Off Road

Za vse tiste, ki se navdušujete nad šolo v naravi, se da v Ljubljani tudi v živo pogledati, kakšne posledice pusti na cestišču potres magnitude osem ali več po richterju.

Predstavitev je na ogled vsak dan in kogar zanima, si to lahko pogleda v nakupovalnem centru na Rudniku. Jaz sem bil danes tam po več mesecih in cesta je še bistveno bolj divja, kot je bila takrat. Na nekaterih mestih me je bilo strah, da bo avto enostavno nasedel, ker so jame tako globoke!

Fotografija sicer ne pokaže vsega, ker se občutek za globino nekoliko izgubi.

Na večih mestih pa so v asfaltu enostavno tako globoke luknje, da si lahko ponoči zlomiš tudi nogo, če stopiš neprevidno v tako past.

Seveda to stanje ni posledica kakšnega potresa, ampak tega, da nakupovalni center leži dobesedno na barju, kjer so tla močvirnata in za gradnjo česarkoli bistveno zahtevnejša, saj je potrebna smiselna uporaba lesenih pilotov. Je pa kot kaže tudi tu prevladal pohlep nad preprosto kmečko logiko. Močvirje je močvirje, pa četudi na njem postaviš deset Obijev enega nad drugim. Nekateri smo se pač že v osnovni šoli učili o mostiščarjih, ki so gradili hiše na kolih.

Naj ob tem povem, da smo kakšnih 35 let nazaj bili celo “mi” lastniki zemljišča, le nekaj metrov stran od tu. Oče je imel takrat fiksno idejo, da moramo sezidati hišo nekje v Ljubljani in tole barje se mu je zdelo ugoden nakup. Jaz sem bil na parceli samo nekajkrat in to je bilo res tipično močvirje. Globoki kanali za odtok vode, mehka, črna prst, nekakšna šota, da si se lahko vanjo ugreznil, kot v živi pesek ter obvezna barjanska flora z meter visokim plevelom. Če pa z avtom na dovozni poti nisi bil dovolj pazljiv, so te lahko vlekli ven s traktorjem, tako se je vse pogrezalo.

Potem so očeta komunisti čez noč razlastili, ker je šla točno čez našo parcelo Ljubljanska obvoznica, za kar je dobil po moje zelo solidno odškodnino. Sploh glede na to, da gre kot rečeno za navadno močvirje, kjer lahko zapraviš samo za pilote in utrditev terena malo premoženje, če pa ob tem narediš še kakšno napako, se pa ti lahko hiša pogrezne mimogrede za pol metra. Ampak očeta smo doma vsi tolažili, tako je bil razočaran, ker so mu vzeli zemljo.

Samo takrat so bili še časi, ko so pri nas doma mislili, da če nisi lastnik vsaj nekaj tisoč kvadratnih metrov planeta, na katerem trenutno živiš, življenje nima nobenega smisla. Jaz recimo še danes ne vem, kje vse se nahajajo parcele, ki sem jih podedoval. Žal pa zanesljivo vem, da nimam nobene parcele v strogem centru Ljubljane, da bi lahko rekel, da gre za neko resno finančno naložbo. Zemlja kot zemlja. Nekaj njiv na barju, nekaj pašnikov, pa še malo gozda za hude čase, če slučajno kdaj zmanjka kurilnega olja.

Postaja pa Ljubljansko barje v zadnjih letih kot kaže čedalje bolj podobno prvotnemu močvirju, ko je bilo tu eno samo veliko jezero. Ob praktično vsakem malo večjem deževju nastane poplava in ko se pelješ recimo čez Črno vas je prizor naravnost čudovit.

Ne verjamem pa, da je prizor tako čudovit tudi za tiste, ki so si v teh koncih zgradili hiše na kolih, ker ob vsakem večjem deževju trepetajo, kdaj jim bo zalilo bivalne prostore. Ampak ti so še vedno v veliki prednosti pred tistimi, ki kolov pri gradnji sploh niso uporabili, ampak so samo zafršolali pritličje ter na to zložili cegle.

Advertisements

5 Responses to “Off Road”

  1. Tjasa Says:

    Se strinjam s tem zadnjim. Pa še za vodne glodalce, ki – reveži – priletijo iz vode naravnost pod avto, … niti zanje ni tako čudovito.

  2. chef Says:

    Jaz sem dvajset let živel na robu Barja in mi je jasno, da tole ni zajebancija, čeprav nimam pojma o gradbeništvu ali o statiki. Delam pa nekaj sto metrov stran od tega rodea. Enkrat bi rad nekje dobil Hummerja in pohodil tu čez na polno.

    Z Ljubljanskim barjem so bile pa vedno težave. Marsikdo je imel dobre ideje kako izkoristit to močvaro, pa so se bolj ali manj vsi zajebali. In kot da se niso naučili. Najin prijatelj Janković je zganjal neumnosti tudi na Peruzzijevi. Kako so zdaj to rešili, pa ne vem, vem samo, da je cesta še vedno zaprta. Že dobro leto.

  3. dronyx Says:

    Ja, tole barje je že od nekdaj velika skušnjava, ker je to tehnično gledano še vedno Ljubljana, ena najdražjih prestolnic, kjer je vsak pozidan kvadratni meter vreden od 2.500 € pa navzgor, meja je pa samo nebo.

    Namreč zemlja je tu kljub vsemu kakšen evro po kvadratu cenejša, kot drugje, investitorji si pa mislijo, ah, bo že, zabijemo par lesenih kolov v zemljo pa ma da drži sto let. Samo ni čisto tako in samo par kolov nikakor ni dovolj.

    Zraven Plečnikove cerkve na Barju nekdo gradi neko eksperimentalno hiško, ki je zelo majhnega tlorisa, skoraj kot kakšno enosobno stanovanje in kot kaže so uporabljeni tudi posebni materiali. To bi znalo biti morda perspektivno, ker je teža tako bistveno manjša in niso potrebni ekstremni ukrepi pilotiranja, ampak še vedno je pa hudič, če bo tam čez nekaj let spet nastalo jezero in bo dostop do Črne vasi mogoč samo s trajektom.

    Sem pa razmišljal, ko sem se danes vozil po nakupovalnem centru “Rodeo drive”, da bi lahko janković svoje nove radarje, montirane v Škode rumstarke, lahko preizkusil ravno na tej cesti zgoraj na prvi sliki. Namreč kvaliteta radarja se ne meri pri velikih hitrostih, ampak minimalnih. Slabi radarji ti recimo pokažejo, da se stavba, ki stoji čisto na miru, premika s hitrostjo 5 km/h.

  4. Gregor Says:

    Vprašanje o obnovi nevarne ceste v trgovskem centru Rudnik,ki je v lasti MOL-a sem že pred dobrim letom dni na radiu Europa05 javno postavil županu Jankoviću,ta pa je takrat odgovoril,da čakajo na lepše vreme oz. primernejši letni čas/beri pomlad) in da bo obnova zelo draga.Kaj se od takrat do danes v tej smeri uresničilo….torej nič!?…Da o aroganci do drugih ,nič manj pomembnih vprašanjih niti ne govorim…glavno,da bo stadion-za vsako (pod)ceno-sarkazem

  5. dronyx Says:

    Gregor, tole je pa zanimiv podatek. Nisem vedel, da je za tale “off road” kriv spet janković oziroma MOL. Po moje te ceste v šoping centru Rudnik enostavno niso več vozne, ker so prenevarne, saj je na nekaterih mestih pod asfaltom dobesedno praznina in se lahko nekdo z avtom vdre meter pod zemljo. Ob tem, da verjetno po teh cestah vozijo tudi težki dostavni tovornjaki, saj so tam velike trgovine (Obi, Merkur, Leclerc…).

    MOL ima po moje samo dve možnosti. Ali ceste sanira (beri, naredi praktično vse ceste na novo), ali pa trgovski center zapre za promet z vozili in uvede še tu sistem “park and walk”.

    Denar pa ne bi smel biti problem. Saj kot smo videli tudi pri stadionu Stožice, celotno finančno breme pade na tistega zadnjega podizvajalca v verigi, ki mora s krediti financirati ideje velikih. Tako da tale poseg MOL načeloma ne bi stal nič.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: