Elegy

Filme, v katerih igra Penelope Cruz, jaz zelo težko nepristransko ocenjujem, ker ona je trenutno moja Hollywoodska muza. Počutim se kot kakšna zmešana najstnica, ki se pali na Johnnya Deppa in čim preberem, da v filmu igra Penelope Cruz, je ogled filma skoraj obvezen. V bistvu pa ne gre pri njej toliko za klasično lepoto, saj ženska v tem pogledu po moje niti ni kaj posebnega. Mene pri njej zlasti privlači njena angleščina s španskim naglasom, ki skupaj s pojavo tvori ubijalsko celoto in lahko bi jo samo poslušal ure in ure.

Tako sem samo zaradi Penelope Cruz naletel na pri nas prezrti film Elegy (Žalostinka) iz leta 2008 (wiki).

Zgodba filma govori o ljubezenski zvezi med starejšim profesorjem in krtikom, ki ga igra Ben Kingsley ter študentko Consuelo v podobi Penelope Cruz.  Mene pa je film malce spomnil tudi na Love Story iz leta 1970, v katerem sta zaigrala Ryan O’Neal in Ali MacGraw.

Film sicer ni nek grafični spektakel Michaela Baya ali Rolanda Emmericha, ki bi upravičeval drago investicijo v ogromen HDTV in prostorski zvok, je pa ta romantična drama vredna ogleda tudi zato, ker načenja zanimiva vprašanja zveze, pri kateri je razlika v letih med partnerjema zelo velika.

Meni je sicer jasno, da na splošno mnogo parov ne drži skupaj ljubezen, pa ne glede na starost, ali razliko v letih. Nekateri so skupaj zato, ker si ne upajo iti narazen, nekateri čisto matematično seštejejo pluse in minuse ter je slednjih morda nekoliko več, nekateri ne znajo razdeliti pravično skupaj ustvarjenega premoženja in tako naprej. Razlogi, da sta dva skupaj, so lahko zelo različni. Čim je razlika v starosti med partnerjema večja, bolj se mi zdi, da ljubezen za zvezo sploh ni odločilna, ali pa celo ne igra čisto nobene vloge.

Mene bo tako težko kdorkoli prepričal, da se je Anna Nicole Smith pri starosti 26 let lahko res zaljubila v 89 letnega naftnega mogotca?! Še celo v primeru Madonninih dvajsetletnih ljubimcev, kjer so njihovi očetje verjetno za kakšno desetletje mlajši od pop kraljice, bi težko verjel, da so z njo zato, ker je preskočila iskra in je ostalo naredila kemija.

Recimo jaz si trenutno težko predstavljam, da bi se lahko pri štiridesetih letih zaljubil v žensko pri šestdesetih. Sedemdesetletnico pa bi moral iti morda celo iskati v dom za ostarele. In zdi se mi, da se ta  razlika v letih  s starostjo nekako samo še stopnjuje oziroma potencira.

Če pogledam nekatere tridesetletnice, ki so si umislile za partnerja moške, stare že krepko čez petdeset let, se mi zdi, da gre v teh primerih večinoma za ženske, ki imajo nek fetiš na oblast, moč, vpliv ali kaj podobnega. Denar igra po moje bolj bistveno vlogo pri mlajših, recimo dvajsetletnicah, ki si umislijo štiridesetletnika zato, ker je finančno preskrbljen, vozi stajliš avto in piše blog jo lahko na razne načine razvaja.

Dolgoročno pa vprašanje, kakšno prihodnost ima taka zveza?

Po moje, statistično gledano zveze, kjer je razlika v starosti 20 let ali več, razpadejo prej kot v petih letih. Nimam pa za potrditev te teze pri roki nobene verodostojne analize. Je pa res, da tudi če se potrudim in analizo naredim, mi jo ne bodo priznali, ker nimam končane FDV.

Onyxova subjektivna ocena filma Elegy: zaradi konflikta interesov se ocene vzdržim (beri: ogled priporočam)

9 Responses to “Elegy”

  1. rockstar1707 Says:

    Hmm, sem pa ze mislil, da boš pisal o Amorphis in Elegy: http://en.wikipedia.org/wiki/Elegy_%28Amorphis_album%29
    🙂

    Filma pa nisem gledal, tako da ne morem komentirati…

  2. tajča Says:

    Jaz bi bila dolgotrajno sposobna prenašat (posluša cele dneve) le intelektualca Dušana Pirjevca ali pa dušico Borisa Pahorja. Z mladimi je pa samo trpljene!

  3. dronyx Says:

    @tajča: Sem se kar malo ustrašil, da boš omenila še nadintelektualca Slavoja Žižka.

  4. tajča Says:

    Ne vem, nekateri starejši so lahko zelo očarljivi. Ne le če so bogati in vplivni, lahko so samo zelo zanimivi ali pa se ženska ob njih dobro počuti ali jo on razume. To ni prav ljubezen ampak bolj partnerstvo ali prijateljstvo.
    popravek: dr. Jože, ne Dušan

  5. dronyx Says:

    Tajča: Rad verjamem. Jaz bi se recimo dobro počutil verjetno ob kakšni Spomenki Hribar, čeprav dvomim, da ona lahko mene razume.

  6. retema Says:

    “Če pogledam nekatere tridesetletnice, ki so si umislile za partnerja moške, stare že krepko čez petdeset let, se mi zdi, da gre v teh primerih večinoma za ženske, ki imajo nek fetiš na oblast, moč, vpliv ali kaj podobnega. Denar igra po moje bolj bistveno vlogo pri mlajših, recimo dvajsetletnicah, ki si umislijo štiridesetletnika zato, ker je finančno preskrbljen, vozi stajliš avto in piše blog jo lahko na razne načine razvaja.” 🙂

    Vsaka podobnost ali namigovanje na Kresalko & Senico je zlonamerna 😦

  7. dronyx Says:

    @Retema: Who the fuck is Kresalka & Senica (piše blog v tvojem mojem citatu bi moralo biti prečrtano)? 🙂

  8. iztok gartner Says:

    Odličen film, eden boljših lanskega leta.

  9. Haro Says:

    Evo, že snemam! 🙂 thanks

Oddajte komentar

