi?

    @alcessa: Mogoče bom pa tudi jaz na blogu ponudil še kakšno dodano vrednost. Razmišljam o prvi slovenski spletni mesnici. Čeprav pri ženski jaz multitasking razumem to, da z eno roko previja dojenčka, z drugo roko lika moške srajce, z nogami plete pulover in vmes še gleda mehiško limonado na TV. 🙂

    @Mesko: Tema sama je že čisto v redu. Očitno je pri Kata.si šlo od inštalacije naprej nekaj hudo narobe.

    @smoger: Jaz sem se včasih malo resneje ukvarjal tudi z voodoo lutkami in zbadanjem z iglami, ampak lahko iz lastne izkušnje povem, da zadeva zares deluje samo, če žrtev še fizično z nečem lopneš po glavi. Samo zbadanje lutke je izguba časa. 😉

  6. Natasa Says:

    Mene na tvoji strani mal motijo pink odebelitve, ampak vse tud ne more bit popolno 😉
    O Kati pa ne bom izgubljala besed – dizastr.
    Aja, pa pridružujem se alcessinemu mnenju, da so moteča obdobja, ko nič ne napišeš, ker si eden redkih blogerjev katerih zapis je praktično vsak zanimiv in potem pač manjkaš 🙂

  7. dronyx Says:

    Nataša, kar se tiče daljših izpadov je pač tako, da je v teh časih težko dobiti na trgu zanesljive študente za pisanje bloga, sploh ker so urne postavke nizke. Včasih kakšen čez noč obupa in predem usposobim novega, lahko traja par mesecev. Ne pustim pa komerkoli, da nekaj kraca po mojem blogu, ker potem bi kmalu imeli še tule kato.si.

  8. chef Says:

    Hohoho.

  9. Dr. Kaiser Says:

    Ne skrbi, saj bo kmalu zakon o malem delu, pa boš lahko imel tudi zanesljive upokojence ali zanesljive “popoldance”. 😉
    @alcessa – moj vtis je bil podoben (NoScript je pač zakon), ampak sem videl, da je stran dolga in sem vztrajno poskroral na dno, kjer je bil cel semanji dan. I got the general idea. :S
    @dronyx – če bi bilo par mesecev nazaj, bi bilo za omeniti še (za leto 1997 fenomenalno) spletno stran NKBM… Pa vidim, da so jo do zdaj z meni neznano back to the future metodo končno le uspeli teleportirati v 2010. ;D

  10. My Kafkaesque Life Says:

    Lol @ prvi odstavek 🙂

    Meni je recimo tvoj dizajn dologčasen, ker je preveč simple, na Kata.si pa mi je preveč natrpan in nakičan. Sicer pa, vsak bloger ima svojo filozofijo, od dizajna do pisanja. Jaz sem si sam zelo modificiral svojo predlogo, ker pač hočem biti edinstven. Tudi stremim k temu, da z ogromnim številom strani (predvsem o mojih potovanjih) ponudim lažji dostop do svojih člankov novim bralcem in resnično se mi obrestuje, ker mi promet konstantno narašča 🙂 In to mi je v zadovoljstvo. Tebi pa je verjetno v zadovoljstvo, da imaš vse preprosto in pregledno. Na Kata.si pa imajo svoj pogled na stvari. In vsak od nas je zadovoljen, a ne? 🙂

  11. dronyx Says:

    Pri meni težko govoriš o kakršnemkoli designu, ker v bistvu res ni ničesar, razen glave. Pa še to sem naredil par let nazaj v nekaj minutah. Nisem pa s tem zapisom mislil nič resnega, kar je upam razvidno že v uvodu. V bistvu je zapis nastal tako, da sem najprej našel na internetu sliko, za katero sem menil, da zelo plastično opiše problem marsikaterega bloga ali nasploh spletne strani. Potem sem pa skoraj celo sekundo porabil za to, da sem se spomnil, katera spletna stran mi ob tem prva pride na misel kot asociacija. In tako je nastal tale zapis. Obstaja pa par blogov tudi pri nas, ki so zame primer dobrega spletnega oblikovanja, ampak njih pa sigurno ne bom omenil, ker jim ne mislim zastonj nabijati libida. Kritiziram vas zastonj, hvalim samo za denar je moje nepisano pravilo številka 28/2-2008.

  12. My Kafkaesque Life Says:

    Saj si dobro napisal. Jaz sem samo dodal svoj pogled, ker mi je tema zanimiva 🙂 V bistvu sam nisem nikdar popolnoma zadovoljen z dizajnom. Bi bil za simplističnega, a imam toliko linkov, ki bi jih rad ponudil obiskovalcem, da pač ne gre. Včasih je funkcionalnost bolj pomembna od oblike. Se pa trudim, da imam neko simetrijo in neko logiko, pač v okviru možnega.

    No, jaz pa hvalim zastonj, kritiziram pa pravtako zastonj 🙂 A ni nabijnje libida (sploh pri ženskah) nekaj fantastičnega? Lahko bi pohvalil punce za Kata.si, bi se ti ziher toplo zahvalile 😉

  13. dronyx Says:

    Jaz opažam, da pri nekaterih blogerjih velja pravilo, manj ko je vsebine, bolj se ukvarjajo z vsemi mogočimi oblikovnimi triki, sploh pa me motijo nekateri, ki pogosto spreminjajo kar celo temo (design) svojega bloga, ker potem vsakič znova študiram, kje se kaj nahaja po novem. Sicer pa nasploh nisem pristaš velikih sprememb čez noč na spletnih straneh, ne samo na blogih. Nazadnje me je neprijetno s tem presenetil metacritics. Upam da bodo naredili čim prej rollback.

    Kar se tiče povezav se mi zdi povsem dovolj, če obstaja na blogu kazalo zapisov in če iskalnik deluje tako, kot bi pričakoval. Jaz kazala na wordpressu serijsko vgrajenega še nisem našel, zato si pomagam z neko dodatno programsko rešitvijo, ki pa ne deluje v živo, tako da čez nekaj časa stvar ni več ažurna, če jo ročno ne generiram. Pa tudi iskalnik me ni navdušil, ker očitno dela malo po svoje in najde samo tisto, kar se njemu zdi.

    Sem pa prebral par tvojih zapisov in moram reči, da gre za zelo zanimivo branje, sploh ker predstavljaš neko povsem drugo deželo z našimi očmi. Mogoče lahko začneš start-up biznis s smetnjaki, ker to, da tako veliko mesto nima urejenega odvoza smeti vsaj na našem nivoju, je pod kritiko.

  14. Dr. Kaiser Says:

    To glede obratne sorazmernosti vsebine z oblikovnimi triki bi lahko tudi za eno menda popularno stran, ki se začne na 24, rekli… 😉
    BTW, torej tole kazalo
    https://dronyx.wordpress.com/kazalo/
    ni v WordPressu na voljo “serijsko”? Pred leti sem uporabljal Bloggerja, z WP pa sem par dni nazaj začel in moram reči, da je kar spiljena zadeva, sicer pa še odkrivam vse lepote. :)) Pri nekaterih sem opazil, da npr. na prvi strani prikaže samo del zapisa, potem pa je klik na “Za pregled celotnega zapisa kliknite tule”. A je to slučajno od izbrane teme odvisno ali pa je na voljo samo pri lastnih WP instalacijah (t.j. ne na wordpress.com)?

  15. dronyx Says:

    Glede kazala bloga sem iskal možnost že nekaj časa nazaj in sem našel samo nek dodatni program, ki naredi statično stran s kazalom. Ampak ko si zadevo ravno omenil sem šel še enkrat preverit in našel v bistvu trivialno rešitev (dodaš stran z besedilom [archives]). Samo je pa res, da moraš to poznati in kot kaže ni dostopna na dashboardu od wordpressa.

    Glede povzetka in potem klika za celotno vsebino sem pa mislim da nekje med nastavitvami to možnost že videl, samo bi moral malo pobrskati, ker s tem se skoraj nikdar ne igram. Oh, zadeva je celo v orodni vrstici!? Sweet. 🙂

    Sedaj še študiram, kako lahko pod blogerskim zapisom nalepiš tiste male ikone za povezavo do raznoraznih ameriških start-upov, kot so Facbook Twitter, Diggit, GoSmart… Za twitter sem opazil, da so to dodali pred kratkim na wordpressu, ampak na nekih blogih je teh malih ikon za cel bataljon.

  16. Kayelina Says:

    Dronyx
    Tvoj prispevek sem šele zdaj opazila in ga prebrala, saj delam 24 ur na dan in nimam časa brskat po tujih blogih.

    A povem ti, da si me prizadel do dna srca! Ne toliko zato, ker ti ni všeč oblika, temveč zato, ker pišeš, da mi ni za zaupati? Pa kako moreš? Tudi jaz sem človek iz krvi in mesa, ki se bori za svoj vsakdanji kruh – a ti misliš, da sem tako svinjsko nesramna, da bi še koga zajebala? Ma kaj je s tabo? Ne poznaš me kot človeka, a če bi me poznal osebno, bi se v bistvu smejal moji naivnosti, ker sem pripravljena vsakemu pomagati in dati svojo dušo za vsakogar!

    Nisi še kupoval v trgovini kata očitno, ker če bi, bi vedel, da trr kupca sploh ni potreben! Pa kaj ti misliš, da sem jaz idiot? Tudi sama osebno kupujem v drugih spletnih trgovinah in verjemi da nikoli ne bi kupila v spletni trgovini, kjer jim bi morala zaupati še svojo številko tekočega računa.

    Kar se tiče oblike spletme strani in trgovine, vedi, da ima vsak svoj okus. Kaj ti misliš, da imam jaz tisoč evrov, ki bi jih lahko komu mesečno plačevala za tehnično urejanje same oblike in drugih stvari? Pa jaz človek božji nimam v denarnici niti enega evra, da bi si kruh kupila! Si se morda kdaj vprašal, zakaj sedim ves čas doma in sem brez službe? Trudim se človek božji, da vsaj nekaj delam, da mi mozak ne zamre! Si se kdaj vprašal, kdo mi pomaga otroke nahranit? Ma nič ne veš o meni. Ne, nimam denarja, da bi komu plačala, da mi popravi obliko spletne strani. Delam na obliki vsak dan (in v trgovini), odkar se zbudim dokler ne ležem spat! Pa zaboga trudim se! Zakaj ti je toliko do tega, da zanemarjaš moj trud in moj boj za kruh? Pa kaj misliš, da jaz artiklom postavljam ceno? Mar ne vidiš, da na trgovini piše, da sem le posrednik? In kaj misliš, da od enega prodanega artikla zaslužim več kot le nekaj centov? A vedi, za vsakega kupca in za njegove pravice bi se potrudila bolj kot zase!

    Zakaj dronyx hodiš po meni, ki ti nikoli nisem ne storila in ne rekla žalega? Vesela bi bila tvoje pripombe in dobronamernega nasveta, kako in kaj naj spremenim, to tvoje zaničevanje pa boli!

  17. Katastrofa od prispevka Says:

    Tokrat si prekosil sam sebe z dolgočasnostjo in butastim prispevkom. Najlažje je kritizirat brez enega pametnega predloga.

    Katastrofa takemu pisanju in tvojemu imenu ki ga uporabljaš za bedarije

  18. Katastrofa od prispevka Says:

    Tvoj blog je dobesedno grd, nič se ne znajdem, povrhu vsega pa še nesramen do drugih.

  19. Poslušalka Says:

    Dejte se malo umirit no. Predlagam poravnavo, zdaj ko so na sodiščih tako moderne – dr. Onyx, ki se je razglasil za poklicanega oceniti eno spletno stran (ki je tudi po mojem nestorkovnem mnenju slabo pregledna) in ki je tudi začel vse skupaj, naj pač pro bono uporabi svoje znanje in pomaga stran izboljšati.
    Volk sit in koza cela.
    Potem pa Kayelina prosim sporoči, če je tudi pri prodaji kaj pomagalo.

  20. Poslušalka Says:

    Typo. Nestrokovnem.

  21. Kayelina Says:

    Poslušalka in Katastrofa
    Kar se tiče oblike, niti nisem toliko prizadeta. Kot omenja že eden od komentatorjev, ima pač vsak svoj okus. Bi bila pa vsekakor vesela vsakega mnenja, ideje, kako in kaj naj izboljšam, da bi bila trgovina (in stran) bolj pregledna in funkcionalna. Saj zato se pa trudim. V trgovini je že okoli 1000 artiklov in moram najti način, da so lažje najdeni. Tudi meni oblika ni bog ve kaj všeč, a ne najdem nobene boljše, ki bi služila svojemu namenu, zato pač tole oblikujem kakor vem in znam.

    Ampak boli pa to, da piše, da mi ni za zaupati. V trgovini sem le jaz! Torej meni ni za zaupati po mnenju dr.onyxa, ki me v življenju ni videl in ne govoril z mano.

  22. dronyx Says:

    @Kayelina: Tvoj odgovor na moj zapis je psihološko zelo inteligentno napisan, saj poskuša pri žrtvi (to sem jaz) vzbuditi občutek sramu in krivde. Vendar moje astrološko znamenje je BMK, tako da me to ne gane tako, kot je bilo verjetno zamišljeno. Jaz sem v tem zapisu napisal zgolj moje mnenje, do česar sem verjetno upravičen. Pa dejansko se sploh nisem poglabljal v spletno stran in v to, kdo je njen lastnik, ampak gre res samo za vizualno impresijo. Praktično zelo podobno ali skoraj identično oblikovanih strani je na spletu še nekaj, tako da sem dobil vtis, kot da gre za nekakšno franšizo, kjer se prodajajo podobni izdelki.

  23. Kayelina Says:

    Ja dronyx s tem svojim zadnjim komentarjem si v bistvu povedal vse – da nimaš pojma o spletnih trgovinah.
    Ampak naj te še enkrat opozorim, da nisem užaljena zaradi tvojega mnenja o moji spletni strani, temveč zato, ker trdiš, da mi ni za zaupati in da bom koga “nategnila”? Od kod si jemlješ to pravico?

    S tabo sem zaključila. Uživaj sam v svojem lastnem pisanju. Udrihaj po meni kolikor želiš, tvoje mnenje mene še zdaleč ne določa, kvečjemu razkrivaš samega sebe kako gledaš na ljudi.

  24. Tjasa Says:

    Kayelina, pomagalo bi, če bi znala brati. Dronyx je lepo napisal, da tvoja trgovina daje vtis, kot da te bo kdo nategnil. V cca 15 letih interneta se je ustvaril nek vizualni jezik, s pomočjo katerega uporabnik in spletna stran (oz. ljudje za njo) komunicirajo tudi na tej ravni. Obstajajo strani, ki so že na daleč VIDETI kot nekaj, kjer te bodo nategnili. To Dronyx trdi za tvojo stran. Tudi tam, kjer govori o nategovanju, pač pravi, da pozna nekaj deklet, ki dobro nategujejo. Nisem imela občutka, da govori o tebi in tvojih prijateljicah.

    In drugič, na internetu je pač že nekaj let zelo moderno frekventno in masovno izražanje MNENJ, kar počne tudi Onyx – na večinoma zabaven in zafrkantski način. Če deluješ na internetu (no, pa tudi če ne), je dobro, če se privadiš, da te bodo špukali samo zaradi špukanja. Včasih so rekli: “Ne hodi v kuhinjo, če ne preneseš vročine.”

  25. Tjasa Says:

    V bistvu bi mu morala biti hvaležna. Povedal ti je, kako tvojo trgovino vidijo drugi. To je darilo, ki ga pameten trgovec zna ceniti.

  26. Radost Bivanja Says:

    Meni pa je kata.si prav lepa stran.

    Imam čast poznati in delati z urednico in povem vam, da je vredna zaupanja, pridna in rada pomaga drugim. Tudi nam je, meni osebno (kot urednici strani ) in vsem članom društva posledično, za kar se ji zahvaljujemo.

    LP
    http://www.radostbivanja.rg

  27. kriko Says:

    Stran je bila tako dobra da je ni več???
    DrOnyx je očitno imel prav… :>

  28. gsm servis Says:

    Račun za spletno gostovanje je onemogočen.

Oddajte komentar

