Kazenske točke nalepit na avto

Danes sem se med vožnjo po Ljubljani spomnil briljantne ideje. Zakaj ne bi sprejeli zakona, po katerem bi moral vsak lastnik avtomobila, ki dobi kazensko točko za prekrške v cestnem prometu, nalepiti obvezno črno piko na avto? Vsaka kazenska točka, ena črna pika! Seveda pa te pike ne bi bile zastonj, ampak recimo po 100 € na komad, kupljene v kompletu po tri se pa prizna določen popust.

Obstoječe kazenske točke po moje nimajo ustreznega učinka, ker je verjetnost, da jih zbereš dovolj za odvzem vozniškega, praktično zanemarljiva, medtem ko druge uporabne vrednosti v tem nekako ne najdem.

Na ta način pa bi ostali šoferji v prometu lahko takoj opazili nevarne voznike, saj bi bili tisti z največ kazenskimi točkami videti na cesti kot kakšne pikapolonice. Poleg tega bi takšne črne pike imele še ustrezni psihološki učinek, saj bi bilo upam marsikomu nerodno. Se pa zavedam tveganja, da bi lahko tak ukrep imel za koga ravno obratni učinek in bi morda mladina celo med seboj tekmovala, kdo bo imel bolj pikčast avto.

Ko bi voznik želel podaljšati registracijo vozila, bi uradnica na šalterju najprej preverila, kako kaj kaže stanje kazenskih točk in če bi bil voznik v evidenci, bi moral imeti nalepljenih ustrezno število črnih pik na avtu, sicer ne more podaljšati prometne. Lahko pa pike seveda na šalterju takoj kupi za gotovino ali z ustrezno plačilno kartico (BA, maestro, visa, eurocard).

Preprosto, pa še proračun bi dodatno polnili na račun prekrškarjev.

Obstaja kdo, ki se mu ta ideja ne zdi že na prvi pogled genialna? Če hočejo, jo lahko pridem v četrtek predstaviti na sejo vlade. Pijem pa podaljšano kavo z umetnim sladilom.

Hvala, ker me še niste povozili.

Advertisements

13 Responses to “Kazenske točke nalepit na avto”

  1. Mesko Says:

    Ideja ni slaba, vendar avto ne vozi nujno vedno ista oseba in zato ne more biti avto relevanten. Na vozniško dovoljenje dajat pike bi bilo bolje, vendar potem navzven tega ne bo videt.

    Nekaj časa nazaj se spomnim so imeli naši policisti neko akcijo, ko so ustavljali in tistim najbolj “pridnim” voznikom dodelili nalepko “Zgledni voznik”, ki so si jo potem lahko nalimali na svoj avto.

    Mogoče bi lahko tudi tako naredili s slabimi vozniki … nimaš slabe ideje, vendar na žalost avto ne more biti relevanten (npr. jst nimam svojega avta, ampak občasno vozim maminega).

  2. dronyx Says:

    @Mesko, saj če se ne motim dobiš že sedaj kazenske točke vpisane nekam v vozniško dovoljenje, samo kot rečeno, te nimajo praktično nobenega učinka, dokler jih ni toliko, da ti vzamejo izpit. Po določenem času pa se ti itak brišejo.

    Meni se ne zdi sporno nalepiti pike na avto, če je lastnik avtomobila hkrati še prekrškar. Ko bo recimo tvoja mama pridno zbirala kazenske pike, bodo bile te nalepljene na njenem avtomobilu, ti se boš pa sam odločil, pri kakšnem številu pik tega avta ne želiš več voziti, ker te bo sram. 😉

  3. ervinator Says:

    Bolje bi bilo prekrškarjem predpisati nekakšen spojler za na streho, ustrezno velik, da bi občutno povečal zračni upor. Pike bi potem nalepili gor na to tablo-spojler. Mladini to gotovo ne bi bilo kul, ker bi šel avto počasneje in bi imel večjo porabo. Stranski učinek bi bila večja stabilnost avtomobila.

  4. dronyx Says:

    @ervinator: Ti si pa malo zloben? Najprej mladi voznik porabi 1000 € ali več, da pride do vozniškega izpita, potem še 200 € za vožnjo odličnosti, potem ga ujamejo policaji z radarjem, kako drvi skozi naselje 90 km/h, kar znese po ceniku sigurno dodatnih 1000 € in za po vrh bi ti takem vozniku montiral na streho še spojler, ki stane skupaj z montažo brez davka 766,99 €? Tako zlobno, da je celo meni všeč!

  5. Mesko Says:

    @dronyx: Tisti avto bi še vedno vozil, ker bi ga rabil. Naša infrastruktura avtobusov in železnic je tako obupna, da bi do punce rabil 5 ur, da bi pršu do nje medtem ko sem z avtom v slabih dveh urah pr njej.

    Ideja o spoilerju mi je všeč 😛

  6. pijanec Says:

    V naši vasi bi nam potem morali vsaki dan vsem nalepit 100 črnih pik na avto zaradi neumne signalizacije. Zato te točke ne bi povedale nič o vozniku – ker bi samo pokazale, katerega so policaji dobili.

  7. Shirley Valentine Says:

    Ideja s pikami se mi zdi exquisite, s spoilerjem pa ne toliko, ker vozilo s spoilerjem s povečanjem zračnega upora postane tudi bolj nestabilno in mladim schumacher wannabejem še povečajo body count.
    Pač pa bi lahko predpisali za vsako piko obvezen dodaten tovor, v obliki na primer 3-5% kubature motorja, izraženo v kilogramih (to bi bilo pri meni nekje 55-90 kg), in seveda z globo vsakič, ko pikast avtomobil zasačijo brez predpisanega dodatnega tovora.

  8. Janez Says:

    Ne vem več kdo od vas tukaj ima sploh še kaj pameti v glavi.. razen tega, da CELE DNEVE sedite pred računalniki in SE BOJITE življenja, vam nimam kaj rečt.

    Od kod hudiča se vam to zdi pametno? Pa kaj mislite, da ljudje denar po tleh pobirajo? Že tako je drago narediti izpit in vse te kazni so vse ostalo kot poučne in namenjene varnosti.. nič drugega kot polnjenje državne blagajne.

    Ko bi se pa vam kaj takšnega pripetilo pa ne bi lepli nalepk? Vsak od vas tule je že nardil prekršek, tako da pospravite svoje izjave in se vzamite v roke.. ko boste pa odrasli se pa oglasite. Zato pa mamo tako kot imamo pr nas, ko vsako cepec misli, da lahko odpre gobec..

    Lp

  9. Mesko Says:

    Vsaj obstaja kak “cepec”, ki odpre gobec … Če vidiš iz tega, da smo samo za računalniki je pa tudi smešno. Kazni v primerjavi s tujino so pri nas majhne in ja če kdo drvi 200km/h po AC upam, da dobi kazen, ker se ti pole, če si na prehitevalnem pasu z svojimi 120-140km/h prilima na RIT in začne po možnosti še okrasne lučke prižigat.

    Ali pa ko grejo motoristi 120km/h skozi našo VAS, ki ima ravno dolgo cesto? Super se počutiš ko pridrvi mimo tebe.

    Noben ni rekel, da vozijo perfektno, vendar nekatere kazni je potrebno, da so visoke, sploh tiste, ki ogrožajo življenja drugih.

  10. pijanec Says:

    Kazni v primerjavi s tujino so pri nas majhne

    Kje pa ti živiš? Naše kazni za faktor 5-10 presegajo zahodnoevropske. Povrhu vsega avtoceste gradimo po standardu za hitrosti okrog 250 km/h, omejili pa smo jih na 130 km/h, kot v času fičekov. V Evropi tudi na splošno niso ljudje nikoli razumeli koncepta osebne odgovornosti, saj ljudje venomer pričakujejo, da jim je država kot starš, ki jim pravi, kaj se sme in kaj ne. Edina, ki minimalno vztraja pri tem konceptu, je Nemčija, smo pa daleč od ZDA, kjer je nošnja čelada na motorju stvar odločitve, prav tako učenje vožnje, predelave avtomobilov, avtomobilska oprema, varnostni pas itd.

    Kazni za prometni prekršek so kazni, ki kaznujejo morebitno prihodnjo nesrečo. A si predstavljaš, da bi v življenju kaznoval vsako stvar, ki BI LAHKO povzročila neko ogrožanje? S preganjanjem prihranimo zelo malo življenj – skupno znižan standard ljudi zaradi kazni pa je ogromen. Če bi ta denar ljudem pobrali in ga namenili v druge visoko umrljive dejavnike, bi bil prihranek življenj neprimerno višji. Ampak veliko lepše gre v uho, da smo na cesti prihranili 1 živjenje, kot da smo rešili 1 življenje rakavemu bolniku – ker smo v prometu vsaki dan, rak pa je za običajnega človeka daleč vstran.

  11. pijanec Says:

    vendar nekatere kazni je potrebno, da so visoke, sploh tiste, ki ogrožajo življenja drugih.

    Ravno to je hinavščina. NPR.: večina resnih raziskav kaže, da je uporaba mobitela med vožnjo tako nevarna kot vožnja v vinjenem stanju. Mobitel je vodilni vzrok nesreč na Zahodu – kjer pač vodijo resno statistiko. In vendar je vsaki drugi na mobitelu med vožnjo, kazni pa 10x nižje kot za alkohol. Si predstavljate javni pritisk, če bi se kazni dvignile na raven alkohola?

    Preganja se samo tisto, kar si povprečni ljudje predstavljajo, da je pomembno. Mene še nikoli ni resno ogrozil prehitri voznik, sem pa se že znašel v veliko kritičnih situacijah, ki so nastale zaradi tega, ker je nekdo moral v roki držati telefon in ni uspel zvoziti križišča/ovinka.

  12. dronyx Says:

    @Janez, verjetno se bojiš, da boš moral že jutri v trafiko pa nalepke za kazenske točke?

    V skladu z reklom , kdor piše, zlo ne misli, ne smeš vseh mojih zapisov vzeti dobesedno. Dejstvo je, da imamo mi že sedaj za nekatere prometne prekrške zagrožene daleč najvišje kazni v primerjavi s sosednjimi državami, ki imajo nekatere za povrh še bistveno višji standard. Zame absurdno visoke so te kazni tudi v primerjavi s kaznimi za nekatere druge reči, kot so recimo davčne utaje, prekrški iz delovnopravne zakonodaje in podobno, kjer se kaznovani samo lahko res samo smejijo.

    Danes mora pri nas slabše situiran kolesar, ki je pozabil z roko nakazati spremembo smeri vožnje, skorja vzeti kredit na banki, da lahko plača kazen, ali pa gre v uklonilni zapor.

    Manjši problem je, da večina sploh ne pozna višine kazni za razne prometne prekrške, ki je zagrožena po zakonu, tako da na njih te astronomske kazni nimajo učinka, kar nenazadnje tudi dokazujejo pogosti primeri, ko šoferji še vedno zaradi vinjenosti prespijo v policijskem pridržanju.

    Se mi pa zdi, da politika pri neprestanem višanju kazni posluša glas ljudstva, saj če vprašaš nekega povprečnega Janeza na cesti, kako visoke so kazni za prometne prekrške, bo dejal, da so še premajhne, ker je toliko mrtvih. Štekaš?

  13. Franček Says:

    Pri nas je marsikaj narobe.. ampak to kar si ti Mesko napisal je pa tudi zgrešeno. Ne vem kje so tebi glavo prali, ampak takšne kazni kot imamo mi, in tako strogo kot se obravnavajo udeleženci prometa pri nas, ni v nobeni drugi državi v Evropi.

    Se strinjam z Dronyx-om in Janez-om. Na žalost so se politiki in mediji odločili, da bodo črpali sredstva iz prometa, saj smo slovenci nori na naše jeklene konjičke (2 ali pa 4 kolesa).

    In kar se tiče statistike.. toliko kot je udeležencev prometa vsak dan.. če ste z okolice Ljubljane, potem vam je sploh jasno.. in glede na to, da je par smrtnih žrtev na teden.. je to tako majhen procent, sploh pri porastu števila vozil in vseh udeležencev (kolesarji, pešci,..itd). Da se dejansko delež nesreč zmanjšuje, napram prejšnjim letom.

    Seveda tega noben ne prizna, perejo glave, pobirajo kazni in izvajajo akcije takrat, ko točno vedo da bodo pobirali denar.. Primer: Stara cesta proti morju, kjer ni nič prometa (avtomobilov) ob najlepšem vremenu postavijo radarje in pobirajo denar motoristom.. kljub temu, da so tam na lastno odgovornost in ne ogrožajo nikogar drugega..

    Da ne govorimo o mestnem redarstvu, vsem jasno koliko je ura.. sploh v Ljubljani..

    Kako dolgo še?..

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: