S kakšno tradicijo?

Tale blog nastaja že od januarja 2007 in s to kilometrino sodim verjetno že kar med oldtimerje blogerske scene.

Če bi me kdo upal direktno vprašati, kaj imam v vsem tem času sploh od pisanja bloga, bi verjetno omenil samo eno zadevo, ker vse ostalo je proti temu zanemarljivo in ni vredno omembe. Naučil sem se s precejšnjo verjetnostjo pravilnega zadetka uporabljati predloga s in z ter v tem se počutim že tako dobrega, da si koga upam o tem tudi nekaj malega podučiti.

Recimo tale napis na avtu za razvoz hrane je tak tipičen primer, kjer lahko pametujem.

Včasih ga ne bi imel niti zamar, danes pa me kar zmrazi, ko nekdo napiše “s najstarejšo tradicijo“. Pa da me ne bo kdo napačno razumel. Tale gostilnica se nahaja čez cesto Tivolija in čevapčiči na žaru so pri njih izvrstni. Imajo tisti pravi žar, ne kr neke peči na plin, ki jo dobiš v Bauhausu ali Obiju v akciji za nekaj evrov.

Tale napis bi pa jaz kljub vsemu popravil v “z najstarejšo tradicijo“.

Ta suhi škafec pušča, ki je ključ do razumevanja pravilne uporabe predloga s, pač nima črke n. Vsaj tako so mene podučili. Da pa sem dojel, da samoglasniki pri tem ne štejejo, sem pa potreboval kar dobri dve leti (v posteljo pač ne greš s Evo, ampak z Evo). In ravno v tem je genialnost tega preprostega navodila.

Sploh ni tako preprosto (če ne poštekaš fore).

12 Responses to “S kakšno tradicijo?”

  1. nvm Says:

    Ne vidim slike. Mogoce mislis gostilno kersic?

  2. dronyx Says:

    Popravil.

  3. Swizec Says:

    No ko si tak pameten, a je prav “s SMS” ali “z SMS”.

    😉

  4. dronyx Says:

    @Swizec, najprej hvala za izkazano zaupanje in kompliment.

    Tvoj primerek je za odtenek nekoliko težji. Po moje, ko uporabljaš kratico SMS (predvidevam, da govoriva o šort mesidž sistemu in ne o stranki mladih?) v pisni obliki, pišeš s SMS(om). Ko pa kratico izgovoriš, se pa običajno izgovori kot esems (kar je lažje kot sms) in v tem primeru pa potem rečeš z esemsom.

  5. swizec Says:

    Potem je slovnicno pravilno dejansko na tako butast nacin narejeno?

    Bi clovek pricakoval da bodo pravopisna pravila, ki so nastala zaradi fonetike, sledila foneticnim ne pa vizualnim pravilom. Namrec, pred besedami, ki se zacnejo na tak pa tak _fonem_ je tak in tak drug fonem. To da je vezano na glife je … bedno.

    No ja, mogoce bo pa podobna fora se scasoma razvila kot v anglescini. Tam so se pred borimi 100 leti pravopisno pisali “an university” zdaj imajo pa ze lepo “a university” tako kot je logicno.

  6. Karmen Says:

    Pravilno je z SMS, ker se izgovori esemes.

    Aha, Eva je bila kriva, da si zadnje čase bolj malo pisal blog. Smo te pogrešali 🙂

  7. dronyx Says:

    @Karmen: Ja, Eva…ooo..ooo…ne.

    Drugače pa, če v googlu iščeš “s sms” ali “z sms” se mi zdi, da je zadetkov bistveno več s predlogom s. Ampak za to, kaj je pravopisno prav, je pristojen pri nas dr. Toporišič in na to področje se (še) ne upam posegati z mojim znanjem.

  8. Karmen Says:

    V bistvu je menda prav oboje, a ‘z’ je menda še bolj prav. Tako mi je razložila prijateljica lektorica, ko smo enkrat delali nek oglas. Sem si pa ravno nekaj dni nazaj razbijala zobe na slovničnih pravilih, ki sva se jih učila skupaj s 13-letnikom. Včeraj pa ugotovila, da tudi spletne reference, iz katerih sva črpala znanja, niso pravilne. Pol’ se pa pejt!

  9. retema Says:

    če se ti s škafom ne izide, poskusi še z levom 🙂

    ”Lev bedi že zgodaj” in uporaba ”z” 😉

  10. pijanec Says:

    Pravilno je S SMS-em.

    Kako se izgovarja, nima nobene veze s tem, kateri predlog uporabiti.

  11. Jaka Says:

    Z je pravilno.

    Če bi bila Keršič edina gostilna na svetu, bi vseeno 2x premislil preden bi zavil vanjo. Pred 20. leti ja, sedaj pa nikakor ne. Še na pijačo ne bi šel tja. Fuj!

  12. dronyx Says:

    @Jaka: Jaz se tam s hrano še nisem zastrupil, je pa seveda res, da očitno že dolgo niso vlagali v kakšno resno prenovo gostilne (notranjih prostorov). Mi je pa že bilo po hrani slabo v kakšni gostilni, ki izgleda na pogled bistveno bolje kot Keršič.

    Drugače pa tudi hodim na malico v obrat (ni Keršič), ki tudi izgleda kot bi bil še iz časa Naše krajevne skupnosti, ampak je vedno poln, ker je pač hrana zelo okusna, relativno poceni in šef kuhinje je s srcem pri stvari.

    Je pa na drugi strani res, da sam sodim med ljudi, ki se bolje počutijo v cenenem prenočišču, kot pa v bavčarjevem Kampinskem. Seljačina pač.

Leave a Reply

