Kdo časti wordpress (dot com)

Pred dnevi se je na wordpress.com zgodila manjša neprijetnost. Strežniki, na katerih gostuje tudi tale blog, so odleteli iz blogosferičnega vesolja za natančno 110 minut. Najhujši izpad v zadnjih štirih letih. Čez 10 milijonov blogov je bilo za ta čas nedostopnih in ocenili so, da so bili naši spoštovani bralci tako prikrajšani za 5.5 milijonov ogledov strani. V 110 minutah (!), da ne bodo na 24ur.com mislili, da so samo oni “veliki”.

Po zadnjih informacijah, ki so jih objavili na wordpressu, naj bi bil krivec za tako velik izpad kot ponavadi napačno priklopljen kabel na enem izmed centralnih usmerjevalnikov v njihovem podatkovnem centru (več tule). Če sem pravilno vso stvar razumel, naj bi usmerjevalnik zamešal med seboj povezave javnega in zasebnega IP omrežja, ter tako usmeril celoten spletni promet na WAN povezavo, ki tega preprosto ni zmogla. To si predstavljam nekako tako, kot če imaš  recimo doma spletni strežnik z 20 Mbs optiko v svet, prek katere prihajajo obiskovalci, hkrati pa imaš na usmerjevalniku še 28 kbs povezavo za nadzor ter upravljanje sistema in potem ti usmerjevalnik ves promet usmeri na to linijo, ker se je nek tehnik v prostem času igral s patch kabli.

Ne znam pa si pojasniti, kako je ta napaka lahko preprečila failover, kajti wordpres.com ima podatkovna centra na dveh lokacijah in sicer v San Antoniu in Chicagu.  Je pa možno, da je napaka na usmerjevalniku onemogočila, da bi se failover sploh zgodil, ker je mehanizem za to izgubil povezavo, ampak to je potem pa resen problem, kjer bi se sistemci morali vprašati, kako so vse skupaj konfigurirali.

Zgodilo se sicer ni nič hujšega, podatkov niso izgubili, edino v statistiki wordpress uptime bo morda namesto 99,99 % pisalo samo 99,98 %.

Sem se pa sam že večkrat vprašal, kdo sploh financira wordpress.com, ker je zadeva glede na številke očitno precej bolj resna, kot je bil naš pokojni poštni brezplačnik email.si.

Na mojem blogu reklam nisem še nikdar zasledil in ne vidim jih tudi na slovenskih blogih, ki jih spremljam. Kje je potem trik in od kje jim denar?

Razlago sem našel na strani za podporo in sicer tule.

Načeloma na wordpress.com ne smeš imeti vklopljenih kakšnih servisov, ki služijo za oglaševanje, kot je recimo znani Googlov AdSense. Če bi rad služil na tak način, moraš blog preseliti kam drugam. Reklame pa so dovoljene za VIP bloge ter včasih naj bi vklopili oglaševanje tudi na ostalih blogih, kar pa naj bi se dalo izklopiti s tako imenovano no-ads nadgradnjo. Kot pa že rečeno, jaz na mojem blogu oglasov še nisem opazil nikdar, ker jih za oglaševanje očitno zanima zgolj angleško govoreče področje.

Testirajo pa dodatno storitev Ad Control, ki naj bi omogočila bolje obiskanim blogom (čez 50.000 ogledov strani na mesec), da vklopijo oglaševalski sistem AdSense in si z wordpressom razdelijo zaslužek od reklam bratsko, pol pol.

Opa!

Če pogledamo sedaj naše ponudnike blogerskih platform, vsi po vrsti služijo z reklamami in jim niti na misel ne pride, da bi prihodke kakorkoli delili s tistimi, ki ustvarjajo vsebine, brez katerih ne bi bilo nobenih oglaševalskih prihodkov. Najbolj tipičen primer je tu Siolov Blogos, ki zelo agresivno rola svoje reklame na blogih, ki jih gosti in skrbi za samopromocijo trojčka Siol, Telekom, Mobitel.

To je bil tudi odločilni dejavnik, da sem pred leti iz Blogosa odšel, ker se mi tak način ni zdel pošten do blogerjev, čeprav so kasneje skušali slab okus malo popraviti z izborom hišnikov (hišnih blogerjev). Ampak tudi to se je kot kaže izrodilo in so verjetno še sami nad tem obupali. Pa v bistvu ni šlo pri meni samo za slab okus zaradi reklam. Še bolj moteči so mi bili VIPovci okrog Marka Crnkoviča, ki skrbijo bolj ali manj uspešno zgolj za samopromocijo in za to jih Siol za povrh še plačuje! To je meni še danes absurdno, ampak če se ostali blogerji na Blogosu s tem strinjajo, je meni še toliko bolj vseeno.

Me pa malo firbec matra, kakšna je “spletna tržna kapitalizacija” slovenske blogosfere, v primeru da bi jo recimo obravnaval kot en medij?

Če vzamem wordpressov kriterij 50.000 ogledov strani na mesec, potem po moje v to kategorijo pade kvečjemu nekaj deset slovenskih blogov, ali še to ne. Če jih je več kot sto, bom presenečen. Ne znam pa niti približno oceniti, koliko prometa ustvari celotna naša blogosfera? Bi prišli po raziskavi MOSSa med prvih deset najbolj obiskanih portalov pri nas, za kar je potreben doseg nekje 250.000 oziroma čez 6 milijonov prikazov strani na mesec?

Namreč jaz še vedno nisem obupal nad idejo, da bi večino dobrih blogov nekdo združil pod eno “medijsko streho”, ker bi potem lahko nastopili nasproti oglaševalcem kot resen partner, ki bi lahko odrezal svoj kos oglaševalskega kolača, sorazmerno s številkami. Poleg tega pa bi tak način omogočal tudi razne inovativne načine spletnega oglaševanja, ki sedaj, ko so blogi raztreseni po raznih ponudnikih, praktično niso mogoči.

Če bi na tak način nastal čez pet let najbolj obiskan portal pri nas, bi mi šlo pa ob tem še na smeh. Pa ne zaradi denarja, ampak čiste zlobe, ker bi nekdo odžrl velikim del oglaševalskega kolača, ki je januarja 2010 bruto znašal solidnih 36,5 milijonov evrov. Žal pa na splet odpadejo še vedno zanemarljivi procenti.

Advertisements

6 komentarjev to “Kdo časti wordpress (dot com)”

  1. chef Says:

    Na Siolu so zadnjič prenavljali kaj vem kaj (v resnici je dashboard še trikrat bolj nepregleden kot je bil), blogi pa so bili out celo noč in še dobršen del naslednjega dneva. Da sem še vedno na Blogosu, imam kar dober razlog, ampak ko ga ne bo več, sem jaz še isti mesec na svojem.

    Saj Dajana je s puncami že ustanovila neke vrste konzorcij, hehe.

    Ampak če se kaj takega zares pojavi, jaz z veseljem pristopim, čeprav za smešno male pare glede na časovni in intelektualni (heh) vložek. Vprašanje pa je, koliko je tisto potem še blog.

  2. dronyx Says:

    @chef: V bistvu tudi če bi imel tak kolhoz prihodke od oglaševanja na ravni 24ur.com, ko to premosorazmerno z učinkom razdeliš na tisoč ljudi, je vsota na človeka verjetno bolj ali manj zanemarljiva, vsaj za večino, ki ne sliši na ime Had (čeprav v takem primeru bi imeli koristi od SEO optimizacije lahko vsi na portalu). Sploh pa ker se potem počutiš že napol “profesionalec” in preračunavaš, koliko je vredna ura tvojega dela.

    Mi je pa ponudba WordPressa(.com) kljub vsemu zanimiva, čeprav se verjetno tudi tu izkaže, da na spletu služijo predvsem tisti, ki zagotavljajo neke podporne storitve tipa Google (ali morda tudi WordPress), medtem ko za vse ostale tu kruha še dolgo ne bo (pustimo samopromocijo, za kar je internet seveda super zadeva).

    Meni se zdi, da čim nekaj pride na internet, takoj devalvira nekam proti ničli. Če recimo ti napišeš nek članek in ga objaviš v časopisu, dobiš določen honorar, ko ta isti tekst uploadaš na internet, ni vreden praktično nič več, pa gre lahko zaradi mene za nov Sonetni venec. To je meni po svoje zanimivo,samo ta medij tako deluje in tu ni debate.

  3. chef Says:

    Zato jaz čakam tisto revolucijo, morda vzporeden internetni svet, kaj vem, kjer se bo plačevalo vsebine. Vsak klik 1 cent. To ni dobro samo za tiste, ki zaenkrat zastonj živijo od interneta, ampak tudi za racionalizacijo. Preprosto bo manj izgubljanja časa z internetom.

  4. dronyx Says:

    @chef: Do tega ne bo nikdar prišlo. Če dobro pomislim, saj podobno, kot funkcionira internet, delujejo tudi ostali mediji, razen parih časopisov in revij. Če pogledaš komercialne televizije (POP, TV3…), praktično vse radijske postaje in celo nekatere časopise, kot je žurnal24, imava midva kot potrošnika vse zastonj! Kako ti mediji sestavijo finančno konstrukcijo, da se jim tole izzide, je njihov problem, steber pa so domnevam tudi tu oglaševalci.

    Vprašanje, ki se pa meni zastavlja pa je, zakaj si TV odreže danes 50 % oglaševalskega kolača, papirnati mediji verjetno cca. 30 % in internet zgolj par %? Če bi razmetali čas vsakega izmed nas, medijskih potrošnikov, na to, koliko časa posveti kateremu od teh medijev, po moje internet bi moral gladko zmagati. Zakaj potem oglaševalci tako favorizirajo TV? Razen morda zaradi občutka, da tam oglasno sporočilo kot mali nuke zadane nekaj sto tisoč ljudi, ki tisti trenutek strmijo v TV zaslon, medtem ko oglas na spletu ne zadane tako fokusirano.

  5. Hexx Says:

    a gostovanje in domena sta zastonj, če uporabljaš wordpress?

  6. dronyx Says:

    Razlika je med wordpress in wordpress.com. WordPress je odprtokodni CMS oziroma blogerska platforma, ki jo lahko namestiš na svoje strežnike in na svojo domeno. WordPress.com je pa ponudnik gostovanja blogov na wordpress platformi, kjer je gostovanje zastonj. Če pa bi hotel imeti svoje ime domene in jo že imaš registrirano, te pa dodatno to stane 10 USD na leto (več tule).

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: