Vprašanje ministru za promet

Zadnje dva meseca se praktično vozim samo še z vlakom in pri tem opažam, da je število okvar potniških vlakov ter s tem povezanih zamud presenetljivo veliko. Danes zjutraj je imel recimo vlak iz Primorske smeri zopet skoraj eno uro zamude, ker se jim je baje nekje na progi pokvaril.

Glede na to, da so po mojih zadnjih izračunih Slovenske železnice poslale domov na čakanje že več kot 1500 ljudi in to v zelo kratkem času (praktično čez noč) se sprašujem, ali je še ustrezno poskrbljeno za varnost potnikov in ali kdo sploh to nadzira?

Namreč število vlakov se ni nič zmanjšalo, prav tako niso vpeljali nobenega sodobnejšega nadzora železniškega prometa, ki bi pomenil manjšo potrebo po delavcih. Potem sta pa tu po moje samo še dve možnosti. Ali je bilo teh 1500 ljudi dejansko že vsa ta leta na železnici odveč, ali pa nekdo sedaj na veliko izvaja racionalizacijo ter ukinja delovna mesta, pri čemer se sklepa hude kompromise.

Se pa bojim, da se morda “strokovno” ne ugotavlja število presežnih delavcev nekako takole:

“Lojze, koliko ti misliš takole od oka da imamo viška zaposlenih na ajzenponu?”

“Jože, kdo bi to vedel! Tega ne moreš vedeti, dokler ne probaš. Pošljimo na čakanje najprej 500 ljudi, potem 1000, pa 1500, pa 2000, 2500…potem bomo pa videli, kdaj sistem preneha delovati. Preostalo število zaposlenih potem pomeni, da smo nekje na robu optimuma.”

Spomin na hudo železniško nesrečo pred dnevi v Belgiji je še svež, na srečo pa pri nas v zadnjih letih praktično ni bilo omembe vredne železniške nesreče, v katerem bi bili resneje poškodovani potniki. Vsaj ne da bi jaz zanjo vedel. Ampak ni bilo vedno tako. Jaz se še živo spomnim hude nesreče na postaji Preserje nekje v sedemdesetih ali morda osemdesetih letih prejšnjega stoletja, kjer je bila na jutranjem delavskem vlaku tudi moja mama. Domov je prišla čisto v šoku in razlagala, kako je videla odtrgane roke in med vagoni stisnjene ljudi.

Leta 1984 se je zgodila verjetno najhujša železniška nesreča pri nas, kjer sta se zaletela tovorni in potniški vlak na postaji v Divači in kjer je umrlo 31 ljudi, še enkrat toliko pa je bilo ranjenih.

Meni je jasno, da ne glede  na organiziranost Slovenskih železnic, se mora teh 1500 ljudi manj nekje vendarle poznati, poleg tega pa ima tako številčno odpuščanje zaposlenih verjetno tudi kakšne psihološke posledice tudi na tistih, ki so še ostali. Ker pa malo poznam funkcioniranje te države se bojim, da gre tudi tu za politično sprejeto odločitev, pri čemer se verjetno nihče pretirano ne obremenjuje s tem, kako je poskrbljeno za varnost potnikov v tem prehodnem obdobju, ko se očitno na železnicah dogajajo veliki premiki in pretresi.

Če pa slučajno do hude železniške nesreče pri nas res spet pride (statistika ne pozna usmiljenja in ves čas v ozadju preračunava verjetnostne račune!), potem bodo pa spet vsi pametni in bodo natančno znali razložiti, zakaj je do tega prišlo in kaj vse v verigi je odpovedalo.

In zanesljivo pade spet kakšna interpelacija o delu in odgovornosti ministra. Da jim v parlamentu ne bo dolgčas.

Advertisements

2 Responses to “Vprašanje ministru za promet”

  1. Robert Says:

    Jaz pa že tuhtam, če se bi kdaj iz Lj v Koper raje – namesto z ajsenponom – odpravil kar s peciklom. Če bi imel vlak enourno zamudo ga morda res še prehitim 😉

  2. chef Says:

    Vlak, ki pelje v Kamnik, jaz prehitim verjetno še danes, ko sem zadevo še treniral, pa itak ni imel za burek. Med dvema postajama me celo ni mogel prehiteti, ko sva vozila vzporedno.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: