Bankomat mi je požrl denar

Tole se mi je zgodilo že kakšnih štirinajst dni nazaj, na enem izmed bankomatov, ki stoji na Petrolovem bencinskem servisu.

Hotel sem dvigniti 100 €, torej niti ne zanemarljivo vsoto, ampak moj spomin je imel popolni blackout, kaj se je zgodilo naprej od trenutka, ko sem na zaslonu izbral željeni znesek in pospravil v denarnico bančno kartico. Da je nekaj narobe, sem se spomnil šele čez kakšne pol ure, ko sem preveril in dejansko denarja nisem vzel oziroma ga ni bilo nikjer.

Možno sicer, da bi me zmotila kakšna rit od natakarice v sosednem bifeju ravno v trenutku, ko bi moral vzeti gotovino iz reže, ampak, kot rečeno, gre za luknjo v spominu in tega ne vem zanesljivo. Je pa zanesljivo to, da je bila za mano v vrsti na bankomatu sestra, ker smo prišli skupaj in njej je na ekranu nekaj pisalo v smislu, da storitev v tistem trenutku ni mogoča in ni mogla dvigniti denarja. Torej domnevam, da mojega denarja ni mogel vzeti nekdo drug, ker bi ga opazila sestra. Sem pa potem preveril stanje na drugem bankomatu in očitno je računski stroj transakcijo izpeljal do konca, kljub temu, da mi mojih 100 € gotovine ni izpljunil.

Potem sem šel naslednji dan jokat na matično banko, če lahko to kakorkoli preverijo. Uslužbenec mi je razložil, da bankomat denar po določenem času potegne nazaj, če ga stranka, oziroma kdorkoli pač pride v tistem trenutku mimo, ne vzame. Da je zadeva še bolj zanimiva, pa vsi bankomati sploh ne piskajo, ko izročijo denar in kot sem jaz naivno mislil. Namreč do sedaj sem skoraj vedno imel opravka z bankomati, ki so spuščali zvočne signale, tako da bi denar težje kar pozabil in odšel.

Na šalterju sem potem izpolnil nek formular, pritožbo, kjer sem napisal iz katerega računa, kdaj, kje in kako se je zgodila neprijetnost z bankomatom in uslužbenec mi je dejal, da bom dobil v roku enega tedna odgovor po pošti, ali je bila pritožba ugodno rešena. Namreč če je bankomat denar res požrl nazaj, imajo oni to zabeleženo in mi bodo znesek vrnili nazaj na račun.

Danes mineva že več kot dva tedna od takrat, odgovora ni še nobenega. Jaz pa potrpežljivo čakam, ker vem, da tole pač ni reprogramiranje tajkunskega dolga in moja težavica kot taka njim ni taka prioriteta, da bi morali od vsega hudega zašvicat ful.

Verjetno pa bi bistveno hitreje dobil odgovor v Starem Rimu, ko so še hitri seli peš tekli od bankomata do bankomata po Rimskem cesarstvu.

Ampak recimo hipotetično, da bi res pozabil vzeti denar iz bankomata in da ga pospravi v žep nekdo, ki pride za mano. Ali je s tem kaj narobe?

V bistvu je in to posname tudi nadzorna kamera bankomata. Tako kot moraš najden denar na cesti izročiti policiji, če ne poznaš lastnika (mnogi so trdno prepričani, da se tako najdbo lahko preprosto pospravi v žep), bi moral storiti najditelj tudi v tem primeru, sicer je naredil kaznivo dejanje zatajitve, za kar lahko fašeš denarno kazen ali do enega leta zapora. Šele če policija potem v določenem času (mislim da je eno leto) ne najde pravega lastnika, postane najditelj potem pa srečni najditelj in denar lahko obdrži.

V primeru bankomata pa praktično ni možnosti, da bi se to zgodilo, ker se vodi natančna evidenca, kdo je na posameznem bankomatu dvignil denar in kakšen je bil znesek. Tako da pravega lastnika v tem primeru pa res ne bi smelo biti pretežko najti, razen če … (pa smo spet pri pravni državi).

16 komentarjev to “Bankomat mi je požrl denar”

  1. kekez Says:

    Včasih so bile popularne goljufije, ko je dvigovalec pri šopu bankovcev vzel sredino šopa, zgornji in spodnji bankovec pa pustil v reži. Bankomat je misleč, da je dvigovalec pozabil vzeti denar potem to pospravil nazaj in storniral celotno transakcijo.

    Kolikor mi je znano, so zato po tistem ukinili opcijo, da bankomat denar pospravi nazaj.

  2. dronyx Says:

    Meni je delavec na banki dejal, da denar bankomat še vedno pobere nazaj po določenem času (ne vem pa, ali to počnejo res vsi). Je pa tale trik inteligenten. Samo tako kot verjetno bankomat zelo natančno prešteje denar na poti iz naprave, ga lahko prešteje tudi ko gre v obratni smeri, a ne? Bolj se mi zdi vprašanje, kakšen čas imajo nastavljen, po katerem denar pobere nazaj. Če je ta prekratek se res lahko zgodi, da ti ga prej potegne nazaj, kot ga uspeš pospraviti, sploh pa primerki, ko zraven še telefonirajo, jedo sendviče in podobno.

    Banka pa izgleda sploh ne šteka, da mora odgovor poslati čim prej, ker če bo ta negativen in je denar nekdo drug pobasal v žep, potem moram jaz podati prijavo na policijo. Hipotetično, če se policija premakne do banke, bo verjetno potrebovala pa slike iz video nadzora in podatke o tem, kdo je bil za menoj na bankomatu. Potem bodo pa na banki rekli, da toliko časa slike pa res ne hranijo. Samo obveščeni ste bili pa naslednji dan!

  3. cewap Says:

    Kaj je sestra je pa normalno dobila denar iz bankomata?

  4. cewap Says:

    Če dobiš tožbo a ti potem povrnejo tudi obresti, stroške za prevoz pa živce.

  5. pijanec Says:

    Tiste kamere so popolnoma neuporabne za prepoznavanje storilcev.

    Bankomatu je verjetno ravno v tvojem trenutku zmanjkalo denarja in ti ga zato sploh ni izplačal. Denar boš torej dobil nazaj.

  6. mimmy Says:

    Dobro vem, kako je možen blackout na bankomatu…
    Dvigovala sem 170 evrov, vse je potekalo običajno, znesek po izbiri, s potrdilom. Dobila sem potrdilo in čakala na denar… čakala… pa nič. Klicala na help desk – ker nimam njihove storitve za opravljanje zadev preko telefona, ne bo nič. Počakala, da se je moja banka odprla, šla tja, kjer so mi razložili, da je mogoče prišlo do prekinitve povezave in naj počakam par dni, da Bankart uštima zadeve – sigurno se bo ta vsota spet pojavila na mojem računu.
    Pol ure po tistem, ko sem šla z banke, ugotovim, da imam 170 evrov v denarnici! Še zdaj ne vem, kako so se znašli tam, očitno pa je šlo za avtomatizem in neuporabo možganov, ker si tega procesa sploh niso zapomnili!

  7. dronyx Says:

    @pijanec: Na to možnost sem pomislil, ampak kljub vsemu upam, da računski stroj vodi evidenco o gotovini, ki jo ima še na voljo in da algoritem ne izvede transakcije, če denarja ni dovolj. V mojem primeru je znesek dejansko bil vzet iz računa.

    @mimmy, žal pri meni ni bil tak primer, ker denarja ni bilo nikjer. Ne v denarnici, ne v žepih, ne v neseserju. Uradne razlage pojava blackouta, ki ne bi temeljila na paralelni resničnosti ali hrošču v matrici, še vedno nimam.

  8. klemi82 Says:

    No, jaz sem po Ljubljani že pobirala denar, ki je ležal na bankomatu, po listku, ki je bil sprintan zraven sodeč, kar precej časa, torej bankomati ne popapajo vedno denarja nazaj, ne?
    Pa da se ne bo kdo zgražal, jaz, pridna deklica, sem denar nesla na banko, v kateri lasti je bil bankomat, z listkom vred, in bila deležna sprejema, kot da sem izvenzemeljsko bitje. Da se to ne dogaja ravno pogosto, da nekdo prinese najden denar nazaj in ženska kar ni vedela kaj bi jaz od nje rada, sem morala 3x povedat…če bi rabila še enkrat, bi denar popokala v žep pa šla.
    No, da so me tudi vsi, katerim sem pripovedovala štorjo, obravnavali, kot da sem za obravnavo na psihiatriji…. seveda bi ga vsak pobasal v žep pa pičiiiil… Pa ti nisi normalna…400eur si nesla nazaj…
    Pač nisem normalna, pa kaj. Imam pa mirno vest.
    Ah, ja, še to. Kolegica je na bankomatu, nekje na Štajerskem, odložila denarnico in jo tam pustila. Seveda jo je pošten državljan pobasal v žep in pičiiiiiil… je poklicala na policijo, oni so kontaktirali banko, da bi se pregledal posnetek kamere…eeem, kamere? Ups, pa ravno ta bankomat ni varovan z video nadzorom. Khm? Kako prosim?
    Se pravi, mene lahko na dotičnem bankomatu s kolom po glavi, pa storilca ne bodo našli, ker…ni kamere? Kje ste še videli bankomat brez kamere?
    Only in Slovenia.

  9. chef Says:

    Kaznivo dejanje zatajitve, ja.

    Tako se je izmazal kekec, ki mi je spizdil tablico z avta in je dobil smešno kazen, ker je trdil, da jo je našel nekje.

  10. dronyx Says:

    @klemi82: V kakšni zakotni vasici na Goričkem, pozabljeni od boga in premiera, sigurno bankomat ne potrebuje nobene kamere. Na vasi je navada, da starejši ljudje, ki nimajo cel dan kaj za početi, poslušajo Radio Ognjišče in hkrati ves čas opazujejo ven. Sosedje bankomata bodo tako zanesljivo vedeli, kdo in kdaj je dvigal denar, če pa gre slučajno za tujca (kar je malo možnosti), ti pa v trenutku izrišejo fotorobota in izrecitirajo registrske tablice.

    Kamere potrebuješ v urbanih naseljih tipa Ljubljana, kjer ljudje ne poznajo niti soseda next door.

  11. pijanec Says:

    @chef: vendar vseeno ne moreš biti 100% prepričan, da je ni našel, ne?

  12. kekez Says:

    Poznam situacijo neke male zakotne vasi, kjer so nepridipravi ukradli kar cel bankomat. Menda so ga s traktorjem potegnili iz zgradbe.

  13. DJ Says:

    Hm, ni mi jasno, kako ti je manever uspel, ce pravis, da si kartico spravil v denarnico. Kakor vem, ze nekaj casa laufa zadeva po vrstnem redu:
    1. izbruhne denar
    2. ko ga poberes, da ven kartico
    3. ko vzames kartico, da se listek, ce si izbral to opcijo
    Pa mislim, da obcasno se kaj zapiska, sigurno pa se na ustreznih “luknjah” prizgejo blinkenlights, preden iz njih kaj prileti.
    Lahko pa da je bil kaksen predpotopen bankomat (tisti z monokromatskim monitorjem mogoce), ce se obstajajo kje? 🙂

  14. tajča Says:

    “Da je nekaj narobe, sem se spomnil šele čez kakšne pol ure” haha, najbrž si potrošil, drOnyx. Meni tudi kdaj zmanjka 100 evrov in po globoki analizi na zapečku se spomnim, da sem tankala bencin, pa šla v trgovino..

  15. Waldo Says:

    DJ, napaka!
    Že nekaj časa poteka takole:
    1. vrne kartico
    2. ko jo vzameš, izbruhne denar.
    To pa zato, ker so ljudje pobrali denar, ga vtaknili v denarnico in zapustili prizorišče. Kartica pa je v reži avtomata samevala in čakala na lepšo prihodnost.

  16. mili Says:

    Imam čisto isti problem, le da sem dvignila 150,00 EUR, bankomat mi ga ni izplačal, kar sem prepričana 100%. Po prijavi na svoji matični banki, so rekli da se to zgodi in sem podala pač reklamacijo. Po teden dnevu sem dobila odgovor češ da denar na bankomatu ni manjkal in nisem upravičena do vsote. Takoj sem odšla nazaj na na banko, kjer se nisem strinjala z mnenjem, saj denarja nisem dobila, se enkrat podala pritožbo. Zdaj mineva skoraj mesec dni in sem včeraj dobila odgovor na pritožbo, kjer so navedeni podatki kdaj sem dvignila, kakšni bankovci so bili izplačani, pod katero številko je bila odobrena transakcija, ter da je v tem času bankomat deloval nemoteno. Tako da je bila moja pritožba ZAVRNJENA. Danes bom poiskula dobiti kopije dokumentov, ki so navedeni v odgovoru.

Oddajte komentar

