Baraba mi je sunila registrske tablice

Včeraj popoldan pridem do svojega avtomobila in ne morem verjeti svojim očem. Na avtu ni bilo več obeh registrskih tablic.

Ker sem pred kratkim pisal o mestnem redarstvu, mi je prvo prišlo na misel, da je to morda sedaj nov način kaznovanja za napačno parkiranje, ker je verjetno ceneje vzeti tablice, kot pa odpeljati avto s pajkom. Ampak kljub vsemu avto ni bil tako zelo napačno parkiran, da bi morali poseči po tako drastičnem ukrepu.

Potem pogledam malo bolje in opazim, da je plastika, ki drži tablice, polomnjena in gre očitno za krajo.

Ker se mi je to zgodilo prvič in nimam pojma, kakšen je postopek v tem primeru, se odločim, da izkoristim klic v sili. Pokličem prek mobilnega telefona 113 in dežurni v OKC me usmeri do najbližje policijske postaje, kjer je potrebno narediti zapisnik (v bistvu gre za tatvino). Baje je vožnja brez tablic sama po sebi prekršek vreden par 100 €, ampak ne bom hodil par kilometrov peš po Ljubljani. Med vožnjo do policijske postaje srečam mimogrede dve policijski patrulji, ampak obe sta se ukvarjali z drugimi rečmi, tako da sta me pustili pri miru. Ravno tega se mi še manjka.

Na policiji potem naredijo zapisnik in mi svetujejo, da grem po nove tablice na najbližji AMZS, kjer uradujejo tudi popoldan. Druga opcija je menda čakanje, če se tablice slučajno kje najdejo, samo medtem se ne smeš voziti z avtom brez tablic. To pa nekako ni opcija. Nič, se zapeljem brez tablic še na najbližji AMZS. Cena za nove tablice je 40 €, dobim pa še natisnjeno novo prometno. Potem pa še na bencinsko črpalko po nov plastičen okvir. Cena 6 €. Kaj je z zavarovanjem avtomobila, moram še ugotoviti. Upam da ni potrebno natisniti še nove police za 20 €?

Včasih sem se malo norčeval po forumih, da pri nas zapirajo samo “kurje tatove”. Ko ti prvič ukradejo registrske tablice upaš, da bodo kriminalca ujeli in ga za dolga leta spravili za zapahe. Marsikje na Bližnjem vzhodu pa bi mu za tako nagnusno, sprevrženo dejanje, odsekali desno roko.

Kakor berem, se ukradene registrske tablice potem večinoma uporabljajo za krajo bencina na bencinskih črpalkah, ko zlikovci montirajo na avto ukradene tablice, natočijo bencin in odpeljejo, brez da plačajo. Ukradene registrske tablice pa pridejo prav tudi pri kakšnih večjih kaznivih dejanjih, kot so ropi SKB trezorjev in podobno.

Me pa ob vsem tem samo nekaj čudi.

Menda pri nas na leto ukradejo okrog 5000 registrskih tablic (podatek za leto 2006). Povprečen avto stane 10.000 € ali več. Ampak registrske tablice so pa še vedno pričvrščene z neko ceneno plastiko, vredno par evrov, tako da baraba potrebuje samo par sekund, da jih ukrade!

Bistveno boljša rešitev, ki pa ne more biti toliko dražja, so po moje kovinski okvirji, kjer tablico nekako priviješ v okvir (direktno sicer ne smeš, ker nove EU tablice nimajo lukenj) in jo nikakor ni možno sneti v nekaj sekundah ter je riziko za barabo precej večji. Menda pa obstajajo celo vijaki s posebnimi navoji, ki se hitro privijejo, odvijejo pa bistveno počasneje.

Ampak tega pa na bencinskih črpalkah ne prodajajo in tudi novi avtomobili imajo še vedno montirane najbolj cenene plastične nosilce, potiskanimi z reklamnimi napisi raznih avto hiš.

28 Responses to “Baraba mi je sunila registrske tablice”

  1. Domen Says:

    Še najboljše je, če jih enostavno zakitaš v okvir. Je pa kraja jeba. Isto se je meni zgodilo, na okvirju se je videlo, da so jo potegnili ven s kleščami, policaj me je pa najprej vprašal, če sem ziher, da je nisem kje “izgubil”. Ahja…

  2. mom Pika Says:

    🙂 Še enna “žrtev” tu. Pred nekaj leti. Mi policist prijazno pove, da se nič ne mudi s prijavo, naj kar grem v službo pa popoldan pridem 8sem krajo odkrila zjutraj). Tud vredu. Popoldan grem na postajo, nardimo zapisnik o kraji tablic (“ja ja, tam jih ful kradejo pri blokih” sem slišala ob navedbi naslova) in na poti domov me prešine – sploh me ni nihče vprašal za cifre/črke na tablici …

  3. dronyx Says:

    @mom Pika: Saj v zapisniku napišejo tudi podatke iz prometnega dovoljenja, tako da imajo številko registracije. Vprašanje pa, če podatke o ukradenih tablicah policija potem distribuira tudi bencinskim servisom, ker če pogledaš število kraj bencina, se to kar dobro ujema s krajami tablic.

  4. jazby Says:

    Meni sicer še niso ukradli avta, so mi pa enkrat zgodaj zjutraj
    prišli na vrata policaji, češ da sem na nekem parkirišču povzročil
    manjšo nesrečo in pobegnil. Po krajšem pogovoru se je izkazalo,
    da je šlo za tablice mojega nekdanjega avta, ki sem ga pred kakim
    desetletjem skupaj s tablicami prodal “staro za novo”,
    ker mi je na njem zaribala mašina. K sreči sem še imel kupoprodajno
    pogodbo in smo pogovor hitro zaključili. So me pa sosedje še nekaj sumničavo opazovali, saj pri nas ni ravno v navadi, da te zjutraj,
    ravno ko gre večina ljudi v službe, obiščejo možje postave z marico.

  5. fetalij Says:

    5000 tablic letno ukradejo? damn… nisem imel pojma, da so tako aktivni 😀

    zanimiv privspevek 😉

  6. chef Says:

    A tole si prebral? Lopov v audiju 100

    Meni s eje to dogajalo kar naprej, potem sem se preselil in imam mir. Menda sploh ne gre za krajo bencina, ampak modeli enostavno ne registrirajo avtomobila in pač potrebujejo ene tablice. Še hujše sranje je, ko se kakšen tak zaleti vate.

    Me pa čudi, da policija teži če nimaš tablic. Jaz sem se mirno vozil kakšnih 14 dni brez, v predaliu pa sem imel potrdilo, da so mi jih pač ukradli.

  7. K&K Says:

    luknje gor ali dol 🙂

    na moji makini so dodatno privijačene 😦

    brez teh vijakov jih vsak bizgec s kulijem ven zbeza, kar tako za zabavo 😉

  8. Tjasa Says:

    Imam isti podatek kot Pika in Chef. Meni so tudi rekli, da se kak teden lahko vozim brez… no, našle se niso, tako da sem se potem le skeširala…

  9. Bruto Says:

    Ko so meni rekli isto kot Tjaši, mi je bilo od vsega najbolj čudno, da me v tednu dni niso ustavili niti eni policaji, da bi me povprašali, zakaj se vozim brez tablic, čeprav sem srečal vsaj 10 patrulj. Mogoče se je celo bolj varno voziti brez tablic. Po drugi strani pa so me, ko sem šel samo po cigarete na črpalko, ob vrnitvi nazaj že pričakali DARSovci, ki so si ogledovali, če je kdo zapustil avto, ker je bil ta precejšnja kanta.

  10. JozhaG Says:

    Meni so tablice ukradli PRVI da, ko sem kupil sicer rabljen avto. V eni izmed večjih ljubljanskih blokovskih sosesk. Poklical policiste, prišli in popisali. Šel naredit nove, jih prišraufal direkt na avto. Čez pol leta pa me kličejo, da so našli eno tablico, da se je en tip po Viču z njo vozil. Če 2 meseca so me poklicali da so našli še drugo. Le-ta je bila nekje v Bežigradu…
    Sem pa zato na naslednjem sejmu, kjer se je predstavljala Policija stopil do tam prisotnega policista in ga vprašal ali kršim zakon, če mam prišraufane tablice na avtu. In mi je rekel takole: “Uradno se ne sme poškodovati tablic, ker so kot celota uradni izkaz o ustreznosti avtomobila. Neuradno pa vam svetujem, da če še nimate, si jih prišraufate. Vas ne bo nihče zaradi tega preganjal…”. :D:D:D:D:D:D:D

  11. Blaž Says:

    tablice lahko priviješ oz. prikovičiš čeprav nimajo lukenj. Je še možnost da jih prilimaš s silikonom ali dvostranskim lepilnim trakom.

  12. DJ Says:

    Torej če prav razumem, dobiš po kraji tablic čisto nove (z novo “kombinacijo”), stare pa postanejo neveljavne (enako kot ukradeni dokumenti in njihove “serijske”)? Kaj pa če ti ukradejo tablice, ki so bile narejen po naročilu (s kombinacijo črk/številk po lastni izbiri)? 🙂

  13. dronyx Says:

    @DJ: Ja, dobiš nove tablice in novo prometno dovoljenje. Morda so z mojimi starimi tablicami medtem že oropali kakšen bencinski servis. Verjetno pa tablice, narejene po naročilu, niso tako privlačne za krajo, sploh če imaš gor kakšen napis, ki se ga da hitro zapomniti in pade v oči.

  14. mirjam Says:

    Ja meni tudi ukradli obe tablici v soboto popoldan, poklicala sem 113, pa so poslali patruljo na kraj dogodka, popisali, pa še naročili, če jih kje opazim, naj jim sporočim. Stroški pa na UE 32,5 eur, pa nova zelena karta.

  15. stavnica interwetten Says:

    Jah, z temi tablicami je vedno kriz.

  16. had Says:

    probi tablice nalimat s svojo spermo. deluje preverjeno. lahko ti jo pa jaz nabrizgam v lonček. 🙂

  17. had Says:

    zadnji komentar ni moj.. ocitno je polna luna pustila posledice mojemu obozevalcu, ki se celo ponoci misli name..

  18. robert Says:

    Ni tablic, ni več bloga.. Škoda.
    Lp Robert

  19. dronyx Says:

    Se opravičujem, ker tudi moj blog bolj poredko spremljam v zadnjem času. Had in fake Had…prosim če se odločita, kateri je pravi, ker bom fake Hada pobrisal.

  20. had Says:

    oba sta prava onyx. malo sem se ga usekal pa pisal oslarije. to je to

  21. ZigaK Says:

    bump

  22. Jasna Says:

    SKb trezorji? Tisti rop, ki se je zgodil 1. novembra? Z ukradenimi tablicami ali brez njih roparjev še niso izsledili ampak je zadeva potihnila. Ali pa bombe v kranjski diskoteki? 18-letna smrkarija je oropala vojašnico za seboj ni pustila nobenih sledi, da jih nikjer kriminalisti ne izsledijo. Izsledili so jih šele, ko so se obmetavali z bombami. Oslovska ušesa si lahko nadenejo slovenski kriminalisti, če smrkariji ne morejo do živega. Kako potem bodo najdli tistega, ki je sunil tvoje tablice?

  23. vital Says:

    Meni so pred leti (2003) ukradli eno tablico. Po policijskem zapisniku čez 6 mesecev vabilo na sodišče kot priča. Odkrili so storilca( povratnik z Doba).
    Sodišče določilo, da mi lopov mora plačati stroške v znesku cca. 50€. Do sedaj nisem dobil denarja. Nove tablice sem v okvir prilepil z Patexom. Vendar glej ga zlomka letos v novembru so odtrgali obe tablici. Barabe

  24. Shajtana Says:

    No, nam so en poletni večer najprej ukradli tablice….potem en teden kasneje pa še avto. 😀

  25. Gregor Says:

    Očitno nam je nekdo ukradel še enenga boljših blogov;(((

  26. dronyx Says:

    @Gregor: Jaz temu nekoliko daljšem predahu ne bi rekel tako. Po moje je prišel v naši Blogosferi čas za mlajše kadre, ki se jim še ljubi s fotoaparati tekati po Celjskem erotičnem sejmu in pisati blogerske foto zapise na temo “suck my balls”. Mi, stari prdci, pa tudi še nismo rekli zadnje besede.

  27. Sime Says:

    Pozdravljeni gospod Dr. Onyx,

    zanima me koliko Vam je povrnila zavarovalnica za krajo tablic.
    Za odgovor se Vam v naprej zahvaljujem.

    Lep dan še naprej, Sime

  28. Sakir Says:

    Preden bi se odpelu na AMZS, bi lahk pregledu grmovja najbližjih bencinskih, vrjetn bi osreču še katero žrtev kraje. Vsaj tako po trditvah “poznavalcev”. 😀

Oddajte komentar

