Big Bother

Odkar je župansko žezlo v Ljubljani prevzel zoran janković, se jaz v tem mestu počutim zelo nelagodno. V bistvu nikdar ne vem, kdaj me bodo na nov, domiseln način udarili po žepu in nevarnost preži praktično na vsakem koraku. Položnica od tu, položnica od tam. Mestni redarji, urbani avtomati, radarji, žeparji.  Priložnosti kolikor hočeš.

Pred kratkim pa sem na glavnem prehodu za pešce zraven Name na semaforju odkril neko novo čudo tehnike, ki je izgleda bilo postavljeno pred kratkim in se mi ne sanja, kaj bi to lahko bilo. Sprašujem pa se, ali tudi ta škatla pošilja kakšne položnice za prostovoljne prispevke za gradnjo stadiona v Stožicah in kakšna je tokrat tarifa?

Naprava se nahaja na treh semaforjih v neposredni bližini in takole na pamet bi dejal, da gre za neko anteno in senzorje, kaj pa naj bi počela velika kovinska škatla, pa mi niti slučajno ni jasno. Verjamem, da za tole obstaja neka logična razlaga in bom vesel vsakega razumnega pojasnila.

Ko pa sem že ravno pri semaforjih naj povem, da sem nekaj časa nazaj delal interni natečaj za izbiro najbolj neumnega semaforja in to prestižno titulo je dobil semafor, ki stoji na cesti med Verdom in Vrhniko.

Ta semafor je bil postavljen pred kakšnim letom ali dvema, hkrati ko so naredili nov most za pešce čez Ljubljanico (baje ni mesarski), ki je povezal Verd z Vrhniko ter je to hkrati tudi šolska pot za otroke iz bližnjega naselja.

Semafor ima video nadzor ter stikalo, s katerim pešci prižgejo rdečo luč za avtomobile. Ampak na tem semaforju se vsake toliko časa prižge rdeča luč tudi če ni daleč naokrog nikogar in ni nihče pritisnil tipke. Kot šofer seveda malo debelo pogledaš, zakaj se ustavljamo, če vendar ni nikogar na prehodu? Jaz misterije delovanja te naprave do danes še nisem razrešil, domnevam pa, da se rdeča luč prižiga občasno samo za to, da je semafor v funkciji in ni samo mrtva naložba.

26 Responses to “Big Bother”

  1. cloudyzzz Says:

    Katastrofa. Se popolnoma strinjam s prvim odstavkom. Doma sem 100 dni v letu in vedno nekaj fašem. Od redarjev, policistov ali pa koga drugega. O kartici urbana pa do maja, ko spet pridem domov, raje ne bom razmišljala…

  2. gabr Says:

    Hehe, to je pa župan povedal na otvoritvi vrtca (o semaforju na Verdu) – če se ne držiš omejitev, potem semafor prižge rdečo.

    Isto finto ima semafor ob šoli na Horjulu.

  3. Čukica Says:

    Ma dobr no, saj zdaj pa že vemo, da ga imaš v želodcu 🙂

    Meni se samo silno čudno zdi, kako da jaz ne doživljam takih grozot, čeprav živim v Lj. Včeraj sem prav hvalila boga za Jankoviča, ko sem se v metežu peljala s trolo v Šentvid, spregledala, kdaj moram izstopit in se znašla na končni postaji enke – kaka pesmica, da sem imela urbano, v starih časih zanesljivo ne bi imela niti rezervnega žetona niti drobiža. Tako pa, zk,zk, pa greš v drugo smer in to zastonj !
    Tako da se mi kar malo smili gospa/gospodična, ki se je prva oglasila, ob grozoti, ki jo čaka ob vrnitvi v Ljubljano in se ji reže urbana 🙂

    In ja, snemajo nas povsod, samo ne bi rekla, da je to patent, ki se ga je izmislil šele Jankovič

  4. dronyx Says:

    @gabr, to bi bila logična razlaga, se mi pa zdi, da je merilec hitrosti samo iz smeri Verda, kjer je ravnina in marsikdo vozi kakšen kilometer čez 50. Je pa dejstvo, da ti potem on lahko prižge rdečo in stojiš po nedolžnem. Sem pa opazil precej šoferjev, da enostavno rdeče sploh ne upošteva in če ni nobenega pešca mirno zapeljejo čez rdečo. Očitno je tista kamera samo prazno ohišje iz Conrada, ali pa nihče teh posnetkov ne gleda.

    Problem jaz vidim v tem, da če se neka naprava obnaša neumno, jo bodo kot tako jemali tudi ostali. Če ti tega nekdo ne pove, boš težko ugotovil, da je radar vklopil semafor.

    @Čukica, ali mi lahko prosim razložiš, kaj so te naprave na semaforjih? Kamere to skoraj sigurno niso. Kamera je na spodnji sliki, samo ta snema semafor na Vrhniki. Posnetek sem pa naredil že precej časa nazaj, ko sem se zanalašč ustavil, stopil iz vozila in strokovno preučil, ali ima semafor kje nalepko, da se vrši video nadzor. Sem upal, da jo nima in da lahko spišem prijavo informacijski pooblaščenki. Samo sem bil potem kar malo razočaran.

    Drugače pa nisi izdala neke velike skrivnosti. janković mi absolutno ni všeč in to mi pravi moj šesti čut, ki se ni zmotil še nikdar. Tudi v njegovem primeru se zelo verjetno ni pokvaril. Preslepi pa zlahka veliko ljudi, ker deluje prijazno, neškodljivo, na trenutke celo simpatično. 😉

  5. DJ Says:

    Tale zadnja fora je najbrz samo klasicen placebo, da dobijo/dobimo pesci obcutek, da imamo spremembo na zeleno pod kontrolo, ko pritisnes na knof, dejansko pa se zadeva tudi sama salta. 😉
    Una naprava pa je ali kaksen “eko-senzor-komplet” ali pa kaksen repetitor za vse silne signale, ki jih zdaj potrebujejo avtobusi med obratovanjem…

    Aja, Urbana pa se tudi meni zdi dobra zadeva. Povsod po bratskih monarhijah in republikah si lahko prestopal, le v Ljubljani si moral za vsako k** voznjo pokuriti zeton. Sedaj pa imas 90 minut na voljo.
    Bi bilo pa zanimivo videti, kaksna bi bila reakcija, ce bi namesto plasticne kartice izdajali kaksne kartoncke ali pildeke. Po moje bi del folka spet rekrativno jamral, ampak domnevam, da bi bilo odpora manj – se mi zdi, da ima vecina folka se vedno nekaksen predsodek do tega, da je zadeva iz plastike (pac asociacije: trajnejse, drazje, fensi…). 😉

  6. Tjasa Says:

    Gabr ima prav. Če pripelješ lepo v semafor, se, tik preden že zgroženo ugotoviš, da se ti pred rdečo ne bo uspelo ustaviti, prižge zelena, če pa prichefiš kot budala, potem dobiš rdeč karton.

  7. chef Says:

    @Tjaša, svaka ti čast!

  8. Tjasa Says:

    😀

  9. Tjasa Says:

    😀
    Zdaj si zapisan v svoj glagol. Ti prek dronyxa sporočim številko OR? 🙂

  10. cija Says:

    Čisto možno, da bo ta naprava pošiljala položnice na dom. Bi lahko bil tisti gadget za ugotavljanje, kdo prevozi rdečo luč?

  11. dronyx Says:

    Ni tole tema o urbani, pa vendar. Urbana je nedvomno prinesla neke bonbončke, ki so jih v tujih podobnih mestih poznali že leta ali desetletja. Torej tudi to ni nobena inovacija jankovića, je pa res, da ima marsikdo občutek, da gre tudi tu za posel “med prjatli”.

    Kljub temu pa ne razumem, zakaj urbanomlati niso sposobni natisniti karte za LPP recimo v primeru tujca, ki se za en dan ustavi v mestu, ali mene, ki rabim LPP vsakih nekaj let? Zakaj bi midva morala kupiti neko plastično kartico, ki jih imamo že itak preveč in se iz njih drek dela.

    Ob tem se mi zdi pa škoda, da se ni šlo v rešitev, ki jo je nekaj časa nazaj predlagal Žiga Turk na svojem blogu. Torej da bi imeli neko “nacionalno brezgotovinsko kartico”, s katero bi se dalo plačevati še marsikaj drugega, kot samo LPP in neka ljubljanska parkirišča. Recimo vlak, primestni avtobusi… V tem primeru bi država predpisala standarde za opremo in kartice, ponudnikov pa bi bilo več, pač kdor bi lahko standardom zadostil. Tako pa imamo čuda nekih podobnih zaprtih sistemov, v denarnici pa za mali bataljon plastike.

  12. Waldo Says:

    dronyx, “nacionalno brezgotovinsko kartico” že imamo. Moja se imenuje maestro/mastercard. 😉 Zakaj pa je vsi ponudniki “komunalnih” storitev ne uporabljajo, je pa druga stvar.
    Verjetno provizije ne potegnejo pravi ljudje. Ampak prav gotovo se motim.

  13. Čukica Says:

    dronyx:

    Saj ni moj namen, da te prepričam v karkoli drugega, samo hecno mi je, ko v to “mineštro” nezadovoljstva z ljubljanskim županom tlačiš vse, od (pre)dragih kazni do “grozote”, ki se ji reče urbana, ki sem se je jaz razveselila – ker se veliko gibljem po širšem centru, prej praktično nisem uporabljala prevoza z LPP, zdaj pa ga, ker lahko skočiš na vsak bus in štukaš in pridem na cilj hitreje kot prej, ko sem kot blesava iskala parkirplac, ker se mi ni ljubilo laufat do kioskov za žetoni.

    Za to napravco pa nimam pojma, kaj bi bila, priznam, da je dosedaj niti opazila nisem. Imam preprost nasvet: piši na MOL (lahko tudi Jankoviču) in ga pobaraj, kaj je to čudo. Ampak, potem pa ne bi bilo štofa za ta zapis, ane. 🙂

    Ajd, imeli smo že slabše župane, kot je Jankovič, zaslužimo si tudi boljše, ampak potrebe za kakim posebnim sataniziranjem pa ne vidim, to mi pravi pa moj šesti čut. Če dovoliš, da to napišem na tvojem blogu, ok, sicer bom pa drugič držala prste stran od tipkovnice in kidam lijevo.

  14. j.j. Says:

    Kot kaže je nekdo že korak pred ostalimi. V prometu je x1000 Urban, ki bodo imele že referenco (LPP, parkirišča, …). Torej se morajo ostali le priključiti ali pa se jih obtoži neracionalnega razmetavanja davkoplačevalskega denarja.

  15. dronyx Says:

    Čukica: Meni se zdi, da včasih opravljam vlogo sodobne verzije inkvizitorja Bernarda Guia (če si brala knjigo ali gledala film Ime rože). Jaz pridem, ugotovim herezijo in sežgem čarovnice! S podrobnostmi se nimam časa ukvarjati, niti ni to moj namen. Za to imamo organe pregona: policijo, dežurnega preiskovalnega sodnika, tožilstvo. 🙂

  16. cloudyzzz Says:

