Uvozite Kitajske pilote

Piloti so podobna privilegirana kasta ljudi, kot so zdravniki in očitno se brez boja ne bodo odrekli svojim privilegijem, ki so si jih izborili še v nekih drugih časih.

Tako kot zdravniki, tudi piloti lahko izkoriščajo svojo “ekskluzivnost”, ki je posledica specifičnosti poklica in po moje hude anomalije na trgu delovne sile. Namreč če želiš imeti zares dobro plačo, moraš biti ali vrhunski strokovnjak v svoji stroki, ali pa opravljati poklic, kjer je ponudba kadrov na trgu mnogo manjša, kot pa povpraševanje. Pilot potniškega letala in zdravnik pa sta tipična poklica iz te druge kategorije predvsem zaradi zahtevnega in zelo dragega procesa izobraževanja ter potrebnih izkušenj (kilometrine), da lahko poklic samostojno opravljaš.

Seveda pilote Lufthanse, ki trenutno stavkajo, prav malo briga za potnike, ki so ostali prizemljeni in bodo nekateri morda celo prenočili na letališčih. Enako malo jih briga, kot bi malo brigalo zdravnike, če bi se jim šlo za njihove plače in jaz sem pred leti to spoznal na lastni koži v Kliničnem centru, ko so se naši zdravniki borili za svoje privilegije in povečanje plač. Niso pa plače Lufthansinih pilotov nobena miloščina in prepričan sem, da če bi javno objavili njihove plačilne liste, bi se marsikdo prijel za glavo, saj potem večina ostalih dela praktično zastonj in to brez pomoči elektronike oziroma avtopilotov!

Nekje na internetu (citat spodaj) sem prebral, da naj bi Lufthansin kopilot začetnik zaslužil 62.000 € na leto, najvišje plače pa naj bi šle celo prek 300.000 €, tako da tu nikakor ne gre za to, da njihove družine nimajo več česa dati v lonec in stavkajo iz obupa, ampak gre samo za prestiž, po sistemu “mi lahko!“, saj nimate drugih.

The starting salary for a first officer in a Lufthansa cockpit is 62,000 euros, for a captain 115,000 euros, according to the company's recruiting website. Media reports put the top end of pilots' salaries at about 325,000 euros (vir).

Seveda Lufthansa je stisnjena ob tej stavki v kot, ki jih na dan baje stane fascinantnih 25 milijonov evrov, tako kot so naši zdravniki stisnili v kot pred leti zdravstveno blagajno. Da pa je to možno, pa morajo za to obstajati seveda pogoji, ki imajo svoje korenine v “ekskluzivnosti” poklica. Če bi bilo na Nemškem trgu brez dela 5.000 pilotov mi verjemite na besedo, da nikomur izmed 4000 pilotov Lufthanse ne bi prišlo niti na misel, da bi stavkal, ampak bi bili srečni, da imajo za razliko od njihovih kolegov sploh delo in zelo spodobno plačilo. Enako pa seveda velja tudi za naše zdravnike, ki se obnašajo podobno in so si sredi recesije za 30 % povečali maso za plače, kar je zame skregano z vsako logiko!

Seveda v tej situaciji Lufthansa verjetno niti nima druge možnosti, kot da še sama sredi recesije pilotom plače poveča ali pa jih uvozi iz Kitajske. Morda je ta druga opcija dolgoročno še celo boljša, enako pa bi veljalo tudi za naše zdravnike, ker tale demoklejev meč privilegiranih poklicev gre tudi meni počasi na živce, ker za to res ne vidim nobene potrebe.

Na trgu je zanesljivo dovolj ljudi, ki bi se bili sposobni izučiti za šoferje letala, sploh ker jih danes itak v večini upravljajo kar avtopiloti, medtem ko oni zabavajo stevardese. Povsem enako pa velja za zdravnike, čeprav je tam “avtopilotov” bistveno manj in je še vedno osnovno orodje skalpel in žaga za kosti.

Samo sami ste ustvarili te kaste, sedaj pa še pojejte ta drek. Danes piloti, jutri zdravniki, pa spet piloti in potem zdravniki…

Morda pa bo recesija na trgu dela pri pilotih vendarle odpravila anomalijo in sicer, ko se jih bo nekaj tisoč zares znašlo na cesti. In morda se pa piloti Lufthanse ravno tega najbolj bojijo, ker potem pogajalske moči, ki bi se jo dalo poljubno uporabljati nasproti delodajalcem in na račun nič krivih letalskih potnikov, enostavno ni več.

Ampak s tem dejstvom se morajo sprijazniti tudi vsi drugi “normalni” poklici!

15 Responses to “Uvozite Kitajske pilote”

  1. đorđ Says:

    Pozabil pa si povedati kakšno odgovornost imajo, saj delo verjetno res ni fizično zahtevno, mentalno tudi verjetno ne (čeprav to postane šele po dolgotranjem šolanju). Ampak da zaradi svoje (male) napake lahko ubiješ 300 ljudi pa tudi ni kar tako no…

  2. dronyx Says:

    Odgovornost ima še veliko drugih poklicev. Šofer prenatrpanega avtobusa v Egiptu je tudi zaradi napake ubil blizu sto ljudi, pa ima letno plačo morda komaj nekaj tisoč USD. Pa strojevodja vlaka v Indiji, ki je povzročil zaradi napake smrt čez sto ljudi in še enkrat toliko ranjenih. Da o operaterjih v nuklearkah niti ne govorim, ker po tej preprosti logiki bi morali oni zaslužiti pol BDP-ja. Tale o odgovornosti je precej za lase privlečena. Sploh pa pri zdravnikih, ki itak lahko ubijajo samo enega po enega, dokler jim ne vzamejo licence, kar se pa pri nas praktično sploh ne more zgoditi. Da o politikih niti ne govorim. Če bi njih povprašal o odgovornosti, bi ti zatrdili, da bi oni morali poleg plače dobiti vsaj še terminske opcije na nepremičninah na Marsu ali na njegovi luni Phobosu, tako odgovorno delo da opravljajo.

  3. kekez Says:

    Ha, odgovornost.
    Zanimivo, da mi nimamo takih dohodkov, pa smo programirali že potniške prometne sisteme. Pri tem gre v maloro lahko več kot ev avion folka.

  4. jazby Says:

    Pri naših zdravnikih je še dodatna anomalija v obliki popoldanskega dela v raznih privatnih ambulantah (Barsosu na primer). Problem je v tem, da država najprej vlaga v študij teh ljudi, potem se zaposlijo v javnih zdravstvenih zavodih, kjer naredijo vse specializacije, ki seveda tudi niso zastonj. Ko pa bi morali to svoje pridobljeno znanje in vložen denar povrniti v obliki predanega dela v javnem zdravstvu, ki je zaradi mene lahko plačano še bolje kot sedaj, a ne če tam od-delajo le nek minimum, da imajo potem še dovolj moči za popoldanske aktivnosti v privatnih ambulantah.

  5. dronyx Says:

    Jazby, danes verjetno marsikateremu zdravniku delamo krivico, ampak jaz še nisem slišal, da bi se kdorkoli izmed njih distanciral od blaznih podjetniških podvigov nekaterih njihovih kolegov. Če recimo nek zdravnik dela najprej v javnem zdravstvu in popoldan še v zasebnem sektorju po 14 ur na dan, vseh 30 dni v mesecu in pri tem opravlja po njihovo enega najodgovornejših poklicev na svetu (ker gre za človeka!), jaz to razumem. razumem pa tako, da nas imajo vse za tepce. In če v to verjamemo, pač smo.

    Me pa čudi, zakaj po naših bolnišnicah še vedno niso namestili registratorjev delovnega časa tudi za bogove v belih haljah, da bodo njihovi šefi lahko videli, kolikšen je njihov odstotek prisotnosti na delovnem mestu in koliko med njih jih med delovnim časom skoči mimogrede še ven na fuš v zasebno ambulanto. Večina očitno brez soglasja delodajalca, ker to, da še vedno delajo tudi v javnem zdravstvu je po njihovo skoraj božja milost, ki jo mi, navadna raja, nismo sposobni ceniti.

    Ob tem pa je zanimivo še to, da so očitno spet iznašli blazno enostaven način za financiranja nebrzdanega pohlepa zdravnikov. Če sem pravilno prebral spremembe zakona o zdravstvenem varstvu, se nam obeta participacija 1 € pri vsakem zdravilu, 5 % nižja bolniška nadomestila in verjetno se skriva še kje kakšen bonbonček. Ampak to ne bo še konec. Potem pride spet nova stavka zdravnikov, pa spet višje plače, ki jih bo potrebno financirati na račun manjših pravic zavarovancev. Prihodnost je tu pač zelo predvidljiva.

  6. Dinozaver Says:

    nezadovoljstvo na delovnem mestu ima lahko zoprne posledice, heh…

    http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19971219-0
    http://en.wikipedia.org/wiki/SilkAir_Flight_185

  7. kr nekej Says:

    Lep primer, ko po blogu lahko vsak nabija, kar misli da je prav, čeprav o zadevi nima niti najmanj pojma 🙂

  8. APM Says:

    dronyx! začel si zanimivo temo, vendar si jo do neskončnosti pokvaril z odstavkom:” Na trgu je zanesljivo…..”Če želiš kvalitetno debato in razjasnitev problema, ki je še kako aktualen, potem takšne pobalinske izjave ne bodo pripomogle k razpravi.

  9. đorđ Says:

    @kekez

    Ja, pa si bil ti direktno odgovoren za sistem? Zelo verjetno da ne, verjetno je bil tvoj šef, direktor, firma.. Pa verjetno se je sistem testiral? Pri pilotu in zdravniku gre pa za ukrepanje takoj, torej brez testiranja ali je bila komanda prava ali ne.

  10. kekez Says:

    @jazby: … Problem je v tem, da država najprej vlaga v študij teh ljudi, potem se zaposlijo v javnih zdravstvenih zavodih, kjer naredijo vse specializacije, ki seveda tudi niso zastonj. Ko pa bi morali to svoje pridobljeno znanje in vložen denar povrniti v obliki predanega …

    Ti to resno? Koliko jih v Sloveniji katerokoli smer študira samoplačniško na zasebnih šolah? Torej bi se morali vsi inženirji elektrotehnike, strojništva, arhitekti, fiziki, ekonomisti, družboslovci… zaposliti za določen čas (ali kar za celotno kariero?) zaposliti v javnih zavodih, da bi povrnili vsa izobraževalna vlaganja v njih???

    Jaz sem bil do zdaj očitno zmotno prepričan, da tole še preveč plačamo v obliki davkov in prispevkov (in tlaka ni potrebna).

    Jaz se ne čutim prav nič dolžnega do države. Če bi njene storitve plačal po dejanski uporabi, bi verjetno prihranil.

  11. dronyx Says:

    @kr nekej:Proti tako močnemu argumentu nimam kaj dodati.

    @APM: Zadnjič sem nekje slišal, da je mariborska medicinska fakulteta pred leti (ko so jo odprli) vpisala 80 študentov, od tega jih je samo 20 končalo študij! Zanimanja letos za vpis je bilo baje za 160 mest, samo vpisali so jih spet pol manj, doštudiralo jih bo pa čez 5 let morda spet samo 20. Na tak način bomo to izsiljevanje gledali še vrsto let in javno zdravstvo lahko po moje počasi ukinemo, ker price/performace je na nivoju Albanije.

    Ko bi bili pa ti dohtarji enkrat zaposleni v zasebnih bolnišnicah, pa MOČNO DVOMIM, da bi lahko popoldan na črno delali v drugih ordinacijah in izigravali na veliko sistem, ki očitno nima nobenega resnega nadzora.

  12. APM Says:

    dronyx, menim, da je čalanek dober, da ima neko ost, ki jo je potrebno osvetliti z različnih koncev, vendar strereotipi iz dr. romanov vendar ne sodijo v reševanje preče problematike. Ne dvomim, da je sex vabljiv tudi v belih haljah in možen na bolnišničnih posteljah, vendar to s pomanjkanjem zdravnikov in njihovem izsiljevanju nima dosti skupnega.

  13. dronyx Says:

    @APM: Jaz poznam kolegico od kolegice, ki je par let hodila z “zdravnikom” iz kliničnega centra, na koncu je pa ugotovila, da sploh ni zdravnik, ampak navaden laborant, ki pregleduje scalnico (urin). Vendar to s pomanjkanjem zdravnikov in njihovem izsiljevanju seveda tudi nima dosti skupnega. 😉

  14. pijanec Says:

    Če sem pravilno prebral spremembe zakona o zdravstvenem varstvu, se nam obeta participacija 1 € pri vsakem zdravilu, 5 % nižja bolniška nadomestila in verjetno se skriva še kje kakšen bonbonček.

    Prav imaš. Po novem bi si naj alkoholiki sami plačevali zdravljenje. Pri tem pa pozabljajo, da se na alkohol že plačuje trošarina+DDV. Država od alkohola na leto pobere okrog 200 milijonov evrov, vse zdravstvene storitve (brez bolniških in podobnega) pa državo stanejo okrog 500 milijonov evrov. Torej ti pokvarjeni pivci alkohola držijo gor pol slovenskega zdravstvenega sistema, sami pa od teh vplačanih 200 milijonov koristijo le majhen delež. Zdaj pa bi še naj dodatno plačevali … samo zato, ker so politično priročni.

    Kdaj se bo ceno zdravstva dejansko določilo glede na to, koliko kdo zdravstveni sistem stane? Debelost je z naskoskom glavni krivec smrti pri nas in vendar ni na vidiku nobene trošarine…

  15. ZigaK Says:

    Hej, kaj morem za to če imam tako počasen metabolizem!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: