Obvestilo redarstva

Poleti sem enkrat hodil okrog Filharmonije in kar nekoliko škodoželjno opazoval mestnega redarja Ljubljanskega, kako tam parkiranim avtomobilom tik pod znakom za prepoved serijsko lepi kazni na vetrobransko steklo in videti je bilo, da v tem poslu dejansko uživa, čeprav so ga mimoidoči precej grdo gledali. Kaj veš, morda boš jutri sam žrtev njegove pretirane delovne vneme.

Pripelje se lepo na kolesu priznane tuje blagovne znamke, športno oblečen v kratke hlače in mikico ter s čuda neke tehnološke krame, od digitalnega fotoaparata, do nekega mini prenosnega računalnika ter sistema oddajnikov in zvez.  Najbolj dobičkonosne lokacije kot kaže pozna že na pamet. Na prvi pogled je videti kot hight-tech universal soldier 21 stoletja, ne pa navaden mestni redar, ki zasluži mesečno toliko, kot stane par plačanih kazni za napačno parkiranje in je tako njegova dodana vrednost naravnost astronomska, vsaj v primerjavi z delavci Mure ali Gorenja. Realno gledano, on svojo bruto mesečno plačo zasluži v manj kot eni uri, če resno zaviha rokave, vse ostalo je čisti profit! Jaz ne poznam nikogar, ki bi bil tako profitabilen pri svojem delu.

Cestna križarka mestnega redarstva

Cestna križarka mestnega redarstva (nek se vidi raskoš)

Sam osebno nisem pri nas plačal še niti ene kazni za cestnoprometni prekršek, prav tako še nisem dobil niti enega listka za napačno parkiranje (tok, tok, kuc, kuc in črno mačko čez obzidje pokopališča za srečo), pa čeprav na tem področju ravno ne blestim. Je pa res, da avta nikdar ne puščam na mestih, rezerviranih za invalide ali na prehodih za pešce. Če kdo slučajno išče vzor na tem področju, mu ni potrebno iti prav daleč.

Poznam pa precej ljudi, ki imajo s tem občasne težave in vsake toliko dobijo zataknjeno na avto Obvestilo redarstva ali Obvestilo policije.

Nekateri se znajdejo tako, da nosijo tako rabljeno plastično vrečko vedno s seboj in jo preventivno zataknejo za brisalce, češ, da bo neumni mestni redar mislil, da je pri njemu že pokasiral. Kako se to obnese v praksi, ne vem, sem pa slišal, da so nekateri dobili kljub temu še eno vrečko z obvestilom, ker naj bi bili redarji med seboj nekako telepatsko povezani (možno da prek kakšnega wirelessa ali UMTSa) in lahko preverijo, kje so tisti dan hodili in komu so že izstavili prisluženo kazen.

Eden od bolj znanih trikov je baje tudi ta, da svoje Obvestilo redarstva zatakneš za brisalce sosednjega avta in upaš, da voznik ne bo pozoren in bo tvojo položnico plačal brez prevelikih pomislekov.

So me pa podučili, da Obvestila redarstva ni treba takoj leteti plačat, ker baje za to samo obvestilo ni dovolj in bi moralo redarstvo izpeljati v bistvu ugotovitveni postopek, kjer  dobiš potem nekakšno odločbo in spodaj v drobnem tisku ti pripada pravni poduk, ker mora obstajati tudi možnost pravnega varstva (pritožbe na odločbo). Nekateri pa imajo tudi pomisleke, da redarstvo sploh ni prekrškovni organ.

Ker nisem še nikdar dobil takšnega obvestila, v bistvu sploh ne vem, kaj se skriva v tisti vrečki. Zgolj predvidevam, da je notri nek na roko napisan papir oziroma vnaprej natiskan obrazec (morda celo položnica).

Če jaz to zadevo enkrat dobim zataknjeno za brisalce, potem definitivno čakam na odločbo, če jo ne bo v vrečki. Ker kot sem jaz slišal, kako to poteka v praksi, gre nekako po sistemu, kdor plača samo na podlagi obvestila prav, kdor pa ne, pa tudi prav. Samo obvestilo pač ne more biti iztožljivo.

Ne me pa držat zdaj za besedo, če je temu res tako.

8 Responses to “Obvestilo redarstva”

  1. Palčica Says:

    Po novem tudi Snaga v Ljubljani daje na avtomobile obvestila za napačno parkiranje. Je pa res, da položnic še ni notri 😉

  2. dronyx Says:

    @palčica: In kaj narediš potem z obvestilom, razen da ga vržeš v smeti od snage? Jaz tudi sam vem, kdaj “napačno” (točneje ne najbolj pravilno) parkiram in za to ne potrebujem dodatno še obvestilo. Če bi šli danes po Ljubljani, najdemo par 10.000 “napačno” parkiranih avtomobilov. Ti moraš na pločniku pustiti dva metra prostora za pešce, da gre lahko mimo tudi mama z vozičkom za enojčka in če vzameš meter, se tega nihče ne drži, ker toliko je širok cel pločnik.

    Snago pa razumem. Včasih se samo čudim, kako jim uspe manevrirati s smetarskimi avti po Ljubljani, sploh v kakšni povsem zaparkirani enosmerni ulici. fantje, kapo dol, bi rekel Srečko (Katanec).

  3. Palčica Says:

    Sej načeloma se strinjam s tabo…še posebej glede centra mesta.

    Zadnjič me je namreč močno presenetilo obvestilo na avtu, čeprav ne parkiram na poti smetarjem ali komu drugemu – res pa je, da puščam avto ob moji živi meji na cesti, ki je enosmerna, a je še dovolj prostora za avto ali kamion, ki gre mimo, saj sem doma izven centra. Možno je, da je to storila kaka prijazna soseda, ki jih je na pretek.

  4. jksk Says:

    Jaz obvestil na avtu nikoli ne najdem, dobim pa položnice na dom. Hvala za namig, od sedaj ne bom plačala niti ene več ..:))

  5. dronyx Says:

    @jksk: To pa ni bila poanta mojega namiga. Položnice je prav, da se plačuje, saj nenazadnje plačuješ še kakšno drugo položnico (RTV, komunala, elektro, internet), je pa res, da imajo te položnice v ozadju večinoma tudi kakšne pogodbe iz področja obligacijskih razmerij. Jaz sem napisal samo, kaj bom jaz storil, ko prvič dobim takšen listek. Odločil se bom pa šele potem, ko bom pravno preučil primer in če “ne pije vode”, nimam na podlagi obvestila jaz kaj nakazovati denarja.

  6. chef Says:

    Notri dobiš položnico, ampak po mojem te nikoli zares ne dobijo.

    Ko sem bil še kurir, sem bil po službeni dolžnosti primoran parkirat kjerkoli sem pač moral. Šefova navodila. Ko sem enkrat dobil kazen pred Magistratom, sem prišel ves nesrečen nazaj na firmo, pa mi je šefe samo rekel, citiram: “V smeti jo fukn!”

    “???”

    “Ja pizadtimartna, fukn v smeti!”

    In sem vrgel v smeti, brez besede. Seveda je bila lastnik avta pravna oseba, ampak odgovoren je še vedno voznik. Da bi bili v firmi tako širokogrudni in mi plačevali kazni, močno dvomim.

  7. jksk Says:

    Dr.Onyx- of course to ni bil tvoj namen, it was meant as a joke.
    Seveda veselo plačujemo položnice vsak mesec tudi take ‘izvanredne’. Jaz vsakič doživljam blage šoke ampak tko pač je. Jaz se ne bom poglabljala v obligacijski zakonik, ker kot prvo nimam nobenega pravnega znanja kot drugo se mi pa ne da.

    Sami smo si krivi, kaj pa rinemo v center z avtom? Jaz parkiram povsod, ni ovir zame. :))

  8. Mikec Says:

    Ta obvestila se razlikujejo po mestih pri nas. Jaz sem dobil notri samo listek z obvestilom glede prekrška, kasneje čez kakšnih 14 dni pa še položnico ter sliko.

Leave a Reply

