Moj socialni web 2.0 profil

Matej Špehar, radijski moderator in samooklicani strokovnjak za družbena omrežja (masovno je baje odpiral facebook fun page za razne uveljavljene blagovne znamke in o tem predaval v kiberpipi, danes pa celo piše članke na to temo) se bi verjetno prijel za glavo, če bi vedel, da nimam odprtega niti enega Facebook profila.

Ironija je, da sem sam prišel na idejo “facebooka” pred Facebookom, po spominu nekje leta 2001, na Ljubljanskem avtobusu številka 6, ko sem se med vožnjo dolgočasil in razmišljal, kaj vse bi se dalo na internetu še početi.  Ampak to idejo sem takoj opustil, ker se mi je zdelo brez veze graditi neko mrežo med profili spletnih uporabnikov, ko pa se vendar s kolegi lahko dobiš  v živo na pivu.

Mark Zuckerberg pa ni bil tak pesimist in leta 2004 je zagnal svoj Facebook, ki je postal v naslednjih nekaj letih neverjetna spletna uspešnica, z impresivnim številom uporabnikov tudi pri nas. Ko se danes ozrem po okolici skoraj ne najdem več čudaka, ki ne bi imel odprtega vsaj enega svojega profilčka na katerem prešteva prijatelje ter žanje koruzo in vzgaja prašiče v igrici FarmVille.

Iz tega čudaštva so se zelo posrečeno ponorčevali tudi v nadaljevanki South Park in sicer v epizodi 14 04 z naslovom You have 0 friends (dostopna tule).

V tej epizodi je narejena tudi dobra reklama za spletno stran suecidemachine, ki je namenjena vsem tistim, ki bi radi naredili “web 2.0 socialni samomor“, oziroma z drugimi besedami čim bolj enostavno in neboleče pobrisali svoj profil na enem izmed spletnih omrežji (facebook, myspace, twitter…you name it).

Brisanje obstoječega uporabniškega profila baje niti ni čisto enostavna zadeva, oziroma je precej težja, kot pa sama registracija, kar je po svoje logično, saj vsi lastniki socialnih omrežji stavijo na masovnost, milijone potencialnih potrošnikov, ki jih bodo lahko zastrupili z reklamami na daljavo in pri tem pospravili na bančne račune blazne zaslužke.

Če ne štejem bloga kot del web 2.0 socializacije, je bil moj prvi in zadnji poskus, da še nekako v zadnjem hipu skočim na vlak web socializacije Twitter, kjer sem po parih zapisih obupal. Sledilci niso šli v tisoče, v zadevi pa tudi nisem videl praktično čisto nobenega smisla.

Zame osebno so še vedno najboljša in daleč najbolj zabavna web 2.0 socializacija razne računalniške igre, ki jih lahko igraš z ostalimi živimi igralci prek interneta in kjer običajno profili izgledajo bistveno drugače, kot pa na Facebooku.

Takole je videti recimo moj trenutni profil v igri Battlefield – Bad Company 2 (gameplay izgleda takole), ki je na moje presenečenje tudi ves čas dostopen vsem na internetu, tako da lahko v živo spremljajo moje dosežke in napredovanje po činih (najvišji čin je general armade 50, do katerega mi manjka še precej).

Kaj v zvezi z mojo pravico do zasebnosti na to poreče Pirc Muserjeva, ne vem, upam pa, da se ji to ne zdi normalno.

Pri teh profilih seveda niso pomembni prijatelji in požeta koruza, ampak število ubitih nasprotnikov in razmerje kill/death ratio, kajti običajno tudi nasprotniki streljajo nazaj in kaj je večje sramote, kot da te fenta iz helikopterja vrste AH 64 nek ruski mulo, ki mu sploh še ne rastejo sramne dlake in se vozi naokrog z otroškim triciklom, ker ima pri desetih letih še vedno težave z ravnotežjem.

I don’t want TO POKE. I just want TO SHOT.

One Response to “Moj socialni web 2.0 profil”

  1. DJ Says:

    Drugace pa je kompromis: Odpres Facebook account zato, da zaklenes dostop do svojih podatkov. 😉 (Kakor razumem, te lahko pred tem vsak tag-a na fotkah, potem pa to enostavno onemogocis v Privacy settings.)

    Se mi pa denimo zdi totalna bedarija (pac ego-trip za nekatere attention seekerje), da imas zdaj lahko na blogu (Blogger je to uvedel po zgledu nekaterih drugih) ob strani box, kjer so gor “followerji”. Bedarija zato, ker nekateri pac uporabljamo bookmarks in RSS “pod kljucem” in se nam ne zdi potrebno naokoli razglasati, na “katere revije in casnike smo naroceni”, nosilec bloga pa ima tako ali tako dostop do web access logov, Google analytics ali kaksne druge oblike statistike, ki jo lahko obcasno objavi.

Oddajte komentar