    @Čukica: gospodična je v Ljubljani živela 25 let, več let živela v tujini in prepotovala pol sveta, zato lahko verjameš, da ima veliko izkušenj z vsemi mogočimi karticami, vozovnicami in ne vem še čem. In nimam nič proti karticam in tudi ne proti urbani. Napisala sem le, da o njej za zdaj ne želim razmišljati, trenutno pa o vsem skupaj ne vem veliko. Če prav razumem je takole: če se želim v 100 dneh, kolikor sem na leto doma, dvakrat peljati z avtobusom, moram imeti kartico urbana, ki jo moram najprej kupiti (npr. ob 23. uri je ne morem dobiti nikjer), nato pa nanjo naložiti 2x po 0,80 €?). Ali pa sem nekdo, ki je v Ljubljano prišel na poslovni sestanek, kongres, … pa bi rad z avtobusom odšel v BTC (ja, v redu, lahko bi vzel taksi; ampak tujci so navajeni predvsem na podzemno, tramvaj, karkoli že). Se ti zdi v redu, da za vožnjo z avtobusom, v Ljubljani praktično edinim javnim prevoznim sredstvom, v takšnih primerih ne obstaja drug način kot urbana?

    Kar pa se tiče ostalih “grozot”… slišala sem, da bi morali v prihodnosti vsi, ki bi v center mesta želeli z avtom, plačati nekakšno takso. Zakaj že? Da napolnimo prazno blagajno? Da ne govorim o cenah parkirišč v centru Ljubljane, ki so za naš standard nenormalno visoke; pa o višini kazni za napačno parkiranje v Ljubljani (to te stane več, kot če po avtocesti voziš v napačno smer!!!). Mislim, da nas, Ljubljančane, prave grozote šele čakajo.

    O Jankoviću pa ne bom izgubljala besed. Briga me za politiko in njegovo politično usmerjenost. Zame je pomemben naslednji podatek: koliko od 22 projektov, ki so bili del predvolilnih obljub, je izpolnil v določenem roku?

    In še kako pomnim stavek: “Zaradi prepogostih neuresničenih obljub dosedanjih mestnih oblasti bomo vsak projekt natančno terminsko določili in do dneva natančno sledili njegovemu poteku.” In kakšno vrednost ima ta stavek, če mi odgovoriš na vprašanje o projektih? Nično!

    Za tiste, ki se redno vozijo z avtobusom, je kartica super rešitev, za ostale pač ne.

  17. dronyx Says:

    To je tudi moj največji očitek urbani. Ne razumem, zakaj bi moral nekdo, ki potrebuje samo enkrat storitev mestnega avtobusa, plačati še digitalni medij (pametno kartico) v vrednosti 2 €? Kakor sem razumel, z novim letom 2010 tudi ni mogoče več plačevati avtobusa z gotovino, tako da ostane samo še plastika. Zakaj ne bi prodajali po trafikah prenatiskano vozovnico, kot so vozovnice za vlak in to bi lahko počeli tudi proslavljeni urbanomati?

    Saj je res, da 2 € ni veliko, sploh pa v očeh ljudi, kot je janković, ampak ko pa sešteješ vse tiste, ki so namesto 80 centov plačali še 2 € za enkratno vožnjo, prideš pa do lepega zneska za čisto brez veze. Sploh pa je meni čudna ukinitev plačevanja z gotovino. Kaj naj po novem naredi turist, ki se je v nedeljo ustavil v Ljubljani za en dan in bi šel rad z mestnim avtobusom nekam?

    Jaz v teh dneh prvič potrebujem LPP po nekaj letih (ker sem pač brez avta, oziroma je globoko pod snegom z letnimi gumami) in sem moral iti prav na splet pogledati, kaj mi je storiti. Kot trenutno kaže, moram na LPP ali v kakšni trafiki kupiti predplačniško vrednostno kartico (kot mobi za telefon), nisem pa dobil podatka, kakšen je njen najnižji znesek. Upam, da kaj manj kot 50 €?

  18. zigak Says:

    Kaj storim, če uporabnik svojo kartico Urbana pozabim doma, a bi rad šel na avtobus?
    V takem primeru lahko plačate potovanje z gotovino ali z mobilnim telefonom (Moneta). Plačilo vključuje vožnjo brez prestopanja.

    http://www.jh-lj.si/index.php?p=1&k=1926

  19. Čukica Says:

    Draga cloudyzz, prepričana sem, da ga ni župana na svetu, ali ga ne bi smelo biti, ki mu ne bi moral biti glavni cilj predvsem udobje tistih, ki v mestu živijo, ali se v njem dnevno gibljejo. Seveda so pomembni tudi tisti, ki se enkrat na par let oglasijo v Ljubljani, vendar iskati rešitev v smeri, ki bi bila zadovoljiva predvsem za te, bi bilo najmanj bizarno, če ne noro. Sicer pa je zigak opravil domačo nalogo za oba z vaju z dronyxom in sporočil, da lahko plačujeta tudi z gotovino. Upam, da ne bosta pribijala na križ bank, če ob enajstih zvečer ne bosta imela drobiža, s katerim bi lahko plačala prevoz, bankomat pa vama bo izpljunil najmanjši apoen 10 € 🙂

    Kar se kazni tiče pa tako: ko berem te jadikovke, vse tako zgleda, kot da se od nas samoumevno pričakuje, da bomo parkirali na mestih, ki za to niso predvidena. Jaz se držim preizkušenega recepta: ne delam prometnih prekrškov niti v “gibajočem” (vsaj zavestno ne) niti “stoječem” stanju in tako Jankoviča najbolj zajebem. Tisti pa, ki mislite, da morate v “velemestu” kot je Ljubljana pred vsaka vrata priti direkt z avtom, ja tisti pa mu pa kar polnite proračun. Kako že pravijo, ko ima cepec denar, kramarji tržijo.

  20. dronyx Says:

    Danes sem se bil prvič prisiljen peljati z urbano in zadeva lahko rečem deluje. Za tiste, ki LPP uporabljajo kaj več kot samo enkrat v življenju, je na dolgi rok vse skupaj finančno bolj ugodno, kot stari žetoni. Sistem namreč ne ve, ali prestopaš znotraj časovnega okvira (mislim da je 90 minut), ali pa greš “tja in nazaj”. Tako da je del poti lahko res brezplačen.

  21. cloudyzzz Says:

    @Čukica: Občutek imam, da si bolj površno prebrala moj komentar. Samo za tvojo informacijo- še vedno imam stalno prebivališče v Ljubljani in se doma ne oglasim le enkrat na par let, temveč nekajkrat letno, poleg tega pa poleti vsaj tri mesece preživim doma. V Ljubljani živijo vsi moji sorodniki in večina prijateljev, zato zelo dobro vem, kaj se dogaja v mestu.

    In še enkrat: nimam nič proti Urbani. Trdim le, da mora obstajati možnost, da se lahko z javnim prevozom pelješ v vsakem trenutku (ko avtobus seveda vozi), ne le takrat, ko bodo prodajna mesta za Urbano odprta. Plačevanje z gotovino bo po mojih informacijah mogoče le še do junija, za Moneto pa nisem prepričana.

    Kar pa se tiče kazni: v več kot desetih letih, odkar vozim in parkiram po Ljubljani, sem dobila štiri, vse v zadnjih dveh letih. Eno za prehitro vožnjo in tri za parkiranje. Tisto za prehitro vožnjo sem brez besed plačala, ker sem pač storila prekršek, tistih za napačno parkiranje (kasneje se je izkazalo, da v dveh primerih sploh ni šlo za napačno parkiranje, saj sem pravilno parkirala pred znakom, ki je označeval prepoved, pa me je Jankovićev redar vseeno z veseljem oglobil) pač ne. In tudi slučajno nisem ena tistih, ki nori po cesti in mora parkirati pred vrati. Še raje parkiram dlje in se sprehodim po Ljubljani. Težko verjameš, kajne? No, pa je res.

  22. Čukica Says:

    Glej, draga cloudyzzz (madonca, zakaj si ljudje ne omislite preprostih nickov, trikrat moram pogledat, preden ga prav prepišem, če sploh ga:)), ne jemlji vsega kot osebni napad nate. Ni bilo tako mišljeno. Tvoj zapis “raje ne bom razmišljala” asocira na nekaj hudega, zato se ne čudi, če sem si te “sposodila”.
    Tvoje ponovno pisanje, kako naj bi morala obstajati možnost, da se z javnim prevozom pelješ lahko v vsakem trenutku, ne zgolj takrat, ko so prodajna mesta za urbano odprta, spet kaže na to, da se tukaj pogovarjamo o PREDSODKIH, ne o realnem problemu, saj nam je zigak že pred tvojim zadnjim odgovorom razbistril meglo in dal link, v katerem piše, da je vožnjo mogoče plačat tudi z gotovino, torej so tvoje bojazni in dvomi nepotrebni in odveč.

    Kar se pa Jankoviča tiče: mene ne bo motilo to, če kateri od njegovih 22 projektov ne bo končan v obljubljenem roku (delam v realnem sektorju in vem, da se včasih še tako dobri nameni lahko sfižijo), mene moti to, da ni naredil stvari, ki bi jih lahko – krasno je uredil center, nabrežja, premalo je naredil za širše mesto izven centra. Moti me svinjarija na pločnikih ob Celovški, moti me svinjarija ob Hali Tivoli, motijo me razpadajoče stavbe od Vodnikovi, moti me slabše urejen Tivoli, kot je bil prejšnja leta in še par takih “malih” stvari. Ne vem, a je za vse odgovoren Jankovič, vsekakor pa si mesto ne bi smelo privoščit, da ima 10 minut od centa Ljubljane razpadajočo bajto (križišče Vodnikove in Tržne), ki ogroža pešče, promet – v takih primerih bi mesto, po vzoru na evropska, moralo poskrbeti za vzvode, s katerimi lastnika prisili, da take stvari odstrani, ali pa za to poskrbeti samo. J**** zveličavnost lastnine, če je ta v napoto in v škodo večine – za take “male” stvari si je vzel premalo časa in energije – to mu pa jaz zamerim.

  23. cloudyzzz Says:

    @Čukica: Saj ti ne bizamerila, če bi v moj nick napisala kakšen z manj 🙂 tak zmaj pa tudi nisem. Sem pač sama kriva, če je kompliciran.

    Kakorkoli že… predlagam premirje 🙂 in ti priznavam vse pohvale, da si navedla nekaj stvari, ki te v Ljubljani motijo. Tudi jaz bi lahko dodala še kaj v podobni smeri, v plus Jankoviču pa vsekakor štejem “vrtičkarstvo”.

  24. mi-ya-gi Says:

    Dame, ko bosta dobili izstavljen račun za vse super-duper večkratno preplačane Jankovićeve posle v Ljubljani, se pa še enkrat oglasita.

    Težava ni samo v temu, da je kup stvari, ki bi se jih lahko uredilo za majhen denar, zanemaril. Težava je v temu, da forsira nepotrebne investicije in pretirano zadolžuje MOL, s tem pa vse prebivalce in posredno še ostalo Slovenijo. Njegove javno-zasebne posle, ki so na koncu izpadli 100% proračunsko financirani, vsi že občutimo skozi višanje položnic, uvajanje novih taks, plačil ipd. za vsako malenkost (dronyx).

    Damici, padanje na “plave nedužne oči” je imelo vedno zelo visoko ceno, ki smo jo na koncu plačali vsi, tudi tisti, ki na to nismo nasedli.

  25. cloudyzzz Says:

    @Mi-ya-gi: Jankovića ne maram in vem, da je baraba. Njegove modre oči pa me niti malo ne ganejo.

  26. zigak Says:

    Jaoooo.
    Pojasnjevanje zakaj so to naredili je pa češnjica na vrhu tortice.

Leave a Reply

