Mali tolažilni Oskar

Ameriški spektakel ob podelitvi “prestižnih” filmskih nagrad me nikdar ni privlačil, pa tudi same nagrade pri meni nimajo neke posebne teže, da bi se na podlagi tega odločal za ogled filma. Dolgo časa sem bil celo prepričan, da so z oskarjem nagrajeni filmi v bistvu blazno dolgočasni in jim na tak način poskušajo Hollywoodski možje v kravatah umetno dvigniti rating ter tako popraviti izkupiček na blagajnah kinodvoran.

Sem bil pa naravnost šokiran in hkrati zgrožen, ko sem videl na spletni strani Metacritics povprečno oceno animiranega filma Planet 51, ki so ga (ameriški) kritiki dobesedno raztrgali.

Planet 51 je zame eden najbolj zabavnih animiranih filmov zadnjih let in se ne spomnim, da bi me še kateri drug film v zadnjem času spravil tako v smeh. Najprej mi ni bilo nikakor jasno, zakaj bi ravno ta animirani film dobil tako porazne ocene, ko pa ni po moje čisto nič slabši od lanskoletnega dobitnika oskarja v kategoriji za najboljši animirani film Wall-E ali letošnjega zmagovalca Up.

Hudič se pa kot kaže spet skriva v malih podrobnostih.

Planet 51 ni ameriška produkcija, ampak Španska, s fantastičnim proračunom skoraj 50 milijonov evrov. Torej gre na nek način za naš, Evropski film in ameriškim kritikom seveda nikakor ni v interesu, da bi njihovi obiskovalci kinematografov nasedli lepi embalaži, v katero je film zapakiran in ki zlahka nepozornega ameriškega gledalca vrže na finto, da gre za pristno Hollywoodsko produkcijo, ki si zasluži pozornost in nakup kino vstopnice. Španci so si pa privoščili še en grd trik, saj film govori o ameriškem astronavtu, ki zapiči ameriško zastavo na tujem planetu, kjer se smešna zelena bitja na smrt bojijo hudobnih prišlekov, kar bi lahko kdo politično napačno interpretiral (Bombna misija in podobne ekskurzije v tuje dežele).

Ampak šele ko prebereš kritike, ti zasveti rdeča lučka, da je s tem filmom res nekaj hudo narobe. Ni Hollywoodski. V bistvu samo to.

Zato gre moj mali tolažilni oskar Španskemu animiranemu filmu Planet 51.

4 Responses to “Mali tolažilni Oskar”

  1. pijanec Says:

    Glavni ameriški kinematografi se že od nekdaj izogibajo evropskih filmov, če pa že pridejo tja, pa so podvrženi hudi cenzuri. Po drugi strani pa holivudski studiji ustvarjajo rekordne zaslužke. To je še eno področje, kjer bi EU morala nastopiti z neko skupno politiko.

    Bolj me skrbi ta neprestana izpostavljenost ameriškim filmom v “novi Evropi”. Zaradi tega se je že odnos do nasilja, orožja in golote zelo spremenil in je precej bolj podoben ameriškemu, kot evropskemu.

  2. jure Says:

    okej. zelo me zanima kakšen je evropski (mogoče easteuropean ali novoevropski) odnos do stvari? kakšen odnos do golote, nasilja in orožja smo imeli pred amerikanizacijo. res me zanima, pa še ful drugih.

  3. dronyx Says:

    Pijanec, se absolutno strinjam. ZDA so znane po tem, da so pripravljene tudi na najbolj bizarne načine in ne glede na ceno zaščititi svoje strateške interese po svetu in zaščititi predvsem to, da jim biznis dobro teče.

    Jaz sem za to, da se tudi EU začenja obnašati kot velesila, ki ima kot celota temu ustrezno moč. Tako kot imamo razne izvozne kvote, uvedimo še kvote na ameriške filme! Določeno število na leto jih spustimo na trg, vse ostalo pa pod pogojem, da tudi oni sorazmeren delež EU filmov vrtijo v njihovih kinematografih, v nasprotnem primeru pa nabijemo uvozne carine tako, da bo vstopnica stala 50 € in distributerjem ne bo prišlo niti na misel, da film ponudijo na EU trgu.

    Planet 51 je po moje na nivoju Pixarjevih filmov in očitati neki risanki, da je plehka in da nima globine je idiotizem, saj kakšno globino pa imajo Wall-E, Shrek, Madagaskar ali Ledena doba? Nenazadnje je film pridelal po svetu 100 milijonov USD prihodkov, kar pomeni, da so ga gledalci dobro sprejeli, čeprav so ga ameriški kritiki raztrgali (sploh ko so videli, da gre za Evropski animirani film).

  4. teoo Says:

    hmm…
    planet 51 je napisal natančno isti model, ki je napisal že shreka in beavisa&buttheada

    del ekipe je španski, velik del pa tudi ameriški in nasploh mednarodni. glasove so dali igralci iz 1B hollywood lige, produkcijo so delale firme, ki so zaslužene za precej odmevnih filmov.

    mislim da je to precej bolj emeriško maslo kot evropsko.

Oddajte komentar

