Drugi svet je tu nezaželen

Če se bo ekipa blogerskega spletnega portala Drugi svet držala moje prošnje oziroma zahteve, ki sem jo poslal po elektronski pošti, potem pri njih ne bo več povzetkov zapisov in povezav na tale blog.

Takšno odločitev sem sprejel po tem, ko se je pred dnevi na njihovem portalu pojavil zapis blogerja Siolovega Blogosa, ki si je nadel presenetljivo podobno ime mojemu. Onlyx. Brez doktor. Preprosto Onlyx.

Pri tem zapisu je bilo meni zanimivo naključje to, da je šlo za njegov prvi zapis nasploh in je očitno samo nekaj sekund pred objavo na portalu Drugi svet odprl svoj blog!

Seveda ima vsak pravico, da odpre blog pod katerimkoli imenom in tu ne moreš ničesar. Tudi če bi nekdo odprl blog na drugi platformi z povsem enakim imenom, kot si ga je pred njim že izbral nekdo drug, prizadeti lahko danes samo debelo opazuje, kako nekdo urinira in onanira po njegovi digitalni identiteti, ki jo je morda gradil vrsto let, na koncu se pa na vse skupaj še poserje!

Jaz sem na tem blogu že večkrat zapisal, da sem postal tarča nekoga, ki me poskuša na razne načine diskriditirati in se skriva za anonimnim proxyem v tujini. Blog nekaj časa zasipa z bolanimi komentarji, potem obupa, ker ga sproti brišem in potem pa komentira po drugih blogih v mojem imenu, pri čemer seveda bralci ne morejo nikakor vedeti, da komentarja nisem napisal jaz. To lahko ugotovi šele avtor bloga, če gre pogledati IP naslov, iz katerega je prišel komentar.

Tudi včeraj sem zasledil dva takšna poskusa in sicer na blogu Iztoka Gartnerja in Tine Maline (Tina M.). Iztoka sem prosil, da komentar nekako nevtralizira, pa me je nazaj zabil v smislu, češ, da ne more vedeti, da ne gre res zame (čeprav je IP preveril in je dobro vedel, da to nisem jaz), ker sem se pred časom po njegovem mnenju grdo obnašal do njegove punce Tine M. Namreč v nekem komentarju na njen zapis o tem, kako se vinjeta nalepi na folijo, sem ji predlagal, da naj pripravi zobno ščetko, čiste spodnje gate in menstrualni vložek za primer, če pridejo ponjo orožniki in jo odpeljejo v arest. Ampak ker me je Iztok potem opozoril, da je bilo to žaljivo, takšnih komentarjev pač pri njej ne bom puščal, če jo prizadenejo. Je pa to moj stil in takšen sem.

Morda bo kdo rekel, da gre v teh primerih za neke vrste parodijo ali imitacijo? To je zame pa sploh idiotizem in bedarija prve vrste. Če ti napišeš blesav komentar v mojem imenu in mi pri tem ukradeš vse, od avatarja od imena, potem bralci nikakor ne morejo vedeti, da gre za imitatorja, še manj za parodijo. Bralci so preprosto in enostavno samo zavedeni in tisti, ki te poznajo vsaj po imenu mislijo, da si to res ti napisal.

Jaz “brate in sestre” soblogerje jemljem kot neke vrste “mrzle” prijatelje, pa čeprav nikogar osebno ne poznam. Nenazadnje o marsikom izmed njih iz njegovih zapisov izvem več, kot pa vem o prijateljih in znancih.

Ko me je pred časom Had na mojem blogu opozoril, da komentarja ni napisal on in mi je zaupal IP naslove, ki jih uporablja, sem šel sam preveriti njegove komentarje nazaj po zgodovini in če bi naletel na fake, ga takoj pobrišem. Čeprav bi morda lahko v takem primeru kdo razmišljal tudi v smislu, češ, kakšna dobra fora, stari, kaj ga model fino pwna, on pa ne more nič.

Dejstvo je, da na spletu danes vlada skoraj popolni kaos! Tu te ne ščiti noben zakon, nobena policija, nobeno redarstvo, nihče!

Vsak lahko počne kar hoče in izdajanje za nekoga drugega jaz uvrščam med najbolj nesramna in grda početja, ker se žrtev na spletu praktično ne more braniti, saj verjetno za večino teh primerov sploh ne izve. Zato bi pričakoval, da blogerji tu držim skupaj in takšne poskuse sproti polovimo, vsaj kar je v naši moči. Če ni odziva, potem napadalci ponavadi hitro obupajo in si zabavo poiščejo drugje ali pa preprosto zgnijejo od dolgčasa na nekem zaprašenem fotelju z namiznim rdečim v roki.

Za kaj gre v primeru Onlyxa na Blogosu, jaz ne vem in dvomim, da je vedel Drugi svet, ko ga je dal na prvo stran portala že po njegovem prvem zapisu. Za koga res gre, se bo morda izkazalo šele čez čas, če bo sodeloval v Blogosferi in se bo lahko videlo, ali morda njegovi komentarji prihajajo iz IP naslovov v tujini oziroma prek anonimnih proxiev.

Dopuščam pa seveda tudi možnost, da si je bloger ime izbral povsem slučajno in samo zveni podobno kot Onyx. Onlyx, Onyx, Onlyx, Onyx!? V redu. Morda pa res? Nee! Močno dvomim!

Je pa Drugi svet s tako (po moje) nesramno potezo enega blogerja pridobil, enega pa izgubil!

So what!

Preberi še:
Pwnam Onyxa
Moj heker prestopil na temno stran

11 Responses to “Drugi svet je tu nezaželen”

  1. Robert Says:

    Kaj pa z idejo, da vsak komentar, ki ga napišeš kje v blogosferi, linkaš na tvoj blog, kjer točno ta komentar pač “duplo” objaviš? V to smer sem jaz razmišljal… Ti lahko zdaj recimo kjerkoli uporabiš moj avatar, na mojem blogu pa ne boš tako lahko kaj načečkal…

  2. DjJuvan Says:

    Jebat ga, to je “svoboden” internet… anonimnost, trolanje in žaljenje posledično pridejo z njim.

  3. Čukica Says:

    Hudo!

    Ampak po drugi strani, tvoj slog je tako prepoznaven, da moraš biti res pravi moron/model/mona/cimbr in kar je še takih prijaznih, da ti ne zasvetijo lučke, če nekdo useka nekaj čisto mimo običajnih standardov.

    In bolje pozno kot nikoli, bohlonej za tisti poduk, ne bi si odpustila, če tega pridobljenega znanja ne bi začela takoj uporabljati 😉

  4. dronyx Says:

    @Robert:Meni se zdi že to, kar počnem sedaj, čisto odveč in brez veze. Ker se je nekemu idiotu iz foruma slo-tech pač utrgalo, moram sedaj pregledovati vse komentarje in iskati, kdaj je dobil nov napad. Bolano in meni čez glavo. Mi pa niti na misel ne pride, da bi zaradi tega objavljal dvojne komentarje ali kaj podobnega.

    Jaz mislim, da bi bilo za začetek čisto dovolj, če bi blogosfera take poskuse v kali zatirala.

    Jaz tako po novem vse sumljive IP naslove preverim in če se izkaže, da se komentator skriva za anonimnim proxijem, gre takoj med spam. Se sploh kaj dosti ne sprašujem! Tudi če ti z črno masko čez obrazom hodiš po cesti, se te bom na daleč izognil in niti slučajno s teboj ne bi komuniciral. Anonimni proxy počne pa točno to. Natakne ti črno masko, ki ti daje lažen občutek varnosti.

    @Čukica: Že, samo mene bi motilo tudi, če bi nekdo v mojem imenu pisal blazno simpatične komentarje, ki ne bi nikogar motili ali žalili. Motili bi v vsakem primeru mene, ker imam potem jaz krizo identitete, če se več ljudi izdaja zame. To je meni skrajno sprevrženo in da prideš na tako idejo, moraš biti hudo moten. Jaz dvomim, da sem tega primerka s čimerkoli prizadel. Preprosto si je mene izbral kot tarčo za svojo bolano zabavo.

    Vem pa, da imajo podobne težave tudi nekateri drugi blogerji. Centrifuzija je o tem govorila v nekem intervjuju, njen blog pa sploh ni več javno dostopen. Tako da ti moteni idioti včasih tudi uspejo.

  5. Čukica Says:

    Ja, saj imaš prav, se spomnim ene sedem let nazaj, ko smo še harali po Mladininem forumu in še niti registracij ni bilo, (še pred zloglasno cenzuro), se mi je parkrat zgodilo isto in vem, da sem bila vedno besna kot ris, čeprav je bilo jasno, da to niso moji zapisi.

    Če lahko malce po amatersko psihoanaliziram: ni te izbral za žrtev, ker bi ti želel kaj slabega, nate se je prilimal, ker v blogerskem svetu nekaj pomeniš. Podobno, kot se raznorazni feni poslikajo zraven svojih idolov in potem vsakemu ki jih želi poslušati, razlagajo, kaj jim je le-ta rekel in kako so, v bistvu, ratali frendi 🙂 Manjko samozavesti in najbrž splošne pozornosti kompenzira na bizaren način. Ko se znajde v “tvojih čevljih” se počuti kot mali Napoleon, sicer najbrž sebe doživlja kot zadnjo drisko.

    Zdej, glede na to, da blogosfera ni bolnica v Idriji, je najbrž res čas za ukrepanje. O “izhodni strategiji” za take primerke pa se mi niti ne šajna.

  6. kekez Says:

    Na koncu vsakega prispevka (komentarja) objaviti zraven elektronski podpis 🙂
    (samo kaj, ko tega nihče ne preverja, najbrž niti ne obstaje enostaven način z 1-2 klikoma)

  7. dronyx Says:

    @kekez: Pri nas na deželi pravimo nekako takole: Če želiš izpasti pameten, govori o elektronskem podpisu. Če želiš izpasti bedak, ga implementiraj.

  8. kekez Says:

    Ok, torej sem že večkratni bedak.
    Ročno ga sicer lahko naredi vsak na vsakem dokumentu, problem je preverjanje…
    Implementacija (z avtomatiko) pa tudi za bloge ni problem. Problem je to razširiti, da bi uporabljali in imeli implementirano vsi blogi.

    Potem pa še uporaba, ampak to ni več problem izvajalca. Navaditi ljudi, da bodo zadevo uporabljali. Že pred dosti leti sem nagnal naše zaposlene, da so si vsi omislili elektronske certifikate. Skoraj polovica jih ni preživela prvega četrtletja, saj so izginili ob formatiranjih, preištalacijah itd.

    Ljudje se sploh ne zavedajo, da je izguba ali uničenje certifikata zelo podobno kot ekvivalentno dejanje pri osebni izkaznici ali potnem listu.

  9. dronyx Says:

    kekez: Digitalni podpis, kot ga poznamo danes, skoraj zanesljivo nima neke prihodnosti, ker take stvari uporabniki zavržejo. Zadeva je odvisna od čuda nekih faktorjev in nenazadnje od izbrane tehnologije, ki je kot kaže daleč od tega, da bi bila nek univerzalni standard. V praksi se izkaže, da če bi želel dejansko implementirati elektronsko poslovanje in digitalni podpis ter se tako znebiti papirja, bi vsak potreboval ob sebi še nekega informatika, ki bi mu dokumente dekodiral in reševal težave, ki jih je cela kopica. Zadeva lepo deluje, ko se med seboj pogovarjajo strežniki, pri ljudeh se pa zatakne (tu odštejmo bančne storitve, ki so specifične). In menim, da tu nismo krivi ljudje, temveč tehnologija, ki preprosto še ni zrela za masovno uporabo. Pri elektronskem podpisovanju definitivno ne gre za sistem KISS (Keep It Simple Stupid).

  10. Iztok Gartner Says:

    Nisi čisto pošten do mene. Takoj ko si mi povedal, da gre spet za dvojnika, sem njegov vzdevek spremenil in odpel tudi link do tvojega bloga, da res ne bo zmešnjave. To sem naredil že prej enkrat in tudi sedaj.

    In potem sem v moderaciji pustil še tri njegove komentarje, kjer je trdil, da je on pravi in ti ne, to ti sedaj povem, ker si me malce nefer izpostavil. Nisem tak smotanc kot misliš, pa še dobro sva se razumela, če se ne motim. Vsaj tako so kazale najine debate.

    Potem sem te pač malo hecal, tudi jaz sem tak kot sem, tako kot ti.

    Če sem iskren, sem ga ločil po nekaterih značilnostnih, ki jih ti imaš, on pa ne, po IPju ne, saj tudi ti nimaš vedno enakega, če se ne motim. Pa ne bom povedal po čem, da ne bo še tega dodelal in bo potem res zmešnjava.

    Je pa res, da sem bil zadnjič pri Tini sto posto prepričan, da nisi ti, saj je bil komentar res butast. Ne žaljiv, ampak butast, se pravi točno tak kot jih pušča tvoj dvojnik.

    In zdaj na začetku res ne vem kdo je kdo, saj sem videl, da si tudi sposoben udariti kak tak otročji komentar.

    Da o tistem ponujanju odvetništva pri Crnkoviču za Nevenko niti ne govorim. Kot da nisi prebral kaj se je res zgodilo in kdo bi lahko koga v resnici tožil. Se nisem hotel tam oglasiti, pa sem se preprosto moral, čeprav sem prav tako pomislil, da nisi ti.

    Skratka, očitno sem se zmotil in med nama le ni naklonjenosti kot sem mislil, ampak ti grem dejansko na kurac. Če se motim, me popravi.

  11. dronyx Says:

    Iztok, zanesljivo se motiš. Če bi na tak način gledal, potem jaz nisem naklonjen niti sebi. 😉

Oddajte komentar

