Prevaranti na Bolhi

Na našem največjem spletnem bolšjaku jaz dostikrat opažam, da se pojavljajo med drugim tudi oglasi, ki so enostavno goljufije in imajo očitno namen zavesti potencialne kupce.

Recimo en tak tipičen primer je spodnji oglas.

Računalniška igra Call of duty – Modern Warfare 2 uradno izzide 10. novembra 2009 (wiki), torej šele čez dober mesec, tako da prodajalec niti teoretično ne more prodajati nobenega veljavnega ključa. Očitno gre tudi v tem primeru za poizkus pridobiti premoženjsko korist z goljufijo.

Jaz sem o tem obvestil Bolho po elektronski pošti in me prav zanima, kako ukrepajo v takih primerih?

Če pravilno razumem postopek registracije fizične osebe v spletni oglasnik, se nikjer ne preverja resničnost navedenih podatkov in nekdo si lahko podatke enostavno izmisli, pa ne bo tega nihče opazil. Ampak na podlagi objavljenih oglasov se sklepajo prave kupčije in verjetno marsikdo niti ne pomisli, da bo lahko dobil pismo z odkupnino od nekoga, ki fizično ne obstaja. In za nateg v vrednosti 35 € dvomim, da se bo kdo ukvarjal s prijavo policiji, ampak bo zadevo enostavno požrl. Na to pa verjetno stavijo avtorji takšnih oglasov.

Opomba:
Uporabniško ime in elektronski naslov sem v zaslonski sliki oglasa pobrisal, ker je avtor v svojih ostalih oglasih na Bolhi pustil tudi telefonsko številko in je tako identiteta praktično znana! Ni pa to najbolj inteligentno, ker večina ljudi ne sprejme ravno z razumevanjem, če jim iz denarnice kradeš denar!

8 Responses to “Prevaranti na Bolhi”

  1. biloxi Says:

    No in kaj maš zdaj ti od tega, internetni špicelj

  2. dronyx Says:

    @biloxi: Wow! Stran je izginila v trenutku. Pa skoraj ne morem verjeti, da se kaj takega dogaja, ker to je pa praktično v realnem času! Kaj imam jaz od tega? Generalno ne prenesem ljudi, ki si izmišljajo take natege in se mi zdi, da smo vsi preveč tolerantni do teh pojavov. Morda sem komu s tem prihranil 35 € in si bo po izzidu lahko za enak denar kupil original. Se pa sprašujem, koliko je še takih in podobnih oglasov po Bolhi?

  3. jksk Says:

    Dejanje vredno pohvale.

  4. Peter Says:

    Se strinjam, takšne je potrebno prijavljati, zato ker uničujejo celoten spletni posel, ljudje potem generalno manj zaupajo poslovanju preko spleta in to nam vsem škodi….

  5. dronyx Says:

    @Peter: Saj vprašanje, če se to dogaja samo na spletu? Verjetno se podobni poskusi pojavljajo tudi pri oglasih v časopisih, vsaj tam, kjer se avtorju oglasa ni potrebno identificirati. Je pa res, da taki oglasi name podzavestno vplivajo tako, da me je potem strah kar na slepo srečo kupiti nekaj od nekoga, ki ga ne bom nikdar videl in o njem ne vem nič drugega, kot izmišljeno uporabniško ime.

    Dejstvo je, da anonimnost vedno pritegne tudi goljufe. Bolha sicer pozna možnost “zaupanja vreden uporabnik”, kjer ti baje po navadni pošti pošljejo uporabniško ime in geslo, samo verjetno pa nihče nikogar ne sili, da pusti svoje prave osebne podatke in tudi dvomim, da pri pol milijona registriranih uporabnikih kdorkoli to preverja.

  6. Jaka Says:

    Bravo dronyx, super si napisal… ljudi je treba osvestit da se nebojo več pustili nategovat!!!

  7. D.R.Klikaj.me Says:

    Ups celih 35€ je tipček postavil ceno za prazen nič oziroma v najboljšem primeru za s keygenom zgenerirano kodo, ta je pa res vreden dveh okrog ušes. Pa še zavaja, da je original, vsaj bi bil pošten, napisal, da ima keygen in da računa 5€ za kodo, to bi bilo še vedno ilegalno a vsaj nekako bolj pravično če že ne pošteno.

    Eh jebiga, žal se najdejo revčki, ki nasedejo in kupijo mačka v žaklju, kako bi se preprečilo takšne prevare pa nimam pojma, ker nadzor nad vsemi oglasi je nemogoč in je edina zaščita dobra mera zdrave pameti in previdnosti.

    En aplavz za prijavo, fajn bi bilo če bi vsakdo izmed nas odreagiral, ko se sreča s takimi prevarami. Bravo. Lp

  8. Polde Says:

    Odrezati jim jajca in jih vržti psom za malico. Preissefizientlich!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: