Bi kupili ponarejeno vinjeto?

V zadnjih nekaj dneh opažam med iskalnimi pojmi na blogu tudi izjemen porast zanimanja za ponarejene vinjete (zaradi tega zapisa izpred leta dni). V bistvu gre kar za malo histerijo, ki eksponentno narašča z vsakim dnem, ko se hitro bližamo koncu veljavnosti lanske vinjete.

Seveda, cena je letos bistveno manj ugodna (v bistvu za veliko šoferjev ni več ugodna) in 95 € je za marsikoga lep denar. Če jaz upoštevam recimo dnevni strošek za avtocesto po novem v višini 26 centov ugotovim, da toliko do sedaj nisem dal za avtoceste še nikdar, saj sem se večinoma vozil na relaciji Vrhnika – Ljubljana. V bistvu pa še vedno razmišljam, ali bom letno vinjeto sploh kupil, ali pa bom enostavno na avtoceste in obvoznico pozabil. Pa ne toliko zaradi denarja, ampak principa. V Ljubljani me na vsakem koraku preganja janković in mi grozi z nezakonitimi 200 € kazni za napačno parkiranje, bencin je drag in bo verjetno še dražji, po novem so pa še avtoceste postale nesramno drage. In nenazadnje, pozimi sem ponovno odkril vlak.

Me pa zanima, če bi vas ustavil na cesti nek v solariju umetno zagorel “ljubljančan”, z debelo ketno iz umetnega zlata okrog vratu in vam v nakup ponudil blazno ugodno letno vinjeto za ceno recimo 20 €, ker so njemu kao vzeli vozniški izpit in jo zato ne potrebuje več. Bi kaj razmišljali, ali pa vinjeto preprosto kupili, čeprav sumite, da gre za kvalitetni ponaredek?

vir: DARS

Bo pa zanimivo, ko Darsu sredi februarja matematika prodanih vinjet nekako ne bo štimala in se bodo praskali po glavi, zakaj je število prodanih nalepk tako majhno.

Z daljnogledi se pač ne vidi dobrih ponaredkov in vseh tistih, ki se po novem avtocest izogibajo.

31 Responses to “Bi kupili ponarejeno vinjeto?”

  1. chef Says:

    A imajo policisti pristojnost preverjat vinjete?

  2. dronyx Says:

    Seveda, jaz sem večkrat opazil na avtocesti policiste, kako so preverjali vinjete. Ampak če bi res hoteli odkriti dobre ponaredke, pa po moje iz petih metrov ali še dlje ne morejo. Je pa tudi pri vinjetah pač tako, da večji kot je profit z ponaredkom, bolj bo pojavi razširjen. 95 € pa ni več tako majhna vsota.

    Me pa zanima, če obstaja kje uraden podatek, koliko je bilo lansko leto odkritih ponarejenih vinjet?

  3. slovon11 Says:

    Tvoja matematika je mimo.

    Cestnina Vrhnika-Ljubljana je bila 30 centov. Pelješ se dvakrat dnevno. Delovnih dni je približno 200 v letu. 0,3 * 2 * 200 = 120 evrov.

    Ergo, vinjeta je še vedno cenejša od plačevanja za vse, ki se po avtocesti vozijo v službo. Za nekatere (Vrhnika-Ljubljana je bila ekstremno poceni) celo zelo blazno cenejša.

  4. dronyx Says:

    Nič ni mimo, samo nisi upošteval pri izračunu vseh parametrov. Nikdar se nisem vozil ves čas z avtom v službo, pa tudi nikdar nisem šel vedno samo po avtocesti. Jaz čez 50 € na leto nisem dal za cestnine niti teoretično. Sedaj pa v bistvu financiram tiste, ki se vsak dan vozijo iz Maribora ali Kopra v Ljubljano in nazaj po avtocesti. Letos, kot trenutno kaže, temu ne bo več tako. Onyx ma vas dost! 😉

    Da pa sedanja, skoraj 100 % dražja vinjeta, ni ravno poceni, priča primerjava s cenami letnih vinjet drugih držav:

    Avstrija 76,2 €
    Češka 46,2 €
    Slovaška 36,5 €
    Švica 27,2 €
    Madžarska 137,5 €
    Nemčija 0 €

    Upoštevajo dolžino avtocestnega omrežja in življenjski standard, je to praktično najdražja vinjeta daleč naokrog. Edina resna konkurenca so nam Madžari. Sta pa pri vinjetah pač dve možnosti. Ali je ta relativno poceni in jo kupijo potem vsi, ali pa je draga in jo kupijo samo tisti, ki avtocesto nujno potrebujejo. Po moji logiki letošnja cena vinjete pri nas sodi v to drugo kategorijo, samo nisem čisto prepričan, da to vsi tako razumejo, ker se mnogim zdi, da je pač vinjeto nujno potrebno kupiti.

    Mi je pa smešno, ko na trafikah piše, da moraš ceno za vinjeto poravnati v gotovini. Kaj naj pridem s kovčkom denarja po nalepko?

  5. kekez Says:

    Zakaj bi morala cena vinjete v sorazmerju z dolžino AC omrežja? Saj se, vsaj v večjih državah, nihče ne vozi po čisto vseh odsekih. Kot bi dejal, da mora biti cena kruha premo sorazmerna napečeni količini. To sta popolnima neodvisni količini.

    Cena naj bi bila v sorazmerju osebni porabi, oziroma pri pavšalni ceni v sorazmerju povprečni osebni porabi.

  6. Robert Says:

    Sem iz Kopra in redno smo hodili v Ljubljano zaradi nakupov, gledalisca, koncertov, sejmov….Na Gorenjsko smo hodili redno smucat, izlete…Na Stajersko smo sli tudi predvsem zaradi term….

    Letos gremo v nakupe izkljucno v Italijo, smucanje v Italijo in Austrijo, izlete in ostalo pa v Hrvasko ali Italijo po obvoznici brez vinjete.
    Nasi politiki niso razmisljali na dejansko izgubo v ostalih sektrojih, ampak mislili so samo na svoj profit…

    95€ je nesmiselno in skoraj nobenega ne poznam, ki bo letos kupil vinjeto, ker ne nameravamo finacirati trgovskih potnikov in ostalih…..

  7. jazby Says:

    Tole s plačilom v gotovini je res smešno. Enako velja tudi v poslovalnicah AMZS-a. K sreči je bil tam, kjer sem jo kupil, pred poslovalnico bankomat. Predvidevam, da prodajalci vinjet od DARSa ne dobijo niti toliko, da bi lahko pokrili provizijo za plačilo s kartic.

  8. dronyx Says:

    Glede na to, kako se praktično vinjete prodajajo že skoraj v vsaki slaščičarni bi ugibal, da so provizije od prodaje kar lepe. 😉

    Če gledaš artikle v trafiki, tam ni praktično na prodaj ničesar, kar bi bilo vsaj približno tako drago. In zaslužek z prodajo ene vinjete je po moje takšen, kot pri prodaji sto časopisov.

  9. dronyx Says:

    @kekez: S tem se strinjam in primerjava z napečenim kruhom je dobra. Ampak kot rečeno, potrebno je pogledati konkretne primere. Večina se nas je po avtocesti vozila res na krajših razdaljah in občasno (poleti na morje), tako da je za marsikoga 95 € bistveno več, kot je plačal prej. Gre pa ob tem še vedno lahko na smeh vsem obrtnikom v belih kombijih, ki sedaj dajo 95 € za avtoceste, prej pa lahko tudi par tisoč € na leto. Saj to pa je, kot bi rekel poslanec janša, smešno!

  10. tajča Says:

    Včasih so se ljudje delili na črnce in belce. (V JAR so se eni lahko vozili z avtobusi, drugi ne.) Pretiravam:) Vinjete so naša potrošniška različica tega. Delimo se in se vedno bolj bomo, po denarju. Ali si lahko privoščiš, sicer te tam ni. Niti enkrat.
    Plačevanje na časovno obdobje je ne samo nepošteno, ampak tudi družbeno škodljivo. Ker je velik in stabilen vir dohodka, so ga med prvimi pograbili zavarovalničarji in razni ekonomski strokovnjaki. Škodljivo je, ker nas deli in ker je zelo neprijazen do tistih, ki se enkrat pregrešijo. A ni grozno videt, kako nadzorniki lovijo češke turiste, no.
    Čakam sicer, da ta sistem pograbi še moja frizerka (itak, da se bom potem sama strigla doma).
    In še vprašanje za milijon dolarjev: Kdaj bo Jankovič 🙂 uvedel vinjeto (vstopnico na časovno obdobje) za mesto?

    ..mater, pa kaj nismo vsi plačevali gradnjo avtocest..

  11. dronyx Says:

    @tajča: Naj samo repliciram na to, kdo je plačeval gradnjo avtocest.

    Tole naj bi bili viri financiranja križa (vir):

    bencinski tolar v višini: 3.064,8 mio USD (obdobje 1994 – 2007),
    posojila v višini: 1.783,4 mio USD (obdobje 1994 – 2004),
    cestnina v višini: 589,5 mio USD (obdobje 1994 – 2007),
    drugi viri v višini: 66,6 mio USD

    Iz tega se vidi, kaj danes pomeni poraba bencina za nacionalno ekonomijo in tu so dejansko participirali vsi šoferji, ki ne vozijo avtov na oljno repico. Pri cestninah so zadevo financirali samo uporabniki avtocest, po dejansko prevoženih kilometrih, ostale so nam pa še skoraj dve MRD USD dolga, ki ga je potrebno redno odplačevati. In če sem prav slišal informacijo na enem seminarju, kjer so debatirali o satelitskem cestninjenju, mi trenutno z vinjetami ne zberemo dovolj denarja niti za redno odplačevanje dolga, kaj šele za vzdrževanje.

    Zato ideja o satelitskem cestninjenju, kjer imaš več manevrskega prostora in pač ceno na prevožen kilometer toliko časa dražiš, dokler ne prideš do tistih 350 milijonv EUR ali še kaj več.

    Vendar tu je po moje problem v tem, da krivulja zbrana sredstva v odvisnosti od cene na kilometer ima v neki točki zanesljivo maksimum in vprašanje, če ni ta točka nižje, kot to pričakuje DARS.

    Sem pa takrat vprašal, če so naredili kakšne simulacije, kaj bi pomenila uvedba satelitskega cestninjenja glede na sedanjo uporabo avtocest in je bil odgovor ne. Prav tako pa tudi niti približno še ne vedo, kolikšna naj bi bila potem cena prevoženega kilometra.

    Jaz si nekako predstavljam napravico v avtu kot kakšen taksimeter, ki bo kazal porabo. In v takšnem primeru verjamem, da bo veliko šoferjev ves čas v dilemi, ali iti na avtocesto, ali pa lepo po stari cesti in doma na ta račun spiješ še kakšno pivo. Hmm…morda se bo pa tudi pri uporabi avtocest počasi vendarle začela uporabljati tržna logika?

  12. kekez Says:

    Lani sem kupil 2 vinjeti in za to dal 110 evrov.
    Letos bom kupil eno in zapravil 95 evrov.
    Vozil se ne bom nič manj, le pri izbiri avtomobila bom malo prikrajšan. Podražitev je lahko tudi pocenitev. Zame, pa tudi država bo tako manj pokasirala.

  13. jaz Says:

    Naj vam povem, da se ne boste mršili.

    Provizija pri vinjeti znaša 3%, to pa je približno toliko, kot znaša provizija banke pri vnovčiti plačilne kartice in se račun ne izide.

    Torej taslužek prodajalca je 2,37 eur.

  14. kekez Says:

    Pri Petrolu sem lani plačal z Amex brez težav. Bomo videli letos.

  15. dronyx Says:

    Samo če je res provizija samo 3% je pa to dejansko zelo malo. Jaz sem mislil, da je vsaj kakšnih 10%. Nekako tudi dvomim, da bi imela recimo trafika samo 3% zaslužka od prodanega časopisa?

  16. Tjasa Says:

    Samo je pa zanimivo. Ko so se uvajale vinjete, je bila klima v družbi precej pozitivna in le malo ropotačev je robantilo čez subvencioniranje trgovskih potnikov in vseh ostalih, ki z drvenjem gori in doli, dejansko služijo denar. Ali čez to, da doslej veliko ljudi ni porabilo za avtoceste toliko, kolikor znaša vinjeta, za katero je bilo vsakemu, ki zna seštet 1+1, jasno, da je prepoceni. Kar v nekakšno kolektivno mentalno psihozo smo padli… Zdaj, ko je vinjeta dejansko nek relevanten strošek, pa roke kvišku in naricati… To, kateri odrešeniki sveta in Slovenije, so si to modrost izmislili… pa smo tudi pozabili, kaže…

  17. dronyx Says:

    To si je izmislil Janša pred volitvami in natančno vemo, čigavo darilo so bile vinjete. Med ceno 55 € in 95 € je zame ogromna razlika, sta pa obe ceni veliko prenizki, če pogledaš, koliko denarja od tega dobi DARS. Recimo 700.000 prodanih letnih vinjet (če kupi skoraj vsak šofer) krat 95 € je pičlih 66 milijonov pa pol minus provizija. Kje je šele potem do sedaj pobranih 230 milijonov, da niti ne omenjam 300 milijonov, ki bi jih morali zbrati zato, da odplačujejo kredite in skrbijo za vzdrževanje (vem, tu so še kamioni, ki prispevajo več kot polovico tega denarja in tujci v tranzitu, na katere je Janša zvito prenesel večino finančnega bremena). Vinjete pač finančno ne vzdržijo, razen če bi breme avtocest prevzel nase proračun, kar pa nikomur ne pade niti na misel. Niti na misel.

  18. kekez Says:

    Objavljeno je bilo, da so lani z vinjetami pobrali krepko več kot so predvidevali.
    Število tranzitnih turistov (obiskovalcev hrvaške obale) tudi ni tako zanemarljivo.

  19. tajča Says:

    Kaj res, da ne gre iz proračuna? To je pa čudno, nisem vedela. Saj so ja avtoceste naše, od državljanov in kdo pa ima to breme, če ne lastniki. Saj ni pogoj, da si lastnik vozila, da se lahko prepelješ nekam po cesti. Ali da kdo pride do tebe(turist, stranka, blago).

  20. dronyx Says:

    kekez: “Lansko leto je bilo prodanih 850.000 letnih vinjet, 900.000 polletnih vinjet, skupno pa je Dars lansko leto prodal kar 3 milijone in 765 tisoč vinjet.”

    Zanimivo pa bi bilo izvedeti še številko, koliko denarja so zbrali od kazni (čeprav je baje to prihodek proračuna, ne direktno DARSa). Če podatek drži, so lansko leto izrekli kar 51.889 kazni in če to množiš s polovičko (150 €), je to skoraj 8 milijonov €. Čestitke! To je pa že skoraj toliko, kolikor nabere janković (The Butcher po novem) v Ljubljani od kazni za napačno parkiranje. Vprašanje pa, če se bodo ti kaznovani turisti še kdaj vrnili k nam in se bi dalo morda ovrednotiti tudi negativne učinke tega početja. Hočem povedati, da ta znesek ni neto, ampak bruto.

    tajča: Bistvo DARSa je ravno v tem, da se naredi by pass državnega proračuna in tako primanjkljaj ne izgleda tako velik. Enaka fora je bila uporabljena pri gradnji nove palače MNZ v Šiški. Ustanovljena je bila neka paradržavna firma Nepremičnine d.o.o., ki pa načeloma ni proračunski uporabnik in ni zavezana javnem naročanju. Samo potem se je oblast zamenjala, janša je šel v opozicijo, MNZ pa noče v Šiško, ker tja je hotel janša oziroma njegov dragutun mate. Razumi, kdor more.

