Podžupan ni plačal kazni

Tole sem potihem upal, da moja občutljiva ušesa vendarle ne bodo slišala.

Svet na Kanalu A je danes objavil posnetek (pozor, prizor je šokanten in ogled je na lastno odgovornost), na katerem je podžupan Mestne občine Ljubljana Janez Koželj (lista zorana jankovića) in ki prikazuje reakcijo podžupana potem, ko je opazil, da ima avto priklenjen v lisice. Samo en klic po mobilnem telefonu je bil kot kaže dovolj, da priletita dva mestna redarja, strgata obvestilo dol iz šipe, odkleneta lisice in na koncu se mu še opravičita.

So bili pa vsaj novinarji toliko prisebni, da so vprašali, ali je podžupan kazen plačal in odgovor iz županstva je bil ne. Ne? Ne me basat no!

Če se je elitizem in protekcionizem na državnem nivoju v zadnjih letih kljub vsemu nekoliko vnesel in danes funkcionarji celo sami odstopajo iz svojih položajev v primeru ugotovljenih nepravilnosti, kar je bilo še pred leti nepredstavljivo, se očitno elitizem in protekcionizem sedaj seli na nivo lokalne skupnosti, kjer jih očitno nihče ne nadzira ali gleda pod prste ter tako občine postajajo nekakšne države v državi. Vsaj tiste večje, ki tudi obračajo zelo velike denarje.

Če sedaj tole potezo podžupana pravilno razumem, se lahko na podoben način tudi ostali vozniki izognemo kazni mestnega redarstva, samo pokazati moramo malo igralskega talenta, ker vipovci pač žal (še) nismo. V primeru da zasačiš redarja in flagranti, ravno ko ti lepi listek za domnevno nezakonitih 200 € na šipo, si popraviš kravato in z odločnim korakom pristopiš do pooblaščene osebe:

“Jao, vidi ga šta to radi bre!”

“Pa ti sploh znaš, kdo sam jaz?”

“Znaš ti kurčino jedna, kome to pišeš listek za kao napačno parkiranje, jebo te sveti sava i komšija od moje strine?”

“Pa ne mogu da verjamem, da se mi to dogaja, o bože moj!”

“Pa nemoj me gledat tako neumno in popravi si uniformo, kad govoriš z menoj, človek! Sva se razumela, bog te jebo?”

“Bi rad da zdele takoj pokličem gospoda jankovića na telefon, bi to rad?”

“Na, pridi, ti ga poklićem na telefon, pa se bosta vidva tole sama zmenila po muški!”

“Boš lepo ti počas razložu gospodu županu, ki te je vzel mimogrede v službo, komu si ti hotel napisati listek za napačno parkiranje“.

“Pa saj ne mogu da verjamem!”

“Bog te jebo…” in tako dalje

Če predstava uspe, redar odlepi dol obvestilo in se ti za neprijetnost morda celo še opraviči.

Sam sem se posnel na mikrofon od telefona in ker imam precej hripav glas, zvenim kot Marlond Brando v Botru. Se pa sliši še kar v redu in sem kar malo ponosen sam nase in na moj igralski talent. Sploh pa bi dobr k temu performansu pasala še fino pobrita glava in velik križ okrog vratu. Na črnega BMWja z zatemnjenimi stekli se pa ne da vplivat, ker takšnega avta si pa ne more privoščit vsak.

Bi pa bili na Mestni občini Ljubljana lahko vsaj toliko face in bi redarjem razdelili plonk listke z registrskimi številkami VIP vozil vplivnežev MOLa, da ne bodo počeli več takšnim neumnosti, da se jim smeji cel internet.

Saj se mi po svoje kar smilijo tile mestni redarji, pod kakšnim stresom živijo dan za dnem, da ne bi slučajno pomotoma oglobili hudo napačnega človeka iz vrha občinske hierarhije.

Tale dva na posnetku sta po moje že prijavljena na zavodu. Kot presežek delovne sile.

Se kdo na MOLu čudi, če se jaz že lep čas počutim v tej državi kot drugorazredni državljan, ker moram plačati čisto vsako kazen in mi klic v sili ne deluje (ali pa morda nimam pravih številk v telefonu)?

Preberi še:
janković z odlokom nad zakone
Izterjava

24 Responses to “Podžupan ni plačal kazni”

  1. chef Says:

    In ti debili ti lahko zdaj zaračunajo tudi prehitro vožnjo!
    To je škandal, ampak očitno ne moremo nič, dokler bo Janković urejal cvetlične lončke, če mu uspe postavit še štadion, ga bo pa raja izvolila še z večjo prednostjo.

  2. ervinator Says:

    Kaj pa je narobe s tem, da lahko redarji zaračunajo prehitro vožnjo?

  3. ervinator Says:

    Btw., podžupan Koželj ima dovoljenje za parkiranje na tisti coni, le dovolilnice ni imel s seboj.

  4. dronyx Says:

    @ervinator: Načeloma ni s tem nič narobe, če jim ta pooblastila daje zakon in delujejo v skladu s predpisi. Bi pa moral iti tako zbran denar OBVEZNO V DRŽAVNI PRORAČUN (s tem bistveno zmanjšaš občinsko zaslužkarstvo, ki je v bistvu skrajno nepošteno do majhnih občin, ki teh prihodkov nimajo) in se potem po nekem ključu razdeli med vse občine! Katera stranka bo imela to v svojem programu, ima skoraj zanesljivo moj glas na naslednjih volitvah.

    Če je imel podžupan res dovolilnico, zakaj pa potem MOL ni tega povedal v odgovor na novinarsko vprašanje? Ali so mu jo morda napisali včeraj (običajno se potem to datira za nazaj)?

    Me pa ob tem še zanima, ali ima janković sploh izpit za vožnjo avtobusa? Na posnetku namreč janković vozi avtobus! Ne vem, če on to razume, ampak vožnja brez ustreznega izpita je tudi prekršek po ZVCP-1 (v zakonu nič ne piše, da ne velja za župane mestnih občin, ali jaz tu česa ne razumem)?

    No, sicer pa tudi Ruski predsednik Putin upravlja nadzvočna lovska letala in jedrske podmornice, pa verjetno isto nima narejenega izpita. 🙂

  5. ervinator Says:

    Mene tovrstno zaslužkarstvo prav nič ne moti in se mi ne zdi prav nič nepošteno do manjših občin. Narobe pri redarstvu – in če hočeš: nepošteno – je predvsem to, da bodo redarji hitrost merili le z dvemi vozili. In da kazni za napačno parkiranje pišejo tam, kjer je to še najmanj moteče (na primer Peričeva ulica je široka kot avtocesta), ne pa tam, kjer zaradi tega iz dvosmerne ceste nastane enosmerna.

    Za Ljubljano je dobro, da je Janković nekaj stvari premaknil naprej. Hkrati bi bilo dobro, če Janković ne bi dobil še enega mandata. Največji problem Ljubljane je zdaj to, da ne premore perspektivnega županskega protikandidata.

  6. dronyx Says:

    @ervinator: Nekje sem že enkrat zapisal, zato se ponavljam. Kazni v zakonu niso namenjene zaslužkarstvu kogarkoli, ampak temu, da te odvrnejo od nekega dejanja. To, kar janković v ljubljani počne z redarji, je postalo čisto zaslužkarstvo, za kar si je celo umislil odlok, ki seže nad zakon. Redarji lepijo kazni tam, kjer je veliko avtov na kupu in posel cveti, ne pa tam, kjer nepravilno parkirani avtomobili res povzročajo težave.

    janković je morda za marsikoga uspešen župan in res je ljubljana v njegovem mandatu razrita, kot še nikoli. Ampak vprašaj se, s čigavim denarjem pa to on počne? Jaz se lahko zapufam za milijon evrov in zgradim vilo z bazenom, samo zato ne moreš reči, da sem uspešen in perspektiven. Jaz bi prej temu rekel megalomanstvo.

  7. ervinator Says:

    Zaslužkarstvo v primeru prehitre vožnje in napačno parkiranih vozil ne bi bilo tako slabo (beri: nepošteno), če bi se izvajalo v še večjem obsegu. Jasno, predpogoj je ustrezna pravna podlaga.

    Če hočeš nadoknaditi zaostanke, ki v Ljubljani glede urbanizma definitivno so, se pač moraš zadolžiti. Če hočeš zgraditi ceste, ki bi jih morali že pred tridesetimi leti, ni smotrno čakati še nadaljnjih dvajset. Je pa res, da je Jankovićevo megalomanstvo prešlo meje zakona in ima še to smolo, da nas bo dodatno teplo tudi zaradi gospodarske krize.

    Btw., jaz se pa ne morem zapufati za milijon evrov. Go for it! 😉

  8. dronyx Says:

    Tebi ne bodo dali milijona, če nimaš vile v rožni dolini, ki jo lahko zastaviš kot hipoteko. MOL je pa druga zgodba in verjamem, da večjih težav s pridobivanjem kreditov ni. 600 € na glavo občana, skupaj prek 140 milijonov in raste.

    Samo to ne verjamem da gre v investicije, ki bi same po sebi generirale blazni cash flow in bi tako MOL zlahka vračal te kredite. Obnova cest, mostovi tipa butični mesarski most, vzpenjače, stadion, na katerem nihče nima pojma, kaj se bo dogajalo in tako dalje. Vse to je bolj ali manj mrtev kapital, kredite pa bo najlažje odplačevati tako, da se bodo dražile položnice, ki jih plačujejo Ljubljančani. Država dvomim, da bo tu kaj dosti pomagala. Da pa bi s kaznimi za prometne prekrške odplačevali pufe, si pa zoki lahko kar takoj izbije iz glave.

    Legitimnost temu enormnemu zadolževanju pa daje jankoviću njegov predvolilni program, ki pač ni brezplačno kosilo. Samo večina njegovih volilcev sploh ni razumela, kaj dejansko pomeni tistih par točk njegovega programa v kešu. 🙂

  9. ervinator Says:

    Točno te investicije, in sicer obnovo cest, mostove tipa butični mesarski most in garažne hiše sam močno podpiram. Mesto naj bo urbano! Ne podpiram pa stadiona; za vzpenjačo nisem prepričan. Kolikor vem, MOL pri športnem centru v Stožicah ni udeležen z drugimi sredstvi kot le z zemljiščem; torej MOL za ta namen (razen za dovoz, predvsem Titovo cesto in nadgradnjo tomačevskega rondoja) ni prav nič zadolžen. Ceste in infrastruktura seveda stanejo. Ampak: bolje “mrtev kapital” kot pa “mrtvi na cesti”.

    Btw., tole, “če se je elitizem in protekcionizem na državnem nivoju v zadnjih letih kljub vsemu nekoliko vnesel in danes funkcionarji celo sami odstopajo iz svojih položajev v primeru ugotovljenih nepravilnosti,” je bil prezgodnji optimizem. Primeri kot Širca in Križanič kažejo, da temu ni tako. 😕

  10. dronyx Says:

    Ne vem, če je meni “urbano” mesto res tako zelo všeč. To meni zveni podobno kot “lepa miss”. Koliko ljudem so zares všeč anoreksične misice z umetno narisanimi trepalnicami, silikonskimi joški in pol kile glosa? Ali mi je Ljubljana danes res bistveno lepša kot leta 1990?

    Kar se pa tiče elitizma na državnem nivoju, je stanje kljub vsemu neprimerljivo s stanjem izpred recimo deset let. Največ pa so k temu pripomogli mediji, ki kot jastrebi prežijo na vsako napako v korakih, ker imajo ljudje radi, če zašijejo kakšnega politika. janković je v tem pogledu trenutno najbolj vroča roba.

    Recimo Erjavcu ni bilo nikdar jasno, da so mediji meč, ki ima na dveh straneh rezilo. Ti jim lahko trosiš šale in si naivno misliš, da ti jedo iz roke, samo oni ne bodo imeli nobenega pomisleka, ko te bodo polili z gnojnico.

  11. Tjasa Says:

    Imam “smolo”, da se centru mesta lahko izognem in tako sem tam pač… redko… V petek zvečer sem šetala od tržnice do NUKa – in moram reči, da je od avgusta Ljubljana izrazito lepša. Všeč mi je, da so mestne površine primarno namenjene pešcu, da so urejene in čedne. Tudi hiše kar naenkrat dobijo svoj “prostor”, saj jih opaziš, ker ti pogleda ne zakriva pločevina in drugi “moteči elementi”. Mestni trg je naravnost prelep in morda bom prav zato šla kdaj pogosteje v mesto. Preprosto zato, ker je lepo (biti tam).

  12. dronyx Says:

    Ljubljana morda ni tipičen primer “urbanizacije mesta”, ker do sedaj ni še nobenemu županu uspelo resno zafurati zadeve, čeprav je to, kar je janković naredil iz priljubljenega parka zvezda, videti srhljivo.

    Zanimiv primer je recimo meni New York. Če primerjam predele, kot je financial district ali pa na drugi strani Soho in Harlem, finančna četrt izpade blazno dolgočasna, brez pravega življenja, utripa, samo mrki obrazi zaposlenih, ki skočijo ven na kavo ali pizzo.

    Sem pa dobil občutek, da bi pri nas nekateri na vsak način radi spremenili Ljubljano v tako četrt. Vsaj po načrtih sodeč raste v okolici železniške postaje točno to. Wannabe financial district. Pa še borza je v neposredni bližini, podobno kot Wall Street v NYC.

  13. ervinator Says:

    Ljubljana gre pač v smer urbanizacije. Meni kot Ljubljančanu je takšen razvoj Ljubljane všeč. Ljubljana je danes veliko lepša kot v 90-ih. Župan Strgar se je kot vrtnar/drevesničar sicer precej potrudil za parkovno ureditev, a še vedno premalo. Kkaj šele na drugih področjih. Zares zafurali so trije nasledniki: Rupel, Potočnik, Simšič. Posledice so neurejen javni promet in katastrofalni mirujoči promet, neskladen razvoj mesta, astronomsko drage nepremičnine itn.

    Primerjava z NY je slaba, predvsem pa je to stvar okusa. Meni NY na primer sploh ni všeč. Edino, kar je tam dobro, so gledališča (Time Square) in klubska scena (Harlem), torej scene v zaprtih prostorih; še za galerije in muzeje je bolje skočiti v Washington.

    Slovenska medijska scena se v dvajsetih letih ni veliko spremenila. Tako takrat kot danes je bolj kot ne v službi politike. Praktično vse afere, ki pridejo v javnost, pridejo zato, ker del politike tako hoče. Mediji so le uslužni in pograbijo, kar jim je prinešeno na pladnju. Razlika od 15 let nazaj je predvsem v tem, da ni več velike LDS in da medijski sovražnik št. 1 v Sloveniji ni več (samo) Janša.

  14. ervinator Says:

    P.s.: Prej kot z grdim NY bi sam Ljubljano raje primerjal z lepim Frankfurtom.

  15. padalka Says:

    Kar se gre Jankovič v Ljubljani, je prebivalcem mesta seveda všeč. Vendar mnogi pozabljamo, da je Ljubljana kljub vsemu glavno mesto Slovenije in ne “pripada” samo Ljubljančanom.
    V Ljubljani je vsa tista infrastruktura in vse tiste institucije, ki glavnemu mestu pritičejo. Zato smo vsi Slovenci obsojeni na to, da v Ljubljano moramo iti. Nekateri vsak dan na delo, nekateri redkeje.

    Mestno redarstvo z radarji? Pojdite kdaj v kakšna večja evropska mesta. Sorry, Jankovič je lahko v marsičem uspešen, vendar to ne pomeni, da so uspešni kar vsi, ki delajo zanj in ga podpirajo.

    Zadnjič grem mimo Očesne klinike. Folk ustavlja in išče parkirišča, nikjer nič urejenega. Eno parkirišče mislim, da je zadaj, vendar za rampo. Neskončno veliko avtomobilov obrača, išče, vozi… o glej, s kakim veseljem je en ata ravnokar parkiral, ko je na pol na hribčku zagledal prosto mesto. Avto postavi tja, pogleda, če je kje kak znak. Ni. Pogleda, če avto kako ovira promet. Ne. Vse bop. Tudi na pločniku ni.
    Nekaj ur kasneje grem spet mimo in HUDIČA vsi po vrsti so imeli lisice. Tisti ata iz NM in njegova (najbrž žena) s poflikanim očesom počasi s palčko stopicljata do avta in on jo podpira z eno roko… saj nista vedela, kaj ju čaka. Kolobocija preden sta odpeljala domov, je bila najbrž strašna. Tudi na Očesni ni ne luksuz, zato gotovo nista prišla tja spočita in dobre volje… EJ, KRUTO! Nisem mogla verjeti, da gredo lisičit vse po vrsti, tudi če ne stojijo na cesti, če niso na pločnikih in če ničesar ne ovirajo. Ne briga jih nič razen denarja.

    Ker gre za zaslužkarstvo brez posluha za ljudi, dragi meščani, ne mislite, da so redarji tam zato, da bo v mestu red. Redarji so zato, da bodo kasirali. Za nas meščane je pa vsakomur vseeno. Plačamo položnice, volimo… če nam kaj ne paše, gremo lahko pa tud drugam. To si misli Jankovič in šteje denarce.

    Jaz sem nad svojo izbiro razočarana.
    Grem po Amsterdamu in v starem delu mesta, na vseh spomeniško zaščitenih mostivih, ograjicah, lučeh… povsod sama kolesa. V Ljubljani tega ne bomo videli, ker jih bodo olisičili prvič, ko bo eden enega pripel na kak kandalaber. Jankovič se gre kulturo zaslužklarstva, mesto je pa firma. Firme pa… razprodajamo, zadolžujemo… (name it).

    Mene moti, da je glavno mesto države Slovenija postalo ena navadna firma.

  16. dronyx Says:

    @ervinator: Saj jaz nisem primerjal Ljubljane z New Yorkom!

    @padalka: Lepo napisano in se s tem strinjam, ker to tudi sam opažam. Je pa res, da je janković obljubil, da bo mesto vodil kot podjetje, tako da to ni nobeno presenečenje. Žal pa Ljubljana ni Mercator, da bi lahko ceno prekrškom določal kar po sistemu ponudbe in povpraševanja (tržnica).

  17. ervinator Says:

    Še huje, načrte za Ljubljano si primerjal z njujorškim downtownom.

  18. chef Says:

    Jaz ne bom nikoli pozabil Düsseldorfa, kjer sem jaz nevede parkiral med vsemi drugimi avtomobili (nič nisem plačal, ker ni bilo nikjer niti parkirne ure niti drugi niso imeli pildkov na avtomobilih), ko sem se čez par ur vrnil, je pa tam stal ob cesti samo še moj avto z listkom.

    Na njem so me prijazno opozorili, da sem narobe parkiral in da si lahko podrobnosti preberem na spletni strani http://www.kajvemkaj.de. Brez globe – samo opozorilo in obvestilo.

    Kaj takega lahko pri nas samo sanjamo, je pa tudi res, da je napačno pakiranje v Düsseldorfu izjema, pri nas pa normalna praksa.

  19. dronyx Says:

    Chef, po tvojem bi morali pri nas tujcem za napačno parkiranje zatakniti za vetrobransko steklo bon za popust pri nakupu plastičnih vrtnih palčkov v Obiju? Jok. Lisice, pa še stranski ukrep izgon tujca iz države!

  20. chef Says:

    Eh, ne po mojem, po nemškem! Jaz sem vseeno še Slovenec in pravim, da je treba tujce zajebat.

  21. Tomi Says:

    dronyx: dvomim, da se dvorišče LPP smatra kot javna prometna površina, zato tudi zakon ne velja. Kakor mi je znano, lahko na lastni posesti upravljaš z vozilom, tudi, če to ni registrirano ali nimaš izpita zanj. Dokler pač ne uporabljaš javnih površin.

  22. dronyx Says:

    @Tomi: Pa kaj ti misliš da zakon (ZVCP-1) velja samo za javne prometne površine? Če nimaš izpita, vozila enostavno ne moreš opravljati nikjer, ne glede na lastništvo zemljišča. Cesta je verjetno lahko tudi v zasebni lasti (avtoceste marsikje gradijo zasebniki s koncesijo), pa zato nikjer ne piše, da tam pa zakoni ne veljajo.

  23. Tomi Says:

    dronxy: 9-11 členi ZVCP-1, če ju podrobno prebereš, pravita prav to. Predvsem tisti del, kjer policija ne sme opravljati nadzora, če se nekategorizirana cesta ne uporablja za javni cestni promet.

  24. mi-ya-gi Says:

    @dronyx: Je pa res, da je janković obljubil, da bo mesto vodil kot podjetje

    Pozabil je le povedati, da kot svoje privatno podjetje. Dobičke kanalizira k sebi in svoji družini, dolgove bomo plačevali vsi Slovenci še desetletja.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: