Gibanje za ukinitev obveznega RTV prispevka

Ker je Rado Pezdir po sanjski blitzkrieg zmagi nad elektro distributerji v naletu predlagam, da še ne pospravi takoj štantov za zbiranje podpisov in se loti še kakšne naše anomalije.

Za začetek bi jaz predlagal ukinitev obveznega plačevanja RTV prispevka!

Tu meni nikakor ne gre za denar, saj so ti stroški mesečno v rangu nekaj piv ali kavic v gostilni sredi Ljubljane. Gre pa za princip, ker je meni sedanje stanje na tem področju absolutno nelogično in dejansko ruši temeljne principe prostega trga.

Sprašujem se, zakaj nimamo po istem principu, kot je organizirana “nacionalna radio televizija”, tudi recimo “nacionalnega časopisa”, za katerega bi vsi lastniki poštnih nabiralnikov mesečno plačevali 15 € naročnine in bi dobili vsak dan v nabiralnik “nacionalni dnevnik”, ki bi bil politično uravnotežen in “neodvisen”? Zakaj nimamo nenazadnje po enaki logiki “nacionalnega spletnega portala” za katerega bi vsak lastnik internet priključka plačeval mesečno prispevek?

In nenazadnje, kako bi ustanovitev “nacionalnega dnevnega časopisa” sprejeli ostali časopis, Delo, Dnevnik, Večer, ki morajo preživeti na trgu in bi jim takšen časopis seveda odžiral prihodke in ustvarjal nelojalno konkurenco?

Jaz to razumem enostavno kot čisto navadno anomalijo, ki jo je potrebno odpraviti in kdaj, če ne sedaj!

Pred leti sem razmišljal o tem, da bi morali “nacionalno RTV” razbiti na dva dela in sicer komercialni del, ki bi se preživljal na trgu tako kot ostale komercialne TV in radijske postaje, ter recimo temu nacionalni del, ki bi skrbel za program, ki na prostem trgu ne more preživeti in bi se financiral iz naročnine, ki bi bila seveda temu priemrno manjša.

Ampak potem sem študiral, zakaj bi sploh imeli ta nacionalni del, saj bi lahko država takšne vsebine, ki so “posebnega družbenopolitičnega pomena” lahko financirala prek razpisov, na katerih bi za sredstva lahko kandidirale vse zainteresirane komercialne postaje, sposobne izvedbe posameznega razpisanega programa. Nenazadnje lahko neko težko dramsko delo z Igorjem Samoborjem v glavni vlogi posname tudi POP TV, kakor bi lahko Radio Dur v poznih nočnih urah, ko normalni ljudje že spijo, vrtel zimzelene arije iz opere Turandot.

Samo potem sem zopet malo razmišljal in prišel do zaključka, da je tudi to čista neumnost in samo še ena navadna anomalija!

Mislim da imamo sedaj v tako imenovani “kulturni sferi” že nekaj takega, ampak jaz sem prepričan, da če bi France Prešeren živel danes, ne bi prišel niti do centa teh javnih sredstev, saj v konkurenci raznih Prepisanih in Jonasa ne bi imel prav nobene možnosti, ker verjetno ne bi niti vedel, da obstajajo na neki spletni strani komplicirani obrazci v elektronski obliki, ki jih moraš izpolniti, da sploh lahko kandidiraš za ta “javna sredstva” davkoplačevalcev.

Torej tudi to je čista neumnost.

Ampak če pogledam na vse skupaj iz drugega zornega kota, zakaj bi sofinancirali iz nekih javnih sredstev sploh karkoli?

Jaz osebno priznam, da mi je mnogo bolj zabavno gledati Mister Beana ali Črnega Gada, kot pa brati Prešernovo ali Byronovo poezijo. Če mi da nekdo original sliko Mona Lise, jo spravim v vlažno klet poleg vreče lanskega krompirja, ker mi je ženska grda in ne paše v moje stanovanje. M’key?

Vendar to ni nič drugega kot naraven zakon prostega trga.

Saj tudi če pogledamo evolucijo, ta ne pozna nekega “posebnega sklada”, ki bi poskrbel za to, da bi Brontozaver in T-Rex preživela evolucijsko preizkušnjo, ker sta bila velika in po svoje simpatična primerka. Ne, nič takega ne obstaja in za mnogimi živalskimi vrstami so ostale samo kosti, ali pa še to ne.

Zato jaz predlagam, da poskušamo zbrati podpise za refrendum, na katerem se bodo volilci in volilke odločili, ali še želijo plačevati obvezni RTV prispevek.

Če refrendum uspe, se bo pač morala RTV preoblikovati in financirati tako, kot ostale zasebne radijske in TV postaje.

Nenazadnje se meni absolutno ne zdi pošteno, da tekmujeta za gledalce v nedeljo zvečer hkrati Mario Galunič na tako imenovani “nacionalki”, ki ga moramo vsi lastniki elektro priključka hočeš nočeš obvezno financirati ter Bizovičar in Zrnec na POP TV, ki morata proračun oddaje hočeš nočeš zakrpati na prostem trgu, ob tem, da jima seveda za oglaševalski kolač brez omejitev kandidira tudi nacionalkin Galunič.

Rado Pezdir je s svojo akcijo proti kartelno povezanim elektro distributerjem dokazal, da ljudstvo niso nujno samo ovce, ki se jih po mili volji striže, kakor se komu zahoče. To je zame simbolična zmaga, ki vliva upanje, da bo čez 50 let ta država drugačna. Boljša, pravičnejša, perspektivnejša.

Za to se je vredno boriti in za to je potrebno Radu Pezdirju izreči vso priznanje! Večina se za kaj takega ne bi upala javno izpostaviti in tvegati naročen medijski umor, kot se to v tej državi tako rado zgodi tistim, ki igrajo proti “internim političnim pravilom”.

Rado Pezdir – Just Do It!

Poglej še:
Društvo za vračilo preplačane elektrike
Gibanje za ukinitev obveznega RTV prispevka

18 Responses to “Gibanje za ukinitev obveznega RTV prispevka”

  1. supertorte Says:

    Ko bo že v elementu, še referendum za uskladitev cerkvenega zvonenja s standardi hrupa v naravnem okolju.

  2. nkvd Says:

    Sicer ne vem, zakaj v to štorijo mešaš Prešerna. Kolikor mi je znano, takrat ni bilo kakšnih “nacionalnih” medijev in tudi ni v javnosektorski maniri parazitiral na davkoplačevalski skupni skledi. Pač pa si je, kakor so nam pred leti vtepali v glavo v okviru osnovnega in usmerjenega izobraževanja, vse peneze prislužil kot pravnik (pred smrtjo tudi kot odvetnik) in pesnil le v prostem času za hobikolikor ga niso kenjali cenzorji. In, mimogrede, zaradi tega me kot liberalca tudi moti, da ga nekateri še dandanes obkladajo s pijancem, konec koncev je po grlu zlil svoj v gospodarstvu prislužen denar in je do tega imel vso moralno pravico. In kot dokaz, da je kljub cenzorskim črtanjem pesnil tržno zanimivo, je njegov ideološki nasprotnik Bleiweis, ki mu je za objavo teh pesnitev v svojem cajtngu celo plačeval. Si predstavljaš, da bi danes Dnevnik honoriral kolumne Grimsu ali Reporter Miheljaku?

  3. Branko Badrljica Says:

    Fajn. Sem za.

    Kje podpišem ?

  4. dronyx Says:

    @supertorte: Že precej časa nazaj sem predlagal, da država enkrat na leto razpiše referendumski dan, kjer bi se odločalo o vseh referendumskih vprašanjih, ki bi se nabrala čez celo leto. To se mi zdi boljša oblika demokracije, kot pa to sedaj, ko izvoliš nekoga, da potem ta dela po svoje in čisto drugače, kot si si predstavljal.

    @nkvd: Se strinjam. Pred 150 leti niso poznali “sofinanciranja kulture” iz javnih sredstev, kot ga poznamo mi danes, pa je Prešernu kljub temu uspelo napisati sonete in ni umrl od lakote. Jaz si upam stavit, da tisti današnji “kulturniki”, ki bodo čez 100 let nekaj pomenili in se bodo otroci o njih učili v šolah, kot smo se mi o Prešernu, danes ne dobijo niti centa tega državnega denarja!

    @Branko Badrljica: Jaz sem napisal samo memorandum. Sedaj je pa na Pezdirju, da zadevo izpelje. Lahko pa mu pomagam na štantih zbirati podpise v prostem času.

  5. kmetek Says:

    Jaz sem tudi za…..

  6. dronyx Says:

    Za vse tiste, ki se jim zdi sedanji način organiziranosti RTV SLO logičen predlagam, da se zavzamejo še za ustanovitev nacionalne založbe, ki bo nekajkrat na leto vsem gospodinjstvom brezplačno (seveda ob rednem plačilu mesečnega prispevka) poslala knjižico s poezijo našega še neuveljavljenega, a perspektivnega poeta, ki bi se drugače prodala v petih izvodih in to šele v diskontni prodaji.

  7. DJ Says:

    +1 😉

    V prehodnem obdobju pa predlagam t.i. “šok terapijo”, kjer bi vsi “RTV naročniki” vsak mesec reklamirali račune glede na SNAFUje (kikse), ki jih dotična organizacija naredi, in sicer na podlagi etalona osrednjega Dnevnika, in glede na samovoljno krajšanje te oddaje, kar je zlasti popularno ob vikendih in praznikih. Skorajda ne mine dan, da ne bi česa zajebali s kakšnim prispevkom ali pa da bi podnapisi ne štimali. Včeraj so denimo podnapisi pri Obamovem govoru šli v stilu “bomo prepričali naše državljane o koristih, ki jih prinaša članstvo v Evropski uniji”… Če ne bi znal angleško, bi se mi zdelo čudno, da Obama hoče ZDA v EU spraviti.
    In seveda vikendaško krajšanje: če je povprečen Dnevnik dolg 35 minut, naj tako bo vsak dan. Če so že sforsirali, da je na sporedu ob 19h in ne ob 19:30, naj ga bo konec ob 19:35 vsak dan. Vse ostalo je popust.

    En SNAFU: 10 % stran od naročnine.
    Krajšanje oddaje: (35-x)/35 na oddajo (vsak dan je 1/30 oz. 1/31…)

  8. chef Says:

    Mene čudi, da me še zdaj niso obiskali RTV komisarji, ki težijo za plačilo RTV prispevka. Res je sicer, da nimam aparata (razen radijskega, ki ga pa ne poslušam, razen v avtu) in res je tudi, da verjetno težijo v času, ko mene praktično ni doma.

  9. dronyx Says:

    @chef, si kdaj pomislil na samoprijavo, tako kot lahko storiš na davkariji?

  10. chef Says:

    Čemu le, ko pa nimam sprejemnika? Vem pa, da če ga ne prijaviš, pridejo komisarji.

  11. dronyx Says:

    Imaš elektro priključek? Imaš. Torej imaš pogoje za gledanje televizije in moraš plačati RTV prispevek. Če si pa televizorja ne kupiš, pa v bistvu to ni več njihov problem. Važna je elektrika.

  12. Tjasa Says:

    Chef, ponavadi rabijo 3-6 mesecev, da te odkrijejo (da imaš elektriko in da ne plačuješ RTV)… si pa v prekršku, če se ne prijaviš sam in ti znajo, ko te dobijo, zadeve zaračunati tudi za kak mesec za nazaj. Vsaj pri meni je bilo tako. Dvakrat v razponu 2 let.

    Sem pa pred kratkim zadevo odjavila. Namreč TV. Aparat imam star 10 ali več let in že zdaj samo prah nabira, ob koncu leta pa bo za televizijski signal de facto neuporaben. Odjava je bila efektivna praktično takoj – z naslednjo položnico (radio plačujem cca 3,60 €), inšpektor se mi pa še ni najavil, čeprav sem za dokazilo, da nimam TV, odkljukala “pregled na domu”. No, saj če bi slučajno prišel, bi mu rekla, da mu ne dovolim vstopa, ker je to zasebni prostor. Samo verjetno se jim zdaj ne splača hodit okrog, sploh ne v našo dolino…

  13. Tjasa Says:

    Djjeva ideja mi je pa vseeno všeč, čeprav nimam več pravice “glasanja” 🙂

  14. chef Says:

    Če me torej v dobrih dveh letih niso dobili, jih lahko mirno okličem še za večje idiote kot sem do zdaj mislil, da so.

  15. Neka nora novinarka Says:

    Sedaj, ko sem videl, kako so nekateri na RTVSLO sposobni oblatiti nedolžne ljudi, z ne profesionanimi raziskavami dogodkov, sem tudi jaz za ukinitev naročnine. Slabše ne more biti.

  16. matjaž Says:

    to so sami lopovi !!!!!! Takoj je treba ustavt to, kje se da podpisat za referendum. Dost časa smo jim hrbtenico nosil, ampak tudi ta je počla, sramota, vse te golazni pobit al pa obest na drevo pa spluvat do konca.
    TREBA JE UKINT NAROČNINE, pa tud nobenga pametnega programa nimajo. PEFERENDUM ČAKAM TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

  17. frog Says:

    ni res, da kdo ima elektriko mora plačevati rtv prispevek, pogoj za plačevanje je imetništvo RTV sprejemnika, kdor na odgovori na poziv RTV pa se šteje da ima sprejemnik
    kdo dovoli ogled stanovanja mora kontrolorju dovoliti ogled, saj je dal pisno dovoljenje, sicer sledi kazen.

  18. gorazd Says:

    RTV prispevek je isto kot “mafijska varščina”.
    Moraš jo plačevati, če želiš mirno uporabljati svojo lastnino.

Oddajte komentar