  21. jaz Says:

    Za DRONYX

    Provizija 3% v primeru vinjete drži saj gre za monopol!!!!

    Provizija pri časopisu pa je drugačna, vsaj dokler je na trgu več ponudnikov distributerjev ( to število se zmanjšuje ) in je tudi odvisna od velikosti trgovca.

  22. kekez Says:

    Čudno da se jih za te 3% toliko grebe s prodajo.

  23. WWW Says:

    Pazite ponarejanje vinjet je kaznivo! Če vas dobijo greste lahko tudi v arest!

  24. dronyx Says:

    WWW: Hvala za opozorilo. Samo končni uporabnik verjetno ne bo ponarejal vinjete, ampak bo morda samo nehote kupec. Kdo pa pravi, da lahko vinjeto kupiš samo v trafiki in kdo pravi, da bi moral vsak biti sposoben prepoznati ponaredek? Sicer pa Dars trdi, da ves ta čas, odkar imamo vinjete, ni našel še niti enega ponaredka. Očitno slabo opazujejo.

  25. zebdi Says:

    Simpl, pri nakupu zahtevaš original račun. Ni računa, ni vinjete. Nevednost ni izgovor 😉

  26. dronyx Says:

    Kot danes poročajo mediji, so se na trgu pojavile vrhunsko ponarejene letne vinjete, ki stanejo na črnem trgu 40 €. Baje se mrežni marketing s ponarejenimi vinjetami širi kot kuga po državi. Se pa odgovorni bojijo, da ne bo segel še prek meja v Madžarsko in Hrvaško.

    Tole bo pa še zelo zanimivo, ker take ponaredke bo pa zelo težko odkrivati in bodo morali Darsovi nadzorniki hoditi naokrog z elektronskimi mikroskopi in ostalimi forenzičnimi orodji.

  27. pijanec Says:

    Upoštevajo dolžino avtocestnega omrežja in življenjski standard, je to praktično najdražja vinjeta daleč naokrog.

    No, to pa je neumna primerjava. Ne moreš primerjati dolžin avtocestnega omrežja velikostno različnih držav. Edina poštena primerjava je torej št. kilometrov avtocest na prebivalca ali na km^2 površine, kjer pa je Slovenija gladko druga v EU.

  28. miran Says:

    Slovenski politiki delajo samo slabo slovenskemu narodu, koliko je prej tankalo šleparjev s slo? Veliko, sedaj ko pa iamo najdražjega pa tankaju v vseh drugih država samo pri nas ne. 100€ vinjeta, nikoli si je nebom kupil spet smo mi nasrkali, če bi bila 50€ bi marsikateri kupil sedaj pa jih bo kupil tisti kateri se vozi vsaki dan in se mu splača. Vglavnem treba zvišat DAVKE,CENE,…plače pa po logiki naših “pametnih” poltikih prej znižat kot povišat.

  29. Borko Says:

    Da, za 40€ bi takoj kupil letno vinjeto…
    1. nikoli nebi dovolil, da mi smrdljivi DARS-ov delavec stika po kabini mojega avta.
    2. zahteval bi pravno osnovo za pregled osebnih stvari ( avto)
    3. tolk bi zakompliciru, da bi me spustil.

    Definitivno je 95€ preveč za usrano vinjeto + cestnino plačujemo ob registraciji….

    Prokleti cigoti cigasti, ne morem drugače reči, ceste imamo totalno zli+uknjane…nihče ne popravlja cest itd….
    Lani sem celo zapeljal sam v tako luknjo in “nabuliral” gumo in počil feltno….pač nisem luknje opazil, ker je deževalo in je voda zapolnila luknjo.
    Žal mi je da nisem poklical policije in zahteval odškodnino za nastalo škodo.

    Prokleti tajkuni cigasti, treba je vse obesit, pokradli so ves denar za ceste, naredili nekaj cest, seveda z slabšimi materiali in podobno, nato pa se čudimo zakaj so po 1 letu luknje, kanali ipd.

    Kradejo naš davkoplačevalski denar….

  30. zvonč Says:

    lani je bila vinjeta skoraj pol cenejša in sem jo kupil za dva avtomobila. leto.Vsako leto pri registraciji plačam za oba tudi cestnino. registracijo in ker sta stara tudi tehnični pregled.Da ne govorim o bencinu itd.Razmišljam ,seveda iz principa ,kako bi goljufal in jo prenašal iz enega na drugega.Vozim se lahko samo z enim avtom naenkrat.Če bi država hotela,bi lahko izdala prenosno vinjeto za oba avta.Številka vinjete bi bila vezana na registrske tablice avtomobilov.podobno kot pri družinski karti za v savno. To pomeni, da se iztočasno z eno vinjeto ne moreta dva avtomobila v družini peljati po avtocesti.
    Država, bi bila poštena, če bi za tiste, ki se malo vozijo po avtocestah (2x 3x) imela še naprej ABC. Tko so pa v bistvu barabinsko izračunali kako zajebati rajo.Zadnjič je en Italijan iz Torina plačal 200 evrov kazni ker je vozil do Kopra brez vinjete.To bomo imeli letos turistov. Tisi ,ki zasluži 500 evrov je to teden dni dela. Če kdo ve, kako jo lepiti brez škode iz avta na avto mu bom hvaležen.

  31. boško buha (narodni heroj) Says:

    Abc so ukinili zato, ker so hoteli od vsakega državljana za vsak avto iztržiti 90 evrov.Kakor koli razmišljaš so tedenske in mesečne3x predrage. točno trikrat.Nekdo ,ki gre za vikend v Prekmurje
    sedaj plača za tedensko 15 e, prej pa je za abc plačal 8 evrov in to pred recesijo.
    Raja bi morala nehat trpet in na ceste.Vinjete so samo posledica totalnega sranja. Kako lahko ,dovolimo ,da so pri nas lačni otroci.
    Jaz bi uvedel sisem Castro .Sam od drugih zahteva samo tisto skromnost, kakor jo živi sam.Gor ne bo nič nesel.
    Naša vinjeta je prosim vas najdražja v Evropi.

    Krambergerja so ubili.Zakaj? Bil je mesija, ki je pokazal, kako se dela za druge.Mi pa volimo Prijatelje, bulmastife itd.
    Bog je bil na zemlji, samo mi smo ga zopet pribili na križ in grob je sedaj prazen.Imeli smo ga za norčka, bil pa je genij.In kje ima spomenik? Desetine njegovih dializnih aparatov po Sloveniji in Balkanu.Denar je dobesedno ponujal po Radgoni ,Pa so ga pretepli.Ljudje Naredimo kaj za druge.Za reveže pa je kriva država in malo tudi sami.Jebe se mi če se voziš z bmv, merc, če pa nimaš za kavo ,če je tvoja roka vedno prazna.Če se ne nasmehneš.
    Če vsakega pustiš na cedilu ,če igraš jaz tebi ti meni.Kdaj si pozdravil snažilko, pomagal na cesti, pobiral smeti za drugimi, mi dovolil ,da se s staro kripo iz stranske ulice priključim koloni.

    Ti si prišel z nekim namenom na ta svet.Naj te ne bo strah. Pomagaj drugim in zato ne zahtevaj ničesar.Nasmehni se utrujeni blagajničarki, ne reagiraj na neprijaznost in naj te ne bo strah goljufati z vinjeto pod pogojem ,da boš s tem denarjem osrečil druge. Daj bomončke medicinski sestri, ker nisi čakal samo zaradi recepta.
    IN na koncu. Imam za Bmv ,amak nisem avto. Jaz sem Boško Buha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: